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日本の動物性タンパク質 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Japan Animal Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

日本の動物性タンパク質市場は、現在のところ2億2,170万米ドルであり、今後5年間のCAGRは1.92%と予測されている。 主なハイライト 卵タンパク質は、ベーカリー、調味料/ソース、飼料への高い浸透率により、... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

日本の動物性タンパク質市場は、現在のところ2億2,170万米ドルであり、今後5年間のCAGRは1.92%と予測されている。

主なハイライト

  • 卵タンパク質は、ベーカリー、調味料/ソース、飼料への高い浸透率により、市場で牽引力を増している。さらに、食品・飲料(F&B)分野も、主に調味料・ソースとスナック菓子が市場を支配している。
  • 美肌食品への需要がゼラチン需要を押し上げ、急成長分野となっている。形態別では、動物由来のゼラチンがこのセグメントの主役である。さらに、タンパク質を強化したスキンケア、ボディケア、ヘアケア製品が増加傾向にある。必要に応じて濃度を変えたタンパク質原料を提供する企業が、このセグメントを後押ししている。
  • 日本では、動物性タンパク質製品の人気は、ほとんどが西洋文化と世界的なトレンドの影響を受けている。応用産業やマーケティング・イニシアチブによる動物性蛋白製品の促進は、需要の拡大にさらに影響を与えるかもしれない。その結果、メーカーは業界の変化するニーズに対応するために革新的な製品を発売している。
  • 例えば、2021年1月、コラーゲンをベースとしたソリューションを製造するダーリング・インジェディエンツのブランドであるルーセローは、MSC認証の海洋性コラーゲンペプチド「ペプタン」を仮想美容&スキンケア処方会議2021で発表した。この原料は、海洋管理協議会(MSC)の認証を受けた100%天然捕獲の海洋性白身魚を原料としており、主に高級栄養化粧品や栄養補助食品に使用されている。こうした要因が日本動物性蛋白質市場の主要な推進要因となっている。

日本の動物性タンパク質市場の動向

タンパク質豊富な機能性食品・飲料への傾向の高まりと嗜好性の向上

  • タンパク質が豊富な食品・飲料は、動物性タンパク質の消費量において最大のセグメントであり続けた。各社はプロテインを配合した革新的な製品を発売し、売上額をさらに押し上げている。例えば、サントリー飲料食品は、「完璧なバランス」のホエイプロテインを配合したヨーグルト風味のボトル入り飲料水を日本で発売した。さらに、ソーシャルメディアの影響力の高まりも、若い世代のプロテイン需要を高めている。プロテイン女子」というフレーズは、日本では特にインスタグラムでよく見られる。
  • スナック菓子の形で余分なタンパク質を摂取することが人気であるため、日本のコンビニエンスストアではこれらのプロテインの拡大が見られる。そのため、メーカーは革新的な製品を発売するため、研究開発に資本を投じている。
  • 例えば、2021年3月、Arla Foods Ingredients社はLacprodan ISO Clearを発売した。これは、濁り、粒状感、異味のない機能性飲料の強化用に開発された乳清タンパク質分離物である。タンパク質含量が90%で、熱安定性が高く、溶液中で透明であるため、低温殺菌飲料や超高温(UHT)処理飲料に適している。したがって、上記のすべての要因が市場を積極的に牽引している。

ホエイプロテインが日本の動物性タンパク質市場で大きなシェアを占める

  • ホエイプロテインのようなプロテインサプリメントの需要は、人々の健康志向やフィットネス活動への関心が高まるにつれて高まる傾向にある。ホエイプロテインはプロテインサプリメントの一種であり、人々の健康志向が高まり、フィットネス関連の活動に従事し、様々な栄養ニーズに対応するにつれて人気が高まっている。
  • さらに、各メーカーは様々な用途向けに革新的なプロテインパウダーを発売している。例えば、2021年2月、天然乳清原料の世界的リーダーであるArla Foods Ingredients社は、乳児用粉ミルク製品に理想的なα-ラクトアルブミンを豊富に含む新しいドライブレンドプロテイン原料「Lacprodan Premium ALPHA-10」の発売を発表した。アーラは、メーカーがエネルギー使用量と製造コストを削減できるプロセスであるドライブレンド用に設計された初のタンパク質原料であるとしている。
  • さらに、日本における乳清タンパク質の輸入額の増加も、日本における動物性タンパク質市場の需要拡大を示している。例えば、UN Comtradeのデータによると、日本における乳清の輸入額は2022年に1億8,635万4,000米ドルを占め、1億3,962万7,000米ドルを占めた2021年から大幅に増加している。したがって、これらの要因はすべて、日本の動物性タンパク質市場の主要な促進要因として機能する。

