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米国キャットフード市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2017〜2029年の成長予測


US Cat Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

米国のキャットフード市場規模は2024年に219.0億米ドルと推定され、2029年には305.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは6.91%で成長する。特定の健康ニーズと特定のソリューションを... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年12月1日 US$4,750
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サマリー

米国のキャットフード市場規模は2024年に219.0億米ドルと推定され、2029年には305.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは6.91%で成長する。特定の健康ニーズと特定のソリューションを求めるペットの親が、同国における猫用動物食の利用を促進している。2022年、キャットフードは米国のペットフード市場の29%を占め、2017年と比較して69%増加した。この成長は主に猫の人口増加とペット所有者の増加に起因している。例えば、2022年には、猫の人口は2017年と比較して11%増加した。ペットフードは米国のキャットフード市場で最大のセグメントであり、2022年には138.6億米ドルと評価される。ウェットペットフードは猫の消費量が多く、2022年には75億米ドルと評価された。 - トリーツは米国のキャットフード市場で2番目に大きいセグメントで、2022年の市場規模は21.7億米ドルであった。おやつは、消化を助けたり皮膚や被毛の健康を促進したりするなどの付加的な健康効果をもたらすため、通常のフードに加えて猫に与えられる。 - 2022年には、動物用飼料セグメントは21.4億米ドルと評価された。このセグメントは最も急成長しており、予測期間中にCAGR 8.0%を記録すると予想されている。猫の動物用飼料セグメントでは、尿路疾患サブセグメントが最も高い市場シェアを占めている。2022年の市場規模は4億9,380万米ドルであった。猫の健康状態の有病率の増加がこのセグメントの成長に寄与した。 - 米国キャットフード市場における猫用栄養補助食品の市場規模は5億1,550万米ドルで、2017年から2022年にかけて3.1%増加した。この増加の背景には、特に猫に関する健康懸念の高まりによる健康的な食生活への意識の高まりがある。 - キャットフード市場は、猫人口の増加、猫特有の健康ニーズ、ペットオーナーの健康意識の高まりにより、今後も成長が見込まれる。予測期間中のCAGRは7.3%を記録すると予測される。

米国キャットフード市場動向

ミレニアル世代の間でコンパニオンペットとして猫を求める人が増えていることが、同国における猫の飼育数の増加につながっている- 米国では猫の飼育数が増加している。同国では、コンパニオンとしての需要が高く、他のペットに比べてペットフードへの支出が少ないことから、ペットとしての猫の飼育が進んでいる。同国では、ペットの人間化が進み、また、猫は犬よりも生活するのに必要な面積が少ないため、ペットとしての猫のシェアは2017年から2022年の間に10.8%増加した。例えば、米国では、2020年には26%の世帯がペットとして猫を飼っていたが、2022年には53.5%に増加した。米国では、在宅勤務文化のため、ペットとして猫を飼う割合が高くなり、同伴者の需要が高まり、ミレニアル世代がペットを飼うようになった。例えば、2022年にはミレニアル世代が米国でペットを飼う人の33%を占め、2020年には猫人口の40%が動物保護施設から飼われるようになった。2020年には、アメリカの高所得に伴い、ペット保護者の43%がペットショップから猫を購入している。したがって、同国におけるペットとしての猫は、2020年から2022年にかけて4.5%増加した。 - 猫を家族の一員として扱う猫の親は、2017年から2018年にかけて猫の飼い主の76%を占めた。これは、ペットの親が栄養価の高い専門的なペットフードをペットに与えたいと考えているため、ペットフードを含むペット用品の成長に役立つと予想される。また、人々は愛する人に猫を贈与しており、2021年には米国における猫の所有者の3%を占める。 - 猫の養子縁組や購入の増加、ペットの人間化の増加といった要因が、ペット人口の成長を後押しすると予想される。ペット人口の増加は、同国のペットフード市場の成長を促進すると予想される。さまざまなチャネルを通じて市販のペットフードが入手可能であり、プレミアム化が進んでいることが、ペットの親による支出の増加につながっている●米国では、2019年から2022年にかけて、ペットの飼い主の猫に対する支出は一貫して約23.7%増加した。この支出の増加傾向は、ペットの猫の所有率の増加、キャットフードの選択肢の多様化、プレミアム化の傾向など様々な要因によるものである。米国でペットを飼う世帯数は、2020年の8,490万世帯から2022年には8,690万世帯に増加する。平均すると、猫1匹あたりの年間支出は犬1匹あたりの年間支出より12.2%低い。これは、犬の方が猫よりも多くの餌を必要とするため、犬の餌代が多くなるためである。米国では、ペットの飼い主は犬に年間平均1,480米ドル、猫に年間平均902米ドルを費やしている。これらの費用には、フード、おやつ、獣医の診察、グルーミングなど、さまざまなアイテムやサービスが含まれる。特に、ペットフードとおやつはこれらの支出の約40%を占めている。米国の飼い主は通常、スーパーマーケット、ペットショップ、オンライン小売店でペットフードを購入する。特にパンデミック(世界的大流行)時には、ペットフードのオンライン販売が大幅に増加した。2022年には、ペットフードのオンライン販売は、ペットフード販売全体の18.0%を占めた。この傾向に拍車をかけたのは、高品質のペットフードの利点に対する意識の高まりと、ペットフードのプレミアム化の進展である。この傾向は今後も続くと予想され、国内のペット支出を牽引していくだろう。

