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欧州のプラスチックボトル・容器市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Europe Plastic Bottles and Containers Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州のペットボトル・容器市場は、2020年に279億5000万米ドル、2026年には370億8000万米ドルに達し、2021年から2026年の予測期間でCAGR3.4%を記録すると予測されています。COVID-19の大流行が市場に影響を与える... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

欧州のペットボトル・容器市場は、2020年に279億5000万米ドル、2026年には370億8000万米ドルに達し、2021年から2026年の予測期間でCAGR3.4%を記録すると予測されています。COVID-19の大流行が市場に影響を与える中、複数の国が使い捨てプラスチックの使用へとシフトしていくと予想されます。使い捨てプラスチック包装材や医療用品の需要急増に対応するため、サプライチェーンが疲弊しています。このようなプラスチック需要の急増は、循環型経済への移行という短期的な取り組みや目標に一時的な変化をもたらすと思われます。これとは別に、プラスチックの製造チェーンにも圧力がかかると思われます。

主なハイライト
プラスチック容器は、飲料分野や食品・化粧品・医薬品分野でも有名になってきています。新しい充填技術や耐熱性PETボトルの開発により、市場に新たな可能性と選択肢が生まれました。ペットボトルは様々な分野で標準的に使用されていますが、飲料、衛生用品、化粧品、洗剤などは主にポリエチレン(PE)製のボトルで販売されています。EUは、循環型経済原則を推進し、プラスチック分野のパイオニアとなっています。EUは主にプラスチック廃棄物に着目しており、大量に使用される単品用プラスチック包装がクローズアップされているためです。
2020年10月、ブリタビックはイギリス(GB)のすべてのプラスチックボトルを2022年末までに100%再生プラスチック(rPET)製にする意向を発表しましたが、これは当初の計画より3年早く、従来の目標である50%を前倒しで達成したものです。これは、ブリタビックとペプシコが所有するGBブランドの全製品を対象とし、両社のサステナビリティとより健全な地球に対するコミットメントを示すものです。これは、アイルランドにおけるBallygowan 500mlペットボトルのrPET化、およびFruit Shoot Hydroの2020年9月の100%rPETへの切り替えを含む、一連のサステナビリティビジネス施策の最新版です。
清涼飲料水は、その人気の高さから、市場においてかなりのシェアを占めています。ソフトドリンクにはさまざまなフレーバーやフォーマットがあり、飲むシーンに合わせて選ぶことができます。Unesda(欧州協会)によると、現在、多くの欧州市場で低カロリー・無糖飲料が売上の30%を占めているという。また、輸送時の環境負荷低減のため、軽量化も重要な課題となっている。この点で、プラスチックはガラスよりも断然有利です。また、ペットボトルは、紫外線防止やガスバリア性などの分野でも改良が進んでいる。これらの要因がプラスチック製品へとつながり、パッケージング市場でのシェアを伸ばしています。
さらに、2020年には、イギリスの廃棄物管理会社Biffaが、イギリスのダーラム州に2750万ユーロのPETリサイクル施設を新たに開設しました。シーハムにあるこの新工場は、年間最大57,000トンのPETを変換することができ、この地域に100人のフルタイム雇用をもたらす予定です。また、イギリスのワシントンに700万ユーロの施設を新設し、20,000トンのプラスチック製ポットやトレイをリサイクルできるようにすることも発表しています。こうした動きは、同国の飲料業界におけるペットボトル採用のプラス成長を支えるものと期待されます。


