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パーソナルケアパッケージ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Personal Care Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

パーソナルケアパッケージ市場は、2020年には273億1,000万米ドルとなり、2021年から2026年の間に4.66%のCAGRを記録し、2026年には354億7,000万米ドルに達すると予想されています。COVID-19の蔓延は、サプライチェ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

パーソナルケアパッケージ市場は、2020年には273億1,000万米ドルとなり、2021年から2026年の間に4.66%のCAGRを記録し、2026年には354億7,000万米ドルに達すると予想されています。COVID-19の蔓延は、サプライチェーンの混乱により、世界的に工場閉鎖が拡大し、市場にマイナスの影響を与えました。ボトル、カートン、ポンプのメーカーがパーソナルケア企業に提供することは、論理的に困難な状況にあります。ほとんどの国では、政府がパーソナルケア産業を必須商品のカテゴリーに入れ、機能させています。しかし、箔や包装材、印刷機、練炭やガス(ボイラーを動かすのに必要)などのユーティリティー消耗品を製造する補助的なユニットの運営については、明確になっていません。

- パーソナルケアパッケージは、視覚的な魅力を高め、製品の美的価値の向上に貢献するため、美容・化粧品業界にとって不可欠なものです。そのため、多くのプレイヤーが、ヘアケア、スキンケア、デオドラントなどの視覚的に魅力的なパッケージに継続的に投資しています。
- 化粧品パッケージは、パーソナルケアパッケージ市場の中でも重要な位置を占めています。化粧品業界のパッケージは、近年、大きく成長しています。化粧品業界は、他のすべての分野の中で最も多様なパッケージング要件を持っています。使用される素材は、さまざまな金属、ガラス、紙、プラスチックなど多岐にわたり、これらの素材を使って、さまざまな形状やサイズの容器やディスペンサーの機構が作られます。
- プラスチックは、一次容器、二次フレキシブルパウチ、キャップやクロージャー、ノズルなどの形で、化粧品業界で使用される主要な包装材料の一つです。プラスチックチューブは、化粧品業界における重要な容器の一つです。チューブは、液体・固体・半固体の材料を保存し、製品を制御された割合で分配することができます。また、チューブは他の容器と比較して、優れた汚染防止効果を発揮します。
- アジアでは、可処分所得の増加と、天然成分やオーガニック成分を使用したスキンケア製品の人気が高まっていることが、成長の主な要因として挙げられます。同地域における社会人口動態の変化は、化粧品および関連製品の天然成分の需要に影響を与えています。韓国、中国、日本、インドでは人口の高齢化が進んでおり、アンチエイジング効果のある天然成分の需要が高まっています。
- オーラルケアは、口腔内トラブルの予防と適切な口腔衛生の重要性に関する消費者の意識が高まっていることから、その効果が期待されています。米国では、ほとんどの歯磨きブランドが2019年にプラス成長を記録しました。イタリアでは、糖尿病を患っている回答者/患者の約76.3%が、毎食後に歯を磨くと答えています(FAND(Associazione Italiana Diabetic)が発表したデータによる)。このような傾向は、オーラルケア製品におけるプラスチックパッケージの需要を高めると予想されます。

