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中東およびアフリカのコントラクトパッケージング市場:成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Middle East and Africa Contract Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

中東・アフリカの受託包装市場は、予測期間(2021年~2026年)に14.5%のCAGRを記録すると予測されています。COVID-19の発生により、受託包装市場は驚異的な成長を遂げました。ロックダウンや社会的距離を置く規範... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

中東・アフリカの受託包装市場は、予測期間(2021年~2026年)に14.5%のCAGRを記録すると予測されています。COVID-19の発生により、受託包装市場は驚異的な成長を遂げました。ロックダウンや社会的距離を置く規範により、電子商取引市場は爆発的に拡大しました。ほとんどの消費者はオンラインショッピングを好み、企業は需要の高まりに対応するため、包装をエンドツーエンドまたはスタンドアローンサービスとしてアウトソーシングしています。

主なハイライト
中東・アフリカ地域は、ボトリングや充填を中心とした受託包装サービスの発展が見込まれています。また、安全性を高めるために、多くの企業が食品、飲料、医薬品の需要の増加に伴い、包装をアウトソーシングしており、牛肉のパンデミック時の包装受託の需要に起因しています。
Suprapakなどの企業は、2020年10月、サウジアラビアの食品およびパッケージ商品業界の最大手の1つであるSaudi Goody Products Marketing Co.のために、フレキソ印刷で印刷された収縮スリーブを作成するための重要な一連の技術課題を克服しました。このラベルは、ガラス容器に包装されたBuencafé, Cofiqueコーヒーに使用されています。
この地域の多くのブランドは、食品の安全性や財務・ビジネスの俊敏性の必要性など、自社で製造オペレーションを構築する代わりに、コ・パッキングを選択しています。コ・パッカーは、新しい設備への支出を正当化できなかったり、収益性の低い新製品を生産するために設備から生産を切り離したりする可能性のある地域の大手食品・飲料会社にとって、重要な役割を果たしているのです。
包装環境に内在する大きなリスクを管理するために、厳格な品質管理プロセスをとる必要があります。不適切に包装された製品がチャージバックの罰金やリコールの原因となるのに比べれば、出荷の失敗による経済的な障害は軽微なものである。自動化の導入が進み、それに伴って人件費の削減や業務の効率化などのメリットが提供されていることが、受託包装市場に影響を与えている要因の1つです。


主な市場動向

電子商取引における需要の増加が市場を大きく動かす


電子商取引パッケージング企業は、現代技術の重要な採用者であり推進者です。世界中の電子商取引企業の増加も、より良い方法で顧客のニーズに応えるために、業界によるパッケージングソリューションの需要を煽っている。SEMrushによると、2020年6月、小売Eコマースサイトへの月間平均訪問数は219億6000万件を占め、世界のEコマース業界を牽引しています。
さらに、CPG提供企業からの高い変動性要件により、サプライチェーンのスピードとともにカスタマイズは、eコマースを通じて製品提供企業のための課題を作成し、それによって、彼らは柔軟性、敏捷性、臨機応変さを中心に構築されているように、カスタマイズされたeコマースパッケージングソリューションのための契約包装企業からの要件をエスカレートさせます。
受託包装業者やフルフィルメント・サービス・プロバイダーは、事業規模が小さく、数量も限られており、意思決定プロセスに携わる人数も少ないです。このため、電子商取引に対応したパッケージング・イノベーションをより迅速に採用することができます。さらに、eコマース企業と提携することで、この著しく成長するチャネル向けに最適化されたパッケージングへの道筋を合理化することができます。
技術、電子商取引、マーケティング、消費者の嗜好が進化を続ける中、効果的なコントラクトパッケージャーは、ユーザーが形と機能のバランスをとることを可能にします。このため、二次的な受託包装サービスの採用が進むと予想されます。
包装受託サービス市場は、電子商取引や食品・飲料業界の台頭により、拡大が見込まれています。Visa Middle Eastによると、アラブ首長国連邦はMENAの中で最も進んだ電子商取引市場と考えられており、普及率は4.2%です。アラブ首長国連邦の電子商取引売上高は、2018年から2022年にかけて年平均23%成長すると推定されています。 これにより、同国をはじめとする世界の段ボール受託包装サービスに対するニーズが高まります。