主な市場動向

PETが大きなシェアを占めると予想


PETの採用により、ガラスに比べ最大90%の軽量化が可能となり、経済的な輸送が可能となります。現在、PET製のペットボトルは、ミネラルウォーターなどの飲料を再利用できるパッケージとして、重くて壊れやすいガラス製ボトルに代わって広く普及しています。
ブロー成形されたPET容器の材料削減は、コスト削減(材料と輸送)と持続可能なパッケージングに対する消費者の要求の高まりによって推進されています。欧州では、ペットボトルの普及が浅いワイン、ビール、特殊アルコール飲料において、ペットボトルのバリア性に大きな潜在性があるとされています。さらに、約600社のナチュラルミネラルウォーターやスプリングウォーターのメーカーを代表する欧州ボトルウォーター連盟は、2025年までにペットボトルの平均使用率を25%以上、回収率を90%とする目標を掲げています。さらに、コカ・コーラのヨーロッパのパートナーは、2025年までに西ヨーロッパのペットボトルにおいて、包装材を100%回収し、再生プラスチックを50%使用することを約束しています。
ブロー成形PET容器の材料削減は、コスト削減(材料と輸送)と持続可能な包装に対する消費者の要求の高まりによって推進されています。欧州地域では、プラスチック製PETボトルの普及率が低いワイン、ビール、特殊アルコール飲料において、バリアPETボトルの潜在的な可能性が大きく広がっています。
また、PETリサイクル企業も、欧州に新たな施設を設立することで、欧州での事業展開を拡大しています。例えば、2020年、イギリスに拠点を置く巨大廃棄物処理業者Biffaは、イギリスのシーハムにさらに2750万ポンドの最新鋭の(SOA)ポリエチレンテレフタレート(PET)ボトルリサイクル工場を作りました。この新しい施設は、年間57,000トン(ペットボトル13億本分)のPET樹脂を変換することができます。また、メーカー各社は軽量PETボトルの開発にも投資しています。


化粧品は大幅な成長が見込まれる


プラスチックは、化粧品のパッケージとして最もよく使われ、好まれている素材の一つです。プラスチックは成形、構造化、設計が容易であり、保護性能も高いため、市場では多くの化粧品がプラスチックボトルや容器に入れられています。化粧品業界では、プラスチックボトルや容器は二次包装の形態として好まれ、半世紀前には市場で揺るぎないシェアを誇っていました。
化粧品の包装には、多様な包装ニーズに合わせて、様々な化粧品用プラスチックボトル・容器が使用されています。スキンケア用パッケージの需要は増加傾向にあります。西ヨーロッパでは、可処分所得の増加や、天然素材やオーガニック素材を使ったスキンケア製品の人気の高まりが、同地域の成長を牽引すると考えられています。同地域の社会人口動態の変化は、化粧品および関連製品の天然成分に対する需要に影響を及ぼしています。この地域では人口の高齢化が進んでいるため、アンチエイジングなどの活性特性を持つ天然成分のニーズが高まっています。また、さまざまなプラスチックボトル包装のプロバイダーが、製品に使用する材料や製品を革新しています。例えば、Berry Global Incは、美容製品用に設計された100%リサイクル可能なBioPETボトルを発表しました。
P&Gのヘッド&ショルダーズは、テスコと共同で環境に優しいシャンプーボトルを発売しています。これらのボトルは100%リサイクルされたプラスチックで作られており、ビーチプラスチックも含まれています。化粧品やパーソナルケア製品のベンダーは、リサイクルプラスチック製ボトルで製品を提供することに重点を置いており、こうした取り組みは予測期間中にさらに増加すると予想されます。
2020年には、スキンケア製品を専門とするドイツの多国籍企業バイヤスドルフが、ニベアブランド向けに100%再生ポリエチレン(PE)製の化粧品ボトルを開発しました。この発売は、同社のRecyclistプロジェクトの一環であり、フラウンホーファーIVV、フラウンホーファーIWKS、Pla.toのコラボレーションによって実現したものです。フラウンホーファーIVVは、バイヤスドルフのために「包括的リサイクルコンセプト」を開発し、高品質のPEリサイクル材を化粧品のパッケージに再利用することを意図しています。同社は毎年、スキンケア製品の包装材料として7億5000万本以上のPEボトルを使用しており、これは約1万6000トンの材料使用量に相当します。これまで、PE製の化粧品ボトルは、低品質のリサイクル品(ダウンサイクル)になるか、代替燃料として使用されるのが一般的でした。