米国キャットフード業界概要

米国のキャットフード市場は適度に統合されており、上位5社で53.95%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズ・ペット・ニュートリション社)、ゼネラル・ミルズ社、マース・インコーポレイテッド、ネスレ(ピュリナ社)、J.M.スマッカー社(アルファベット順)である。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 ペット人口
4.2 ペット支出
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 ペットフード製品
5.1.1 フード
5.1.1.1 サブ製品別
5.1.1.1.1 ドライペットフード
5.1.1.1.1.1 ドライペットフードサブ製品別
5.1.1.1.1.1 キブル
5.1.1.1.1.2 その他のドライペットフード
5.1.1.1.2 ウェットペットフード
5.1.2 ペット用栄養補助食品/サプリメント
5.1.2.1 サブプロダクト別
5.1.2.1.1 ミルクバイオアクティブ
5.1.2.1.2 オメガ3脂肪酸
5.1.2.1.3 プロバイオティクス
5.1.2.1.4 タンパク質およびペプチド
5.1.2.1.5 ビタミンとミネラル
5.1.2.1.6 その他の栄養補助食品
5.1.3 ペット用おやつ
5.1.3.1 サブプロダクト別
5.1.3.1.1 カリカリおやつ
5.1.3.1.2 デンタルトリーツ
5.1.3.1.3 フリーズドライおよびジャーキートリーツ
5.1.3.1.4 ソフト&チューイー トリーツ
5.1.3.1.5 その他のおやつ
5.1.4 ペット用動物飼料
5.1.4.1 サブプロダクト別
5.1.4.1.1 糖尿病用
5.1.4.1.2 消化器過敏症
5.1.4.1.3 口腔ケア用飼料
5.1.4.1.4 腎臓用
5.1.4.1.5 尿路疾患
5.1.4.1.6 その他の動物用飼料
5.2 流通チャネル
5.2.1 コンビニエンスストア
5.2.2 オンラインチャネル
5.2.3 専門店
5.2.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.5 その他のチャネル

6 競争環境
6.1 主要な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 ADM
6.4.2 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.4 ゼネラル・ミルズ社
6.4.5 マース・インコーポレイテッド
6.4.6 ネスレ(ピュリナ)
6.4.7 PLBインターナショナル
6.4.8 シェル&カンペター社(ダイヤモンドペットフーズ)
6.4.9 J.M.スマッカー・カンパニー
6.4.10 ビルバック

ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The US Cat Food Market size is estimated at USD 21.90 billion in 2024, and is expected to reach USD 30.58 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.91% during the forecast period (2024-2029). Specific health needs and pet parents seeking specific solutions are driving the usage of veterinary diets for cats in the country - In 2022, cat food accounted for 29% of the US pet food market, with a 69% increase compared to 2017. This growth can be primarily attributed to the rising cat population and the increasing number of pet owners. For instance, in 2022, the cat population grew by 11% compared to 2017. Pet food is the largest segment in the US cat food market, valued at USD 13.86 billion in 2022. Wet pet food is highly consumed by cats and was valued at USD 7.50 billion in 2022. - Treats comprise the second-largest segment in the US cat food market, valued at USD 2.17 billion in 2022. Treats are given to cats in addition to regular food to provide additional health benefits, such as aiding digestion and promoting healthy skin and coat. - In 2022, the veterinary diets segment was valued at USD 2.14 billion. It is the fastest-growing segment, expected to register a CAGR of 8.0% during the forecast period. The urinary tract diseases sub-segment holds the highest market share in the cat veterinary diet segment. It was valued at USD 493.8 million in 2022. The increasing prevalence of health conditions in cats contributed to the growth of the segment. - Nutraceuticals for cats were valued at USD 515.5 million in the US cat food market, with a 3.1% increase between 2017 and 2022. This increase was driven by the increased awareness of healthy diets, particularly due to growing health concerns regarding cats. - The market for cat food is expected to continue growing due to the increasing cat population, their specific health needs, and greater health awareness among pet owners. It is projected to register a CAGR of 7.3% during the forecast period.

