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ドイツのミルクプロテイン - 市場シェア分析、産業動向と統計、2019年~2029年の成長予測


Germany Milk Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

ドイツのミルクプロテイン市場規模は3,390万米ドルで、今後5年間の年平均成長率は3.09%と予想されている。 主なハイライト 低炭水化物・低乳糖で高タンパク質含有といった乳タンパク分離物の優れた品質と機... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ドイツのミルクプロテイン市場規模は3,390万米ドルで、今後5年間の年平均成長率は3.09%と予想されている。

主なハイライト

  • 低炭水化物・低乳糖で高タンパク質含有といった乳タンパク分離物の優れた品質と機能性により、乳タンパク分離物は主要なタンパク質原料となっている。さらに、その機能性は、市場における多様な技術革新の増加とともに、食品・飲料分野、特にベーカリー業界における需要を高めている。パーソナルケア分野での需要の増加と、アレルギー感染の減少などその利点を確認する研究の増加は、このセグメントを牽引すると予測されている。さらに、ドイツ人は可処分所得の拡大と人口増加の結果、ミルクタンパク質のようなタンパク質を多く含む機能性食品を消費している。
  • さらに、食品製造企業の大半が健康的なスナック菓子の製造にシフトしているため、高タンパクな加工食品における乳タンパク質のニーズが高まっている。臨床栄養学、乳児用調製粉乳、スポーツにおける栄養ベースの製品に対する需要の増加とともに、乳タンパク質のような機能性食品や栄養補助食品に関する知識の高まりが市場の拡大を後押しすると予想される。乳幼児用粉ミルクを消化しやすくし、アスリートの引き締まった体作りを助けるという機能性に関する意識の高まりが、この分野を最も急成長させている。さらに、健康と幸福が優先されるにつれて、食生活に十分なタンパク質を取り入れることの利点に対する顧客の意識が高まっており、これが乳タンパク質製品の需要を押し上げている。

ドイツのミルクプロテイン市場動向

食品・飲料業界におけるミルクプロテイン需要の増加

  • 食品・飲料業界は、乳タンパク質の用途で大きな市場シェアを占めている。牛乳のタンパク質濃度は、満腹感や満腹感を高めることができるため、体重コントロールや食事の代替を目的とした機能性食品に有用な成分である。乳タンパク質には安定化と乳化の性質があり、様々な食品や飲料の配合において成分の分離を防ぎ、滑らかな食感を実現するのに有用である。例えば、Fonterra社はSureProteinTM SoftBar 1000を発売した。このミルクプロテインは非常に柔らかく、比較的短い時間で噛み切れる。
  • この原料は、消費者の高タンパク低糖製剤のニーズに応えるために開発された。食品製造企業の大半が健康志向の間食に移行しているため、タンパク質が豊富な加工食品における乳タンパク質の需要は伸びている。また、乳タンパク質のような機能性食品や栄養補助食品に対する意識の高まりや、臨床栄養、乳児用ミルク、スポーツにおける栄養ベースの製品に対する需要の高まりも、市場の成長を促進すると予想される。

乳タンパク質濃縮物が最大の市場シェアを占める

  • カゼインと乳清は牛乳に含まれる主要なタンパク質である。したがって、国内における牛乳の生産量の多さも乳タンパク質市場を牽引している。ヨーグルト、チーズ、アイスクリーム、ベーカリー製品など様々な食品の栄養価を高めるために、乳タンパク質濃縮物はタンパク質レベルを高めるために使用される。
  • さらに、濃縮乳タンパク質を使用した代替食は、重要な栄養素を便利でバランスよく摂取できる。例えば、Epi Ingredients社は、ネイティブタンパク質を60%含む濃縮乳タンパク質Epiprot 60 ULを発売し、ドイツでも販売されている。
  • さらに、乳タンパク質濃縮物はタンパク質の一種で、赤ちゃんの成長と発育に不可欠な栄養素を供給する母乳のタンパク質構造を模倣するため、乳児用ミルクに使用される。さらに、ドイツ人の健康意識の高まりも市場を牽引している。さらなる健康上のメリットを提供し、飲み物のテクスチャーや口当たりを良くするために、乳タンパク質濃縮物はタンパク質強化飲料、スムージー、栄養ドリンクの調製に使用されている。このように、上記のすべての要因が同国の乳タンパク質市場を牽引している。

