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欧州プラスチックボトル・容器市場-成長、トレンド、COVID-19インパクト、予測(2021年~2026年


Europe Plastic Bottles and Containers Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

欧州のプラスチックボトル・容器市場は、2020年に359億米ドルとなり、2020年から2025年までの予測期間に4.3%のCAGRを記録し、2026年には485億米ドルに達すると予想されています。欧州のほとんどの国では、人口が... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2021年8月1日 US$3,750
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サマリー

欧州のプラスチックボトル・容器市場は、2020年に359億米ドルとなり、2020年から2025年までの予測期間に4.3%のCAGRを記録し、2026年には485億米ドルに達すると予想されています。欧州のほとんどの国では、人口が増加しており、一人当たりの包装材の使用量が増加しています。これは、利便性の高い製品の使用などの消費者行動の傾向や、他の包装材の代替としてプラスチックの使用が増加していることによるものです。環境への影響について深刻な懸念が示されているにもかかわらず、欧州ではプラスチック製のボトルや容器の需要が増え続けています。しかし、この市場は、欧州における政府の規制や、消費者の需要の増加により、メーカーが生分解性や持続可能な資源に由来するプラスチック包装ソリューションを求めるという課題にも直面しています。

- また、プラスチック容器は、飲料分野や食品、化粧品、医薬品業界で有名になっています。新しい充填技術と耐熱性PETボトルの開発により、市場に新たな可能性と選択肢が生まれました。PETボトルは複数の分野で標準的に使用されていますが、飲料、衛生用品、化粧品、洗剤などは主にポリエチレン(PE)でできたボトルで販売されています。EUは、循環型経済の原則に基づいてプラスチック分野を開拓しています。EUは主にプラスチック廃棄物に焦点を当てており、大量生産で単回使用のアイテムであるプラスチックパッケージが注目されています。
- 2019年3月、欧州議会は、食品、飲料、パーソナルケア製品を包装するペットボトルや容器の主成分であるPETのリサイクルを増やすために、欧州委員会が提案したSUP指令を採択しました。複数の国際的なブランドも、リサイクル誓約を通じてこの開発を支援しています。この取り組みにより、西ヨーロッパにおけるPETボトルの回収率は、2016年の58%から2018年には63%に上昇し、2019年には65%に達すると予測されています。この指令では、業界は2025年までに77%、2029年までに90%の回収率を達成することが求められています。また、欧州連合の目標では、2030年までに欧州連合内のペットボトルのプラスチック再生材含有率を30%以上にすることが求められています。
- 調査対象となった市場では、ソフトドリンクの人気が高く、かなりのシェアを占めています。ソフトドリンクには様々なフレーバーやフォーマットがあり、飲む機会に合わせて選ぶことができます。Unesda(欧州協会)によると、現在、多くの欧州市場では、低カロリー・無糖の飲料が売上の30%を占めています。また、素材の軽量化は業界の重要な目標とされていますが、これは輸送時のエコロジー効果にもつながります。これに関しては、プラスチックはガラスよりも明らかに優位性があります。また、プラスチックボトルは、紫外線に対する保護やガスバリア性などの面でも向上しています。これらの要因がプラスチック製品へとつながり、パッケージ市場でのシェアを拡大しています。
- 2019年の市場動向とともに、2020年に入ると、コロナウイルスの発生の中でプラスチックメーカーの問題が発生しました。例えば、BPF(British Plastics Federation)は、2020年3月時点で、コロナウイルスのパンデミックが英国のプラスチック製造業に与える影響を会員企業に調査しました。 その結果、8割近くの企業が今後6カ月間の売上高の減少を予想しています。また、ドイツのIndustrievereinigung Kunststoffverpackungen社の調査では、2020年4月下旬時点でのコロナウイルス(COVID-19)のパンデミックを測定。報告書では、食品パッケージのメーカーが国民への供給を確保するために高いプレッシャーの中で仕事をしていることや、産業部門やガストロノミー部門全体のパッケージ需要が大きく落ち込んでいることなどの事実が強調されています。

