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東南アジアの接着剤およびシーラント市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Southeast Asia Adhesives and Sealants Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

東南アジアの接着剤・シーラント市場は、予測期間中にCAGR5%以上で成長すると予想されています。接着剤およびシーラントの需要は、建設業界からの需要の増加と包装業界における用途の増加により、広範囲にわたっ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

東南アジアの接着剤・シーラント市場は、予測期間中にCAGR5%以上で成長すると予想されています。接着剤およびシーラントの需要は、建設業界からの需要の増加と包装業界における用途の増加により、広範囲にわたって牽引されています。しかし、接着剤と密封剤に関連する厳しいVOC排出規制が成長の妨げになる可能性があります。

主なハイライト
調査対象市場では、水性接着剤が接着剤技術のセグメントを支配しています。シリコーン系はシーラント製品の中で最大のセグメントとなっています。
バイオベースの接着剤の技術革新と開発、および複合材料の接着へのシフトは、接着剤およびシーラント市場に機会を提供する可能性があります。
建設、エレクトロニクス、パッケージングなどのエンドユーザー産業が消費を牽引するインドネシアは、この地域で最大の接着剤およびシーラント市場です。


主な市場動向

建築・建設業が最も速い成長を見せる


接着剤およびシーリング剤は、その特性や物理的特性から、建築・建設業界で広く使用されており、接着剤およびシーリング剤市場の主要なエンドユーザーセグメントとなっています。
接着剤およびシーラントの特性には、良好な凝集性、接着性および弾性、高い凝集力、柔軟性、基材の高い弾性率、熱膨張に対する耐性、紫外線や腐食、塩水、雨などの耐候性などがあります。
暖房、換気、空調(HVAC)、コンクリート、ジョイントセメント、弾力性のある床材、屋根材、固定窓枠など、さまざまな用途で使用されている。
インドネシア、フィリピン、ベトナム、インドネシア、タイなどの国々で建設活動が活発化していることが、同地域の接着剤・シーラント市場の消費量を押し上げています。


インドネシアが市場を支配する


接着剤およびシーラントの消費量は、インドネシアが圧倒的に多い。建設活動の拡大、電子機器生産の増加、包装業界における消費の増加は、同国の接着剤およびシーラント市場の成長を促す主な要因の一部となっています。
インドネシアは、応用産業と食品・飲料部門の成長により、包装産業の健全な成長を目撃してきました。カスタマイズ包装の増加、包装食品市場の拡大は、包装産業の成長を促進する要因の一部です。
インドネシアはまた、建設活動の堅牢な成長を目の当たりにしている。政府は、数多くの国家戦略プロジェクトを打ち出しており、これらのプロジェクトには、3つの空港と4つの経済特区の建設も含まれており、接着剤およびシーラントの消費を促進しています。
したがって、エンドユーザー産業におけるこうしたすべての動向が、予測期間中に同国の接着剤およびシーラント市場の成長を促進することが期待されます。


競合他社の状況

東南アジアの接着剤およびシーラント市場は、その性質上、断片化されています。同市場の主要企業には、3M、Arkema Group、Sika AG、H.B. Fuller、Henkel AG & Co.などがあります。KGaAなどがあります。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Report

