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レトルト包装市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Retort Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

レトルト包装市場は、2020年に41億1,000万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)において7.12%のCAGRを記録すると予想されています。COVID19の発生に伴い、レトルト包装メーカーは、世界各地の現場での製造が... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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170 英語

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サマリー

レトルト包装市場は、2020年に41億1,000万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)において7.12%のCAGRを記録すると予想されています。COVID19の発生に伴い、レトルト包装メーカーは、世界各地の現場での製造が減少するとともに、サプライチェーンの混乱に直面しています。Amcor社やTetra Pak社などの企業は、レトルト包装業界の需要に応えるため、予防措置を講じて事業を継続しています。

- 低酸性食品の加熱殺菌は、食品を保存する手段として普及しており、レトルト包装の進化の基礎となっています。レトルト食品の技術は簡単で適応性が高いため、市場は急速に成長しました。
- 利便性は、パッケージングソリューションにおける主要な差別化要因です。最近のレトルト食品の技術革新は、包装の質を落とさずに材料の総重量を減らすことに重点を置いています。このような軽量化への取り組みは広く評価されており、業界で広く採用されることが期待されています。
- 市場の棚を占める包装食品の数が大幅に増加していることが、包装食品の需要をさらに押し上げています。
- 消費財メーカーは、市場での競争力を高めるために、パッケージング・ソリューションへの依存度を高めています。消費者は、保存期間が長く、使いやすい製品を求めており、そのため、企業は代替パッケージングソリューションの開発を進めています。

主な市場動向

飲料が大きな成長率を示す

- レトルト食品などの軟包装ソリューションは、廃棄物の削減に重要な役割を果たしており、オンラインブランドがeコマース体験を向上させるためにパッケージングを革新することを可能にしています。飲料分野では、取り扱いの容易さ、生産・出荷コストの削減などの理由から、レトルト食品の需要が高まっています。
- 耐熱性のあるラミネート加工されたプラスチック製の軟包装材であるレトルトパウチパッケージは、飲料や製品の廃棄物の削減に重要な役割を果たすと同時に、オンラインブランドがパッケージングを革新してEコマース体験を向上させることを可能にします。
- 飲料、特にパウチでは、軽量な包装材が不可欠です。パウチのデザインが改善されたことで用途が広がり、フルーツドリンク、栄養補助食品、ミールリプレイスメントシェイク、食物繊維サプリメント、コールドプレスジュースなどを購入する消費者が増えています。
- しかし、飲料の品質は、pH、保存温度、圧力、汚染物質の存在などに影響されます。レトルトパウチ包装は、pH4.0〜7.0の飲料製品の品質と安全性を保存することで、防腐剤を使用せずに飲料を殺菌します。最近では、熱や湿気、細菌などを遮断するバリア性や、酸化を防止する機能を備えた包装材の採用が進んでいます。
- 消費者の健康への意識はますます高まっています。朝のジュースからエナジードリンクまで、消費者は今、ウェルネスの傾向に合ったリフレッシュメントを提供する製品に多くを費やしています。これにより、飲料分野では、費用対効果の高いパッケージング・ソリューションに対する高い需要が生まれています。

北米が大きな市場シェアを占める見込み

- 都市人口の増加、多忙な労働生活、単身世帯の増加、人口の消費力の増加により、通常はスタンドアップ式のレトルトパウチに包装されているレディメイドの成長が促進され、それがレトルトパウチ業界の成長の主要な原動力にもなっています。
- レトルト食品は、利便性が高く、持ち運びに便利なパッケージとして、急速に普及しています。国内の多くの消費者は、従来の硬いパッケージよりも、柔軟性のあるスタンドアップパウチを好みます。スナック菓子、飲料、ベビーフード、工業用油脂・潤滑油など、過去10年間で消費者がスタンドアップパウチの需要を飛躍的に伸ばしてきました。
- 米国では、人や動物が口にする食品、医薬品、栄養補助食品は、米国保健社会福祉省が規制しています。これは、米国食品医薬品局(FDA)または米国農務省(USDA)によって行われます。レトルトパッケージに使用される規制は、高温下での使用が非常に厳しく、FDA規制21 CFR 177.1390に基づいて材料とプロセスをリストアップする必要があります。
- カナダでは、小売業、医薬品、食品・飲料、ペットフードなど、さまざまな業界で軟包装技術の導入が進んでおり、レトルトパウチの使用が促進されています。
- カナダでは、食料供給の約75%がパッケージ化された加工食品で占められています。また、食生活の変化に伴い、脂肪分、糖分、ナトリウムを多く含むエネルギー密度の高い、超加工食品やインスタント食品の消費が増加しています。これらの食品は主にレトルトパウチで包装されています。レトルトパウチは、保存期間の延長を必要とする食品の包装に効果的な技術です。