主な市場動向

PETが大きなシェアを占める見込み

- ポリエチレンテレフタレート(PET)は、1970年代初頭に登場し、それ以来、ボトルにはPETが使用されてきました。FICCIによると、世界で生産されるPETの80%以上が水や飲料のパッケージ業界で使用されています。FMCGおよび食品業界では、包装に使用されるPETの割合はわずかです。欧州連合(EU)は、2030年までに再生プラスチックボトルを最低30%使用するという目標を掲げています。また、欧州連合加盟国は、2029年までにペットボトルの90%を回収することで合意しています。環境に優しいソリューションに対する意識と消費者の嗜好の高まりが、PETパッケージの急速な普及の主な要因となっています。
- ブロー成形されたPET容器の材料削減は、コスト削減(材料および輸送)と持続可能なパッケージに対する消費者の要求の高まりが背景にあります。ヨーロッパでは、ペットボトルの普及率が浅いワイン、ビール、特殊アルコール飲料において、バリア性PETボトルの潜在的な可能性が大きくなっています。さらに、ナチュラルミネラルウォーターやスプリングウォーターのメーカー約600社を代表する欧州ボトルドウォーターズ連盟は、2025年までにペットボトルに平均25%以上のrPETを使用し、全ペットボトルの90%を回収するという目標を掲げています。さらに、コカ・コーラ社のヨーロッパのパートナー企業は、2025年までに西ヨーロッパのペットボトルのパッケージを100%受け取り、再生プラスチックを50%使用することを約束しました。
- 2019年11月、BP Infiniaは、現在リサイクルできないPETプラスチック廃棄物を埋立てや焼却から転用し、新たなバージン原料に戻すための開発に注力しました。同社の技術は、カラーボトルや黒い食品トレイなど、リサイクルが困難なPETプラスチック廃棄物を再生原料に変えるためのものです。また、飲料メーカーは、持続可能な飲料のエコシステムを構築するために、リサイクル可能なプラスチックパッケージの採用に注力しており、これにより経済的に有害な廃棄物が減少すると考えられます。例えば、2019年6月、コカ・コーラ社の英国子会社は、100%リサイクルPET(rPET)を使用した完全リサイクル可能なプラスチックボトルを発売しました。このrPETボトルは、同社の「Glaceau Smartwater」ブランドで発売されました。
- また、PETリサイクル企業は、ヨーロッパに新しい施設を設立することで、ヨーロッパでの活動を拡大しています。例えば、2020年2月、イギリスに本拠地を置く巨大な廃棄物処理業者であるBiffa社は、イギリスのSeahamにさらに2,750万ポンドの最新式(SOA)のポリエチレンテレフタレート(PET)ボトルのリサイクル工場を作りました。この新工場では、年間57,000トンのPETプラスチックを処理することができ、これは13億本のペットボトルに相当します。また、各メーカーは軽量PETボトルの開発にも投資しています。例えば、2019年12月には、リーズに拠点を置くCO 2Sustain社が、飲料業界におけるプラスチック消費量の削減を目標とした技術である軽量化のプロセスを積極的に支援できる革新的なソリューションを開発しました。

