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サウジアラビアのプラスチックパッケージ市場 - 成長、動向、COVID-19影響、予測(2022年 - 2027年)


Saudi Arabia Plastic Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

サウジアラビアのプラスチック包装市場は、2020年に85億9000万米ドルとなり、2026年には119億3000万米ドルに達すると予測され、2021年から2026年の間にCAGR5.6%を記録しています。ほとんどのメーカーが、包装用EV... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

サウジアラビアのプラスチック包装市場は、2020年に85億9000万米ドルとなり、2026年には119億3000万米ドルに達すると予測され、2021年から2026年の間にCAGR5.6%を記録しています。ほとんどのメーカーが、包装用EVOHフィルムの追加機能性を導入しています。費用対効果や高いシール強度などの機能性は、包装用EVOHフィルムの新たな傾向を示している。EVOHフィルムは、食品の特性をうまく保持することができるため、食品包装ソリューションとして使用され、それによって、出荷時の汚染を防ぐことができる。

主なハイライト
サウジアラビアは中東地域におけるパッケージング産業の最大市場の1つです。同国には、石油・ガス部門を除く幅広い産業活動に従事する巨大な消費者層があり、これが同国のプラスチック包装に対する需要を毎年急速に増大させています。
世界的な原油価格の下落により、非石油部門の強化の必要性が認識されています。同国の非石油部門を強化するため、サウジアラビアは国家産業開発・物流プログラム(NIDLP)、ビジョン2030など、同地域の工業生産を増加させうるいくつかのイニシアティブと規制改革を実施しています。
これにより、同地域の非石油部門からパッケージング製品に対するかなりの需要が生まれています。サウジアラビア産業基金(SIDF)の最近のデータによると、産業部門の発展における大きな変化は、国の部門構成における大規模な変化によって示されています。SDIFは、製造業GDPに占める(石油精製以外の)産業のシェアが、1974年の32%(恒常価格)から、2018年末には70%に上昇したことを示唆している。
さらに、SDIFによると、2018年時点;同国には、食品製造施設が約791、飲料製造施設が173、繊維製造施設が94、アパレル製造施設が102、医薬品製造施設が45あり、サウジアラビアの全工業製造施設の16%を占めている。これらの産業はすべて、同国におけるプラスチック包装製品の需要拡大に大きく貢献しています。
パンデミック時には、プラスチックなどの石油派生製品が、包装を含む様々なソリューションにかつてないレベルで取り入れられていました。現在の市場シナリオでは多くのビジネス上の課題がありますが、この地域の石油化学産業は最前線の労働者を保護し、輸送や効率的な保存に必要な包装を含め、必要不可欠な医療用品を幅広く供給することが出来ました。


主な市場動向

ポリエチレン(PE)、大幅な市場成長が見込まれる


ポリエチレン(PE)は、現在流通しているプラスチックの中で最も耐久性が高く、耐薬品性に優れ、安価で入手可能なプラスチックである。PEは石油ポリマーに由来し、あらゆる環境の危険に耐えることができます。
ポリエチレン(PE)と高密度ポリエチレン(HDPE)は、硬質包装に使用される最も一般的なプラスチックの1つです。PEは、高密度ポリエチレン(HDPE)、低密度ポリエチレン(LDPE)、直鎖状低密度ポリエチレン(LLDPE)に大別されます。
HDPEは製造業で最も多く使用されるプラスチックの一つで、強度と耐久性に優れていることで知られています。このタイプのプラスチックは色合わせも可能で、白が人気です。牛乳パックやゴミ箱の製造に頻繁に使用されています。
さらに、HDPEはペットボトルに最も広く使われている樹脂です。この素材は経済的で、衝撃に強く、水分のバリアとしても機能する。HDPEは氷点下でも優れた保護性能を発揮するが、71℃以上の高温で充填する製品や、密閉性を必要とする製品には使用できない。
さらに、HDPEはジュースやミルクジャグ、スクイズバターやビネガーボトル、チョコレートシロップの容器など、食品包装にも使用されている。また、HDPEはボディソープ、ローション、シャンプー、コンディショナーなどのパーソナルケア製品の包装に使われる材料の一つでもある。これは主に、バリア性の向上、保存性の向上、消費者の嗜好によるものです。サウジアラビアにおける食品およびパーソナルケア産業の成長は、PEのニーズを促進し、それによって市場の成長にプラスの影響を与えています。


