イタリアの動物性タンパク質 - 市場シェア分析、産業動向と統計、2019年~2029年の成長予測
Italy Animal Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029
イタリアの動物性タンパク質市場は、現在のところ1億4,270万米ドルで、今後5年間で4.47%の年平均成長率を記録すると予測されている。 主なハイライト イタリアの動物性タンパク質は、臨床栄養学やスポーツ栄... もっと見る
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サマリー イタリアの動物性タンパク質市場は、現在のところ1億4,270万米ドルで、今後5年間で4.47%の年平均成長率を記録すると予測されている。 主なハイライト- イタリアの動物性タンパク質は、臨床栄養学やスポーツ栄養学、乳製品、ベーカリーや製菓など、機能性食品、飲料、健康的な老化という形で多くの用途に普及しつつあり、成長市場となっている。健康とウェルネスは、乳タンパク消費拡大の原動力である。この分野はCOVID-19の大流行時に加速度的な成長を目の当たりにし、乳タンパク質と健康的な食生活との強い結びつきを指摘した。例えば、The Italian National Institute of Statisticsによると、イタリアでは2019年から2022年にかけてホエイパウダーの輸入が26.16%増加した。
- さらに、消費者やスポーツ選手は、効果が実証された、自然で加工度の低い栄養ソリューションを求めている。多くの動物性タンパク質原料製造企業は、スポーツ栄養メーカーをサポートするために新しい栄養ソリューションを発表している。例えば、2021年12月、Lactalis Ingredients社は、スポーツ栄養と健康的な老化をターゲットとした高タンパク質コンセプトを発売した。製品は高タンパク質シェイクと高タンパク質プリンで、いずれも2種類のネイティブタンパク源をブレンドしている:プロナティブ・ネイティブ・ミセルカゼインとプロナティブ・ネイティブ・ホエイプロテインである。
- さらに、チョコレートやキャンディーの高い国内消費に加え、輸出需要の増加によるベーカリー・菓子業界の急速な拡大は、動物性タンパク質原料が菓子の構造特性を高めるために主に使用されることから、動物性タンパク質原料の大幅な需要を生み出すと予想される。
- しかし、ビーガン食への傾向の高まりと、加工食品への植物性タンパク質の取り込みが、植物性タンパク質原料の需要を促進する主な要因となっており、イタリア市場における動物性タンパク質原料の成長をさらに制限している。
イタリア動物性タンパク質市場の動向タンパク質を多く含む食品に対する消費者の傾向- 高タンパクトレンドは、イタリアなどの欧州諸国で勢いを増しており、食品・飲料の発売におけるタンパク質の謳い文句は増加の一途をたどっている。同国では高タンパクを謳った製品のシェアは低いものの、高タンパク食品・飲料の絶対数は過去数年間で大幅に増加しており、「高タンパク」はイタリアの食品・飲料市場で最も強く成長している謳い文句の1つとなっている。例えば、EUROSTATによると、イタリアの食肉総生産量は2019年から2022年にかけて7.81%増加した。
- イタリアの消費者は、飲料やスナック菓子だけでなく、食事にも乳タンパク質を積極的に求めている。イタリアでは老年人口が増加しているため、骨や筋肉の維持に役立つ医療・栄養製品の需要が高まっている。このことが、最近の乳タンパク質原料のような動物性タンパク質の需要を押し上げている。このように、イタリアの小売棚では、高タンパク質/タンパク質が豊富な食品や飲料が絶大な人気を集めており、動物性タンパク質原料の需要は着実に増加している。
- さらに、消費者の主流は、タンパク質が満腹感、体重減少・管理、筋肉増強・維持をサポートすることを理解している。高い栄養品質と多様な機能特性により、動物性タンパク質原料は、乳製品デザート、栄養飲料、アイスクリーム、ヨーグルト、スプレッド、肉製品、菓子、焼き菓子など、多くの食品製剤に広く使用されている。動物性タンパク質原料は、スポーツ栄養、臨床栄養、乳児用調製粉乳などの高級用途でリードし続けるだろう。
食品・飲料部門が市場を支配- イタリアはEU最大の生乳生産国のひとつであり、イタリア国立統計研究所によれば、2021年の生乳生産量は1,320万2,000トンを超える。また、Euro Group For Animal Organization Report 2022によると、イタリアはヨーロッパ第4位の鶏卵生産国で、年間77万2,000トンを生産している。イタリアにおけるこれらの動物性タンパク質源の生産は、ホエイタンパクや濃縮卵タンパク質などの派生品の成長と、多数の食品・飲料製品への利用を積極的に支えている。
- さらに、乾燥乳タンパク質濃縮物は、限外ろ過(UF)、蒸発またはナノろ過、噴霧乾燥などのプロセスを組み合わせて製造される。乳タンパク質濃縮物の需要の増加は、イタリアにおけるホエイミルクパウダーの生産量の着実な成長によって支えられている。例えば、イタリア国立統計研究所によると、ホエイパウダーとピースの生産量は2021年から2022年にかけて872千トンから887千トンに増加した。
- さらに、同国における動物性タンパク質産業の見通しが明るいことに加え、製品発売の絶え間ない進化に伴うタンパク質が豊富な食品に対する消費者の需要の増加が、同地域の食品・飲料産業における動物性タンパク質原料の応用を積極的に加速させている。この傾向は予測期間中も続くと予想される。
イタリア動物性蛋白質産業概要イタリアの動物性タンパク質市場は断片化されており、Agrial Group、Arla Foods amba、Darling Ingredients Inc.、Fonterra Co-operative Group Limited、Lactoprot Deutschland GmbHの上位5社が市場を占めている。大手各社は製品ラインナップを増やすことに注力しており、より包括的な乳タンパク質を生産している。さらに、これらの企業は顧客のニーズに沿った製品を開発するために研究開発(R&D)への投資を増やしている。さらに、企業は地理的プレゼンスを拡大し、国際市場での地位を強化するために、M&Aや戦略的パートナーシップにも注力している。 その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲
2 調査方法
3 エグゼクティブサマリー
4 市場ダイナミクス
4.1 市場牽引要因
4.1.1 タンパク質が豊富な食品に対する消費者の志向