化粧品は大きな成長が見込まれる

- プラスチックは、化粧品のパッケージに最も使用され、好まれる素材の一つです。多くの化粧品がプラスチック製のボトルや容器に入っていますが、これは素材の特性上、成形、構造、デザインが容易であることと、保護機能を備えているためです。化粧品業界では、プラスチックのボトルや容器は二次包装として好まれており、10年前には市場で圧倒的なシェアを誇っていました。ナショナルジオグラフィックの調査によると、現在、化粧品のパッケージに使用されているプラスチックパッケージは、1960年の120倍になっています。さらに、ヨーロッパ地域では、持続可能なパッケージングソリューションを取り入れた製品を採用しようとする消費者の傾向が高まっており、これが化粧品用プラスチックパッケージの需要に影響を与えています。
- 化粧品包装では、多様な包装ニーズに合わせて、さまざまなプラスチック製の化粧品ボトルや容器が使用されています。スキンケア製品用のパッケージの需要は増加傾向にあります。西欧では、可処分所得の増加と、天然成分やオーガニック成分を使用したスキンケア製品の人気が高まっていることが、この地域の成長を後押ししていると考えられます。同地域の社会人口動態の変化は、化粧品および関連製品の天然成分の需要に影響を与えています。同地域では人口の高齢化が進んでいるため、アンチエイジングなどの有効な特性を持つ天然成分の必要性が高まっています。そのほか、さまざまなペットボトル包装業者が、製品の提供方法や製品に使用する材料を革新しています。例えば、Berry Global Inc.は、美容製品用に設計された100%リサイクル可能なバイオPETボトルを発表しました。
- フランスの貿易事務所によると、ドイツはヨーロッパの化粧品市場のトップであり続けています。これは、ドイツの委託製造業の処方やパッケージに対する信頼性の高さによるものです。同調査によると、ドイツはヨーロッパの化粧品業界において、消費と生産の両面で重要な役割を果たしており、そのためにパッケージの大手企業が本社を置いています。2019年9月、Geka GmbHは、消費者のペットAボトルの廃材から製造された食品接触に適した100% PCR-PET素材のパッケージに入ったマスカララインを発表しました。2019年10月、Dove社は、ヨーロッパ地域でプラスチックフリーのビューティーバーと100%リサイクルプラスチックボトルを、新しい詰め替え用のデオドラントフォーマットで発売することを発表しました。同社は、この取り組みにより、バージンプラスチックの使用量を年間20,500トン以上削減できる可能性があるとしています。
- 2020年1月、スキンケア製品を専門とするドイツの多国籍企業バイヤスドルフは、同社の「ニベア」ブランド向けに、100%再生ポリエチレン(PE)製の化粧品ボトルを開発しました。この発売は、同社の「Recyclist」プロジェクトの一環であり、フラウンホーファーIVV、フラウンホーファーIWKS、Pla.toのコラボレーションの成果である。フラウンホーファーIVVは、バイヤスドルフのために「包括的リサイクルコンセプト」を開発し、高品質のPEリサイクル材を化粧品のパッケージに再利用することを目指しました。バイヤスドルフは、毎年7億5千万本以上のPEボトルをスキンケア製品の包装材として使用しており、その使用量は約1万6千トンにもなります。これまで、PE製の化粧品ボトルは、一般的に低品質のリサイクル品(ダウンサイクル)になるか、代替燃料として使用されていました。

競争状況

欧州のプラスチックボトル・容器市場は非常に細分化されています。重要なプレーヤーとしては、Alpla Group、Amcor plc、Gerresheimer AG、Graham Packaging Company、Plastipak Holdings, Inc.などが挙げられます。この市場の企業は、新製品を発売し、また複数のパートナーシップや合併を行うことで、市場シェアを拡大しています。最近の動きの一部をご紹介します。

- 2020年5月 - Alpla Groupは、ポーランドのリサイクル工場PET Recycling Teamで、今月中に稼働するrPET押出システムを発表しました。これは、rPET(PETリグラインド材)の生産能力を年間15,000トンから30,000トンに倍増させるためです。
- 2020年2月 - Amcor PLCは、マルチビタミンのカテゴリーで、100%ポストコンシューマ・リサイクル・コンテント(PCR)樹脂を使用したPET容器の開発と発売を紹介しました。同社は、マルチビタミンを再構築したヘルスミーツテクノロジー企業であるRitual社のために、100立方センチメートルと150立方センチメートルの2つのサイズの透明ボトルを作成しました。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 業界のバリューチェーン分析
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者のバーゲニング・パワー
4.3.2 消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ
4.4 マーケットドライバー
4.4.1 軽量化された包装方法の採用の増加
4.5 市場の阻害要因
4.5.1 プラスチックの使用に関する政府規制と環境への懸念
4.6 市場機会
4.7 COVID-19が欧州のプラスチック包装業界に与える影響