ドイツミルクプロテイン産業概要

ドイツの乳タンパク質市場は統合されている。この市場の主要企業は、Agrial Group、Fonterra Co-operative Group Limited、森永乳業株式会社、Royal FrieslandCampina N.V.、Savencia Fromage & Dairy(アルファベット順)である。主要企業は様々な応用産業向けに乳タンパク質の提供に注力している。さらに、各社は乳タンパク質を使用した新しく革新的な原料を導入し、既存の製品とは一線を画した製品作りを目指している。急速に発展する市場の性質上、新製品革新は、市場の様々な応用産業の変化するニーズを理解するのに役立つため、すべての間で最も一般的に使用される戦略となっている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場牽引要因
4.1.1 機能性食品・飲料の需要増加
4.1.2 加工食品における乳タンパク質濃縮物の用途拡大
4.2 市場の阻害要因
4.2.1 ビーガン/植物性タンパク質粉末との競争
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 サプライヤーの交渉力
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 形状
5.1.1 濃縮液
5.1.2 分離液
5.2 エンドユーザー
5.2.1 飼料
5.2.2 食品と飲料
5.2.2.1 ベーカリー
5.2.2.2 飲料
5.2.2.3 朝食用シリアル
5.2.2.4 調味料/ソース
5.2.2.5 乳製品および乳製品代替製品
5.2.2.6 RTE/RTC食品
5.2.2.7 スナック菓子
5.2.3 サプリメント
5.2.3.1 ベビーフードおよび乳児用ミルク
5.2.3.2 高齢者栄養および医療栄養
5.2.3.3 スポーツ/パフォーマンス栄養

6 競争環境
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 アグリアル・グループ
6.3.2 フォンテラ・コーペラティヴ・グループ・リミテッド
6.3.3 Hoogwegtグループ
6.3.4 Lactoprot Deutschland GmbH
6.3.5 LAÏTA
6.3.6 MEGGLE GmbH & Co.KG
6.3.7 森永乳業株式会社
6.3.8 Royal FrieslandCampina N.V.
6.3.9 サベンシア・フロマージュ&デイリー
6.3.10 GNCホールディングス
6.3.11 GEA

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Germany milk protein market was valued at USD 33.9 million and is expected to register a CAGR of 3.09% over the next five years.

Key Highlights

  • The superior qualities and functionalities of milk protein isolate, such as high protein content with lower carbs and lower lactose content, make them the leading protein ingredient. Additionally, its functionalities, along with increasing diversified scope innovations in the market, are escalating its demand in the food and beverage sector, especially in the bakery industry. Its increased demand in the personal care sector and rising research confirming its benefits, such as reducing allergic infections, are projected to drive the segment. In addition, Germans are consuming more functional food overall, including more protein-rich items like milk protein, as a result of expanding disposable income and population growth.
  • Moreover, as the majority of food manufacturing companies shift towards producing healthy snack options, there is an increasing need for milk proteins in processed foods that are high in protein. Along with the increased demand for nutrition-based products in clinical nutrition, infant formula, and sports, rising knowledge about functional foods and dietary supplements like milk proteins is anticipated to fuel market expansion. The rising awareness regarding its functionalities that make the infant formula easier to digest and help athletes build lean bodies makes it the fastest-growing segment. Further, customers are becoming more aware of the advantages of including enough protein in their diets as health and well-being are prioritized, which is driving up demand for milk protein products.