4.1.2 持続可能な動物性タンパク質生産が市場の需要を支えている
4.2 市場の抑制要因
4.2.1 動物性タンパク質代替品の市場浸透の増加
5 市場区分
5.1 タンパク質の種類
5.1.1 カゼインとカゼイネート
5.1.2 コラーゲン
5.1.3 卵タンパク質
5.1.4 ゼラチン
5.1.5 昆虫プロテイン
5.1.6 ホエイプロテイン
5.1.7 その他の動物性タンパク質
5.2 エンドユーザー
5.2.1 動物飼料
5.2.2 パーソナルケアおよび化粧品
5.2.3 食品と飲料
5.2.3.1 ベーカリーおよび菓子
5.2.3.2 飲料
5.2.3.3 朝食用シリアル
5.2.3.4 調味料/ソース
5.2.3.5 乳製品
5.2.3.6 RTE/RTC食品
5.2.3.7 スナック菓子
5.2.4 サプリメント
5.2.4.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
5.2.4.2 高齢者栄養および医療栄養
5.2.4.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
6 競争環境
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 アグリアル・グループ
6.3.2 Arla Foods amba
6.3.3 Carbery Food Ingredients Limited(カーベリーフードイングリディエンツ・リミテッド
6.3.4 ダーリング・イングリディエンツ・インク
6.3.5 フォンテラ・コオペラティブ・グループ・リミテッド
6.3.6 グループ・ラクタリス
6.3.7 Italgelatine S.p.A.
6.3.8 ジェリス・グループ
6.3.9 ラクトプロット・ドイッチュラント社
6.3.10 Lapi Gelatine SpA
6.3.11 グループ・ソディアル(ユーロセラム)
7 市場機会と今後の動向
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Summary The Italy animal protein market was valued at USD 142.7 Million for the current year and is projected to register a CAGR of 4.47% over the next five years.
Key Highlights
- Italy's animal protein is a growing market due to its increasing prevalence in many applications, such as clinical and sports nutrition, dairy products, bakery and confectioneries, and others, in the form of functional foods, beverages, and healthy aging. Health and wellness is the driving factor for increased dairy protein consumption. The sector witnessed accelerated growth during the COVID-19 pandemic, pointing to strong ties between dairy protein and a healthy diet. For instance, as per The Italian National Institute of Statistics, the import of whey powder increased by 26.16% from 2019-2022 in Italy.
- Additionally, consumers and sportspersons are looking for natural and less processed nutritional solutions with proven benefits. Many animal protein ingredient manufacturing companies are launching new nutritional solutions to support sports nutrition manufacturers. For instance, in December 2021, Lactalis Ingredients launched high protein concepts, targeting sports nutrition and healthy aging. The products are high-protein shakes and high-protein puddings, both of which contain a blend of two native protein sources: Pronativ native micellar casein and Pronativ native whey protein.
- Furthermore, rapid expansion in the bakery and confectionery industry owing to the increasing export demand along with high local consumption of chocolates and candies is anticipated to generate substantial demand for animal protein ingredients as these are largely used to enhance the structural properties of confectionery.
- However, the growing trend toward vegan diets and the incorporation of plant proteins in processed foods are the major factors driving the demand for plant protein ingredients, further restricting the growth of animal protein ingredients in the Italian market.