5 市場のセグメンテーション
5.1 原料別
5.1.1 PET
5.1.2 PP
5.1.3 LDPE
5.1.4 HDPE
5.1.5 その他の原材料
5.2 エンドユーザー層別
5.2.1 飲料
5.2.1.1 ボトル入り飲料水
5.2.1.2 炭酸入りソフトドリンク
5.2.1.3 牛乳
5.2.1.4 その他の飲料
5.2.2 食品
5.2.3 化粧品
5.2.4 医薬品
5.2.5 ハウスホールドケア
5.2.6 その他のエンドユーザーの垂直分布
5.3 国
5.3.1 イギリス
5.3.2 ドイツ
5.3.3 フランス
5.3.4 スペイン
5.3.5 イタリア
5.3.6 その他のヨーロッパ諸国

6 競争状況
6.1 企業の概要
6.1.1 Amcor PLC
6.1.2 Gerresheimer AG
6.1.3 Plastipak Holdings Inc.
6.1.4 ALPLAグループ
6.1.5 Berry Global Inc.
6.1.6 Alpha Packaging Inc.
6.1.7 グラハム・パッケージング・カンパニーLP
6.1.8 Resilux NV
6.1.9 グライナー・パッケージング・インターナショナル社
6.1.10 Comar LLC

7 投資分析

8 市場の将来性

 

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Summary

The Europe Plastic Bottles and Containers Market was valued at USD 35.9 billion in 2020 and is expected to reach USD 48.5 billion by 2026, registering a CAGR of 4.3% over the forecast period from 2020 to 2025. In most European countries, the population is growing, and the use of packaging per person increases. It is due to consumer behavior trends, such as the use of convenience products, and the increasing use of plastic as substitutes for other packaging materials. The demand for plastic bottles and containers continues to rise in Europe even though serious concerns are being raised about its impact on the environment. However, the market also faces challenges due to the government regulations in Europe and increasing consumer demand that pushes manufacturers to look for plastic packaging solutions that are biodegradable or derived from sustainable sources.

- Plastic containers are also becoming famous in the beverage segment and the food, cosmetics, and pharmaceutical industries. Newer filling technologies and the development of heat-resistant PET bottles have opened up new possibilities and options in the market. While the PET bottles are standard in multiple segments, owing to which beverages, sanitary products, cosmetics, and detergents are predominantly sold in bottles that are made up of polyethylene (PE). The EU is pioneering the plastic area with its drive toward circular economy principles. The EU is mainly focused on plastic waste, as the high-volume, single-use item plastic packaging has come under scrutiny.
- In March 2019, the European Parliament adopted the Commission-proposed SUP directive to increase PET's recycling, which is the main component in plastic bottles and containers for packaging foods, beverages, and personal care products. Multiple international brands are also supporting this development through their recycling pledges. The initiative has resulted in an increased PET bottle collection rate in western Europe, which rose from 58% in 2016 to 63% in 2018 and is projected to reach 65% in 2019. Under this directive, the industry is required to achieve recovery rates of 77% by 2025 and 90% by 2029. Along with this, according to European Union targets, the plastic bottles in the European Union would have to contain at least 30% plastic recycled content by 2030.
- Soft drinks hold a considerable share of the market studied, due to the popularity of such beverages. Soft drinks offer a wide variety of flavors and formats, with something to suit the drinking occasion. According to Unesda ( European association), low-calorie, sugar-free beverages currently account for up to 30% of sales in many European markets. Also, the reduction of the material weight is considered as an essential goal of the industry, which may result in ecological effects in transportation. Regarding this, plastics have a definite advantage over glass. Plastic bottles are also improving in areas, such as protection against UV radiation and gas barrier properties. These factors are leading toward plastic products, increasing their share in the packaging market.
- Along with the market trends in 2019, the onset of 2020 led to plastic manufacturers' issues amid the coronavirus outbreak. For instance, as of March 2020, the British Plastics Federation (BPF), surveyed its members to depict the coronavirus pandemic impact on the UK's plastics manufacturing.​ The same results show that nearing to 80% of the companies expected a drop in turnover over the next six months. Another survey by Industrievereinigung Kunststoffverpackungen, based in Germany, measured the coronavirus (COVID-19) pandemic as of late April 2020. The report underlined facts, such as manufacturers of food packaging working under high pressure to secure supplies for the population and the demand for packaging across the industrial sector and gastronomy sector dropping significantly.