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Growing Demand from Construction Industry
4.1.2 Increasing Application in Packaging Industry
4.2 Restraints
4.2.1 Stringent Environmental Regulations Regarding VOC Emissions
4.2.2 Other Restraints
4.3 Industry Value-chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Adhesive Technology
5.1.1 Water Borne
5.1.1.1 Acrylic
5.1.1.2 Ethylene Vinyl Acetate (EVA) Emulsion
5.1.1.3 Polyurethane Dispersion and CR (Chloroprene Rubber) Latex
5.1.1.4 Polyvinyl Acetate (PVA) Emulsion
5.1.1.5 Other Water-borne Adhesives
5.1.2 Solvent-borne
5.1.2.1 Styrene-Butadiene Rubber (SBR)
5.1.2.2 Styrene-Butadiene Rubber (SBR)
5.1.2.3 Poly Acrylate (PA)
5.1.2.4 Other Solvent-borne Adhesives
5.1.3 Reactive
5.1.3.1 Epoxy
5.1.3.2 Modified Acrylic
5.1.3.3 Silicone
5.1.3.4 Polyurethane
5.1.3.5 Anaerobic
5.1.3.6 Cyanoacrylate
5.1.3.7 Other Reactive Adhesives
5.1.4 Hot Melt
5.1.4.1 Ethylene Vinyl Acetate
5.1.4.2 Styrenic Block Copolymers
5.1.4.3 Thermoplastic Polyurethane
5.1.4.4 Other Hot Melt Adhesives
5.1.5 Other Technologies
5.2 Sealant Product Type
5.2.1 Silicone
5.2.2 Polyurethane
5.2.3 Acrylic
5.2.4 Polyvinyl Acetate
5.2.5 Other Product Types
5.3 End-user Industry
5.3.1 Building and Construction
5.3.2 Paper, Board, and Packaging
5.3.3 Transportation
5.3.4 Woodworking and Joinery
5.3.5 Footwear and Leather
5.3.6 Healthcare
5.3.7 Electrical and Electronics
5.3.8 Other End-user Industries
5.4 Geography
5.4.1 Indonesia
5.4.2 Vietnam
5.4.3 Thailand
5.4.4 Malaysia
5.4.5 Philippines
5.4.6 Singapore
5.4.7 Rest of Southeast Asia

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Share Analysis**
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 3M
6.4.2 Arkema Group
6.4.3 Ashland
6.4.4 Avery Dennison Corporation
6.4.5 Beardow Adams
6.4.6 Dow
6.4.7 DuPont
6.4.8 Dymax Corporation
6.4.9 Franklin International
6.4.10 H.B. Fuller Company
6.4.11 Henkel AG & Co. KGaA
6.4.12 Huntsman International LLC
6.4.13 ITW Performance Polymers (Illinois Tool Works Inc.)
6.4.14 Jowat AG
6.4.15 Mapei Inc.
6.4.16 Tesa SE (A Beiersdorf Company)
6.4.17 MUNZING Corporation
6.4.18 Pidilite Industries Ltd.
6.4.19 Sika AG
6.4.20 Wacker Chemie AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Innovation and Development of Bio-based Adhesives
7.2 Shifting Focus Toward Adhesive Bonding for Composite Materials

 

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Summary

Southeast Asia adhesives and sealants market is expected to grow at a CAGR of more than 5% during the forecast period. The demand for adhesives and sealants is extensively driven by the growing demand from construction industry and increasing application in packaging industry. However, the growth is likely to be hindered by the stringent VOC emissions regulations related to adhesives and sealants.

Key Highlights
In the studied market, water-borne dominates the adhesive technology segment. While silicone stands to be the largest segment among sealant product types.
The innovation and development of bio-based adhesives and shifting focus toward adhesive bonding for composite materials are likely to offer opportunities for the adhesives and sealants market.
Indonesia stands to be the largest market for adhesive and sealants in the region, where the consumption is driven by the end-user industries, such as construction, electronics and packaging.


Key Market Trends

Building and Construction Industry to Witness Fastest Growth


Adhesives and sealants, owing to their characteristics and physical properties, have extensive use in the building and construction industry, which makes it the dominant end-user segment in adhesives and sealants market.
Some of the properties of adhesives and sealants include good cohesion, adhesion and elasticity, high cohesive strength, flexibility, high elastic modulus of substrate, resistance from thermal expansion, and environmental resistance from UV light, corrosion, saltwater, rain, and other weathering conditions.
They are being used in several applications, like heating, ventilation, air conditioning (HVAC), concrete, joint cement, resilient flooring, roofing, fixed window frames, etc.
Growing construction activities in countries, such as Indonesia, Philippines, Vietnam, Indonesia, and Thailand have been driving the consumption of adhesives and sealants market in the region.