主な市場動向

ヘアケアが大きなシェアを占めることが予想される

- ヘアケアブランドは、サロンでもそれ以外の場所でも、パッケージを利用して優位に立っています。リテールセグメントのヘアケア製品は競争が激しく、ヘアケアブランドは消費者とのつながりを築くためにパッケージの差別化に依存しています。ほとんどのヘアケアブランドは、マットとグロスの印刷技術の相互作用を試しており、感覚的な要素をますますパッケージに取り入れています。トリートメントオイルは、熱によるスタイリングの保護、ツヤの付与、縮れの抑制などの目的で使用されているため、服用方法や正確な塗布方法としてスポイトパッケージの使用が増加しています。
- 日本の大手美容メーカーの多くは、ヨーロッパでの存在感を高めようとしています。例えば、花王が東京で展開しているヘアケアブランド「Guhl」は、持続可能な製品に対する需要の高まりに対応しています。ドイツ、オーストリア、スイス、オランダで販売されている花王のヘアケアブランド「Guhl」は、新しいサステナブルなパッケージを発表しました。シャンプーのボトルには、再生ポリエチレンテレフタレート(rPET)を50%使用しています。また、コンディショナーのボトルは100%ポリプロピレン(PP)製なので、完全にリサイクル可能です。
- ヘアケア製品には、瓶のパッケージも使用されています。ダブルウォールジャー、シングルウォールジャー、アクリルジャー、メタルシェルジャーなど、さまざまなジャーを使用することで、ヘアケア製品をエレガントに演出することができます。これらのジャーは、大量のジェル、クリーム、ワックス、バームペースト、ポマードなどを簡単に入れることができます。同様に、ガラスやプラスチックの薄型ジャーは、トラベルサイズのパッケージやハイエンドのクリーム、ローション、ジェルなどに適しています。2019年には、P&Gが所有するヘアケアブランド;Herbal EssencesがTerraCycleと提携し、25%のビーチプラスチックを使用したリサイクル可能なシャンプーとコンディショナーのボトルを発表しました。ハーバルエッセンスは、ビーチプラスチック製のヘアケアパッケージを発表しました。
- 2019年11月、ロレアルはヘアケア製品のパッケージをパウチタイプに移行。同社はProAmpac社と協力して、ユニークでより持続可能な柔軟性のあるパッケージを開発しました。L'OréalのREDKEN Flash Lift Bonderでは、サプライヤーは内袋とツイストタイを備えた硬い容器を、特徴的な注ぎ口を備えた単一のフレキシブルパッケージに変更しました。さらに、国際的な美容院チェーンであるToni & Guyは、より「大人」の消費者にアピールするために、新しいパッケージデザインを開発しました。彼らは、ブランドのサロンと密接な関係を持ち、本物のサロンブランド製品を購入することへの安心感を求めています。

北米が大きなシェアを占める見込み

- 化粧品、パーソナルケア製品、フレグランスの市場をリードしているのは、アメリカです。2018年にブラジル個人衛生・香水・化粧品産業協会が依頼した調査によると、米国は世界で最も価値のある化粧品産業であり、895億米ドルの収益を生み出しています。同国の化粧品市場は、L'Oréal、Unilever、Procter & Gamble Co.などの大手プレイヤーによって支配されています。同様に、米国の化粧品パッケージ市場は、Albea SA、AptarGroup, Inc.などの少数の重要なプレーヤーによって統合されています。
- 米国のパーソナルケア市場では、世界的なトレンドに合わせてプレミアム化への要求が高まっています。そのため、革新的でプレミアムなパッケージへの需要が高まっています。例えば、エスティローダーは最近、ボビイブラウンのアートスティック・リキッドリップを、リキッドリップスティックの塗り方に利便性を持たせた新しいカラーの化粧品容器で発売しました。このような全体的なプレミアム化により、ガラス容器や特殊な化粧品容器の高級パッケージ化が進んでいます。このような高級化の要求と、革新的で装飾的なパッケージへの強い関心に合わせて、Apatar Group Inc.はFusion Packagingを買収し、化粧品セグメント向けの差別化されたデザインと装飾のポートフォリオを拡大しました。
- 米国では、消費者がパーソナルケア製品を購入する際に、電子商取引を利用するケースが増えています。オンライン販売のシェアはまだ低いものの、予測期間中に成長することが見込まれています。さらに、米国の消費者市場では、自然派に分類される美容製品の方が安全であるという消費者の認識から、自然派製品への需要が高まっています。このため、米国政府は、自然派と表示される前の製品を規制する新しい法案を提案しています。これにより、天然と表示される前の成分表示がより詳細になることが予想されます。
- カナダ政府は、カナダの化粧品産業の発展に大きな役割を果たしています。カナダ化粧品産業クラスターの形成と、カナダにおける化粧品に関する学術の促進は、業界の成長に貢献すると期待されています。カナダのクラスターは、化粧品業界の成長と革新に焦点を当てています。これにより、断片的で複数の中小企業が存在するカナダの化粧品産業が増殖することが期待されています。これにより、予測期間中のパーソナルケアパッケージ業界のその後の成長が期待されます。また、カナダ政府は、化粧品製造に関する非常に透明性の高い詳細な規制の枠組みを設けています。

競争状況

パーソナルケアパッケージ市場は、主要地域に多くのプレイヤーが存在するため、非常に細分化されています。世界的に見ても地域的に見ても、複数の中規模・小規模メーカーが存在しており、市場は高い競争力を維持しています。また、市場では様々な合併や提携が行われています。主なプレイヤーには、Amcor PLC、AptarGroup Inc.、Gerresheimer AG、Albea SA、Silgan Holdings Inc.などがあります。