飲料業界は大幅な増加を記録している


飲料やジュースの加工に不可欠なインフラの需要が高まる中、飲料・ジュースメーカーはよりコアな活動に注力するようになり、メーカーは、衛生的な加工基準を念頭に置きながら適切な技術的専門知識とタイムリーでコスト効率の高いソリューションを提供し、原材料を保管する専用エリアを持つことができる包装業者に期待していることから、飲料包装受託サービスの需要が高まりました。
新時代の飲料の多くは、流通量に限りがあるため、複数の拠点で製造する必要があり、工場で製造するには少量にならざるを得ない場合が多くあります。また、ホットフィル製品の需要は、ビッグブランドを持つ大企業がその生産ニーズを満たすために受託包装業者を利用することにつながっています。
缶、ボトル、ジャー、カートンなどのボトルや缶のシュリンク包装、ボトリング、充填、パレットディスプレイ、販促用パッケージ、製品ディスプレイ、カスタムアセンブリ、マニュアルパッケージングなどの受託サービスもある。
例えば、StrongPackとSidelはナイジェリアでノンアルコール飲料の共同包装のハブを作るために提携しました。近年では、60 clペットボトルの共同包装を開始しました。Strongpakは、ナイジェリアにおける主要な高品質コパッカーになることを期待しています。アフリカで唯一、SidelのActis技術が導入されている飲料メーカーであり、炭酸清涼飲料(CSD)用のコーティングPETボトルを提供することができます。2020年8月、同社はこの技術を搭載した2基目のPETラインを発注しました。
食品・飲料や製薬業界などの業界は、一次包装を最も多く採用している業界の一つです。したがって、これらの業界の全体的な生産能力の増加は、世界中で一次包装受託サービスの採用を促進することが期待されます。


競合他社の状況

中東・アフリカのコントラクトパッケージング市場は適度に断片化されています。地域市場の発展や海外直接投資における現地プレイヤーのシェア拡大が、市場の断片化を促進する主な要因となっています。市場で事業を展開している企業の中には、セントラル硝子、MJS Packaging、Stamar Packaging、TricorBraun、Premier Packaging、Sharp Packaging Servicesといった企業があります。


2020年8月 - インドの企業であるShrinath Flexipackは、UAEのアブダビにある工業地帯KIZADに最初の施設を建設する契約を締結し、総生産能力は最大で年間3万トンになる予定である。中東での施設拡大に伴い、食品、飲料、家庭用品&パーソナルケア業界のより多くの製造会社が、パッケージングニーズをコ・パッカーにアウトソーシングすることができるようになります。
2021年1月 - ガルフ・パッケージング・インダストリーズ(Gulf Packaging Industries Ltd.(GPIL) は、Jubail Industrial Cityにある製造コンプレックスにおいて、4番目のBOPP(二軸延伸ポリプロピレン)ラインを拡張し、年間67,000トンの生産能力を追加することを発表しました。ジュベイル工業団地のBOPP(二軸延伸ポリプロピレン)第4ラインを年産67,000トン増設へ


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industrial Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's 5 Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat from new entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Competitive rivalry within the industry
4.4 Industry Policies

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Introduction
5.2 Drivers
5.2.1 Rapid Technology Advancements
5.2.2 Development in the Retail Chain
5.3 Restraints
5.3.1 In-house packaging
5.4 Opportunities
5.4.1 Pharmaceutical Industry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Service
6.1.1 Primary Packaging
6.1.2 Secondary Packaging
6.1.3 Tertiary Packaging
6.2 By Vertical
6.2.1 Beverages
6.2.2 Food
6.2.3 Pharmaceuticals
6.2.4 Home and Fabric Care
6.2.5 Beauty Care
6.2.6 Others

