世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

英国ドッグフード:市場シェア分析、産業動向・統計、2017~2029年の成長予測


UK Dog Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

英国のドッグフード市場規模は2024年に34.1億米ドルと推定され、2029年には39.7億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは3.09%で成長する。犬種の大きさや年齢に関係なく主要な栄養源であ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年12月1日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
265 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

英国のドッグフード市場規模は2024年に34.1億米ドルと推定され、2029年には39.7億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは3.09%で成長する。犬種の大きさや年齢に関係なく主要な栄養源であるため、フードセグメントが製品タイプを支配している。英国のドッグフード市場は安定した成長を遂げており、2017年から2021年にかけて約13.5%増加している。このような市場の増加傾向は、主に同国における愛犬人口の増加によるもので、2022年時点で1,290万頭に達している。ペットの人間化の進展が市場成長に寄与している。 - フード分野は市場を支配し、2022年には68.4%を占めた。犬種の大きさや年齢に関係なく、同国のほとんどのペットオーナーにとってフードは主食であるためである。同国のドッグフード市場は、予測期間中にCAGR 2.7%を記録すると推定される。 - イギリスでは犬用おやつが第2位の市場シェアを占め、2022年には市場の15.0%を占める。犬は他のペットよりもおやつを好む。これらのおやつは、しつけ、歯の健康維持、ご褒美の提供など、複数の目的を果たす。犬用おやつ市場は予測期間中にCAGR 2.0%を記録すると予測されている。 - 犬の動物用食事は2022年に市場の12.8%を占めた。これらの食事は、尿路疾患、腎不全、消化過敏症など、ペットの特定の健康状態に対処するために特別に処方される。犬用動物用飼料は予測期間中にCAGR 3.7%を示すと推定される。 - 犬の栄養補助食品またはサプリメントは、2022年の市場金額の3.8%を占めた。これらのペット用サプリメントは、全体的な健康と幸福をサポートするためにペットに与えられることが多い。犬用サプリメント市場は予測期間中にCAGR 9.3%を記録すると予測されている。 - ペット人口の増加傾向と、幅広い市販のペット用製品によって提供される様々な利点が、予測期間中の市場を牽引すると予想される。

英国ドッグフード市場動向

アニマル・シェルターやレスキュー組織からの採用、そしてコンパニオンシップの提供が犬の個体数を増加させている- 犬はイギリスでペットの親が採用する最も重要なペットのひとつで、2022年には33.8%を占める。この高いシェアは、犬への感謝と動物愛護の強い文化によるもので、同国の人々が犬の世話を楽しむ傾向が強く、可処分所得が高いことを物語っている。ラブラドール・レトリーバーは2022年に最も採用された犬種であり、40,000頭が登録された。その理由は、人懐っこい性格、知性、仲良くする能力が高いからである - 2019年から2022年にかけて、国内の犬人口は44.4%増加した。COVID-19のパンデミックの間、動物保護施設やレスキュー団体からの犬の養子縁組が増加した。より多くの人々が家で過ごすようになったため、交友関係を求める声が高まり、多くの人々がこれを犬を飼う機会と捉えた。国内のペット・ペアレントが犬を飼うようになり、2022年には犬の飼育世帯が1000万世帯に達し、約34%がペットとして犬を飼っていることになる。ペットは忠誠心、愛情、そしてパンデミックのような困難な状況下でのサポートを提供するため、2021年から2022年にかけてペットの所有率は1%上昇した。その結果、企業はこの業界で新しいアイデアを模索する多くの機会を得ている。例えば、イギリスでは、企業がペットの親に有給の「肉球休暇」を提供している。そのため、ペットの親が複数の犬を飼うことを奨励している。ペットフードのプレミアム化が進み、高品質の天然ペットフードへの需要が高まっていることが、英国におけるドッグフードの支出を促進している。同国におけるペット用ドッグフードの支出は増加傾向にあり、2019年から2022年の間に23.7%増加している。このようなペット犬支出全体の増加は、同国におけるペット犬の人口が増加し、2019年の900万頭から2022年には1,300万頭に増加したことに起因している。さらに、ペットの人間化の進展により、自然食や穀物不使用のペットフードなどのプレミアムドッグフード製品に対する需要が増加している。- 2019年から2022年にかけての犬および猫に対する支出の増加は、国内の犬および猫の人口が2022年時点でそれぞれ1,300万頭および1,270万頭と同程度であるため、ほぼ等しくなっている。しかし、ペットオーナーが犬にかける平均支出額は、猫にかける平均支出額よりも約9.7%高い。これは主に、猫に比べて犬のサイズが大きく、より多くの量の餌を必要とするためである。2022年の金融危機にもかかわらず、イギリスでは58%ものペットオーナーが愛犬の誕生日プレゼントやクリスマスプレゼントを選んでおり、ペットの人間化が進んでいることを示している。パンデミックの影響からeコマースの人気が高まっているが、同国では依然としてスーパーマーケットがペットフードの購入に好ましい流通経路となっている。高品質のペットフードの利点に対する意識の高まりとペットフードのプレミアム化は、英国におけるペット支出を引き続き促進すると予想される。