- 2020年3月 - Aptarは、国際サステナビリティ・カーボン認証(ISCC)で認証された世界初のリサイクルプラスチック製美容パッケージを作成し、REN Clean Skincareのモイスチャライザー「EVERCALM Global Protection Day Cream」のリニューアルに使用されました。このプラスチックは、食品と化粧品の両方のパッケージとして使用できる規格に準拠しています。透明性、明るさ、装飾性、柔軟性などの見た目の面でも、バージンプラスチックと同等の品質を有しています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 業界の魅力 - ポーターの5フォース分析
4.2.1 新規参入者の脅威
4.2.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.2.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.2.4 競合製品の脅威
4.2.5 競合他社との競争の激しさ
4.3 業界のバリューチェーン分析
4.4 COVID-19によるパーソナルケアパッケージ市場への影響
4.5 マーケットドライバー
4.5.1 可処分所得の増加に伴うパーソナルケア製品の消費の増加
4.5.2 革新的で魅力的なパッケージへの関心の高まり
4.6 市場の阻害要因
4.6.1 新しいパッケージング・ソリューションの研究開発と製造にかかる高コスト

5 市場区分
5.1 材料タイプ
5.1.1 プラスチック
5.1.2 ガラス
5.1.3 金属
5.1.4 紙
5.2 パッケージングタイプ
5.2.1 プラスチック製ボトルおよび容器
5.2.2 ガラス製ボトルおよび容器
5.2.3 金属製容器
5.2.4 折りたたみ式カートン
5.2.5 段ボール箱
5.2.6 チューブ・スティック
5.2.7 キャップとクロージャー
5.2.8 ポンプとディスペンサー
5.2.9 軟質プラスチック包装
5.2.10 その他の包装形態
5.3 製品タイプ
5.3.1 オーラルケア
5.3.2 ヘアケア
5.3.3 色彩化粧品
5.3.4 スキンケア
5.3.5 男性用グルーミング製品
5.3.6 デオドラント
5.3.7 その他の製品タイプ
5.4 地理的状況
5.4.1 北アメリカ
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.2 欧州
5.4.2.1 イギリス
5.4.2.2 ドイツ
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 イタリア
5.4.2.5 スペイン
5.4.2.6 その他のヨーロッパ諸国
5.4.3 アジア太平洋地域
5.4.3.1 中国
5.4.3.2 インド
5.4.3.3 日本
5.4.3.4 オーストラリア
5.4.3.5 韓国
5.4.3.6 インドネシア
5.4.3.7 タイ
5.4.3.8 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 ラテンアメリカ
5.4.4.1 ブラジル
5.4.4.2 メキシコ
5.4.4.3 アルゼンチン
5.4.4.4 その他のラテンアメリカ地域
5.4.5 中近東・アフリカ
5.4.5.1 アラブ首長国連邦
5.4.5.2 サウジアラビア
5.4.5.3 南アフリカ共和国
5.4.5.4 その他の中東・アフリカ地域

6 競争環境
6.1 企業プロフィール*1
6.1.1 Albea SA
6.1.2 HCP Packaging Co.Ltd.
6.1.3 RPC Group Plc (ベリー・グローバル・グループ)
6.1.4 Silgan Holdings Inc.
6.1.5 DSスミスPLC
6.1.6 グラハム・パッケージング・カンパニー
6.1.7 リボ・コスメティック・カンパニー・リミテッド
6.1.8 AptarGroup Inc.
6.1.9 Amcor PLC
6.1.10 コスモパック株式会社
6.1.11 Quadpack Industries SA
6.1.12 リケ・パッケージング・システムズ・リミテッド
6.1.13 Gerresheimer AG
6.1.14 レーパック社

7 投資分析

8 市場機会と将来の動向

 

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Summary

The Personal Care Packaging Market was valued at USD 27.31 billion in 2020, and it is expected to reach USD 35.47 billion by 2026, registering a CAGR of 4.66% during the period of 2021-2026. The spread of COVID-19 negatively impacted the market, due to disruptions in the supply chain, resulting in extended factory closures, globally. Logistically, it has been difficult for bottles, cartons, and pump makers to provide to personal care companies. In most of the countries, the governments put personal care industry under the essential commodity category, allowing them to function. Still, there is no clarity on the operation of ancillary units that make the foil, packaging material, printers, and utility consumables, like briquettes/gases (required to run boilers).