Indonesia to Dominate the Market


Indonesia dominates the consumption of adhesives and sealants in the region. Growing construction activities, growing electronics production and increasing consumption in packaging industry are some of the key factors driving the growth of adhesives and sealants market in the country.
Indonesia has been witnessing healthy growth in the packaging industry owing to the growth in applied industries and food & beverage sector. The rise of customized packaging, increased market for packaged food are some of the factors driving the growth of the packaging industry.
Indonesia has also been witnessing robust growth in construction activities. The government have been coming up with numerous national strategic projects, which These projects also included construction of three airports and four special economic zones, driving the consumption of adhesives and sealants.
Hence, all such trends in the end-user industries are expected to drive the growth of adhesives and sealants market in the country over the forecast period.


Competitive Landscape

Southeast Asia adhesives and sealants market is fragmented in nature. Some of the key players in the market include 3M, Arkema Group, Sika AG, H.B. Fuller, and Henkel AG & Co. KGaA, amongst others.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Report

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Growing Demand from Construction Industry
4.1.2 Increasing Application in Packaging Industry
4.2 Restraints
4.2.1 Stringent Environmental Regulations Regarding VOC Emissions
4.2.2 Other Restraints
4.3 Industry Value-chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Adhesive Technology
5.1.1 Water Borne
5.1.1.1 Acrylic
5.1.1.2 Ethylene Vinyl Acetate (EVA) Emulsion
5.1.1.3 Polyurethane Dispersion and CR (Chloroprene Rubber) Latex
5.1.1.4 Polyvinyl Acetate (PVA) Emulsion
5.1.1.5 Other Water-borne Adhesives
5.1.2 Solvent-borne
5.1.2.1 Styrene-Butadiene Rubber (SBR)
5.1.2.2 Styrene-Butadiene Rubber (SBR)
5.1.2.3 Poly Acrylate (PA)
5.1.2.4 Other Solvent-borne Adhesives
5.1.3 Reactive
5.1.3.1 Epoxy
5.1.3.2 Modified Acrylic
5.1.3.3 Silicone
5.1.3.4 Polyurethane
5.1.3.5 Anaerobic
5.1.3.6 Cyanoacrylate
5.1.3.7 Other Reactive Adhesives
5.1.4 Hot Melt
5.1.4.1 Ethylene Vinyl Acetate
5.1.4.2 Styrenic Block Copolymers
5.1.4.3 Thermoplastic Polyurethane
5.1.4.4 Other Hot Melt Adhesives
5.1.5 Other Technologies
5.2 Sealant Product Type
5.2.1 Silicone
5.2.2 Polyurethane
5.2.3 Acrylic
5.2.4 Polyvinyl Acetate
5.2.5 Other Product Types
5.3 End-user Industry
5.3.1 Building and Construction
5.3.2 Paper, Board, and Packaging
5.3.3 Transportation
5.3.4 Woodworking and Joinery
5.3.5 Footwear and Leather
5.3.6 Healthcare
5.3.7 Electrical and Electronics
5.3.8 Other End-user Industries
5.4 Geography
5.4.1 Indonesia
5.4.2 Vietnam
5.4.3 Thailand
5.4.4 Malaysia
5.4.5 Philippines
5.4.6 Singapore
5.4.7 Rest of Southeast Asia

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Share Analysis**
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 3M
6.4.2 Arkema Group
6.4.3 Ashland
6.4.4 Avery Dennison Corporation
6.4.5 Beardow Adams
6.4.6 Dow
6.4.7 DuPont
6.4.8 Dymax Corporation
6.4.9 Franklin International
6.4.10 H.B. Fuller Company
6.4.11 Henkel AG & Co. KGaA
6.4.12 Huntsman International LLC
6.4.13 ITW Performance Polymers (Illinois Tool Works Inc.)
6.4.14 Jowat AG
6.4.15 Mapei Inc.
6.4.16 Tesa SE (A Beiersdorf Company)
6.4.17 MUNZING Corporation
6.4.18 Pidilite Industries Ltd.
6.4.19 Sika AG
6.4.20 Wacker Chemie AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Innovation and Development of Bio-based Adhesives
7.2 Shifting Focus Toward Adhesive Bonding for Composite Materials

 

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