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アジア太平洋地域のプラスチックパッケージ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Asia-Pacific Plastic Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アジア太平洋地域のプラスチック包装材市場は、2021年~2026年の予測期間において、年平均成長率3.2%で成長すると予測されています。Covid-19コロナウイルスの大流行が始まって以来、消費者と企業は包装の健康と... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域のプラスチック包装材市場は、2021年~2026年の予測期間において、年平均成長率3.2%で成長すると予測されています。Covid-19コロナウイルスの大流行が始まって以来、消費者と企業は包装の健康と安全に対する見方を変えなければならなくなりました。パンデミックの初期から、使い捨てプラスチックが重要視されるようになりました。これは、消費者が再利用可能な包装が感染のリスクを高めることを懸念したためです。

主な見どころ
軽量で耐久性があり、快適なパッケージングソリューションは、アジア太平洋地域で包装材料としてのプラスチックの使用を増加させる要因となっています。個人の可処分所得の増加や世界平均と比較した高い経済成長が、プラスチック包装製品の需要をさらに高めています。
インドでは、ムンバイ、ベンガルール、デリー、プネで使い捨てのプラスチック包装が47%増加したと報告されており、韓国では2020年上半期のプラスチック廃棄物が2019年上半期と比較して15.6%増加したと報告されています。
アジア太平洋地域の多くの国でプラスチック容器のニーズが高まっていることから、プレイヤーはこの地域での製品イノベーションと新製品の発売を重視しています。例えば、2020年7月、DowとThong Guanは、飼料からなる食品・飲料業界向けの持続可能なプラスチック製ストレッチ包装の発売を発表しました。これは、再生可能な原料から作られたプラスチックの提供というこの地域の商業化におけるマイルストーンであり、業界プロバイダーが二酸化炭素排出量を削減しながら高性能プラスチックを生産することを可能にします。
2019年には、日本の化学メーカーである三井化学グループが、環境負荷の低減と持続可能な開発目標の達成に向けた取り組みの一環として、バイオポリプロピレンプロジェクトを導入しています。
環境への影響について深刻な懸念が指摘されているにもかかわらず、プラスチック包装の需要は急増を続けています。しかし、市場は政府の規制や消費者の要望による課題に直面し、メーカーは生分解性または持続可能な資源に由来するプラスチック包装ソリューションを探すよう迫られるでしょう。


主な市場動向

費用対効果、製品の保存期間延長が市場成長の原動力


プラスチック製の包装・容器は、他の素材でできた包装よりも安価で便利なため、食品・飲料、ヘルスケア、化粧品など、多くの産業で多目的に使用されています。
アジア諸国のスターバックスなど、人気のある飲食ブランドでは、顧客に飲み物を提供するために再利用可能なプラスチックカップが使用されています。さらに、2020年には、人気チェーンのジャストサラダが再利用可能なプラスチック容器を製造し、75,000ポンド以上の使い捨てのプラスチック容器を節約しました。
2020年、インドでは、軟質・硬質両方のプラスチック包装が、包装容器の総売上のほぼ60%に寄与しています。これは、プラスチックパッケージは軽量で扱いやすいため、消費者がプラスチックパッケージへの傾倒を強めていることに起因しています。また、大手メーカーでも、生産コストの低さから、プラスチック製のパッケージング・ソリューションが好まれています。
オーストラリアの包装業界では、プラスチックが大きなシェア(30%)を占め、第2位のセクターとなっています。


硬質プラスチック包装が最大の市場シェアを占める


硬質プラスチック包装容器は、高い衝撃強度、高い剛性、高いバリア性などの独自の利点を備えており、近年、硬質プラスチック包装媒体の市場を拡大しています。
ポリエチレンテレフタレート(PET)や高密度ポリエチレン(HDPE)ポリマーの登場は、プラスチックボトルの用途を拡大させました。高密度ポリエチレンのプラスチックボトルは、フレッシュジュースや牛乳の市場で人気のあるパッケージの一つです。
硬質包装業界では、PETはソフトドリンク、水、ジュース、スポーツドリンク、ビール、マウスウォッシュ、キャットサップ、サラダドレッシング、食品瓶、電子レンジ対応食品トレイ用のプラスチックボトルとして使用されています。
日本では、PETはペットボトルの製造に最も多く使用されている素材の一つです。また、炭酸飲料の包装にもPETボトルが使用されています。日本では、平均的な人が1年間に183本のペットボトルを購入しています。HDPEやPPといった他の包装材も採用率が上昇しており、企業はさまざまな種類の製品を提供することで、より多くの消費者を引き付けようとしています。