ボトルとジャーが大きな市場シェアを占める


ペットボトルや瓶の消費量増加に伴い、消費者の需要が増加しています。同国でペットボトルやジャーが多く使用されている産業には、食品・飲料、化粧品・パーソナルケア、ヘルスケア産業などがあります。サウジアラビアでは現在、食品・飲料産業が他国と比較して大きな伸びを見せています。
サウジアラビア商工省によると、飲料・ソフトドリンク産業は同国で最も成熟した産業であり、食品・飲料部門の輸出の大半を占めています。
サウジアラビアでは、雇用の増加による所得水準の向上が、中産階級の増加を支えています。この傾向は、中産階級がパーソナルケア製品を含む消費財に割く予算を増加させることにつながっています。パーソナルケアや化粧品、特にスキンケア、メイクアップ、ヘアケア製品への需要が急速に高まっています。
また、期待値と所得水準の上昇に伴い、輸入されたニッチ製品やプレミアムブランド製品にも注目が集まっています。同国の企業は、ブランド・ロイヤルティを獲得し、グローバル・ブランドに対抗するため、優れたパッケージング、流通、プロモーション、価格設定など、品質に重点を置いている。
例えば、ユニリーバ、プロクター・アンド・ギャンブル、ロレアルといった企業が長年にわたって存在感を示してきたことで、より高品質であると認識されている国際的な美容・パーソナルケアブランドに対する消費者の関心が高まっているのである。


競合他社の状況

サウジアラビアのプラスチック包装業界は非常に細分化されており、市場の既存企業(Napco GroupやAPICL Takweenなど)と、サウジアラビアの地域密着型の受託包装企業数社で構成されています。持続的な競争優位性は、デザイン、技術、アプリケーションの革新を通じて得ることができます。サウジアラビアにおける市場浸透のレベルは、食品・飲料や製薬業界の需要増に助けられ、過去10年間で大きく成長しました。最近の市場の動向は


2020年2月~ 地域の大手食品・飲料企業であるAgthiaGroup PJSCが、地域初の植物由来の水ボトル「Al Ain Plant Bottle」の発売を発表。
2020年6月- アラムコが、公共投資基金(PIF)からサウジ基礎産業公社(SABIC)の株式70%の取得を完了したと発表。SABICの株式取得は、石油精製と石油化学の統合能力を拡大し、炭化水素チェーン全体の統合から価値を創造するというアラムコの長期的な下流戦略を支援するものです。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
4.3 Market Drivers
4.3.1 Demand for Oxo-degradable Plastics is Expected to Increase with New Regulations Being Enforced
4.3.2 Increasing Flexible Plastic Packaging Solutions Demand across the End-user Industry
4.4 Market Restraints
4.4.1 Environmental Concerns over Recycling and Safe Disposal and Price Volatility of the Raw Materials
4.5 Value Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.7 Impact of COVID-19 on the Plastic Packaging Industry in Saudi Arabia
4.8 Current Trade Scenario - Import and Export Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Packaging Type
5.1.1 Rigid
5.1.1.1 Material
5.1.1.1.1 Polyethylene (PE)
5.1.1.1.2 Polyethylene Terephthalate (PET)
5.1.1.1.3 Polypropylene (PP)
5.1.1.1.4 Polystyrene (PS) and Expanded Polystyrene (EPS)
5.1.1.1.5 Polyvinyl Chloride (PVC)
5.1.1.2 End User Industry
5.1.1.2.1 Food
5.1.1.2.2 Beverage
5.1.1.2.3 Healthcare and Pharmaceutical
5.1.1.2.4 Cosmetics and Personal Care
5.1.1.2.5 Other End User Industries
5.1.2 Flexible
5.1.2.1 Material
5.1.2.1.1 Polyethene (PE)
5.1.2.1.2 Bi-orientated Polypropylene (BOPP)
5.1.2.1.3 Cast Polypropylene (CPP)
5.1.2.1.4 Polyvinyl Chloride (PVC)
5.1.2.1.5 Other Flexible Plastic Packaging Materials
5.1.2.2 End User Industry
5.1.2.2.1 Food
5.1.2.2.2 Beverage
5.1.2.2.3 Cosmetics and Personal Care
5.1.2.2.4 Other End User Industries
5.1.2.3 Product Type
5.1.2.3.1 Plastic Films
5.1.2.3.2 Pouches
5.1.2.3.2.1 Stand-up
5.1.2.3.2.2 Flat
5.1.2.3.3 Bags
5.1.2.3.4 Other Product Types