競合他社の状況

欧州のペットボトル・容器市場は非常に断片的である。重要なプレーヤーには、Alpla Group、Amcor plc、Gerresheimer AG、Graham Packaging Company、Plastipak Holdings, Incなどがあります。市場の企業は、新製品を発売し、また複数のパートナーシップや合併を形成することによって、市場シェアを拡大しています。最近の動きとしては、以下のようなものがあります。


2020年12月 - Amcorは、消費財業界の他の企業と共同で、プラスチック廃棄物削減のための施策を発表しました。Amcorとそのパートナーは、リサイクルが容易で費用対効果の高いパッケージを提供するために、2つの新しい設計ルールを施行する予定です。最初のルールは、リサイクル率に影響を与える着色顔料やラベルを取り除くことで、PETボトルのリサイクルの経済性を向上させることが期待されます。2つ目のルールは、あらゆる形態のプラスチック包装から、リサイクル業者にとって問題となる材料を取り除くものです。
2021年7月 - プラスチック包装の世界的メーカーの一つであり、リサイクルの専門家でもあるALPLAグループは、ダーバンにあるVerigreen Packagingを買収しました。同社は、モーターオイルなどの潤滑油ボトルやキャニスターを専門に扱っています。Verigreenは、これまで南部アフリカに存在しなかった市場セグメントへの参入をアルファに提供し、既存の顧客に対してシナジーを生み出すとともに、ポートフォリオをさらに多様化する機会を与えてくれます。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.4.1 Increasing Adoption of Lightweight-packaging Methods
4.5 Market Restraints
4.5.1 Government Regulations and Environmental Concerns Regarding the Use of Plastics
4.6 Market Opportunities
4.7 Impact of COVID-19 on the Plastic Packaging Industry in Europe

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Raw Materials
5.1.1 PET
5.1.2 PP
5.1.3 LDPE
5.1.4 HDPE
5.1.5 Other Raw Materials
5.2 By End-user Vertical
5.2.1 Beverages
5.2.1.1 Bottled Water
5.2.1.2 Carbonated Soft Drinks
5.2.1.3 Milk
5.2.1.4 Other Beverages
5.2.2 Food
5.2.3 Cosmetics
5.2.4 Pharmaceuticals
5.2.5 Household Care
5.2.6 Other End-user Verticals
5.3 Country
5.3.1 United Kingdom
5.3.2 Germany
5.3.3 France
5.3.4 Spain
5.3.5 Italy
5.3.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Amcor PLC
6.1.2 Gerresheimer AG
6.1.3 Plastipak Holdings Inc.
6.1.4 ALPLA Group
6.1.5 Berry Global Inc.
6.1.6 Alpha Packaging Inc.
6.1.7 Graham Packaging Company LP
6.1.8 Resilux NV
6.1.9 Greiner Packaging International GmbH
6.1.10 Comar LLC

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

The Europe Plastic Bottles and Containers Market was valued at USD 27.95 billion in 2020 and is expected to reach USD 37.08 billion by 2026, registering a CAGR of 3.4% over the forecast period from 2021 to 2026. With the COVID-19 pandemic affecting the market, multiple countries are anticipated to be shifting towards the usage of single-use plastics. Supply chains are being strained in order to meet a surge in demand for single-use plastic packaging and medical supplies. Such a significant spike in plastic demand is likely to lead toward a temporary change in the short-term initiatives and goals of transitioning toward a circular economy. Apart from this, it is also likely to put pressure on the plastic manufacturing chain.