競合他社の状況

アジア太平洋地域のプラスチック包装市場は競争が激しく、いくつかの主要企業が存在します。一部のプレーヤーは、より良い市場の信用を得、地理的な認知度と存在感を高めています。市場で比較的優位なシェアを持つ大手企業は、エンドユーザー産業全体における顧客基盤の拡大に注力しています。


2021年4月- Amcorは、ヘルスケアパッケージの持続可能性を変える可能性を秘めた新しいAmSkyブリスターシステムを設計しました。このシステムは、ブリスターパッケージからPVCを排除し、Amcorのヘルスケアのお客様がパッケージのリサイクル性を向上させることを可能にします。これにより、最も需要の高い医薬品包装において、初の小児および高齢者に優しい(CRSF)リサイクル可能なソリューションが実現します。
SEP 2020- Amcor はネスレと共同で、消費者向けパッケージングの環境フットプリントを最大 60% 改善するリサイクル可能なフレキシブルレトルトパウチを、ウェットキャットフードを皮切りに発売しました。この新しいパウチは、CEFLEX コンソーシアムが最近発表した循環型経済のためのパッケージングガイドラインに適合しています。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Cost-Effectiveness & Increased Shelf-Life Of The Product
5.1.2 Downsizing Of Packaging
5.2 Market Restraints
5.2.1 Stringent Environmental Regulations

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 RIGID PLASTIC PACKAGING
6.1.1 By Material
6.1.2 By Product
6.1.3 By End-user Industry
6.1.4 By Country
6.1.4.1 China
6.1.4.2 India
6.1.4.3 Japan
6.1.4.4 Australia
6.1.4.5 South Korea
6.1.4.6 Indonesia
6.1.4.7 Rest of Asia Pacific
6.2 FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING
6.2.1 By Material
6.2.2 By Product
6.2.3 By End-user Industry
6.2.4 By Country
6.2.4.1 China
6.2.4.2 India
6.2.4.3 Japan
6.2.4.4 Rest of Asia Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profile
7.1.1 Mondi Group
7.1.2 Berry Plastics Corporation
7.1.3 Sonoco Products Company
7.1.4 Amcor Limited
7.1.5 DS Smith PLC
7.1.6 Bemis Company, Inc.
7.1.7 NatureWorks LLC
7.1.8 Reynolds Group Holdings Ltd (Packaging Finance Limited)
7.1.9 ALPLA-Werke Alwin Lehner GmbH & Co. KG
7.1.10 Consolidated Container Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

The Asia-Pacific plastic packaging market is anticipated to grow with a CAGR of 3.2% during the forecast period of 2021 - 2026. Since the start of the Covid-19 coronavirus pandemic, consumers and businesses have had to alter the way they view packaging health and safety. Since the early days of the pandemic, single-use plastic has been gaining importance; this is because consumers were concerned that reusable packaging would increase the risk of transmission.

Key Highlights
Packaging solutions that are lightweight, durable, and comfortable are factors that have augmented the use of plastics as a packaging material across the Asia Pacific. The rising disposable income of individuals and high economic growth as compared to the world average have further fueled the demand for plastic packaging products.
India reportedly experienced a 47 percent rise in single-use plastics packaging in Mumbai, Bengaluru, Delhi, and Pune, while South Korea reported a 15.6 percent rise in plastic waste in the first half of 2020, compared with the first half of 2019.
Owing to the growing need for plastic containers in many countries across the Asia Pacific, players the focusing on product innovation and the launch of new products in this region. For instance, in July 2020, Dow and Thong Guan announced the launch of sustainable plastic stretch packaging for the food and beverages industry, which are made up of feedstock. This marks a milestone in the region’s commercialization of a plastics offering made from renewable feedstock, enabling industry providers to produce high-performance plastics while reducing their carbon footprint.
In 2019, a Japanese chemical manufacturer, Mitsui Chemicals Group, introduced a bio-polypropylene project as a part of its efforts to reduce the environmental impact and achieve sustainable development goals.
The demand for plastic packaging continues to surge even though serious concerns are being raised about its impact on the environment. However, the market will face challenges from government regulations and consumer demand, pushing manufacturers to look for plastic packaging solutions that are biodegradable or derived from sustainable sources.