Germany Milk Protein Market Trends

Increasing Demand for Milk Protein in Food and Beverages Industry

  • The food and beverage industry holds a significant market share in milk protein application. Milk's protein concentration makes it a useful ingredient in functional foods intended for weight control or as meal replacements because it can increase feelings of satiety and fullness. Milk proteins have stabilizing and emulsifying qualities that are useful for preventing component separation and achieving smooth textures in a variety of food and beverage formulations. For instance, Fonterra launched SureProteinTM SoftBar 1000, a milk protein that is exceptionally soft with a relatively short chew-to-bar formulation.
  • The ingredient was developed to address the high protein, low sugar formulation needs of consumers. The demand for milk proteins in protein-rich processed foods is growing as the majority of food manufacturing companies are moving toward health-snacking options. Also, the increasing awareness about functional foods and dietary supplements, such as milk proteins, along with the rising demand for nutrition-based products in clinical nutrition, infant formulas, and sports, is expected to drive the growth of the market.

Milk Protein Concentrates holds the Largest Market Share

  • Casein and whey are major proteins present in milk. Hence, the high production of milk in the country also drives the milk protein market. To improve the nutritional value of a variety of food products, including yogurt, cheese, ice cream, and bakery goods, milk protein concentrates are used to boost the protein level.
  • In addition, meal replacement solutions that use milk protein concentrates provide a convenient and well-balanced source of important nutrients. For instance, Epi Ingredients launched Epiprot 60 UL milk protein concentrate containing 60% native proteins, which is also available in Germany.
  • Moreover, milk protein concentrates are a type of protein that is used in infant formulae to imitate the protein structure of human breast milk, which supplies vital nutrients for a baby's growth and development. Furthermore, the growing health consciousness among Germans also drives the market. In order to provide additional health benefits and enhance the texture and mouthfeel of the drink, milk protein concentrates are used in the preparation of protein-enriched beverages, smoothies, and nutritional drinks. Thus, all the above-mentioned factors drive the milk protein market in the country.

Germany Milk Protein Industry Overview

The Germany milk protein market is consolidated. The major players in this market are Agrial Group, Fonterra Co-operative Group Limited, Morinaga Milk Industry Co., Ltd., Royal FrieslandCampina N.V., and Savencia Fromage & Dairy (sorted alphabetically). Major companies are focusing on offering milk proteins for various application industries. Further, the companies have been introducing new and innovative ingredients using milk proteins so as to make their product unique from the existing products. Owing to the rapidly developing nature of the market, new product innovation has become the most commonly used strategy among all, as it helps in understanding the changing needs of the various application industries in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.1.1 Increasing Demand for Functional Food and Beverages
4.1.2 Growing Milk Protein Concentrates Application in Processed Food Products
4.2 Market Restraints
4.2.1 Competition from Vegan/Plant-based Protein Powders
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 Market Segmentation
5.1 Form
5.1.1 Concentrates
5.1.2 Isolates
5.2 End-User
5.2.1 Animal Feed
5.2.2 Food and Beverages
5.2.2.1 Bakery
5.2.2.2 Beverages
5.2.2.3 Breakfast Cereals
5.2.2.4 Condiments/Sauces
5.2.2.5 Dairy and Dairy Alternative Products
5.2.2.6 RTE/RTC Food Products
5.2.2.7 Snacks
5.2.3 Supplements
5.2.3.1 Baby Food and Infant Formula
5.2.3.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
5.2.3.3 Sport/Performance Nutrition

6 Competitive Landscape
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Agrial Group
6.3.2 Fonterra Co-operative Group Limited
6.3.3 Hoogwegt Group
6.3.4 Lactoprot Deutschland GmbH
6.3.5 LAÏTA
6.3.6 MEGGLE GmbH & Co.KG
6.3.7 Morinaga Milk Industry Co., Ltd.
6.3.8 Royal FrieslandCampina N.V
6.3.9 Savencia Fromage & Dairy
6.3.10 GNC Holdings, LLC
6.3.11 GEA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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