US Cat Food Market Trends

The increase in the number of people seeking cats as companion pets among millennials is leading to the growth of cat adoption in the country - The cat population in the United States is increasing. Cats as pets are being adopted in the country due to the high demand for companionship and less expenditure on pet food than other pets. In the country, the share of cats as pets increased by 10.8% between 2017 and 2022 due to a rise in pet humanization and because cats require less area to live than dogs. For instance, in the United States, 26% of households owned a cat as a pet in 2020, which increased to 53.5% in 2022. - The United States witnessed higher adoption of cats as pets during the pandemic because of the work-from-home culture, leading to a demand for companionship and a higher number of millennials becoming pet owners. For instance, in 2022, millennials comprised 33% of pet parents in the United States, and in 2020, 40% of the cat population was adopted from animal shelters. In 2020, 43% of pet parents purchased cats from pet stores in line with high incomes in the United States. Therefore, cats as pets in the country increased by 4.5% between 2020 and 2022. - Cat parents treating their cats as a part of their family accounted for 76% of cat owners between 2017 and 2018. This is expected to help in the growth of pet products, including pet food, as pet parents want to provide their pets with nutritious, specialized pet food. People also gifted cats to their loved ones, accounting for 3% of cat owners in the United States in 2021. - Factors such as an increase in the adoption and purchase of cats and an increase in pet humanization are expected to boost the growth of the pet population. The increase in pet population is expected to drive the growth of the pet food market in the country. The availability of commercial pet food through different channels and rising premiumization are leading to an increase in expenditure by pet parents - In the United States, pet owners' spending on cats increased consistently by about 23.7% between 2019 and 2022. This upward trend in expenditure is attributed to various factors, including the growing ownership of pet cats, the greater diversity of cat food options, and the trend toward premiumization. The number of households in the country with pets rose from 84.9 million in 2020 to 86.9 million in 2022. - When it comes to the cost of pet ownership in the United States, cat owners typically spend less than dog owners. On average, the yearly expenditure per cat is 12.2% lower than the yearly expenditure per dog. This is because dogs require more food than cats, leading to more spending on food for dogs. Furthermore, the population of dogs in the country is higher than that of cats, with 92.4 million pet dogs and 64.7 million pet cats as of 2022, representing a 42.8% lower population of cats compared to dogs. - In the United States, pet owners spend an average of USD 1,480 annually on dogs and USD 902 annually on cats. These expenses cover various items and services, such as food, treats, vet visits, and grooming. Notably, pet food and treats account for about 40% of these expenditures. Pet owners in the United States typically purchase pet food from supermarkets, pet stores, and online retailers. There was a significant increase in online pet food sales, particularly during the pandemic. In 2022, online pet food sales accounted for 18.0% of total pet food sales. This trend was fueled by the rising awareness of the benefits of high-quality pet food and the growing premiumization of pet food. It is expected that this trend will continue to drive pet expenditure in the country.

US Cat Food Industry Overview

The US Cat Food Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 53.95%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), General Mills Inc., Mars Incorporated, Nestle (Purina) and The J. M. Smucker Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study​
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Pet Population
4.2 Pet Expenditure
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Pet Food Product
5.1.1 Food
5.1.1.1 By Sub Product
5.1.1.1.1 Dry Pet Food
5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
5.1.1.1.2 Wet Pet Food
5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
5.1.2.1 By Sub Product
5.1.2.1.1 Milk Bioactives
5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
5.1.2.1.3 Probiotics
5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
5.1.3 Pet Treats
5.1.3.1 By Sub Product
5.1.3.1.1 Crunchy Treats
5.1.3.1.2 Dental Treats
5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
5.1.3.1.5 Other Treats
5.1.4 Pet Veterinary Diets
5.1.4.1 By Sub Product
5.1.4.1.1 Diabetes
5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
5.1.4.1.3 Oral Care Diets
5.1.4.1.4 Renal
5.1.4.1.5 Urinary tract disease
5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Convenience Stores
5.2.2 Online Channel
5.2.3 Specialty Stores
5.2.4 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.5 Other Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 ADM
6.4.2 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.4 General Mills Inc.
6.4.5 Mars Incorporated
6.4.6 Nestle (Purina)
6.4.7 PLB International
6.4.8 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
6.4.9 The J. M. Smucker Company
6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter’s Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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