Key Market Trends

Cost-effectiveness & increased shelf-life of the product to drive the growth of the market


Plastic packaging/containers are cheaper and more convenient than packaging made up of other materials and commonly used for multiple purposes in many industries, including food and beverages, healthcare, cosmetics, and many more.
Popular food and beverages brand such as Starbucks in Asian countries are using reusable plastic cups for serving the drinks to their customers. Moreover, in 2020, the popular chain Just Salad produced reusable plastic containers that saved more than 75,000 pounds of single-use plastic containers.
In 2020, plastic packaging, both flexible and rigid, contributed to almost 60% of total sales of packaging containers in India. This is due to consumers exhibiting an increasing inclination toward plastic packaging, as plastic packages are light in weight and more comfortable to handle. Similarly, even the major manufacturers prefer plastic packaging solutions, owing to their lower cost of production.
In the Australian packaging industry, plastics occupied a significant share (30%) and is the second-largest sector, with the adoption of flexible plastics increasing at the expense of rigid plastics.


Rigid Plastic Packaging to hold the largest market share


Rigid plastic packaging containers provide unique benefits, such as high impact strength, high stiffness, and high barrier properties, which have expanded the market for rigid plastic packaging medium in recent years.
The introduction of polyethylene terephthalate (PET) and high-density polyethylene (HDPE) polymers expanded plastic bottling applications. High-density polyethylene plastic bottles are among the popular packaging choices for the fresh juice and milk market.
In the rigid packaging industry, PET is used for plastic bottles for soft drinks, water, juice, sports drinks, beer, mouthwash, catsup, salad dressing, food jars, and microwavable food trays.
In Japan, PET is one of the most widely used materials for manufacturing plastic bottles. PET bottles are also used for packaging carbonated drinks in the country. An average person in the country buys 183 PET bottles per year. Other packaging materials, such as HDPE and PP, are also witnessing rising adoption rates, with companies looking to attract more consumers by offering different types of products.


Competitive Landscape

The Asia Pacific Plastic Packaging Market is highly competitive and has several major players. A few of the players enjoy better market goodwill and extended geographical recognition and presence. The major players, who have a relatively prominent share in the market, are focusing on expanding their customer base across the end-user industries.


April 2021- Amcor designed a New AmSky blister system that has the potential to transform the sustainability of healthcare packaging. It eliminates PVC from blister packaging – enabling Amcor healthcare customers to improve the recyclability of their packaging. This will deliver the first child-resistant and senior-friendly (CRSF) recyclable solution for the most in-demand pharmaceutical packaging type.
SEP 2020- Amcor collaborated with Nestle to launch recyclable flexible retort pouches that will improve the environmental footprint of consumer packaging by up to 60%, starting with wet cat food. The new pouch meets the packaging guidelines for a circular economy recently published by the CEFLEX Consortium.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Cost-Effectiveness & Increased Shelf-Life Of The Product
5.1.2 Downsizing Of Packaging
5.2 Market Restraints
5.2.1 Stringent Environmental Regulations

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 RIGID PLASTIC PACKAGING
6.1.1 By Material
6.1.2 By Product
6.1.3 By End-user Industry
6.1.4 By Country
6.1.4.1 China
6.1.4.2 India
6.1.4.3 Japan
6.1.4.4 Australia
6.1.4.5 South Korea
6.1.4.6 Indonesia
6.1.4.7 Rest of Asia Pacific
6.2 FLEXIBLE PLASTIC PACKAGING
6.2.1 By Material
6.2.2 By Product
6.2.3 By End-user Industry
6.2.4 By Country
6.2.4.1 China
6.2.4.2 India
6.2.4.3 Japan
6.2.4.4 Rest of Asia Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profile
7.1.1 Mondi Group
7.1.2 Berry Plastics Corporation
7.1.3 Sonoco Products Company
7.1.4 Amcor Limited
7.1.5 DS Smith PLC
7.1.6 Bemis Company, Inc.
7.1.7 NatureWorks LLC
7.1.8 Reynolds Group Holdings Ltd (Packaging Finance Limited)
7.1.9 ALPLA-Werke Alwin Lehner GmbH & Co. KG
7.1.10 Consolidated Container Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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