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一般航空市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


General Aviation Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

一般航空市場は、2020年に199億1000万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)に約3%のCAGRを記録し、2026年には240億米ドルに達すると予測されています。 COVID-19の流行は、2020年に受注と納入が減少し... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

一般航空市場は、2020年に199億1000万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)に約3%のCAGRを記録し、2026年には240億米ドルに達すると予測されています。

COVID-19の流行は、2020年に受注と納入が減少したため、短期的には一般航空市場に影響を及ぼしています。しかし、患者搬送、チャーター便、VIP輸送など、ヘリコプターやビジネスジェットの運用が増加しているため、長期的には機体の近代化計画には影響がありません。このため、今後数年間は一般航空市場の成長を高めると予想されます。

世界的な富裕層や超富裕層の増加により、プライベートな旅行に対する需要が高まり、客室の内装を強化したヘリコプターやビジネスジェット機の調達が進んでいます。

また、各地域の観光産業の発展に伴い、多くのチャーターオペレーターや旅行会社が、新しいピストンエンジン機、ターボプロップ機、ヘリコプターを導入して保有機材を拡大し、プレゼンスをさらに高める計画を立てています。

航空機の排気ガスに対する懸念の高まりから、各メーカーの関心は全電気式航空機の開発へと移っています。空飛ぶタクシーとして使用される新しい電動航空機のモデルも開発されています。空飛ぶタクシーの成長により、今後、一般的な航空市場の需要が増加することが予想されます。

主な市場動向

パイロット養成機関がピストン式固定翼機セグメントの成長を牽引

ピストン型固定翼機は、中速低空での戦闘に適しており、その固有の操縦特性から、世界中のパイロット養成機関で人気がある。そのため、ピストン固定翼機の受注の多くはパイロット養成機関からのものであり、一握りのものは民間の航空愛好家や航空機レーサーが購入する。例えば、2019年7月、米国のATPフライトスクールは、ウィスコンシン州オシコシで開催された2019年実験航空機協会(EAA)エアベントアショーで、セスナ172スカイホーク100機の調達注文を発表した。納品は2023年末までの完了を予定している。同様に、2019年12月時点で、ヨーロッパのパイロット養成機関であるエアウェイズ・アビエーションは、2023年までに運航機数を22機増やす計画を発表しています。一般航空市場のピストン固定翼部門は、シーラスデザイン社、パイパー・エアクラフト社、ダイヤモンド・エアクラフト・インダストリーズ社によって占められています。世界的に市場シェアをさらに拡大するために、各社は全電動機の開発と調達に強固に投資しています。この点、2020年6月、PipistrelreのVelis Electroは、欧州連合航空安全局(EASA)の認証を取得した。同機は、完全な電気航空機として史上初の型式証明を取得した。エミッションフリーのピストンエンジン航空機に向けたこうした動きは、予測期間中に同セグメントの成長を加速させることが期待されます。

現在、北米地域が市場を支配している

北米地域は現在、市場で最も高いシェアを占めており、予測期間中もその優位性が続くと予想されます。同地域は、世界で最も多くの一般航空機を運航しており、米国がそのシェアの大半を占めています。同地域の一般航空市場の成長は、成熟した航空インフラの存在によってもたらされており、年間運航される一般航空便の65%はビジネスおよび公共サービス向けと推定されます。米国では、登録民間航空機の90%以上が一般航空機であり、米国公認のパイロット48万7,200人が一般航空機を運航しています。一般航空産業は、年間1,500億米ドル以上の経済効果を上げている。全米農業航空協会によると、農業航空事業は2012年から2019年の間に15%以上成長している。固定翼機の需要増に加え、同地域でのヘリコプターサービス(エアタクシー、航空救急車など)により、民間ヘリコプターの需要も伸びている。さらに、北米の空域における都市型エアモビリティの導入に向けた航空宇宙企業の投資の増加は、予測期間中に同地域の一般航空市場の成長を急速に強化することが予想されます。