Key Market Trends

PET is Expected to Hold Significant Share

- Polyethylene terephthalate (PET) was introduced in the early 1970s, and since then, PET has been the preferred choice for bottles. The FICCI indicated that more than 80% of the PET produced worldwide is used in the water and beverage packaging industry. The FMCG and food industry uses a small percentage of PET in packaging. The European Union has set a goal of using a minimum of 30% recycled plastic bottles by 2030. The European Union member also states formed an agreement to collect 90% of plastic bottles by 2029. The increasing awareness and consumer preferences for eco-friendly solutions are the primary factors for the rapid adoption of PET packaging.
- The reduction of material in the blow-molded PET containers is driven by cost reduction (material and transportation) and the increasing consumer demand for sustainable packaging. In Europe, there is a significant latent potential for the barrier PET bottles in wine, beer, and specialty alcoholic beverages where the penetration of plastic bottles is shallow. Moreover, the European Federation of Bottled Waters, which represents around 600 natural mineral and spring water producers, set the target to use an average of at least 25% rPET in plastic bottles and collect 90% of all the PET bottles by 2025. Moreover, Coca-Cola's European partners have pledged to receive 100% of the packaging and use 50% of the recycled plastic in plastic PET bottles in Western Europe by 2025.
- In November 2019, BP Infinia focused on developing currently unrecyclable PET plastic waste to be diverted from landfill or burning and transformed back into new, virgin feedstocks. The company's technology is designed to turn difficult-to-recycle PET plastic waste, like colored bottles and black food trays, into recycled feedstocks. The beverage companies are also focusing on adopting recyclable plastic packages to create a sustainable beverage ecosystem, which is likely to reduce hazardous waste in the economy. For instance, in June 2019, Coca-Cola's Great Britain subsidiary launched its fully recyclable plastic bottles made by 100% recycled PET (rPET). These rPET bottles were launched under its Glaceau Smartwater brand.
- The PET recycling companies are also expanding their reach in Europe by establishing new facilities in the region. For instance, in February 2020, Biffa, a massive waste management provider, based in the United Kingdom, created a further 27.5 million pound state-of-the-art (SOA) polyethylene terephthalate (PET) bottle recycling plant in Seaham, England. The new facility is capable of converting 57,000 metric tons of PET plastics annually, equivalent to 1.3 billion plastic bottles. The manufacturers are also investing in the development of lightweight PET bottles. For instance, in December 2019, Leeds-based CO 2Sustain developed an innovative solution that could proactively help the process of light-weighting, a technique that targets reducing plastic consumption in the beverage industry.

