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中南米の一般航空市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Latin America General Aviation Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

中南米の一般航空市場は、予測期間中にCAGR4%以上の成長が見込まれています。 主なハイライト ラテンアメリカの一般航空産業は、ブラジルに本社を置く大手航空機OEMであるエンブラエルの存在によって主に認... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

中南米の一般航空市場は、予測期間中にCAGR4%以上の成長が見込まれています。

主なハイライト
ラテンアメリカの一般航空産業は、ブラジルに本社を置く大手航空機OEMであるエンブラエルの存在によって主に認識されています。さらに、ブラジルはラテンアメリカで最大のビジネスジェット機保有国であり、世界でも2番目に大きなビジネスジェット機保有国である。
GA共同運営委員会(GAJSC)、ADS-B Out(2020年から施行)、新しい飛行士認証基準(ACS)、航空機認証の合理化、外部データアクセス構想(EDAi)、Loss of Controlに関するFly Safe支援キャンペーンなど、一般航空(GA)安全向上のための主要イニシアティブは、現在注目すべき分野の一部である。安全基準の強化により、空の旅は年々安全になってきており、この地域でも一般航空用航空機の調達が盛んに行われています。
ラテンアメリカのいくつかの国では、今後10年間に空港の近代化と拡張を計画しています。このような空港インフラの整備は、今後、一般航空市場にもプラスの影響を与える可能性があります。


主な市場動向

ヘリコプタ部門が予測期間中に最も高い成長を遂げる

ヘリコプターは、空港のない短距離の目的地として最適です。また、ヘリポートやホテル、個人所有の土地にも着陸できるため、遠隔地や都心部へのアクセスも可能です。エア・チャーター・サービスは、商業航空業界を大きく変える可能性を秘めています。ヘリコプターのチャーターサービスを利用すれば、空港や交通渋滞、公共交通機関のストレスから解放されるだけでなく、宿泊費もかからなくなります。ヘリコプターは、アクセスしにくい地形の遠隔地で救助活動を行うのに欠かせない存在になっている。災害発生時には、ヘリコプターを出動させて状況を把握し、最も効果的な方法で救助活動を行うことができるようになります。ヘリコプターの需要は、2010年から2015年の間に比べて若干減少しているものの、新しい所有権やサービスモデルの出現により、市場参加者が持続可能性を達成できるようになったため、依然として堅調に推移しています。

ヘリコプターの持続的な需要は、OEMが幅広い顧客の特定の要件に対応するために、製品ポートフォリオの新しいバリエーションをリリースするよう促しています。例えば、2019年3月、エアバスSE(Airbus)のヘリコプター製造部門であるAirbus helicoptersは、独自の5枚羽根設計を特徴とするH145の改良型を発売しました。また、H125、H130、H135、H145、H160、H175、H225という民生用製品の全シリーズで43件の受注を確保しました。また、2018年4月、エアバス・ヘリコプターズはブラジルの非公開の顧客から、プライベートおよびビジネス航空業務用のH160を1機、初受注しました。

2019年の市場シェアはブラジルが最高を記録

2019年半ばまでに、ブラジルには約2,000機のエグゼクティブターボプロップとジェット機があり、全国の約1,225の自治体を結んでいます。ターボプロップ事業者は、空港インフラの格差と同国の困難な地理的条件から利益を得ています。ターボプロップは短い滑走路を必要とするため、その需要は高い。現在、ブラジルのエグゼクティブ航空機の60%以上をターボプロップが占めています。2019年には、2018年の12機の納品に対し、ブラジルでは19機のビジネスジェット機が納品されました。

サンパウロは、約500機のヘリコプターが登録され、1日あたり700便が運航されており、世界最大のヘリコプター保有数を誇っています。主に道路が非常に混雑していることや、余裕のある人がビジネスの移動手段としてヘリコプターを選んでいることから、今後さらに保有機数が増加することが予想されます。ヘリコプターの増加に対応するため、市はヘリコプター専用の交通管制塔とともに、ヘリコプターのための適切なインフラを整備しています。2019年、レオナルドのヘリコプター部門は、ブラジルの顧客から新たに5件の受注を獲得し、その金額は約3300万米ドルにのぼります。受注内容は、AW109トレッカーライトツイン3機、AW109グランニュー1機、AW169インターミディエイトツイン1機です。3機のトレッカーヘリコプターは、すべてVIP仕様で発注されました。レオナルドは、VIP構成のAW169の最新の注文により、2019年末までにブラジルで運用されるこのバージョンの数は5つになると推定している。

競合他社の状況

ラテンアメリカの一般航空市場における著名なプレーヤーには、レオナルドS.p.A.、エンブラエルSA、テキストロン社、ガルフストリーム エアロスペース社(ゼネラルダイナミクス社)、ボンバルディア社、ホンダ エアクラフト社などがあります。この地域ではビジネスやVIP輸送の需要が高まっており、レオナルド、エアバス、ベル・ヘリコプターズなどさまざまなOEMが、ラテンアメリカの一般航空市場での存在感を高めるための新たなビジネス戦略の開発を計画しています。これらの企業はまた、この地域で新しい製造施設やMRO施設の開発を計画しており、既存の顧客だけでなく新規顧客にも役立つ可能性があるため、今後一定期間、新規受注や納入に適した航空機/ヘリコプターOEMになることが期待されています。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Helicopters
5.1.2 Piston Fixed-wing
5.1.3 Turboprop
5.1.4 Business Jet
5.2 Country
5.2.1 Mexico
5.2.2 Brazil
5.2.3 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Leonardo S.p.A.
6.1.2 Textron Inc.
6.1.3 Embraer SA
6.1.4 Pilatus Aircraft
6.1.5 Dassault Aviation SA
6.1.6 Piper Aircraft Inc.
6.1.7 Bombardier Inc.
6.1.8 AeroAndina SA
6.1.9 Gulfstream Aerospace Corporation
6.1.10 Honda Aircraft Company
6.1.11 Airbus SE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Latin America general aviation market is anticipated to grow at a CAGR of more than 4% during the forecast period.