競合他社の状況

一般航空市場は、ヘリコプター、ビジネスジェット機、ピストンエンジン機、ターボプロップ機を顧客に提供する多くのプレーヤーが存在し、若干断片化されています。しかし、市場シェアの観点からは、ボンバルディア社、テキストロン社、ガルフストリーム・エアロスペース社、エンブラエル社、ダッソー・アビエーション社などが有力なプレーヤーとして挙げられます。市場での存在感をさらに高めるため、各社は比較的軽量で燃料効率に優れた新しい先進的な航空機モデルの開発を進めています。2020年10月、Airbus Corporate Jetsは、重厚長大なビジネスジェットの要件を満たす超大型ビジネスジェット機、ACJ TwoTwentyビジネスジェットを発売しました。この新型ビジネスジェットは、A220ファミリーをベースに、約3倍のキャビンスペースを確保し、運航コストを約3分の1に抑えたものです。また、2倍の接続性を持つWi-Fiシステム、エレクトロクロマチック・ウィンドウ、LED照明も装備しています。同様に、2020年10月、エンブラエルは、従来のターボプロップ機よりも広い客室空間を持ち、低騒音・低振動で、低翼およびTテールを持つ新しいターボプロップ機の設計、開発、製造計画を発表した。2027年までに新型ターボプロップ機を導入する予定です。このような技術革新により、新たな潜在顧客を獲得し、航空機OEMが今後数年間で市場シェアを拡大することが期待されます。

その他のメリット

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 Aircraft Type
5.1.1 Helicopters
5.1.2 Piston Fixed-wing Aircraft
5.1.3 Turboprop Aircraft
5.1.4 Business Jets
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States (By Aircraft Type)
5.2.1.2 Canada (By Aircraft Type)
5.2.2 Europe
5.2.2.1 United Kingdom (By Aircraft Type)
5.2.2.2 France (By Aircraft Type)
5.2.2.3 Germany (By Aircraft Type)
5.2.2.4 Rest of Europe (By Aircraft Type)
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 China (By Aircraft Type)
5.2.3.2 India (By Aircraft Type)
5.2.3.3 Japan (By Aircraft Type)
5.2.3.4 South Korea (By Aircraft Type)
5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific (By Aircraft Type)
5.2.4 Latin America
5.2.4.1 Brazil (By Aircraft Type)
5.2.4.2 Mexico (By Aircraft Type)
5.2.4.3 Rest of Latin America (By Aircraft Type)
5.2.5 Middle-East and Africa
5.2.5.1 Saudi Arabia (By Aircraft Type)
5.2.5.2 United Arab Emirates (By Aircraft Type)
5.2.5.3 South Africa (By Aircraft Type)
5.2.5.4 Rest of Middle-East and Africa (By Aircraft Type)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Airbus SE
6.2.2 The Boeing Company
6.2.3 Bombardier Inc.
6.2.4 Dassault Aviation SA
6.2.5 Embraer SA
6.2.6 Gulfstream Aerospace Corporation
6.2.7 Textron Inc.
6.2.8 Honda Aircraft Company
6.2.9 Cirrus Design Corporation
6.2.10 Pilatus Aircraft Ltd
6.2.11 Diamond Aircraft Industries
6.2.12 Piper Aircraft Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The General Aviation Market was valued at USD 19.91 billion in 2020 and is projected to reach USD 24 billion by 2026, registering a CAGR of about 3% during the forecast period (2021 - 2026).

The COVID-19 pandemic has affected on general aviation market in the short term as the orders and deliveries have witnessed a decline in 2020. However, due to the increased operations of the helicopters and business jets for the transport of patients, charter operations, and VIP transportation among others, the plans for fleet modernization have been unaffected in the long term. This is expected to enhance the growth of the general aviation market in the coming years.

Due to the growth in high-net-worth individuals and ultra-high-net-worth individuals globally, there has been an increase in demand for private travel, subsequently driving the procurement of helicopters and business jets with enhanced cabin interiors.

Also, with the growth in tourism sector in various regions, many charter operators and tourism companies are making plans expand their fleet with introduction of new piston engine aircraft, turboprop aircraft, helicopters and further expand their presence.

The growing concern over aviation emission has shifted the focus of manufacturers toward the development of all-electric aircraft. New electric aircraft models are being developed to be used as a flying taxi. The growth of flying taxis is expected to increase the demand for the general aviation market in the future.

Key Market Trends

Pilot Training Institutes are Driving the Growth of the Piston Fixed-wing Aircraft Segment

Piston fixed-wing aircraft are suitable for conducting moderate speed low altitude fights, and due to their inherent maneuver characteristics, they are popular amongst the pilot training institutes across the world. Thus, most of the orders for piston fixed-wing aircraft are from pilot training institutes, while a handful of them are purchased by private aviation enthusiasts and aircraft racers. For instance, in July 2019, the US-based ATP Flight School announced a procurement order for 100 Cessna 172 Skyhawk aircraft at the 2019 Experimental Aircraft Association (EAA) AirVenture show held in Oshkosh, Wisconsin. Deliveries are scheduled for completion by the end of 2023. Similarly, as of December 2019, Airways Aviation, a European pilot training institute announced its plans to increase its operating fleet size by 22 aircraft by 2023. The piston fixed-wing segment of the general aviation market is dominated by Cirrus Design Corporation, Piper Aircraft Inc., and Diamond Aircraft Industries. To further increase their market share globally, the companies robustly investing in the development and procurement of all-electric aircraft. In this regard, in June 2020, Velis Electro of Pipistrelreceived the European Union Aviation Safety Agency (EASA) certification. The aircraft became the first-ever fully electric aircraft to receive its type certification. Such developments towards emission-free piston engine aircraft is expected to accelerate the growth of the segment during the forecast period.

