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欧州の防衛用航空機用燃料市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


Europe Defense Aircraft Aviation Fuel Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州の防衛用航空機用航空燃料市場は、予測期間中に11%以上のCAGRで成長することが見込まれています。NATOの防衛費目標を達成するための防衛予算の伸びが、欧州の航空機用航空燃料市場の主要な牽引役となることが... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

欧州の防衛用航空機用航空燃料市場は、予測期間中に11%以上のCAGRで成長することが見込まれています。NATOの防衛費目標を達成するための防衛予算の伸びが、欧州の航空機用航空燃料市場の主要な牽引役となることが予想されます。また、対外的にも国内的にもテロとの戦いが、この地域の防衛用航空機市場の成長を支えていると考えられます。しかし、原油価格の変動が激しく、再生可能燃料のコストが高いことが、予測期間中の研究市場を抑制すると考えられます。

主なハイライト
予測期間中、欧州の防衛用航空機用燃料市場では、エアタービン燃料(ATF)セグメントが優勢となる見込み。
軍用機業界では、二酸化炭素の排出量を削減することを目標としているため、この問題に対処するためのバイオ燃料の必要性が高まっており、これが市場の機会を提供すると考えられます。
予測期間中、欧州の防衛用航空機用燃料市場では、イギリスが優勢であると予想されています。


主な市場動向

エアタービン燃料(ATF)が市場を支配する


欧州政府は軍事用ジェット燃料の仕様を分けている。その理由は、軍用と民生用の運用や物流の違いにあります。
JP燃料とは、市販のケロシンを主原料としたジェット燃料やエアタービン燃料の軍事的な呼称である。JP-8はJET F-34とも呼ばれている。
JP-8は、ジェットA-1に腐食防止剤と氷結防止剤を加えたものです。JP-8はNATO軍のジェット燃料の主流となっています。イギリスでは、DEF STAN 91-87 AVTUR/FSII(旧DERD 2453)という仕様があります。
欧州では、NATO加盟国がGDPの2%の防衛費を目標に防衛予算を増やしている。それゆえ、市場では軍用ジェット燃料の需要が増加すると予想されています。
ドイツは2019年時点で合計712機の軍用機を保有しており、2019年には10%増の493億米ドルとなった欧州で最も高い軍事費を有しています。そのため、新しい航空機が導入されることが予想され、航空タービン燃料の需要がさらに促進されると考えられます。


イギリスが市場を支配する


同国のジェット燃料消費量は急激に増加し、2019年には日量267.46千バレルに達した。その一部を支えているのが、イギリスの防衛部門です。
イギリスの空軍に所属する航空機の総数は、2019年4月時点で601機。さらに、2020年から2022年にかけて新たに17機のF-35Bが納入されることになっており、来年には138機以上の調達を約束している。
さらに、英国政府は2025年までに新型戦闘機プロジェクト(開発中)であるテンペストに20億ポンド(約2,000万円)の投資を予定しています。
したがって、同国の防衛部門の優位性が、予測期間中の欧州の防衛用航空機用航空燃料市場を牽引すると予想されます。


競争状況

欧州の防衛用航空機用燃料市場は統合されています。主な参入企業としては、Royal Dutch Shell Plc、World Fuel Services Corp、Total S.A.、BP plc、Eni SpAなどが挙げられます。

その他の利点

Excel形式の市場推定値(ME)シート
3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition
1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW
4.1 Introduction
4.2 Market Size and Forecast in USD, till 2025
4.3 Recent Trends and Developments
4.4 Government Policies and Regulations
4.5 Market Dynamics
4.5.1 Drivers
4.5.2 Restraints
4.6 Supply Chain Analysis
4.7 Porter's Five Force Analysis
4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
4.7.2 Bargaining Power of Consumers
4.7.3 Threat of New Entrants
4.7.4 Threat of Substitute Products and Services
4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Fuel Type
5.1.1 Air Turbine Fuel (ATF)
5.1.2 Aviation Biofuel
5.2 Geography
5.2.1 The United Kingdom
5.2.2 Germany
5.2.3 France
5.2.4 Italy
5.2.5 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Strategies Adopted by Leading Players
6.3 Company Profiles
6.3.1 World Fuel Services Corp
6.3.2 Total S.A.
6.3.3 Royal Dutch Shell Plc
6.3.4 BP plc
6.3.5 Eni SpA
6.3.6 Coryton Advanced Fuels Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Europe defense aircraft aviation fuel market is expected to grow at a CAGR of more than 11% over the forecast period. Growth in the defense budget to achieve NATO's defense spending target is expected to be a major driver for the Europe aircraft aviation fuel market. In addition, fight against terrorism, externally and internally, is also expected to support the growth of the defense aircraft market in the region. However, the high volatility of crude oil prices and high cost of renewable fuels are likely to restrain the studied market during the forecast period.

