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インドネシアの植物由来食品と飲料:市場シェア分析、産業動向と統計、2019年~2029年の成長予測


Indonesia Plant-Based Food and Beverages - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

インドネシアの植物ベースの食品と飲料市場規模は、2024年には3億7,797万米ドルと推定され、2029年には6億2,100万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は10.44%である。 COVID-1... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

インドネシアの植物ベースの食品と飲料市場規模は、2024年には3億7,797万米ドルと推定され、2029年には6億2,100万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は10.44%である。

COVID-19の大流行は、菜食主義者の代替食品を含む健康的な食生活に対する需要が急増したため、植物由来の食品および飲料市場の成長に好都合であった。さらに、COVID-19の症状の重篤度を軽減するビーガン食品の健康上の利点を主張するいくつかの医学的研究により、市場の需要が裏付けられた。その結果、同国では新興セグメントでのビジネスチャンスを捉えようとする新興企業による多額の投資が見られるようになった。例えば、2021年7月、会社員から起業家に転身したFirman氏は、インドネシア初の植物ベースのクラウドキッチン、Mad Grassを立ち上げた。

中期的には、フレキシタリアン的ライフスタイルの発展、動物愛護の重要性の高まり、菜食主義者の食生活パターンを支援する政府のイニシアチブの増加、新製品開発を加速させるための主要業界参加者による研究開発投資などの要因により、市場は大幅な成長を示すと予想される。

さらに、植物ベースの食品はインドネシアでは目新しいものではなく、豆腐やテンペは伝統的なビーガン食品であり、古くからインドネシア料理に使われてきた。

インドネシアの植物由来食品・飲料市場動向

ビーガン人口の増加

ヴィーガン志向の高まりは、植物性食品に関連する健康上の利点に対する消費者の意識の高まりによるものだ。例えば、シンガポールを拠点とするビーガン食品会社フロートフーズが2020年に実施した消費者調査によると、78%ものインドネシア人がビーガンの肉代替食品を試したことがあり、人口の24%がベジタリアンまたは植物ベースの食事を採用する予定であった。さらに、倫理的で健康志向の高い消費者が、代替乳製品や代替肉の普及を国全体に促している。酪農や食肉生産が地球温暖化や資源消費に与える影響に関する研究が進められていることが、植物由来の食品や飲料に対する消費者の関心を高めている主な要因である。さらに、動物愛護団体や政府組織は、さまざまなキャンペーンを通じて、動物虐待について国民に啓蒙し、菜食主義者のライフスタイルを推進している。例えば、インドネシア政府は、国際的な動物愛護団体と地元の動物愛護団体の連合体であるDMFI(Dog Meat-Free Indonesia)が行ったキャンペーンに呼応して、犬猫の食肉取引を禁止した。

乳製品代替飲料が市場を席巻

乳糖不耐症人口の増加が、インドネシアにおける植物性飲料の需要を牽引している。例えば、インドネシア大学のNIH(National Library of Medicines)に掲載された研究論文によると、乳糖不耐症は年齢に関係し、6歳から14歳の子供に最も多いことが明らかになった。中学生(JHS)グループにおける乳糖不耐症の最も頻度の高い症状は、腹痛、腹部膨満感、吐き気、鼓腸、下痢で、ほとんどが乳糖摂取後1時間以内であった。このため、消費者は健康を損なうことなく食生活のニーズを満たすために、植物由来の乳製品を選ぶようになる。さらに、植物性飲料は従来の乳飲料よりも低カロリー、低脂肪、低糖分であるため、心臓病や肥満の人々に人気がある。

インドネシア植物性食品・飲料産業概要

インドネシアの植物性食品・飲料業界は断片化されており、多くの国際的・地域的企業が大きな市場シェアを争っている。同市場の主要企業には、Green Rebel Foods、Amy's Kitchen, Inc.、Nestle SA、Danone S.A.、Meatless Kingdomなどがある。主要企業は、肉代替品や乳製品代替品の需要増に対応するため、生産能力の拡大や新製品の発売に注力している。さらに、風味や食感の面での製品の革新、健康的な成分の注入が、企業が採用する主要な戦略である。例えば、2021年11月、Green Rebel Foods社は、地元産のジャガイモ、カシューナッツ、有機米を使用した植物性チェダーチーズを発売した。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 タイプ別
5.1.1 肉の代替品
5.1.1.1 豆腐
5.1.1.2 テンペ
5.1.1.3 その他
5.1.2 代替乳飲料
5.1.2.1 豆乳
5.1.2.2 アーモンドミルク
5.1.2.3 その他の代替乳飲料
5.1.3 非乳製品アイスクリーム
5.1.4 非乳製品チーズ
5.1.5 非乳製品ヨーグルト
5.1.6 非乳製品スプレッド
5.1.7 その他の植物性製品
5.2 販売チャネル別
5.2.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.2 コンビニエンスストア
5.2.3 オンラインストア
5.2.4 その他の流通チャネル

6 競争環境
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 ネスレSA
6.3.2 グリーンレベルフーズ
6.3.3 エイミーズ・キッチン社
6.3.4 インポッシブル・フーズ
6.3.5 ルード・ヘルス
6.3.6 ミートレス・キングダム
6.3.7 クラフト・ハインツ・カンパニー
6.3.8 ペプシコ社
6.3.9 ダノンS.A.
6.3.10 オーツサイド・プライベート・リミテッド

7 市場機会と今後の動向

8 コビッド19が市場に与える影響

9 免責事項

 

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Summary

The Indonesia Plant-Based Food and Beverages Market size is estimated at USD 377.97 million in 2024, and is expected to reach USD 621 million by 2029, growing at a CAGR of 10.44% during the forecast period (2024-2029).