North America region Currently Dominates the Market

North America region currently has the highest share in the market and is expected to continue its dominance during the forecast period. The region holds the largest operating general aviation aircraft fleet in the world with the United States accounting for the majority of its share. The growth of the general aviation market in the region is driven by the existence of mature aviation infrastructure, wherein an estimated 65% of the annual general aviation flights conducted are for business and public services. In the United States, more than 90% of the registered civil aircraft are general aviation aircraft, and around 487,200 US-certified pilots operate general aviation aircraft. The general aviation industry contributes over USD 150 billion to the US economy, annually. According to National Agricultural Aviation Association, the agricultural aviation operations have grown by more than 15% during the period of 2012 – 2019. In addition to the growth in demand for fixed-wing aircraft, the demand for civil helicopters is also witnessing growth due to helicopter service (such as air taxis, air ambulance, etc.) in the region. Furthermore, the increasing investments of the aerospace companies towards the introduction of urban air mobility in the North American air space are expected to rapidly strengthen the growth of the general aviation market in the region during the forecast period.

Competitive Landscape

The general aviation market is slightly fragmented with many players in the market that provide helicopters, business jets, piston-engine aircraft, and turboprop aircraft for their customers. However, in terms of market share, Bombardier Inc., Textron Inc., Gulfstream Aerospace Corporation, Embraer SA, and Dassault Aviation SA are some of the prominent players in the market. To further increase their presence in the market, the companies are developing new advanced aircraft models that have relatively lower weight and better fuel efficiencies. In October 2020, Airbus Corporate Jets launched the ACJ TwoTwenty business jet, an extra-large business jet that meets the requirement for a heavy and long-range business jet. The new business jet is based on A220 Family with about three times more cabin space with approximately third less operating costs. It is also equipped with two times better connectivity Wi-Fi systems, and electro-chromatic windows, and LED lighting. Similarly, in October 2020, Embraer announced its plan to design, develop and manufacture a new turboprop aircraft with larger cabin space compared to traditional turboprop aircraft with low noise and vibration and have a low-wing design as well as a T-tail. The company plans to induct the new turboprop aircraft by 2027. Such innovations are expected to attract new potential customers, which in turn would help the aircraft OEMs to increase their share in the market in the coming years.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 Aircraft Type
5.1.1 Helicopters
5.1.2 Piston Fixed-wing Aircraft
5.1.3 Turboprop Aircraft
5.1.4 Business Jets
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States (By Aircraft Type)
5.2.1.2 Canada (By Aircraft Type)
5.2.2 Europe
5.2.2.1 United Kingdom (By Aircraft Type)
5.2.2.2 France (By Aircraft Type)
5.2.2.3 Germany (By Aircraft Type)
5.2.2.4 Rest of Europe (By Aircraft Type)
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 China (By Aircraft Type)
5.2.3.2 India (By Aircraft Type)
5.2.3.3 Japan (By Aircraft Type)
5.2.3.4 South Korea (By Aircraft Type)
5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific (By Aircraft Type)
5.2.4 Latin America
5.2.4.1 Brazil (By Aircraft Type)
5.2.4.2 Mexico (By Aircraft Type)
5.2.4.3 Rest of Latin America (By Aircraft Type)
5.2.5 Middle-East and Africa
5.2.5.1 Saudi Arabia (By Aircraft Type)
5.2.5.2 United Arab Emirates (By Aircraft Type)
5.2.5.3 South Africa (By Aircraft Type)
5.2.5.4 Rest of Middle-East and Africa (By Aircraft Type)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Airbus SE
6.2.2 The Boeing Company
6.2.3 Bombardier Inc.
6.2.4 Dassault Aviation SA
6.2.5 Embraer SA
6.2.6 Gulfstream Aerospace Corporation
6.2.7 Textron Inc.
6.2.8 Honda Aircraft Company
6.2.9 Cirrus Design Corporation
6.2.10 Pilatus Aircraft Ltd
6.2.11 Diamond Aircraft Industries
6.2.12 Piper Aircraft Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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