Key Highlights
Air Turbine Fuel (ATF) segment is expected to dominate in the Europe defense aircraft aviation fuel market during the forecast period.
The goal of military aviation industry to reduce rising level of carbon emissions, is driving the need for biofuels to tackle the problem, which in turn likely to provide an opportunity in the market.
The United Kingdom is expected to dominate in the Europe defense aircraft aviation fuel market over the forecast period.


Key Market Trends

Air Turbine Fuel (ATF) to Dominate the Market


The government of Europe maintains separate specifications for jet fuel for military use. The reasons for separate specifications include the operational and logistical differences between the military and civilian systems.​
JP fuels are military designations of jet fuels or air turbine fuel based largely on commercial kerosene-based fuels. JP-8 is also known as JET F-34.
JP-8 is the military equivalent of Jet A-1 with the addition of corrosion inhibitor and anti-icing additives. It is the dominant military jet fuel grade for NATO airforces. The United Kingdom also has a specification for this grade namely DEF STAN 91-87 AVTUR/FSII (formerly DERD 2453).
In Europe, members of NATO are also increasing defense budgets to reach a defense spending target of 2% of GDP. Hence, the demand for military-grade jet fuels is expected to increase in the market.
Germany has a total of 712 military aircraft as of 2019 and had the highest military spending in Europe that rose by 10% in 2019, to USD 49.3 billion. Therefore, new aircraft are expected to be instated, which would further promulgate aviation turbine fuel demand.​


The United Kingdom to Dominate the Market


The jet fuel consumption in the country increased exponentially, reaching 267.46 thousand barrels per day in 2019. Part of it is supported by the United Kingdom defense sector.
The total number of aircraft in the United Kingdom’s air force was 601 as of April 2019. Further, 17 new F-35B aircraft are to be delivered between 2020 and 2022, with the country committed to procuring more than 138 aircraft in the coming year.
Furthermore, the United Kingdom's government plans to invest in GBP2 billion on Tempest, a new fighter aircraft project (under development) by 2025.
Hence, the dominancy of the defense sector in the country is expected to drive the European defense aircraft aviation fuel market during the forecast period.​


Competitive Landscape

The Europe defense aircraft aviation fuel market is consolidated. Some of the major players in the market include Royal Dutch Shell Plc, World Fuel Services Corp, Total S.A., BP plc, and Eni SpA.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition
1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW
4.1 Introduction
4.2 Market Size and Forecast in USD, till 2025
4.3 Recent Trends and Developments
4.4 Government Policies and Regulations
4.5 Market Dynamics
4.5.1 Drivers
4.5.2 Restraints
4.6 Supply Chain Analysis
4.7 Porter's Five Force Analysis
4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
4.7.2 Bargaining Power of Consumers
4.7.3 Threat of New Entrants
4.7.4 Threat of Substitute Products and Services
4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Fuel Type
5.1.1 Air Turbine Fuel (ATF)
5.1.2 Aviation Biofuel
5.2 Geography
5.2.1 The United Kingdom
5.2.2 Germany
5.2.3 France
5.2.4 Italy
5.2.5 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Strategies Adopted by Leading Players
6.3 Company Profiles
6.3.1 World Fuel Services Corp
6.3.2 Total S.A.
6.3.3 Royal Dutch Shell Plc
6.3.4 BP plc
6.3.5 Eni SpA
6.3.6 Coryton Advanced Fuels Ltd

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