競争状況

レトルト食品の市場は競争が激しく、複数の大手企業で構成されています。市場シェアを見ると、現在は数社の大手企業が市場を独占しています。しかし、革新的で持続可能なパッケージングにより、多くの企業が新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。

- 2021年3月 - Amcor Ltd.は、マース社と共同で、Amcor社のAmLite HeatFlex技術を活用したリサイクル可能な電子レンジ用ライスパウチを英国でスーパーマーケット向けに展開することを発表しました。この発表に続いて、2020年12月には、食品規格に準拠したスタンドアップパウチ形式のリサイクル可能なレトルト素材を作るために、両社の最初のコラボレーションが行われました。
- 2020年10月 - コンスタンシア・フレキシブルズは、執行委員会の構成を変更しました。これは、生産施設が技術や主要材料のグループに沿ってクラスター化された運営構造の変更を受けたものです。同時に、販売部門は消費者市場と医薬品市場に焦点を当てたままとなりました。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.2.1 軽量でコンパクトな包装材の需要の高まり
4.2.2 包装食品産業の持続的成長
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 高額な設備投資と原材料のリサイクル問題
4.4 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 サプライヤーの交渉力
4.4.3 消費者のバーゲニング・パワー
4.4.4 競合製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の激しさ
4.5 COVID-19の業界への影響評価

5 市場のセグメンテーション
5.1 パッケージングタイプ
5.1.1 パウチ
5.1.2 カートン
5.1.3 トレイ
5.1.4 その他のタイプ
5.2 材料の種類
5.2.1 ポリプロピレン
5.2.2 ポリエステル
5.2.3 アルミ箔
5.2.4 ペーパーボード
5.2.5 ナイロン
5.2.6 食品用キャストポリプロピレン
5.2.7 その他の材料
5.3 エンドユーザー
5.3.1 食品
5.3.2 飲料
5.3.3 その他のエンドユーザー
5.4 地理的条件
5.4.1 北アメリカ
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.2 欧州
5.4.2.1 イギリス
5.4.2.2 ドイツ
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 スペイン
5.4.2.5 イタリア
5.4.2.6 その他のヨーロッパ諸国
5.4.3 アジア太平洋地域
5.4.3.1 中国
5.4.3.2 日本
5.4.3.3 インド
5.4.3.4 オーストラリア
5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 ラテンアメリカ
5.4.4.1 メキシコ
5.4.4.2 ブラジル
5.4.4.3 アルゼンチン
5.4.4.4 その他のラテンアメリカ地域
5.4.5 中近東・アフリカ

6 競争状況
6.1 企業プロフィール*1
6.1.1 Amcor, Ltd.
6.1.2 コンスタンシア・フレキシブルズ
6.1.3 Clifton Packaging Group Limited
6.1.4 Clondalkin Industries BV
6.1.5 Coveris Holdings SA
6.1.6 Flair Flexible Packaging Corporation
6.1.7 モンディPLC
6.1.8 テトラパック・インターナショナルS.A.
6.1.9 プロアンパック
6.1.10 Sonoco Product Company
6.1.11 Winpak Ltd
6.1.12 シールド・エア・コーポレーション

7 投資分析

8 市場の将来性

 

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Summary

The retort packaging market was valued at USD 4.11 billion in 2020 and is expected to register a CAGR of 7.12% over the forecast period (2021-2026). With the outbreak of COVID 19, the retort packaging manufacturers have been facing supply chain disruptions, along with the decreased manufacturing at the site in various parts of the world. Companies such as Amcor, Tetra Pak have been continuing their operation by taking the precautionary measure to meet the demand of the retort packaging industry.

- The thermal sterilization of low-acid food products has been a prevalent means of preserving food and is the basis of the evolution of retort packaging. The ease and adaptability of the retort packaging technology resulted in rapid growth of the market.
- Convenience is a major differentiating factor in packaging solutions. Recent innovations in retort packaging have emphasized reducing the overall weight of the materials, without compromising the packaging quality. This emphasis on weight reduction has received wide appreciation and is expected to be extensively adopted by the industry.
- The drastic rise in the number of packaged food products occupying shelf-space in the market, which has boosted the demand for packaged food products, further.
- The consumer goods companies are increasingly depending on packaging solutions, to gain a competitive edge in the market. Consumers are demanding products that have extended shelf life and are easy to use, which, in turn, is driving the companies to develop alternative packaging solutions