- Personal care packaging is essential for the beauty and cosmetic industry since it adds to the visual appeal and contributes to increasing the aesthetic value of the product. Thus, many players are continually investing in visually attractive packaging for hair care, skincare, deodorants, etc.
- Cosmetic packaging is a significant part of the personal care packaging market. The packaging in the cosmetic industry has grown significantly in recent years. The cosmetic industry has the most varied packaging requirements of all the other sectors. The materials used vary from different metals, glass, paper, and plastics, and these materials are used to make containers with different shapes and sizes and dispensing mechanisms.
- Plastic, in the form of primary containers, secondary flexible pouches, caps and closures, and nozzles, is one of the primary packaging materials used by the cosmetic industry. The plastic tube is one of the significant containers in the cosmetic industry. It can store liquid-solid and semi-solid materials and dispense products in the controlled proportions. Also, tubes can provide better contamination protection, when compared to other containers.
- In Asia, the rise in disposable incomes and the growing popularity of skincare products from natural and organic ingredients will remain the primary factors driving the growth. Socio-demographic changes in the region are affecting the demand for natural ingredients for cosmetics and related products. The region’s aging populations (in Korea, China, Japan, and India) are increasing the demand for natural ingredients with active properties, such as anti-aging.
- Oral care is gaining benefits from the rising consumer consciousness related to the importance of prevention of oral problems and proper oral hygiene. Most of the toothpaste brands in the United States registered positive growth in 2019. About 76.3% of the respondents/patients suffering from diabetes in Italy said that they brush their teeth after each meal (as per the data published by FAND (Associazione Italiana Diabetic)). Such trends are anticipated to increase the demand for plastic packaging in oral care products.

Key Market Trends

Hair Care is Expected to Hold Significant Share

- Haircare brands use packaging to their advantage, both in the salon and beyond. Haircare for the retail segment is highly competitive, and hair care brands are relying on packaging differentiation to forge a connection with consumers. Most of the haircare brands experiment with the interplay of matte and gloss printing techniques and are increasingly incorporating sensory elements into their packaging. The use of treatment oils for added heat styling protection, imparting shine, or decreasing frizz has led to the increased use of dropper packaging as a dosing and precision application method.
- Many Japanese beauty giants are keen to push forward their presence in Europe. For instance, Kao’s haircare brand based in Tokyo, Guhl, is tapping into rising demand for sustainable products. Guhl, a Kao-owned hair care player, available in Germany, Austria, Switzerland, and the Netherlands, has launched a new sustainable packaging, meaning its shampoo bottles now consist of 50% recycled Polyethylene terephthalate (rPET). Moreover, the conditioner bottles used were made of 100% polypropylene (PP) and therefore were fully recyclable.
- Haircare products also use jar packaging. Different jars such as double wall jars, single wall jars, acrylic jars, and metal shelled jars to create an elegant appearance with hair care products. These jars can easily hold large volumes of gels, creams, waxes, balms pastes, or pomades. Similarly, low profile jars of glass and plastic are suitable for travel-sized packaging or high-end creams, lotions, and gels. In 2019, P&G owned a haircare brand; Herbal Essences partnered with TerraCycle to create a recyclable shampoo and conditioner bottle made with 25% beach plastic. Herbal Essences unveils beach plastic hair care packaging.
- In November 2019, L’Oréal moved to a pouch package for hair care products. The company collaborated with ProAmpac to develop a unique and more sustainable, flexible package. For L’Oréal’s REDKEN Flash Lift Bonder, the supplier replaced a rigid container with an inner bag and twisted tie with a single flexible package that includes a distinctive pour spout. Moreover, Toni & Guy, an international chain of hairdressing salons, has developed new packaging designs to appeal to more ‘grown-up’ consumers. They relate closely to the brand’s salon and want reassurance for purchasing a genuine salon brand product.