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Napco Group (Napco National)
6.1.2 ASPCO
6.1.3 Sealed Air Corporation (Sealed Air Saudi Arabia)
6.1.4 Saudi Basic Industries Corporation (SABIC)
6.1.5 Printopack
6.1.6 Zamil Plastic Industries Co.
6.1.7 Arabian Plastic Industrial Company Limited
6.1.8 Takween Advanced Industries
6.1.9 Advanced Flexible Packaging Company
6.1.10 Gulf Packaging Industries Limited
6.1.11 3P Group
6.1.12 Octal Group

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

The Saudi Arabian plastic packaging market was valued at USD 8.59 billion in 2020, and it is projected to reach USD 11.93 billion by 2026, registering a CAGR of 5.6% during the period of 2021-2026. Most of the manufacturers are introducing additional functionalities of EVOH films for packaging. Functionalities, such as cost-effectiveness and high seal strength, are displaying an emerging trend in EVOH films for packaging. EVOH films are used as a food packaging solution, as they can successfully retain the properties of food products, thereby, preventing it from contamination during shipments.

Key Highlights
Saudi Arabia is one of the largest markets for the packaging industry in the Middle Eastern region. The country has a huge consumer base engaged across a wide range of industrial activities (apart from the oil and gas sector), which is adding to the rapid growth in demand for plastic packaging from the country, every year.
The low crude oil price situation in the global market has realized the need for a stronger non-oil sector. To strengthen the country’s non-oil sector, Saudi Arabia has been implementing several initiatives and regulatory reforms, such as the National Industrial Development and Logistics Program (NIDLP), Vision 2030, etc., that may increase the industrial production in the region.
This is creating considerable demand for packaging products from the region’s non-oil sector. According to recent data from the Saudi Industrial Fund (SIDF), a significant shift in the development of the industrial sector is indicated by the massive change in the country’s sectoral composition. The SDIF suggests that share of industries (other than oil refining) in the manufacturing GDP increased from 32% in 1974 (at constant prices), to 70% at the end of 2018.
Moreover, according to the SDIF, as of 2018; there were around 791 food manufacturing facilities, 173 beverage manufacturing facilities, 94 textile manufacturing facilities, 102 apparel manufacturing facilities, and 45 pharmaceutical manufacturing facilities in the country, which accounted for 16% of the total industrial manufacturing establishments in Saudi Arabia. All these industries play a major role in contributing to the increasing demand for plastic packaging products in the country.
During the pandemic, oil derivatives, such as plastics, were being incorporated at unprecedented levels for various solutions, including packaging. Despite the many business challenges in the current market scenario, the petrochemical industry in the region was able to protect frontline workers and supply a wide range of essential medical supplies, including the packaging needed for transit and efficient shelf-life.


Key Market Trends

Polyethylene (PE) Expected To Witness Significant Market Growth


Polyethylene (PE) is one of the most durable types of plastic that is currently available, as it is resistant to chemicals and available at a low cost. PE is derived from petroleum polymers and can withstand any environmental hazard.
Polyethylene (PE) and high-density polyethylene (HDPE) are among the most common plastics used for rigid packaging. PE is majorly classified into high-density polyethylene (HDPE), low-density polyethylene (LDPE), and linear low-density polyethylene (LLDPE).
HDPE plastic is one of the most common plastics used in manufacturing, and is known for its strength and durability. This type of plastic can also be color-matched and is popular in white. It is frequently used in the production of milk cartons and garbage bins.
Additionally, HDPE is the most widely used resin for plastic bottles. This material is economical, impact-resistant, and acts as a good moisture barrier. While HDPE provides good protection at below-freezing temperatures, it cannot be used with products filled at over 160 °F (71 °C) or for products requiring a hermetic (vacuum) seal.
Moreover, HDPE is used in food packaging for juice and milk jugs, squeeze butter and vinegar bottles, and chocolate syrup containers. HDPE is also one of the materials used for packaging personal care products, like body wash, lotion, shampoo, and conditioner. This is primarily due to its improved barrier properties, enhanced shelf life, and consumer preferences. The growth of the food and personal care industries in Saudi Arabia is driving the need for PE, thereby, impacting the market’s growth positively.


