ドイツの植物性タンパク質:市場シェア分析、産業動向・統計、2017~2029年の成長予測
Germany Plant Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029
ドイツの植物性タンパク質市場規模は、2024年には4億6,136万米ドルと推定され、2029年には5億7,493万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.5%である。 ドイツにおける乳糖不... もっと見る
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サマリー ドイツの植物性タンパク質市場規模は、2024年には4億6,136万米ドルと推定され、2029年には5億7,493万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.5%である。 ドイツにおける乳糖不耐症人口の増加と天然製品に対する需要の高まりが、このセグメントの成長を牽引している。- エンドユーザー別では、持続可能な代替品として植物性食品への嗜好が高まっていることが主因で、食品・飲料セグメントが市場を牽引している。同市場は主に食肉代替品セグメントによって牽引され、2022年には金額ベースで約25%のシェアを占めたが、これは菜食主義のトレンドの高まりに起因する食肉代替品への需要の高まりによるものである。この傾向は、菜食主義に対する消費者の関心の高まりと、同国における乳糖不耐症人口の増加に共鳴している。ドイツは2022年、菜食主義者の数で欧州第2位となった。同国には250万人以上の菜食主義者が居住しており、同国は植物性食品や食肉代替産業で有名である。
- サプリメントは、いくつかの健康上の利点があるため、予測期間中のCAGRは7.15%で、市場で最も急成長しているセグメントになると予想されている。ドイツの消費者の間では、体重管理と一般的な健康と幸福が主な関心事であり、これが様々なサプリメントにおける植物性タンパク質の需要増加の原動力となっている。米やエンドウ豆などの植物性タンパク質は、低アレルギー性であり、乳糖不耐症に悩む人々のための栄養価の高い代替品として人気を集めている。2022年にはドイツの人口の約16%が乳糖不耐症であり、植物性タンパク質の高い需要につながっている。
- パーソナルケアや化粧品業界における植物性タンパク質の使用は、酸化防止剤、ミネラルオイル、アルコールなどの他の効果的な生物活性成分が普及しているため、まだ始まったばかりである。より環境に優しいライフスタイルに対するドイツの人々の関心が、菜食主義を謳った自然で植物ベースの美容製品への需要を押し上げている。ドイツはヨーロッパで最も菜食主義者が多く、2016年の130万人から2020年には260万人に倍増する。
ドイツの植物性タンパク質市場動向植物性タンパク質の消費拡大が原料部門の主要プレーヤーにチャンスをもたらす- ドイツの植物性タンパク質市場を牽引しているのは、その機能的効率性、大豆、小麦、エンドウ豆といった信頼性の高い植物性タンパク質製品が提供するコスト競争力、様々な加工食品への応用の増加により、消費者の菜食主義への転換が進んでいることである。大豆タンパク質はあらゆる年齢層にとって健康的であり、適切な身体機能の維持に役立つと考えられている。代替植物性タンパク質は、食品・飲料およびサプリメント分野で広く使用されている。これらは大豆、小麦、その他の野菜などの供給源から得られるが、これらは食品・飲料セグメントに欠かせないものであるため、ドイツにおける植物性タンパク質消費を後押ししている。より多くの消費者がビーガン食を好むようになったため、ドイツのビーガン人口は倍増し、2016年から2020年にかけて260万人に達し、人口の3.2%を占めるようになった。
- 食肉消費を抑制することで肥満や糖尿病などの様々な疾病を減少させようとする政府の好意的な政策により、小麦タンパク質への消費者シフトが進む可能性がある。現在、ドイツでは人口の少なくとも7.2%が糖尿病を患っており、そのほとんどが2型糖尿病である。糖尿病患者の数は、今後20年間で大幅に増加すると予想されている。
- クリーンラベル原料に対する需要の高まりと食品当局による厳格な表示規制により、食品メーカーは天然原料の採用を余儀なくされている。そのため、同市場で事業を展開する原料メーカーは、増大する需要に対応し、市場での競争優位性を獲得するため、革新的な原料の開発に注力している。ドイツではビーガン食品の需要が高まっており、乳糖不耐症の消費者も増えている。その結果、植物性タンパク質全体の消費量は2017年の47gから2022年には53gに増加した。
大豆、小麦、エンドウ豆の生産は、植物性タンパク質原料メーカーの原料として大きく貢献している。- ドイツの2021年の穀物生産量は4,200万トンに達し、主に熱波と干ばつが影響し、2020年から2%減少した。2019-2020年の小麦生産量は2,420万トンに達し、前年の2,030万トンから増加した。ドイツの農家は2022年の収穫に向け、前年より0.6%多い289万ヘクタールで冬小麦を栽培していた。2022年のオート麦の生産量は60万トンと推定され、小麦の輸出量は520万トン、輸入量は370万トンである。
- ドイツ政府による大豆栽培奨励プログラムが功を奏し、2020年産の作付面積は13.8%増の32,900haに拡大したが、収穫量の見通しは立っていない。同国における大豆生産量は、2016年から2020年にかけて110%の増加を記録した。ドイツはジャガイモの生産量も他のどの国よりも多く、年間1,100万トン(欧州の収穫量のほぼ20%)を生産している。さらに、同国のコメ生産は自給自足を可能にしている。2018年、ドイツ国内のコメ供給量は405千トンに達した。
- オート麦の生産量も著しい伸びを記録している。2020年、オート麦の生産量は前年比39%増となった。エンドウ豆の生産量も著しく、多くの民間企業による投資を促している。企業はプロテイン工場を設立して生産能力を拡大している。メーカーが採用しているこうした戦略は、開発された技術やプロセスを用いて、食品産業向けに高度に加工されたエンドウ豆タンパク質を生産することが期待されている。植物由来の食品に対する消費者の受け入れの高まりも生産に影響を与え、市場を牽引している。
ドイツの植物性タンパク質産業概要ドイツの植物性タンパク質市場は断片化されており、上位5社で19.98%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Archer Daniels Midland Company、Brenntag SE、CHS Inc.、Ingredion Incorporated、Kerry Group PLCである(アルファベット順)。 その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果