Key Highlights
Plastic containers are also becoming famous in the beverage segment and the food, cosmetics, and pharmaceutical industries. Newer filling technologies and the development of heat-resistant PET bottles have opened up new possibilities and options in the market. While the PET bottles are standard in multiple segments, owing to which beverages, sanitary products, cosmetics, and detergents are predominantly sold in bottles that are made up of polyethylene (PE). The EU is pioneering the plastic area with its drive toward circular economy principles. The EU is mainly focused on plastic waste, as the high-volume, single-use item plastic packaging has come under scrutiny.
In October 2020, Britvic announced its intent for all plastic bottles in Great Britain (GB) to be made from 100% recycled plastic (rPET) by the end of 2022, three years earlier than initially planned and ahead of the previous target of 50%. This would cover the entire GB portfolio of Britvic-owned and PepsiCo brands and demonstrate both companies’ commitment to sustainability and a healthier planet. This is the latest in the series of sustainable business measures, including its recent move in Ireland to rPET for Ballygowan 500 ml bottles & Fruit Shoot Hydro switching to 100% rPET in September 2020.
Soft drinks hold a considerable share of the market studied, due to the popularity of such beverages. Soft drinks offer a wide variety of flavors and formats, with something to suit the drinking occasion. According to Unesda ( European association), low-calorie, sugar-free beverages currently account for up to 30% of sales in many European markets. Also, the reduction of the material weight is considered as an essential goal of the industry, which may result in ecological effects in transportation. Regarding this, plastics have a definite advantage over glass. Plastic bottles are also improving in areas, such as protection against UV radiation and gas barrier properties. These factors are leading toward plastic products, increasing their share in the packaging market.
Moreover, in 2020, the UK waste management company Biffa opened its new EUR 27.5 million PET recycling facility in County Durham, United Kingdom. This new plant, located in Seaham, can convert up to 57,000 metric ton of PET per year and will employ 100 full-time jobs to the region. The company also announced a new EUR 7 million facility in Washington, United Kingdom, which would be capable of recycling 20,000 metric ton of plastic pots and trays. Such trends are expected to support positive growth in the adoption of plastic bottles in the beverage industry in the country.


Key Market Trends

PET is Expected to Hold Significant Share


Adoption of PET can lead to up to 90% weight reduction compared to glass, allowing a more economical transportation process. Currently, plastic bottles made from PET are widely replacing heavy and fragile glass bottles, as they offer reusable packaging for mineral water and other beverages.
The reduction of material in the blow-molded PET containers is driven by cost reduction (material and transportation) and the increasing consumer demand for sustainable packaging. In Europe, there is a significant latent potential for the barrier of PET bottles in wine, beer, and specialty alcoholic beverages where the penetration of plastic bottles is shallow. Moreover, the European Federation of Bottled Waters, which represents around 600 natural mineral and spring water producers, set the target to use an average of at least 25% rPET in plastic bottles and collect 90% of all the PET bottles by 2025. Moreover, Coca-Cola's European partners have pledged to receive 100% of the packaging and use 50% of the recycled plastic in plastic PET bottles in Western Europe by 2025.
The reduction of material in the blow-moulded PET containers is being driven by the cost reduction (material and transportation) and by increasing consumer demand for sustainable packaging. In the European region, there is a significant latent potential for the barrier PET bottles in wine, beer, and specialty alcoholic beverages where the penetration of the plastic bottles is low.
The PET recycling companies are also expanding their reach in Europe by establishing new facilities in the region. For instance, in 2020, Biffa, a massive waste management provider, based in the United Kingdom, created a further 27.5 million pound state-of-the-art (SOA) polyethylene terephthalate (PET) bottle recycling plant in Seaham, England. The new facility is capable of converting 57,000 metric tons of PET plastics annually, equivalent to 1.3 billion plastic bottles. The manufacturers are also investing in the development of lightweight PET bottles.