日本の動物性蛋白質産業の概要

日本の動物性タンパク質市場は統合されている。市場の主な外資系企業は、アーラ・フーズ・アンバ、ダーリング・イングリーディエンツ・インク、ケリー・グループPLC、ラクト・ジャパン株式会社、ロイヤル・フリースランド・カンピーナNV(アルファベット順)である。Ltd、Royal FrieslandCampina NVである(アルファベット順)。さらに、各社は動物性タンパク質を使用した新しく革新的な原料を導入し、既存製品との差別化を図っている。市場が急速に発展しているため、新製品革新は、市場の様々な応用産業の変化するニーズを理解するのに役立つため、すべての中で最も一般的に使用される戦略となっている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲

3 調査方法

4 エグゼクティブサマリー

5 市場ダイナミクス
5.1 市場促進要因
5.1.1 タンパク質リッチな機能性食品・飲料への傾向の高まりと嗜好性の向上
5.1.2 動物性タンパク質に関連する健康上の利点に関する意識の高まり
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 ビーガン/植物性タンパク質源との競争
5.3 ポーターのファイブフォース分析
5.3.1 サプライヤーの交渉力
5.3.2 買い手/消費者の交渉力
5.3.3 新規参入者の脅威
5.3.4 代替製品の脅威
5.3.5 競争ライバルの激しさ

6 市場区分
6.1 プロテインの種類
6.1.1 カゼインとカゼイネート
6.1.2 コラーゲン
6.1.3 卵タンパク質
6.1.4 ゼラチン
6.1.5 昆虫プロテイン
6.1.6 ミルクプロテイン
6.1.7 ホエイプロテイン
6.1.8 その他の動物性タンパク質
6.2 エンドユーザー
6.2.1 動物飼料
6.2.2 パーソナルケアおよび化粧品
6.2.3 食品と飲料
6.2.3.1 ベーカリー
6.2.3.2 飲料
6.2.3.3 朝食用シリアル
6.2.3.4 調味料/ソース
6.2.3.5 コンフェクショナリー
6.2.3.6 乳製品および乳製品代替製品
6.2.3.7 RTE/RTC食品
6.2.3.8 スナック菓子
6.2.4 サプリメント
6.2.4.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
6.2.4.2 高齢者栄養および医療栄養
6.2.4.3 スポーツ/パフォーマンス栄養

7 競争環境
7.1 最も採用されている戦略
7.2 市場シェア分析
7.3 企業プロフィール
7.3.1 アーラ フーズ アンバ
7.3.2 ダーリング・イングリーディエンツ・インク
7.3.3 ジェライスグループ
7.3.4 ケリーグループPLC
7.3.5 ラクト・ジャパン森永乳業
7.3.6 森永乳業株式会社森永乳業
7.3.7 株式会社ニッピ
7.3.8 新田ゼラチン株式会社
7.3.9 ロイヤル・フリースランド・カンピーナ NV
7.3.10 ジェリータ
7.3.11 丸紅株式会社
7.3.12 ニュートリション・テクノロジーズ

8 市場機会と将来動向

 

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Summary

The Japan animal protein market was valued at USD 221.7 million for the current year and is projected to register a CAGR of 1.92% over the next five years.

Key Highlights

  • Egg protein is gaining traction in the market owing to its high penetration in bakeries, condiments/sauces, and animal feed. Moreover, the food and beverage (F&B) sector also dominates the market, mainly led by condiments/sauces and snacks, due to protein's functionalities that make it a highly preferred ingredient in this sector.
  • The demand for skin-boosting foods boosts the demand for gelatin, making it the fastest-growing segment. By form, the segment is majorly dominated by animal-sourced gelatin. Additionally, protein-enriched skin, body, and hair care products are on the rise. Players offering protein ingredients with distinct concentrations as per need are boosting the segment.
  • In Japan, the popularity of animal protein products is mostly influenced by Western culture and global trends. The promotion of animal protein products by the application industries and marketing initiatives might further influence the growing demand. As a result, manufacturers are launching innovative products to address the changing needs of the industry.
  • For instance, in January 2021, Rousselot, a Darling Ingredients' brand producing collagen-based solutions, launched MSC-certified marine collagen peptides, Peptan, at the virtual Beauty & Skincare Formulation Conference 2021. This ingredient is sourced from 100% wild-caught marine white fish, certified by the Marine Stewardship Council (MSC), and is majorly used in premium nutricosmetics and dietary supplements. These factors act as major drivers for the Japan Animal Protein Market.