2 はじめに
2.1 調査の前提条件と市場定義
2.2 調査範囲
2.3 調査方法
3 主要業界動向
3.1 エンドユーザー市場規模
3.1.1 ベビーフードおよび乳児用粉ミルク
3.1.2 ベーカリー
3.1.3 飲料
3.1.4 朝食用シリアル
3.1.5 調味料/ソース
3.1.6 コンフェクショナリー
3.1.7 乳製品および乳製品代替製品
3.1.8 高齢者栄養と医療栄養
3.1.9 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
3.1.10 RTE/RTC食品
3.1.11 スナック
3.1.12 スポーツ/パフォーマンス栄養
3.1.13 飼料
3.1.14 パーソナルケアおよび化粧品
3.2 タンパク質の消費動向
3.2.1 工場
3.3 生産動向
3.3.1 植物
3.4 規制の枠組み
3.4.1 ドイツ
3.5 バリューチェーンと流通チャネル分析
4 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
4.1 プロテインタイプ
4.1.1 麻プロテイン
4.1.2 エンドウ豆プロテイン
4.1.3 ジャガイモ・プロテイン
4.1.4 米プロテイン
4.1.5 大豆プロテイン
4.1.6 小麦プロテイン
4.1.7 その他の植物性タンパク質
4.2 エンドユーザー
4.2.1 動物飼料
4.2.2 食品と飲料
4.2.2.1 サブエンドユーザー別
4.2.2.1.1 ベーカリー
4.2.2.1.2 飲料
4.2.2.1.3 朝食用シリアル
4.2.2.1.4 調味料/ソース
4.2.2.1.5 コンフェクショナリー
4.2.2.1.6 乳製品および乳製品代替製品
4.2.2.1.7 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
4.2.2.1.8 RTE/RTC食品
4.2.2.1.9 スナック菓子
4.2.3 パーソナルケアと化粧品
4.2.4 サプリメント
4.2.4.1 サブエンドユーザー別
4.2.4.1.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
4.2.4.1.2 高齢者栄養および医療栄養
4.2.4.1.3 スポーツ/パフォーマンス栄養
5 競争環境
5.1 主要な戦略的動き
5.2 市場シェア分析
5.3 企業ランドスケープ
5.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
5.4.1 A.コスタンティーノ&C.スパ
5.4.2 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド・カンパニー
5.4.3 ブレンンタークSE
5.4.4 CHS Inc.
5.4.5 グランビアPLC
5.4.6 イングレディオン・インコーポレーテッド
5.4.7 ケリーグループ PLC
5.4.8 ラントメンネン
5.4.9 ロケットフレール
5.4.10 Südzucker AG
5.4.11 ウィルマー・インターナショナル・リミテッド
蛋白質原料業界の最高経営責任者に対する6つの重要な戦略的質問
7 付録
7.1 世界の概要
7.1.1 概要
7.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
7.1.3 世界のバリューチェーン分析
7.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
7.2 出典と参考文献
7.3 図表一覧
7.4 主要インサイト
7.5 データパック
7.6 用語集
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Summary The Germany Plant Protein Market size is estimated at USD 461.36 million in 2024, and is expected to reach USD 574.93 million by 2029, growing at a CAGR of 4.5% during the forecast period (2024-2029).
Increasing lactose-intolerant population in Germany with growing demand for natural products is driving the segmental growth
- By end user, the market is led by the food and beverages segment, majorly due to the increasing preference for plant-based foods as a sustainable alternative. It was mainly driven by the meat alternatives segment, with a share of around 25% by value in 2022, due to the growing demand for meat substitutes, owing to the rising trend of veganism. The trend resonates with consumers' growing interest in veganism and the increasing lactose-intolerant population in the country. Germany ranked second in Europe in terms of the number of vegans in 2022. More than 2.5 million vegans reside in the nation, and the country is renowned for its plant-based and meat alternative industries.