The COVID-19 pandemic favored the growth of the plant-based food and beverage market as there was a surge in the demand for a healthy diet including vegan food alternatives. Further, the market demand was supported by several medical research studies claiming the health benefits of vegan food in reducing the severity of COVID-19 symptoms. As a result, the country has witnessed significant investments by startups to capture business opportunities in the emerging segment. For instance, in July 2021, Firman, a corporate worker who turned into an entrepreneur launched Indonesia's first plant-based cloud kitchen, Mad Grass-a delivery-only restaurant, specializing in vegan food and beverages.

Over the medium term, the market is expected to show substantial growth owing to the factors such as the development of flexitarian lifestyles, the increasing importance of animal welfare, increasing government initiative to support vegan dietary patterns, and the R&D investments by key industry participants to accelerate the new product developments.

Moreover, plant-based food is not new in Indonesia, with Tofu and Tempeh being traditional vegan foods and have been in Indonesian cuisine for ages which in turn promotes the inclination toward the new plant-based foods and beverages offered in the market.

Indonesia Plant-Based Food and Beverages Market Trends

Rise in Vegan Population

The growing trend of veganism is due to the increasing consumer awareness about the health benefits associated with plant-based food. For instance, according to a consumer survey conducted by the Singapore-based vegan food company Float Foods in 2020, as many as 78% of Indonesians had tried vegan meat alternatives and 24% of the population was planning to adopt a vegetarian or plant-based diet. Additionally, ethical and health-conscious consumers are driving the penetration of dairy alternatives and meat substitutes across the country. Ongoing studies of the impact of dairy and meat production on global warming and resource consumption is the key factor contributing to the increased consumer interest in plant-based food and beverages. Furthermore, animal welfare associations and government organizations educate the public about animal abuse and promote vegan lifestyles through various campaigns. For instance, the government of Indonesia has banned the cat and dog meat trade in response to the campaign conducted by the DMFI (Dog Meat-Free Indonesia), an alliance of international and local animal welfare groups.

Dairy Alternative Beverages Dominates the Market

The increasing lactose intolerant population is driving the demand for plant-based beverages in Indonesia. For instance, the research article published in NIH(National Library of Medicines) by the University of Indonesia reveals that lactose intolerance is related to age and is the most prevalent among children aged 6 to 14 years. The most frequent symptoms of Lactose Intolerance in the junior high school (JHS) group were abdominal pain, abdominal distention, nausea, flatulence, and diarrhea, mostly within one hour of lactose ingestion. This in turn influences consumers to opt for plant-based dairy alternatives to fulfill their dietary needs without compromising health. Moreover, plant-based beverages contain low calories, fat, and sugar than conventional dairy beverages making them popular among people with heart disease and obesity.

Indonesia Plant-Based Food and Beverages Industry Overview

Indonesia plant-based food and beverage industry is fragmented with many international and regional companies competing for significant market share. Some of the major players in the market are Green Rebel Foods, Amy's Kitchen, Inc., Nestle SA, Danone S.A., and Meatless Kingdom, among others. Key companies are focused on the expansion of production capacity and new product launches to cater to the increasing demand for meat substitutes and dairy alternatives. Furthermore, product innovation in terms of flavor and texture; and infusion of healthy ingredients is the major strategy adopted by companies. For instance, in November 2021, Green Rebel Foods launched plant-based cheddar cheese made with locally sourced potatoes, cashew nuts, and organic rice.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Meat Substitutes
5.1.1.1 Tofu
5.1.1.2 Tempeh
5.1.1.3 Others
5.1.2 Dairy Alternative Beverages
5.1.2.1 Soy Milk
5.1.2.2 Almond Milk
5.1.2.3 Other Dairy Alternative Beverages
5.1.3 Non-dairy Ice Cream
5.1.4 Non-dairy Cheese
5.1.5 Non-dairy Yogurt
5.1.6 Non-dairy Spreads
5.1.7 Other Plant-based Products
5.2 By Distibution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Online Stores
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Nestle SA
6.3.2 Green Rebel Foods
6.3.3 Amy's Kitchen, Inc.
6.3.4 Impossible Foods
6.3.5 Rude Health
6.3.6 Meatless Kingdom
6.3.7 The Kraft Heinz Company
6.3.8 PepsiCo, Inc.
6.3.9 Danone S.A.
6.3.10 Oatside Private Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER

 

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