Japan Animal Protein Market Trends

Growing Trend and Increasing Inclination towards Protein-rich Functional Food and Beverages

  • Protein-rich food and beverages remained the largest segment in terms of animal protein consumption. Companies are launching innovative products infused with proteins, further boosting their value sales. For instance, Suntory Beverage & Food Ltd launched yogurt-flavored bottled water in Japan, blended with 'perfectly balanced' whey protein. Further, the increasing influence of social media is also elevating protein demand among the younger generation. The phrase 'protein girls' is very common in Japan, especially on Instagram.
  • Due to the popularity of consuming extra protein in snack form, the expansion of these proteins is being seen in Japan's convenience stores. Therefore, manufacturers are investing their capital in research and development to launch innovative products.
  • For instance, in March 2021, Arla Foods Ingredients launched Lacprodan ISO Clear, which is a whey protein isolate developed to fortify functional beverages without cloudiness, graininess, or off-taste. It has a protein content of 90%, offers high heat stability, and is clear in solution, making it suitable for pasteurized or ultra-high-temperature (UHT)-processed drinks. Hence, all the above-mentioned factors positively drive the market.

Whey Protein holds the Significant Market Share in Japan Animal Protein

  • The demand for protein supplements like whey protein tends to increase as people grow more health-conscious and interested in fitness activities. Whey protein is a type of protein supplement that is increasingly popular as people become more health-conscious, engage in fitness-related activities, and address their various nutritional needs.
  • Additionally, manufacturers are launching innovative protein powders for different application purposes. For instance, in February 2021, Arla Foods Ingredients, which is a global leader in natural whey ingredients, announced the launch of its new dry-blend protein ingredient, Lacprodan Premium ALPHA-10, rich in alpha-lactalbumin, ideally used in infant formula products. Arla claims it to be the first protein ingredient designed for dry blending, a process that allows manufacturers to reduce energy usage and production costs.
  • Moreover, the increasing import value of whey protein in Japan also indicates the growing demand for the animal protein market in Japan. For instance, according to the UN Comtrade data, the import value of whey in Japan accounted for USD 186.354 million in 2022, which is a significant increase from 2021, which accounted for USD 139.627 million. Therefore, all these factors act as major drivers for the animal protein market in the country.

Japan Animal Protein Industry Overview

The Japan animal protein market is consolidated. The major foreign players in the market are Arla Foods amba, Darling Ingredients Inc., Kerry Group PLC, Lacto Japan Co. Ltd, and Royal FrieslandCampina NV (sorted alphabetically). Further, the companies have been introducing new and innovative ingredients using animal proteins so as to make their product unique from the existing products. Owing to the rapidly developing nature of the market, new product innovation has become the most commonly used strategy among all, as it helps in understanding the changing needs of the various application industries in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 Executive Summary & Key Findings

2 INTRODUCTION
2.1 Study Assumptions and Market Definition
2.2 Scope of the Study

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing trend and Increasing Inclination towards Protein-rich Functional Food and Beverages
5.1.2 Increasing Awareness about Health Benefits Associated with Animal Protein
5.2 Market Restraints
5.2.1 Competition from Vegan/Plant-based Protein Sources
5.3 Porter's Five Forces Analysis
5.3.1 Bargaining Power of Suppliers
5.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
5.3.3 Threat of New Entrants
5.3.4 Threat of Substitute Products
5.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 Market Segmentation
6.1 Protein Type
6.1.1 Casein and Caseinates
6.1.2 Collagen
6.1.3 Egg Protein
6.1.4 Gelatin
6.1.5 Insect Protein
6.1.6 Milk Protein
6.1.7 Whey Protein
6.1.8 Other Animal Protein
6.2 End-User
6.2.1 Animal Feed
6.2.2 Personal Care and Cosmetics
6.2.3 Food and Beverages
6.2.3.1 Bakery
6.2.3.2 Beverages
6.2.3.3 Breakfast Cereals
6.2.3.4 Condiments/Sauces
6.2.3.5 Confectionery
6.2.3.6 Dairy and Dairy Alternative Products
6.2.3.7 RTE/RTC Food Products
6.2.3.8 Snacks
6.2.4 Supplements
6.2.4.1 Baby Food and Infant Formula
6.2.4.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
6.2.4.3 Sport/Performance Nutrition

7 Competitive Landscape
7.1 Most Adopted Strategies
7.2 Market Share Analysis
7.3 Company Profiles
7.3.1 Arla Foods amba
7.3.2 Darling Ingredients Inc.
7.3.3 Jellice Group
7.3.4 Kerry Group PLC
7.3.5 Lacto Japan Co. Ltd
7.3.6 Morinaga Milk Industry Co. Ltd
7.3.7 Nippi Inc.
7.3.8 Nitta Gelatin Inc.
7.3.9 Royal FrieslandCampina NV
7.3.10 Gelita
7.3.11 Marubeni Corporation
7.3.12 Nutrition Technologies

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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