6.3 By Country
6.3.1 United Arab Emirates
6.3.2 Saudi Arabia
6.3.3 South Africa
6.3.4 Others


7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Berkeley Contract Packaging
7.1.2 Central Glass
7.1.3 Unicep
7.1.4 MJS Packaging
7.1.5 Stamar Packaging
7.1.6 TricorBraun
7.1.7 Premier Packaging
7.1.8 DHL
7.1.9 Sharp Packaging Services
7.1.10 Multipack

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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Summary

The Middle East and Africa contract packaging market are expected to register a CAGR of 14.5% over the forecast period (2021 - 2026). With the outbreak of COVID-19, the contract packaging market has seen tremendous growth. The e-commerce market has exploded due to lockdown and social distancing norms. Most consumers prefer to shop online, and businesses are outsourcing their packaging end-to-end or as standalone services to meet the rising demand.

Key Highlights
The Middle East & African region have shown promising development in contract packaging services, especially in bottling and filling services. Also, for increased safety purposes, many companies outsourced their packaging due to the increased demand for food, beverage, pharmaceutical needs during the covid pandemic, owing to the demand for contract packaging.
Companies such as Suprapak, in October 2020, overcame an important series of technical challenges to create a shrinkable sleeve printed in flexography for Saudi Goody Products Marketing Co., one of the largest companies in Saudi Arabia's food and packaged goods industry. The label is used for Buencafé, Cofique coffee which is packaged in glass containers.
Many brands in the region are opting for co-packing instead of building their own manufacturing operations, including food safety and the need for financial and business agility. Co-packers are playing an important role for large food and beverage companies in the region that may not be able to justify spending on new equipment or to divert production from equipment in order to produce new and less profitable products.
A rigorous quality control process should be taken to manage the greater risk inherent in the packaging environment. The financial obstacle of a missed shipment is minor, as compared to an improperly packaged product, which could result in chargeback fines or recalls. The increasing adoption of automation and the benefits offered, like reducing labor costs and streamlining the operations, accordingly, are some of the factors that are impacting the contract packaging market.


Key Market Trends

Increase in Demand in E-Commerce will Significantly Drive the Market


E-commerce packaging companies are significant adopters and drivers of modern technology. The increasing number of e-commerce companies across the globe is also fueling the demand for packaging solutions by the industry to cater to the needs of customers in a better way. According to SEMrush, in June 2020, the average monthly visit to retail e-commerce websites accounted for 21.96 billion, driving the global eCommerce industry.
Moreover, with the high variability requirements from the CPG providing companies, customization along with speed in supply chain creates a challenge for the product offering companies through e-commerce, thereby escalating the requirements from the contract packaging companies for a customized e-commerce packaging solution, as they are built around flexibility, agility, and resourcefulness.
Contract packers and fulfillment services providers have smaller operations with limited volumes and fewer people involved in the decision-making process. This enables them to adopt e-commerce-ready packaging innovations more quickly. Moreover, by partnering with the e-commerce companies, it can streamline the path to optimized packaging for this significantly growing channel.
As technology, e-commerce, marketing, and consumer preferences continue to evolve, effective contract packagers enable their users to balance form and function. This is expected to boost the adoption of secondary contract packaging services.
The contract packaging services market is expected to grow owing to the rise of the e-commerce and food and beverage industries. According to Visa Middle East, the United Arab Emirates is considered the most advanced e-commerce market in MENA, with a penetration rate of 4.2%. E-commerce sales in the United Arab Emirates are estimated to grow by an average of 23% annually between 2018 and 2022.​ This increases the need for corrugated contract packaging services in the country and the rest of the world.