英国ドッグフード産業概要

英国のドッグフード市場は適度に統合されており、上位5社で42.20%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズ・ペット・ニュートリション社)、マース・インコーポレイテッド、ネスレ(ピュリナ社)、シェル&カンペーター社(ダイヤモンド・ペット・フーズ社)、ビルバック社(アルファベット順)である。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

ページTOPに戻る


目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 ペット人口
4.2 ペット支出
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 ペットフード製品
5.1.1 フード
5.1.1.1 サブ製品別
5.1.1.1.1 ドライペットフード
5.1.1.1.1.1 ドライペットフードサブ製品別
5.1.1.1.1.1 キブル
5.1.1.1.1.2 その他のドライペットフード
5.1.1.1.2 ウェットペットフード
5.1.2 ペット用栄養補助食品/サプリメント
5.1.2.1 サブプロダクト別
5.1.2.1.1 ミルクバイオアクティブ
5.1.2.1.2 オメガ3脂肪酸
5.1.2.1.3 プロバイオティクス
5.1.2.1.4 タンパク質およびペプチド
5.1.2.1.5 ビタミンとミネラル
5.1.2.1.6 その他の栄養補助食品
5.1.3 ペット用おやつ
5.1.3.1 サブプロダクト別
5.1.3.1.1 カリカリおやつ
5.1.3.1.2 デンタルトリーツ
5.1.3.1.3 フリーズドライおよびジャーキートリーツ
5.1.3.1.4 ソフト&チューイー トリーツ
5.1.3.1.5 その他のおやつ
5.1.4 ペット用動物飼料
5.1.4.1 サブプロダクト別
5.1.4.1.1 糖尿病用
5.1.4.1.2 消化器過敏症
5.1.4.1.3 口腔ケア用飼料
5.1.4.1.4 腎臓用
5.1.4.1.5 尿路疾患
5.1.4.1.6 その他の動物用飼料
5.2 流通チャネル
5.2.1 コンビニエンスストア
5.2.2 オンラインチャネル
5.2.3 専門店
5.2.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.5 その他のチャネル

6 競争環境
6.1 主要な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 オールテック
6.4.2 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.3 コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズペットニュートリション社)
6.4.4 デクラ・ファーマシューティカルズPLC
6.4.5 ファルミナペットフード
6.4.6 ゼネラル・ミルズ社
6.4.7 マース・インコーポレイテッド
6.4.8 ネスレ(ピュリナ)
6.4.9 シェル&カンペター社(ダイヤモンドペットフーズ)
6.4.10 ビルバック

ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The UK Dog Food Market size is estimated at USD 3.41 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.97 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.09% during the forecast period (2024-2029). The food segment dominated the product types as they are the primary sources of nutrition regardless of dog breed size and age - The UK dog food market has been experiencing steady growth, increasing by about 13.5% between 2017 and 2021. This increasing trend in the market is mainly due to the growing pet dog population in the country, which reached 12.9 million as of 2022. Growing pet humanization has contributed to market growth. - The food segment dominated the market and accounted for 68.4% in 2022, as food is a staple purchase for most pet owners in the country, regardless of their dog breed size or age. The dog food market in the country is estimated to register a CAGR of 2.7% during the forecast period. - Dog treats hold the second-largest market share in the United Kingdom, accounting for 15.0% of the market in 2022. Dogs show a preference for treats over other pets. These treats serve multiple purposes, including training, maintaining dental health, and providing rewards. The dog treats market is projected to register a CAGR of 2.0% during the forecast period. - Dog veterinary diets accounted for 12.8% of the market in 2022. These diets are specially formulated to address specific health conditions in pets, such as urinary tract diseases, renal failure, and digestive sensitivity. Dog veterinary diets are estimated to exhibit a CAGR of 3.7% during the forecast period. - Dog nutraceuticals or supplements accounted for 3.8% of the market value in 2022. These pet supplements are often given to pets to support overall health and well-being. The market for dog supplements is projected to register a CAGR of 9.3% during the forecast period. - The increasing trend in the pet population and the various benefits offered by the wide range of commercial pet products are anticipated to drive the market during the forecast period.