Cosmetics is Expected to Witness Significant Growth


Plastic is one of the most used and preferred materials for cosmetics packaging. Numerous cosmetic products in the market come in plastic bottles and containers due to the easy molding, structuring, and designing capability of the material as well as the protection. In the cosmetics industry, plastic bottles and containers are preferred forms of secondary packaging and held an unchallenged prominent share in the market half a decade ago.
Cosmetics packaging uses a variety of plastic cosmetic bottles and containers to suit diverse packaging needs. The demand for packaging for skincare products is on the rise. In Western Europe, disposable incomes and the growing popularity of skincare products from natural and organic ingredients are likely to drive the region's growth. Socio-demographic changes in the region are affecting the demand for natural ingredients for cosmetics and related products. The region's aging population increases the need for natural ingredients with active properties, such as anti-aging. Besides, various plastic bottle packaging providers are innovating with their offerings and materials used in their products. For instance, Berry Global Inc introduced a 100% recyclable BioPET bottle designed for beauty products.
P&G's Head & Shoulders is launching eco-friendly shampoo bottles in collaboration with Tesco. These bottles are made from 100% recycled plastic and include beach plastic. Such initiatives are expected to further increase over the forecast period, where vendors of cosmetics and personal care products are expected to emphasize on offering their products in recycled plastic bottles.​
In 2020, German multinational Beiersdorf, specializing in skincare products, developed cosmetic bottles made of 100% recycled polyethylene (PE) for its Nivea brand. This launch is a part of the company's Recyclist project and the result of a collaboration between the Fraunhofer IVV, Fraunhofer IWKS, and Pla.to. Fraunhofer IVV developed the "comprehensive recycling concept" for Beiersdorf intending to reuse high-quality PE recyclates to produce packaging cosmetic products. Every year, the company uses more than 750 million PE bottles as packaging material for its skincare products, which corresponds to the material usage of approximately 16,000 metric tons. Until now, cosmetic bottles made of PE generally end up as low-quality recyclates (downcycling) or used as the substitute fuel.


Competitive Landscape

The Europe plastic bottles and containers market is quite fragmented. Some of the significant players are Alpla Group, Amcor plc, Gerresheimer AG, Graham Packaging Company and Plastipak Holdings, Inc, etc. among others. The companies in the market are increasing their market share by launching new products and also by forming multiple partnerships and mergers. Some of the recent developments are:


Dec 2020 - Amcor, in partnership with other companies in the consumer goods industry announced measures to reduce plastic waste. Amcor and its partners will be enforcing two new design rules to deliver packaging that is easier and cost-effective to recycle. The first rule is expected to improve the economic viability of PET bottle recycling by removing colouring pigments and labeling that impact the recycling rates. The second rule will remove materials that are problematic for recyclers from all forms of plastic packaging.
July 2021 - The ALPLA Group, one of the global makers of plastic packaging and recycling specialists, has acquired Verigreen Packaging, a Durban-based company. The company specializes in lubricant bottles and canisters, such as motor oils. Verigreen offers Alpha an inroad into a market segment in which they have not been present in southern Africa until now and generates synergies for its existing customers and give opportunities to diversify its portfolio further.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.4.1 Increasing Adoption of Lightweight-packaging Methods
4.5 Market Restraints
4.5.1 Government Regulations and Environmental Concerns Regarding the Use of Plastics
4.6 Market Opportunities
4.7 Impact of COVID-19 on the Plastic Packaging Industry in Europe

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Raw Materials
5.1.1 PET
5.1.2 PP
5.1.3 LDPE
5.1.4 HDPE
5.1.5 Other Raw Materials
5.2 By End-user Vertical
5.2.1 Beverages
5.2.1.1 Bottled Water
5.2.1.2 Carbonated Soft Drinks
5.2.1.3 Milk
5.2.1.4 Other Beverages
5.2.2 Food
5.2.3 Cosmetics
5.2.4 Pharmaceuticals
5.2.5 Household Care
5.2.6 Other End-user Verticals
5.3 Country
5.3.1 United Kingdom
5.3.2 Germany
5.3.3 France
5.3.4 Spain
5.3.5 Italy
5.3.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Amcor PLC
6.1.2 Gerresheimer AG
6.1.3 Plastipak Holdings Inc.
6.1.4 ALPLA Group
6.1.5 Berry Global Inc.
6.1.6 Alpha Packaging Inc.
6.1.7 Graham Packaging Company LP
6.1.8 Resilux NV
6.1.9 Greiner Packaging International GmbH
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7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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