- Supplements are anticipated to be the fastest-growing segment in the market, with a CAGR of 7.15% during the forecast period, owing to their several health benefits. Weight management and general health and well-being are the major concerns among German consumers, which act as driving factors for the increasing demand for plant protein in various supplements. Plant proteins, such as rice and peas, are gaining popularity for being hypoallergenic and a nutritious alternative for people suffering from lactose intolerance. About 16% of the German population was lactose intolerant in 2022, leading to high demand for plant-based proteins.
- The usage of plant proteins in the personal care and cosmetic industry is still at a nascent stage due to the prevalence of other effective bioactive ingredients such as antioxidants, mineral oils, and alcohol. The German population's interest in a greener lifestyle is boosting the demand for natural and plant-based beauty products with vegan claims. Germany has the most number of vegans in Europe, which doubled from 1.3 million in 2016 to 2.6 million in 2020.
Germany Plant Protein Market Trends
Plant protein consumption growth fuels opportunities for key players in the ingredients sector
- The German plant protein market is driven by consumers' increasing conversion toward vegan diets due to their functional efficiency, the cost competitiveness offered by reliable plant protein products such as soy, wheat, and pea, and their increasing application in various processed foods. Soy protein is considered healthy for all age groups and helps maintain proper body functions. Plant-based protein alternatives are widely used in the food and beverage and supplement segments. They can be derived from sources such as soy, wheat, and other vegetables, which are essential parts of the food and beverage segment, thus boosting plant protein consumption in Germany. As more consumers increased their preference for vegan diets, the number of vegans in Germany doubled, reaching 2.6 million people and accounting for 3.2% of the population from 2016 to 2020.
- Favorable government policies to reduce various diseases, such as obesity and diabetes, by controlling meat consumption may result in a growing consumer shift toward wheat protein. Currently, at least 7.2% of the population in Germany has diabetes, most of them type 2 diabetes. The number of people with diabetes is expected to increase significantly over the next two decades.
- The growing demand for clean-label ingredients and stringent labeling regulations by food authorities are compelling food manufacturers to adopt natural ingredients. Thus, ingredient manufacturers operating in the market are focusing on developing innovative ingredients to cater to the growing demand and achieve a competitive advantage in the market. There is a rising demand for vegan food products and an increasing number of lactose-intolerant consumers in Germany. As a result, the overall plant protein consumption increased from 47 g in 2017 to 53 g in 2022.