Italy Animal Protein Market Trends
Consumer Inclination Toward Protein-rich Foods
- The high-protein trend gains momentum in European countries, such as Italy, as protein claims on food and drink launches continue growing. Even though the share of products carrying high-protein claims is low in the country, the absolute number of high-protein food and drink introductions saw a great increase over the past years, making 'high in protein' one of the strongest growing claims in the Italian food and drink market. For instance, as per EUROSTAT, the total meat production in Italy increased by 7.81% from 2019 to 2022 in Italy.
- Italian consumers actively seek more milk protein in their meals, as well as their beverages and snacks. The growing geriatric population in Italy fuels the demand for medical and nutritional products that help bone and muscle maintenance. This propelled the demand for animal protein like milk protein ingredients in the recent past. Thus, with high protein/protein-rich food and beverages gaining immense popularity on the retail shelves of Italy, the demand for animal protein ingredients increases steadily.
- Furthermore, mainstream consumers understand that protein supports satiety, weight loss and management, and muscle building and maintenance. Owing to high nutritional quality and versatile functional properties, animal protein ingredients are widely used in many food formulations, such as dairy desserts, nutritional beverages, ice cream, yogurt, spreads, meat products, confectionery, and baked goods. Animal protein ingredients will continue to lead in premium applications, such as sports nutrition, clinical nutrition, and infant formula.
Food and Beverage Segment Dominates the Market
- Italy is one the largest milk producers in the European Union, with an output of more than 13.202 thousand tonnes of cows' milk in 2021, as per The Italian National Institute of Statistics. Also, according to the Euro Group For Animal Organization Report 2022, Italy is Europe's fourth largest egg producer, with 772,000 tonnes per year. The production of these animal protein sources in Italy actively supports the growth of its derivates, such as whey protein and egg protein concentrates, and its utilization in numerous food and beverage products.
- Additionally, dried milk protein concentrate is produced using a combination of processes, such as ultrafiltration (UF), evaporation or nanofiltration, and spray drying. The increasing demand for milk protein concentrates is supported by the steady growth in whey milk powder production in Italy. For instance, as per The Italian National Institute of Statistics, whey powder and piece production increased from 872 thousand tonnes to 887 thousand tonnes from 2021-2022.
- Furthermore, the positive outlook of the animal protein industry in the country, along with the increasing consumer demand for protein-rich food with constant evolution in product launches, actively accelerates the application of animal protein ingredients in the food and beverage industry of the region. This trend is expected to continue during the forecast period.
Italy Animal Protein Industry Overview
The Italy animal protein market is fragmented, with the top five companies including Agrial Group, Arla Foods amba, Darling Ingredients Inc., Fonterra Co-operative Group Limited, and Lactoprot Deutschland GmbH occupying the market. The leading players focus on increasing their product offerings, thus producing a more comprehensive range of milk proteins. Additionally, these companies are increasing their investments in research and development (R&D) to develop products that are in line with customer needs. Moreover, companies are also focused on mergers & acquisitions and strategic partnerships to expand their geographical presence and strengthen their market position across international markets.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 INTRODUCTION 1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS 4.1 Market Drivers 4.1.1 Consumer Inclination toward Protein-rich Foods 4.1.2 Sustainable Animal Protein Production Is Supporting the Market Demand 4.2 Market Restraint 4.2.1 Increasing Market Penetration of Animal Protein Alternatives
5 Market Segmentation 5.1 Protein Type 5.1.1 Casein and Caseinates 5.1.2 Collagen 5.1.3 Egg Protein 5.1.4 Gelatin 5.1.5 Insect Protein 5.1.6 Whey Protein 5.1.7 Other Animal Protein 5.2 End-User 5.2.1 Animal Feed 5.2.2 Personal Care and Cosmetics 5.2.3 Food and Beverages 5.2.3.1 Bakery and Confectionery 5.2.3.2 Beverages 5.2.3.3 Breakfast Cereals 5.2.3.4 Condiments/Sauces 5.2.3.5 Dairy Products 5.2.3.6 RTE/RTC Food Products 5.2.3.7 Snacks 5.2.4 Supplements 5.2.4.1 Baby Food and Infant Formula 5.2.4.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition 5.2.4.3 Sport/Performance Nutrition
6 Competitive Landscape 6.1 Most Adopted Strategies 6.2 Market Share Analysis 6.3 Company Profiles 6.3.1 Agrial Group 6.3.2 Arla Foods amba 6.3.3 Carbery Food Ingredients Limited 6.3.4 Darling Ingredients Inc. 6.3.5 Fonterra Co-operative Group Limited 6.3.6 Groupe Lactalis 6.3.7 Italgelatine S.p.A. 6.3.8 Jellice Group 6.3.9 Lactoprot Deutschland GmbH 6.3.10 Lapi Gelatine SpA 6.3.11 Groupe Sodiaal (Euroserum)
7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
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