Key Highlights
The general aviation industry in Latin America is primarily recognized due to the presence of Embraer, a major aircraft OEM headquartered in Brazil. Moreover, Brazil has the largest fleet of business jets in Latin America, and it has the second-largest business jet fleet in the world.
The key initiatives to improve general aviation (GA) safety, such as the GA Joint Steering Committee (GAJSC), ADS-B Out (that came into force from 2020), new Airman Certification Standards (ACS), streamlining aircraft certification, the External Data Access initiative (EDAi), and the Fly Safe outreach campaign on Loss of Control, are some of the areas of focus currently. With air travel becoming safer over the years due to the introduction of enhanced safety standards has triggered a flurry of procurement of general aviation aircraft in the region.
Some of the countries in Latin America have plans to modernize and expand their airports, over the next decade. Such improvements in the airport infrastructure may create a positive impact on the general aviation market, in the upcoming period.


Key Market Trends

The Helicopters Segment to Experience the Highest Growth During the Forecast Period

Helicopters are excellent for short destinations with no airport. Intelligently designed and highly adaptable to address a range of individual requirements, their capabilities allow access to remote areas and city centers, with the ability to land at helipads, hotels and even private properties. Air charter services have emerged as a potential gamechanger for commercial aviation. On this note, availing a helicopter charter service removes the stress of airports, traffic jams and public transport, while also eliminating the costs of overnight accommodation. Helicopters have become an indispensable aid for conducting rescue missions at remote locations with inaccessible terrain. Post a disaster, helicopters are deployed to gain an overall view of the situation in order to be able to mount a rescue operation in the most effective manner. The demand for helicopters, though facing a slight decline as compared to the demand during the period 2010-2015, is still strong owing to the emergence of new ownership and service models which has enabled market players to achieve sustainability.

The sustained demand for helicopters has encouraged OEMs to release new variants of their product portfolio to cater to the specific requirements of a broad clientele. For instance, in March 2019, Airbus helicopters, the helicopter manufacturing division of Airbus SE (Airbus), launched an improved version of the H145, featuring a unique five-bladed design. The company also secured 43 orders for its entire range of civil products, namely the H125, H130, H135, H145, H160, H175 and H225. Also, in April 2018, Airbus Helicopters received the first order from an undisclosed customer in Brazil, for a single unit of H160 for private and business aviation operations.

Brazil held the Highest Market Share in 2019

By mid-2019, Brazil had about 2,000 executive turboprops and jets, which connected about 1,225 municipalities across the country. Turboprop operators benefitted from the gaps in airport infrastructure and the challenging geography of the country. Since turboprops require short runways, the demand is high for these aircraft. Currently, turboprops account for over 60% of the executive aircraft fleet in Brazil. In 2019, 19 business jets were delivered in Brazil, as compared to 12 deliveries in 2018.

São Paulo, with about 500 registered helicopters and 700 flights per day, has the largest helicopter fleet in the world. The fleet is expected to further increase in the coming years, primarily due to the streets being highly congested and as people who can afford are opting for helicopters as a means of transportation for business operations. To support the growing fleet of helicopters, the city has developed appropriate infrastructure for the fleet, along with a dedicated helicopter traffic tower. In 2019, Leonardo’s helicopter division secured five new orders from Brazilian customers, which were valued at nearly USD 33 million. The orders include three AW109 Trekker light twins, an AW109 GrandNew, and an AW169 intermediate twin. All three Trekker helicopters were ordered in VIP configuration. Leonardo estimated the latest order for the VIP-configured AW169 to bring the number of this version operating in Brazil to five before the end of 2019.

Competitive Landscape

Some of the prominent players in the Latin America general aviation market are Leonardo S.p.A., Embraer SA, Textron Inc., Gulfstream Aerospace Corporation (General Dynamics), Bombardier Inc., and Honda Aircraft Company. With the growing demand for business and VIP transportation in the region, various OEMs, like Leonardo, Airbus, and Bell Helicopters, among others are planning to develop new business strategies for increasing their presence in the general aviation market of Latin America. The companies are also planning to develop new manufacturing and MRO facilities in the region, which may help the existing as well as new customers, thereby making them the preferred aircraft/helicopter OEMs for new orders and deliveries in the upcoming period.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Helicopters
5.1.2 Piston Fixed-wing
5.1.3 Turboprop
5.1.4 Business Jet
5.2 Country
5.2.1 Mexico
5.2.2 Brazil
5.2.3 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Leonardo S.p.A.
6.1.2 Textron Inc.
6.1.3 Embraer SA
6.1.4 Pilatus Aircraft
6.1.5 Dassault Aviation SA
6.1.6 Piper Aircraft Inc.
6.1.7 Bombardier Inc.
6.1.8 AeroAndina SA
6.1.9 Gulfstream Aerospace Corporation
6.1.10 Honda Aircraft Company
6.1.11 Airbus SE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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