North America is Expected to Hold Significant Share

- The United States is a leading cosmetics, personal care products, and fragrances market. According to a study commissioned by the Brazilian Association of the Personal Hygiene, Perfumery and Cosmetics Industry in 2018, the United States was the most valuable cosmetics industry in the globe generating a revenue of USD 89.5 billion. The cosmetics market in the country has been dominated by players like L'Oréal, Unilever, Procter & Gamble Co., and other leading players. Similarly, the cosmetic packaging landscape in the country is consolidated with a few significant players like Albea SA, AptarGroup, Inc., etc.
- The United States' personal care market is experiencing a growing demand for premiumization in line with the global trend. This, in turn, is driving demand for innovative and premium packaging. For instance, Estée Lauder, in the recent past, launched the Bobbi Brown Art Stick Liquid Lip in a new color cosmetic container that offers convenience in the way liquid lipstick is applied. This overall premiumization is driving upscale packaging in glass and specialty cosmetic containers. In sync with the premiumization demands and intense focus on innovative and decorative packaging, Apatar Group Inc. acquired Fusion Packaging to expand its portfolio of differentiated design and decorative offerings for the cosmetics segment.
- The United States is also experiencing an increased use of e-commerce channels for the procurement of personal care products by consumers. While the share of online sales remains low, it is expected to grow during the forecast period. Additionally, the consumer market in the United States is experiencing a demand for beauty products categorized as naturally driven by consumer perception of these products being safer. On account of this, the United States Government ha proposed a new bill that is expected to regulate products before they are labeled as natural. This is likely to lead to more detailed labeling of ingredients before they are labeled as natural.
- The Canadian Government has been playing a significant role in the development of its cosmetics industry. The formation of the Canadian Cosmetic Cluster, along with the promotion of academics about Cosmetics in Canada, is expected to contribute to the growth of the industry. The Canadian cluster focuses on the growth and innovation of the cosmetic industry. This is expected to help the Canadian Cosmetic Industry that is fragmented and has several SMEs proliferate. This will aid the subsequent growth of the personal care packaging industry during the forecast period. The Canadian Government has also laid down a very transparent and detailed regulatory framework for cosmetics production.

Competitive Landscape

The personal care packaging market is highly fragmented, as many players are present across the key regions. The presence of several medium and small scale manufacturers on a global and regional level, are keeping the market at high rivalry position. The market is witnessing various mergers and partnerships as well. Key players include Amcor PLC, AptarGroup Inc., Gerresheimer AG, Albea SA, Silgan Holdings Inc., etc.

- March 2020 - Aptar has created the world’s first certified recycled plastic beauty packaging that is certified by the International Sustainability and Carbon Certification (ISCC) and is used in the relaunch of REN Clean Skincare’s moisturizer, EVERCALM Global Protection Day Cream. This plastic is compliant for use as packaging for both food and cosmetics. It is of a quality that is equal to virgin plastic in terms of visual aspects like transparency, brightness, decorative possibilities, and flexibility.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Impact due to COVID-19 on the Personal Care Packaging Market
4.5 Market Drivers
4.5.1 Increasing Consumption of Personal Care Products With Growing Disposable Income
4.5.2 Growing Focus on Innovative and Attractive Packaging
4.6 Market Restraints
4.6.1 High Costs of R&D and Manufacturing of New Packaging Solution

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Material Type
5.1.1 Plastic
5.1.2 Glass
5.1.3 Metal
5.1.4 Paper
5.2 Packaging Type
5.2.1 Plastic Bottles and Containers
5.2.2 Glass Bottles and Containers
5.2.3 Metal Containers
5.2.4 Folding Cartons
5.2.5 Corrugated Boxes
5.2.6 Tube and Stick
5.2.7 Caps and Closures
5.2.8 Pump and Dispenser
5.2.9 Flexible Plastic Packaging
5.2.10 Other Packaging Types
5.3 Product Type
5.3.1 Oral Care
5.3.2 Hair Care
5.3.3 Color Cosmetics
5.3.4 Skin Care
5.3.5 Men’s Grooming
5.3.6 Deodorants
5.3.7 Other Products Type
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.2 Europe
5.4.2.1 United Kingdom
5.4.2.2 Germany
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Italy
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 Rest of the Europe
5.4.3 Asia Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 India
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 South Korea
5.4.3.6 Indonesia
5.4.3.7 Thailand
5.4.3.8 Rest of Asia Pacific
5.4.4 Latin America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Mexico
5.4.4.3 Argentina
5.4.4.4 Rest of Latin America
5.4.5 Middle East and Africa
5.4.5.1 United Arab Emirates
5.4.5.2 Saudi Arabia
5.4.5.3 South Africa
5.4.5.4 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Albea SA
6.1.2 HCP Packaging Co. Ltd
6.1.3 RPC Group Plc (Berry Global Group)
6.1.4 Silgan Holdings Inc.
6.1.5 DS Smith PLC
6.1.6 Graham Packaging Company
6.1.7 Libo Cosmetics Company Ltd
6.1.8 AptarGroup Inc.
6.1.9 Amcor PLC
6.1.10 Cosmopak Ltd
6.1.11 Quadpack Industries SA
6.1.12 Rieke Packaging Systems Ltd
6.1.13 Gerresheimer AG
6.1.14 Raepak Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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