Cosmetics is Expected to Witness Significant Growth

- Plastic is one of the most used and preferred materials for cosmetics packaging. Numerous cosmetic products in the market come in plastic bottles and containers due to the easy molding, structuring, and designing capability of the material as well as the protection. In the cosmetics industry, plastic bottles and containers are preferred forms of secondary packaging and held an unchallenged prominent share in the market half a decade ago. According to a National Geographic study, plastic packaging is used 120 times more currently in cosmetics packaging than in 1960. Moreover, the growing consumer's inclination towards adopting products that incorporate sustainable packaging solutions in the European region is influencing the plastic packaging demand in cosmetics.
- Cosmetics packaging uses a variety of plastic cosmetic bottles and containers to suit diverse packaging needs. The demand for packaging for skincare products is on the rise. In Western Europe, disposable incomes and the growing popularity of skincare products from natural and organic ingredients are likely to drive the region's growth. Socio-demographic changes in the region are affecting the demand for natural ingredients for cosmetics and related products. The region's aging population increases the need for natural ingredients with active properties, such as anti-aging. Besides, various plastic bottle packaging providers are innovating with their offerings and materials used in their products. For instance, Berry Global Inc introduced a 100% recyclable BioPET bottle designed for beauty products.
- Germany remains the leading European market for cosmetics, according to French trade offices. This is because of the reliability of the country's contract manufacturing industry in formulation and packaging. As per the same study, Germany is a significant player in the European cosmetics industry in terms of consumption and production, which is why packaging giants are headquartered in the country. In September 2019, Geka GmbH released a Mascara Line, which comes in packaging made of 100% PCR-PET material suitable for food-contact produced out of post-consumer PET-A bottle scraps. In October 2019, Dove announced launching plastic-free beauty bars and 100% recycled plastic bottles in the European region for a new refillable deodorant format. The company said this initiative might cut the use of virgin plastic by more than 20,500 metric tons per year.
- In January 2020, German multinational Beiersdorf, specializing in skincare products, developed cosmetic bottles made of 100% recycled polyethylene (PE) for its Nivea brand. This launch is a part of the company's Recyclist project and the result of a collaboration between the Fraunhofer IVV, Fraunhofer IWKS, and Pla.to. Fraunhofer IVV developed the "comprehensive recycling concept" for Beiersdorf intending to reuse high-quality PE recyclates to produce packaging cosmetic products. Every year, the company uses more than 750 million PE bottles as packaging material for its skincare products, which corresponds to the material usage of approximately 16,000 metric tons. Until now, cosmetic bottles made of PE generally end up as low-quality recyclates (downcycling) or used as the substitute fuel.

Competitive Landscape

The Europe plastic bottles and containers market is quite fragmented. Some of the significant players are Alpla Group, Amcor plc, Gerresheimer AG, Graham Packaging Company and Plastipak Holdings, Inc, etc. among others. The companies in the market are increasing their market share by launching new products and also by forming multiple partnerships and mergers. Some of the recent developments are:

- May 2020 - Alpla Group announced an rPET extrusion system that would be going into operation in the month at the recycling plant PET Recycling Team in Poland. This is due to the capacity for rPET (PET regrind material) would be doubled from 15,000 to 30,000 tons per annum.
- February 2020 - Amcor PLC, in the multivitamin category, showcased the development and launch of the PET container that is made from 100% post-consumer recycled content (PCR) resin. The company created a clear bottle in two sizes, 100 cubic centimeters, and 150 cubic centimeters, for Ritual, a health meets technology company that reimagined the multivitamin.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.4.1 Increasing Adoption of Lightweight-packaging Methods
4.5 Market Restraints
4.5.1 Government Regulations and Environmental Concerns Regarding the Use of Plastics
4.6 Market Opportunities
4.7 Impact of COVID-19 on the Plastic Packaging Industry in Europe

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Raw Materials
5.1.1 PET
5.1.2 PP
5.1.3 LDPE
5.1.4 HDPE
5.1.5 Other Raw Materials
5.2 By End-user Vertical
5.2.1 Beverages
5.2.1.1 Bottled Water
5.2.1.2 Carbonated Soft Drinks
5.2.1.3 Milk
5.2.1.4 Other Beverages
5.2.2 Food
5.2.3 Cosmetics
5.2.4 Pharmaceuticals
5.2.5 Household Care
5.2.6 Other End-user Verticals
5.3 Country
5.3.1 United Kingdom
5.3.2 Germany
5.3.3 France
5.3.4 Spain
5.3.5 Italy
5.3.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Amcor PLC
6.1.2 Gerresheimer AG
6.1.3 Plastipak Holdings Inc.
6.1.4 ALPLA Group
6.1.5 Berry Global Inc.
6.1.6 Alpha Packaging Inc.
6.1.7 Graham Packaging Company LP
6.1.8 Resilux NV
6.1.9 Greiner Packaging International GmbH
6.1.10 Comar LLC

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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