UK Dog Food Market Trends

Adoption from animal shelters and rescue organizations and providing companionship are increasing the dog population - Dogs are one of the most important pets adopted by pet parents in the United Kingdom, accounting for 33.8% in 2022. The higher share is due to the country's strong culture of dog appreciation and animal welfare, portraying that people in the country are more likely to enjoy taking care of dogs and have higher disposable income. Labrador Retriever was the most adopted dog breed in 2022, with 40,000 registered, because of their friendly dispositions, intelligence, and ability to get along well. - The dog population increased in the country by 44.4% between 2019 and 2022. During the COVID-19 pandemic, there was an increase in the adoption of dogs from animal shelters and rescue organizations. With more people spending time at home, there was an increased desire for companionship, and many saw this as an opportunity to adopt a dog. Pet parents in the country adopted a dog, which helped dog ownership to 10 million households in 2022, representing about 34% having a dog in their homes as pets. Pet ownership rose by 1% between 2021 and 2022 because they provide loyalty, love, and support during difficult situations, such as the pandemic. - The increase in the dog population in the country has resulted in a rise in adoption and fostering programs. As a result, companies have many opportunities to explore new ideas in this industry. For instance, in the United Kingdom, companies offer paid "paw-ternity" leave for the pet parents. Therefore, encouraging pet parents to adopt more than one dog. Therefore, factors such as increasing pet adoption, rising pet ownership, and benefits such as providing companionship are anticipated to help in the growth of the dog population in the country during the forecast period. The growing premiumization of pet food products and increasing demand for high-quality natural pet foods are driving dog expenditure in the United Kingdom - Dogs are the most popular pets in the United Kingdom, and pet owners spend more money on dog food compared to any other pet food. Pet dog food expenditure in the country has been on the rise, growing by 23.7% between 2019 and 2022. This increase in overall pet dog expenditure can be attributed to the rising population of pet dogs in the country, which grew from 9.0 million in 2019 to 13.0 million in 2022. Additionally, the growing humanization of pets has led to an increased demand for premium dog food products, such as natural and grain-free pet foods. - The increasing expenditure on dogs and cats between 2019 and 2022 was nearly equal as the population of dogs and cats in the country is similar, with 13 million and 12.7 million, respectively, as of 2022. However, the average spending by pet owners on dogs was about 9.7% higher than the average spending on cats. This is mainly due to the larger size of dogs, which require a higher quantity of food compared to cats. Additionally, pet owners are shifting toward premium dog brands, particularly those that provide specific nutrition based on the needs of dogs. - Despite the financial crisis in 2022, a significant number of pet owners in the United Kingdom, amounting to 58%, still choose to purchase birthday and Christmas presents for their dogs, indicating the growing trend of pet humanization. Supermarkets remain the preferred distribution channels for buying pet food products in the country, although e-commerce has become increasingly popular due to the impact of the pandemic. The increasing awareness of the benefits of high-quality pet food and the premiumization of pet food are expected to continue driving pet expenditure in the United Kingdom.

UK Dog Food Industry Overview

The UK Dog Food Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 42.20%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), Mars Incorporated, Nestle (Purina), Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods) and Virbac (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

ページTOPに戻る


Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study​
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Pet Population
4.2 Pet Expenditure
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Pet Food Product
5.1.1 Food
5.1.1.1 By Sub Product
5.1.1.1.1 Dry Pet Food
5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
5.1.1.1.2 Wet Pet Food
5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
5.1.2.1 By Sub Product
5.1.2.1.1 Milk Bioactives
5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
5.1.2.1.3 Probiotics
5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
5.1.3 Pet Treats
5.1.3.1 By Sub Product
5.1.3.1.1 Crunchy Treats
5.1.3.1.2 Dental Treats
5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
5.1.3.1.5 Other Treats
5.1.4 Pet Veterinary Diets
5.1.4.1 By Sub Product
5.1.4.1.1 Diabetes
5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
5.1.4.1.3 Oral Care Diets
5.1.4.1.4 Renal
5.1.4.1.5 Urinary tract disease
5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Convenience Stores
5.2.2 Online Channel
5.2.3 Specialty Stores
5.2.4 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.5 Other Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Alltech
6.4.2 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.4 Dechra Pharmaceuticals PLC
6.4.5 FARMINA PET FOODS
6.4.6 General Mills Inc.
6.4.7 Mars Incorporated
6.4.8 Nestle (Purina)
6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter’s Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/04 10:27

147.72 円

163.39 円

196.69 円

ページTOPに戻る