Bottles and Jars to Hold Significant Market Share


The studied market is witnessing increased consumer demand, driven by the increasing consumption of plastic bottles and jars. The industries where plastic bottles and jars are highly used in the country include food and beverages, cosmetics and personal care, and healthcare industries. Saudi Arabia is now witnessing considerable growth in the food and beverage industry, compared to other countries.
According to the Saudi Arabian Ministry of Commerce and Industry, the beverage and soft drinks industries are now among the most mature sectors in the country, constituting a vast majority of the food and beverage sectors' exports.
Increased income levels, owing to higher employment levels, are supporting a growing middle class in the country. This ever-increasing trend is leading the middle class to increase their budgets allocated for consumer products, which include personal care. The demand for personal care and cosmetics; particularly skin, make-up, and hair-care products; is witnessing rapid growth.
With increasing expectations and income levels, the country's consumers are also attracted to imported niche and premium branded products. Companies in the country are focusing on quality with good packaging, distribution, promotion, and pricing to attain brand loyalty and compete with global brands.
For instance, the longstanding presence of companies, such as Unilever, Procter and Gamble, and L'Oreal, is fueling consumer interest in international beauty and personal care brands, which are perceived as being of higher quality.


Competitive Landscape

The plastic packaging industry is highly fragmented in the country, comprising of market incumbents (such as Napco Group and APICL Takween, and others), and accompanied by several regional Saudi Arabian contract packaging firms. Sustainable competitive advantage can be gained through innovation in design, technology, and application. The levels of market penetration in Saudi Arabia have grown significantly over the last decade, aided by the growing demand from the food and beverage and pharmaceutical industries. Recent developments in the market are -


February 2020- AgthiaGroup PJSC, one of the region's leading food and beverage companies, announced the launch of Al Ain Plant Bottle, the region's first plant-based water bottle.
June 2020- Aramco announced the completion of its share acquisition of a 70% stake in Saudi Basic Industries Corporation (SABIC) from the Public Investment Fund (PIF). The acquisition of the SABIC stake aids Aramco’s long-term downstream strategy to grow its integrated refining and petrochemicals capacity, and create value from integration across the hydrocarbon chain.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
4.3 Market Drivers
4.3.1 Demand for Oxo-degradable Plastics is Expected to Increase with New Regulations Being Enforced
4.3.2 Increasing Flexible Plastic Packaging Solutions Demand across the End-user Industry
4.4 Market Restraints
4.4.1 Environmental Concerns over Recycling and Safe Disposal and Price Volatility of the Raw Materials
4.5 Value Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.7 Impact of COVID-19 on the Plastic Packaging Industry in Saudi Arabia
4.8 Current Trade Scenario - Import and Export Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Packaging Type
5.1.1 Rigid
5.1.1.1 Material
5.1.1.1.1 Polyethylene (PE)
5.1.1.1.2 Polyethylene Terephthalate (PET)
5.1.1.1.3 Polypropylene (PP)
5.1.1.1.4 Polystyrene (PS) and Expanded Polystyrene (EPS)
5.1.1.1.5 Polyvinyl Chloride (PVC)
5.1.1.2 End User Industry
5.1.1.2.1 Food
5.1.1.2.2 Beverage
5.1.1.2.3 Healthcare and Pharmaceutical
5.1.1.2.4 Cosmetics and Personal Care
5.1.1.2.5 Other End User Industries
5.1.2 Flexible
5.1.2.1 Material
5.1.2.1.1 Polyethene (PE)
5.1.2.1.2 Bi-orientated Polypropylene (BOPP)
5.1.2.1.3 Cast Polypropylene (CPP)
5.1.2.1.4 Polyvinyl Chloride (PVC)
5.1.2.1.5 Other Flexible Plastic Packaging Materials
5.1.2.2 End User Industry
5.1.2.2.1 Food
5.1.2.2.2 Beverage
5.1.2.2.3 Cosmetics and Personal Care
5.1.2.2.4 Other End User Industries
5.1.2.3 Product Type
5.1.2.3.1 Plastic Films
5.1.2.3.2 Pouches
5.1.2.3.2.1 Stand-up
5.1.2.3.2.2 Flat
5.1.2.3.3 Bags
5.1.2.3.4 Other Product Types

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Napco Group (Napco National)
6.1.2 ASPCO
6.1.3 Sealed Air Corporation (Sealed Air Saudi Arabia)
6.1.4 Saudi Basic Industries Corporation (SABIC)
6.1.5 Printopack
6.1.6 Zamil Plastic Industries Co.
6.1.7 Arabian Plastic Industrial Company Limited
6.1.8 Takween Advanced Industries
6.1.9 Advanced Flexible Packaging Company
6.1.10 Gulf Packaging Industries Limited
6.1.11 3P Group
6.1.12 Octal Group

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