Beverage Industry is Observing a Significant Increase


With the increasing demand for essential infrastructure to process beverages and juices, beverage and juice manufacturers started focusing more on core activities, and as manufacturers are looking forward to packaging vendors that can have a dedicated area to store the raw material by providing the right technical expertise and timely and cost-effective solutions while keeping in mind hygienic processing standards, has given rise to the demand in contract beverage packaging services.
Many new-age beverages have widespread distribution but have limited volume, so these products often require manufacturing at multiple locations, involving volumes much too small to justify plant involvement. The demand for hot-fill products also has led large companies with big brands to turn to contract packers to meet their production needs.
Some services include contract bottle and can shrink bundling services, bottling and filling, pallet displays, promotional packaging, product displays, custom assembly, manual packaging, etc., for cans, bottles, jars, cartons.
For instance, StrongPack and Sidel partnered to create a co-packing hub for non-alcoholic beverages in Nigeria. In recent years, they recently started co-packing 60 cl PET bottles. Strongpak is looking forward to being a leading high-quality co-packer in Nigeria. It is the only beverage producer in Africa with Sidel’s Actis technology installed and can provide coated PET bottles for carbonated soft drinks (CSD). In August 2020, the company ordered a second PET line featuring this technology.
Industries such as the food and beverage and pharmaceutical industry are some of the biggest adopters of primary packaging. Therefore, the growth in the overall production capacity of these industries is expected to drive the adoption of the primary contract packaging services across the globe.


Competitive Landscape

The Middle East and Africa Contract Packaging market are moderately fragmented. The development of regional markets and increasing shares of local players in foreign direct investments are the major factors promoting the fragmented nature of the market. Some of the players operating in the market are Central Glass, MJS Packaging, Stamar Packaging, TricorBraun, Premier Packaging, Sharp Packaging Services are some of the players.


August 2020 - An Indian company Shrinath Flexipack signed an agreement to build its first facility in Abu Dhabi-based industrial zone KIZAD in the UAE, which will have a total production capacity of up to 30,000 metric tons per annum. With the expansion of facilities in the Middle East, more manufacturing companies of food, beverage, household & personal care industries can outsource their packaging needs to co-packers.
Jan 2021 - Gulf Packaging Industries Ltd. (GPIL), a food packaging films company announced the expansion of its fourth BOPP (biaxially oriented polypropylene) line in its manufacturing complex located in Jubail Industrial City, with an additional capacity of 67,000 tons per yearannounced the expansion of its fourth BOPP (biaxially oriented polypropylene) line in its manufacturing complex located in Jubail Industrial City, with an additional capacity of 67,000 tons per yearannounced the expansion of its fourth BOPP (biaxially oriented polypropylene) line in its manufacturing complex located in Jubail Industrial City, with an additional capacity of 67,000 tons per year


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industrial Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's 5 Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat from new entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Competitive rivalry within the industry
4.4 Industry Policies

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Introduction
5.2 Drivers
5.2.1 Rapid Technology Advancements
5.2.2 Development in the Retail Chain
5.3 Restraints
5.3.1 In-house packaging
5.4 Opportunities
5.4.1 Pharmaceutical Industry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Service
6.1.1 Primary Packaging
6.1.2 Secondary Packaging
6.1.3 Tertiary Packaging
6.2 By Vertical
6.2.1 Beverages
6.2.2 Food
6.2.3 Pharmaceuticals
6.2.4 Home and Fabric Care
6.2.5 Beauty Care
6.2.6 Others

6.3 By Country
6.3.1 United Arab Emirates
6.3.2 Saudi Arabia
6.3.3 South Africa
6.3.4 Others


7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Berkeley Contract Packaging
7.1.2 Central Glass
7.1.3 Unicep
7.1.4 MJS Packaging
7.1.5 Stamar Packaging
7.1.6 TricorBraun
7.1.7 Premier Packaging
7.1.8 DHL
7.1.9 Sharp Packaging Services
7.1.10 Multipack

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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