Soy, wheat, and pea production contributes majorly as raw material for plant protein ingredients manufacturers
- Germany's cereal production reached 42 million ton in 2021, a decrease of 2% from 2020, mainly due to heatwaves and drought, which affected the country. Wheat production for 2019-2020 reached 24.2 million ton, up from 20.3 million ton the previous year. Farmers in Germany were growing winter wheat for harvest in 2022 on 2.89 million hectares, 0.6% more than the previous year. In 2022, oat production was estimated at 600,000 ton, with wheat exports at 5.2 million ton, with imports at 3.7 million ton.
- The German government's program to encourage soybean cultivation has been successful, with plantings for the 2020 crop expanding by 13.8% to 32,900 ha, but with no harvest forecast available. The soybean production in the country recorded an increase of 110% in 2020 since 2016. Germany also grows potatoes more than any other country in the region, producing 11 million ton a year (almost 20% of the European harvest). Additionally, the country's rice production makes it self-sufficient. In 2018, the domestic rice supply in Germany amounted to 405 thousand ton.
- The oat production in the country has also registered remarkable growth in terms of volume. In 2020, the oat production volume increased by 39% over the previous year. Peas also have significant production in the country, encouraging investments by many private entities. Companies are expanding their production capacity by establishing protein plants. Such strategies being adopted by manufacturers are expected to produce highly processed pea proteins for the food industry using developed technologies and processes. The rising consumer acceptance of plant-based foods is also influencing production and driving the market.
Germany Plant Protein Industry Overview
The Germany Plant Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 19.98%. The major players in this market are Archer Daniels Midland Company, Brenntag SE, CHS Inc., Ingredion Incorporated and Kerry Group PLC (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 INTRODUCTION 2.1 Study Assumptions & Market Definition 2.2 Scope of the Study 2.3 Research Methodology
3 KEY INDUSTRY TRENDS 3.1 End User Market Volume 3.1.1 Baby Food and Infant Formula 3.1.2 Bakery 3.1.3 Beverages 3.1.4 Breakfast Cereals 3.1.5 Condiments/Sauces 3.1.6 Confectionery 3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products 3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition 3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products 3.1.10 RTE/RTC Food Products 3.1.11 Snacks 3.1.12 Sport/Performance Nutrition 3.1.13 Animal Feed 3.1.14 Personal Care and Cosmetics 3.2 Protein Consumption Trends 3.2.1 Plant 3.3 Production Trends 3.3.1 Plant 3.4 Regulatory Framework 3.4.1 Germany 3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis
4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects) 4.1 Protein Type 4.1.1 Hemp Protein 4.1.2 Pea Protein 4.1.3 Potato Protein 4.1.4 Rice Protein 4.1.5 Soy Protein 4.1.6 Wheat Protein 4.1.7 Other Plant Protein 4.2 End User 4.2.1 Animal Feed 4.2.2 Food and Beverages 4.2.2.1 By Sub End User 4.2.2.1.1 Bakery 4.2.2.1.2 Beverages 4.2.2.1.3 Breakfast Cereals 4.2.2.1.4 Condiments/Sauces 4.2.2.1.5 Confectionery 4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products 4.2.2.1.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products 4.2.2.1.8 RTE/RTC Food Products 4.2.2.1.9 Snacks 4.2.3 Personal Care and Cosmetics 4.2.4 Supplements 4.2.4.1 By Sub End User 4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula 4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition 4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition
5 COMPETITIVE LANDSCAPE 5.1 Key Strategic Moves 5.2 Market Share Analysis 5.3 Company Landscape 5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments). 5.4.1 A. Costantino & C. spa 5.4.2 Archer Daniels Midland Company 5.4.3 Brenntag SE 5.4.4 CHS Inc. 5.4.5 Glanbia PLC 5.4.6 Ingredion Incorporated 5.4.7 Kerry Group PLC 5.4.8 Lantmännen 5.4.9 Roquette Frère 5.4.10 Südzucker AG 5.4.11 Wilmar International Ltd
6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS
7 APPENDIX 7.1 Global Overview 7.1.1 Overview 7.1.2 Porter’s Five Forces Framework 7.1.3 Global Value Chain Analysis 7.1.4 Market Dynamics (DROs) 7.2 Sources & References 7.3 List of Tables & Figures 7.4 Primary Insights 7.5 Data Pack 7.6 Glossary of Terms
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