Key Market Trends

Beverages to Witness Significant Growth Rate

- Flexible packaging solutions, such as retort packaging, play a crucial role in reducing waste and allows online brands to innovate their packaging to enhance the e-commerce experience. There is a high demand for retort packaging in the beverage sector due to factors, such as ease of handling and reduced production and shipment costs.
- Made from heat-resistant laminated plastic, retort pouch packaging, a form of flexible packaging, plays a crucial role in ensuring the reduction of beverage and product waste while allowing online brands to innovate their packaging to enhance the e-commerce experience at the same time.
- Lightweight packaging material is essential for beverages, particularly in pouches. The improving designs of pouches increased their applications, attracting more consumers for purchasing fruit drinks, nutraceuticals, meal replacement shakes, fiber supplements, and cold-pressed juices.​
- However, the quality of beverages is affected by pH, storage temperature, pressure, and contaminants' presence. Retort pouch packaging sterilizes beverages by preserving the quality and safety of beverage products with pH levels between 4.0 and 7.0 without using preservatives. Companies are increasingly employing packaging products with properties, such as barrier resistance (to heat, moisture, and bacteria) and to eliminate possible oxidation.​
- Consumers are becoming increasingly conscious of health and wellness. From juice in the morning to energy drinks, consumers now are spending more on products that provide refreshments that are well within the wellness trend. This has created a high demand for cost-effective packaging solutions in the beverage segment.​

North America is Expected to Hold Significant Market Share

- Increase in urban population, busy work life, growing single households, and increasing spending power of the population have boosted the growth of readymade, which are normally packaged in stand-up retort pouches, thereby, also acting as key drivers for the growth of the retort pouch industry.
- Retort packaging has been rapidly gaining popularity, as it is a highly convenient and portable packaging solution. Many shoppers in the country prefer flexible, stand-up pouches over traditional, rigid packaging. Consumers have driven demand for stand-up pouches exponentially over the past decade, whether for snack food, beverage, baby food, or industrial oils and lubricants.
- In the United States, the Department of Health and Human Services regulates food, pharmaceutical, and nutraceutical products consumed by humans and animals. This is done through either the Food and Drug Administration (FDA) or the US Department of Agriculture (USDA). The regulation used for retort packages is quite demanding under the highest temperatures and requires the materials and processes to be listed under FDA regulation 21 CFR 177.1390.
- Growing adoption of flexible packaging techniques across numerous industries including retail, pharmaceutical, food and beverage, and pet food is propelling the use of retort pouches in Canada.
- In the country, about 75% of the food supply comes from packaged, processed food items. Also, there is a change in eating habits, and the country is witnessing an increase in consumption of ultra-processed, ready-to-consume foods, which are typically energy-dense with high fat, sugar, and sodium content. These food are mostly packed in retort pouch as it provides an effective technique for packaging food products that require extended shelf life.

Competitive Landscape

The retort packaging market is highly competitive and consists of several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with innovative and sustainable packaging, many of the companies are increasing their market presence by securing new contracts and by tapping new markets.

- March 2021 - Amcor Ltd, in collaboration with Mars, announced the supermarket roll-out of recyclable microwavable rice pouches in the United Kingdom, leveraging Amcor’s AmLite HeatFlex technology. The announcement was closely followed by the initial collaboration between the two companies in December 2020 to create a recyclable retort material in a stand-up pouch format that complies with food standards.
- October 2020 - Constantia Flexibles changed its composition of the Executive Committee. This followed a change in the operating structure where the production facilities are clustered along with technology and main material groups. At the same time the sales unit remained focused on consumer and pharma markets.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions​ and Market Definition​
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growing Demand for Lightweight and Compact Packaging Materials
4.2.2 Sustained Growth in the Packaged Food Industry
4.3 Market Restraints
4.3.1 Higher Capital Investments and Raw Material Recycling Issues
4.4 Industry Attractiveness – Porter’s Five Force Analysis
4.4.1 Threat Of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power Of Suppliers
4.4.3 Bargaining Power Of Consumers
4.4.4 Threat Of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Packaging Type
5.1.1 Pouches
5.1.2 Cartons
5.1.3 Trays
5.1.4 Other Types
5.2 Material Type
5.2.1 Polypropylene
5.2.2 Polyester
5.2.3 Aluminum Foil
5.2.4 Paper Board
5.2.5 Nylon
5.2.6 Food Grade Cast Polypropylene
5.2.7 Other Materials
5.3 End User
5.3.1 Food
5.3.2 Beverages
5.3.3 Other End Users
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.2 Europe
5.4.2.1 United Kingdom
5.4.2.2 Germany
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Spain
5.4.2.5 Italy
5.4.2.6 Rest of Europe
5.4.3 Asia Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 Rest of Asia Pacific
5.4.4 Latin America
5.4.4.1 Mexico
5.4.4.2 Brazil
5.4.4.3 Argentina
5.4.4.4 Rest of Latin America
5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Amcor, Ltd
6.1.2 Constantia Flexibles
6.1.3 Clifton Packaging Group Limited
6.1.4 Clondalkin Industries BV
6.1.5 Coveris Holdings SA
6.1.6 Flair Flexible Packaging Corporation
6.1.7 Mondi PLC
6.1.8 Tetra Pak International S.A
6.1.9 Proampac
6.1.10 Sonoco Product Company
6.1.11 Winpak Ltd
6.1.12 Sealed Air Corp.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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