世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

メキシコのランドリーアプライアンス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Mexico Laundry Appliances Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

家電製品の需要は周期的に変化すると考えられています。メキシコは、南米地域における主要な家電製品サプライヤーのひとつです。エネルギー効率の高い持続可能な家電製品は、同市場の洗濯機用機器の需要を牽引す... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
120 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

家電製品の需要は周期的に変化すると考えられています。メキシコは、南米地域における主要な家電製品サプライヤーのひとつです。エネルギー効率の高い持続可能な家電製品は、同市場の洗濯機用機器の需要を牽引すると予想されます。鉄鋼および鉄産業の繁栄も、市場にプラスの影響を及ぼすと予想されます。エネルギー世帯の増加に伴い、家電製品が中心的な役割を果たすエネルギー消費レベルの違いを測定することは、世帯にとって不可欠です。

洗濯機は、繊維製品のクリーニングなど繊維に関わる作業に使用されます。インターネットやモバイル家電、デバイスと連携したスマートな洗濯機や乾燥機が、消費者の間で嗜好を集めています。IoTやコネクテッドアプライアンスの利用が増えることで、スマート洗濯機家電にポジティブな影響を与えそうです。また、LGがTwin washブランドを市場に投入するなど、2つの機能を同時に実行できる機械などの多機能家電もプレーヤーから提供されています。

主な市場動向

メキシコにおける洗濯機輸入の増加

洗濯機は必要不可欠な家電製品であり、世界中の人々が洗濯や乾燥のために使用している主要な家電製品カテゴリーの一つである。メキシコの市場では、容量、機能、乾燥、給水システム、洗剤のコントロールなど、さまざまな属性を持つ洗濯機が販売されています。価格は、ブランド、モデル、購入場所によって異なります。

メキシコでは、衣類を清潔に保ち、臭い、細菌を防ぐ必要性が高まっているため、洗濯機の輸入が年々増加しています。2019年の輸入は前年比1.9%増。メキシコへの洗濯機の主な輸入国は中国、米国、ベトナムで、中国は40.4%、米国は19.6%、ベトナムは12.5%のシェアを占めている。

メキシコにおける家庭用洗濯機の伸び

メキシコの洗濯機市場では、住宅部門に旺盛な需要があります。多忙なライフスタイルのため、消費者は洗濯や衣類・家電製品の手入れに費やす時間を短縮したいと考えています。家を共有する若者や共働きでより忙しいライフスタイルを送る家族が、家庭用洗濯機市場の成長を牽引しています。通勤、運動、仕事などに多くの時間を費やしているため、洗濯物の手入れをするために家電製品が必要となり、市場での洗濯家電の需要を維持することが期待されます。乾燥機は、洗濯機と比較して普及率が低いため、市場のプレーヤーにとってはチャンスとなりえます。しかし、ランドリーサービスやドライクリーニングの増加により、家庭用機器の競争は激化しています。

競合他社の状況

メキシコの洗濯機市場は、世界および地域のプレーヤーによる競争の激しい市場です。Mabeは生産量において市場を支配する企業の一つであり、市場で大きなシェアを占めていますが、同社は市場において複数の企業を買収しています。様々なプレーヤーが、消費者の洗濯時間を短縮する新製品の市場投入に注力しています。メーカー各社は、市場での競争力を高めるために、スマート洗濯機の技術に投資しています。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints / Challenges
4.2.3 Opportunities
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Insights on Impact of COVID-19 on the Market
4.5 Insights on Technological Innovations in the Market
4.6 Insights on Government Regulation in the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Freestanding Laundry Appliances
5.1.2 Built-in Laundry Applinaces
5.2 By Product
5.2.1 Washing Machine
5.2.2 Dryers
5.2.3 Electric Smoothing Irons
5.2.4 Others
5.3 By Technology
5.3.1 Automatic
5.3.2 Semi-Automatic/ Manual
5.3.3 Others
5.4 By Distribution Channel
5.4.1 Supermarkets and Hypermarkets
5.4.2 Specialty Stores
5.4.3 Online
5.4.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Mabe, SA de CV Av.
6.2.2 LG Electronics
6.2.3 Maytag
6.2.4 Samsung
6.2.5 Whirlpool Mexico S.A. De C.v.
6.2.6 Samsung Sdi Mexico SA De Cv
6.2.7 AB Electrolux
6.2.8 Koblenz Electrica, S.A. de C.V
6.2.9 Panasonic de Mexico S.A. de C.V.
6.2.10 BSH Hausgerate GmbH
6.2.11 Maytag

7 FUTURE OF THE MARKET AND OPPORTUNITIES

8 APPENDIX

9 DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The demand for appliances is considered cyclical in nature. Mexico is one of the major appliances suppliers in the South America region. Energy-efficient and sustainable appliances are expected to drive the demand for laundry appliances in the market. Thriving steel and iron industry are also expected to positively influence the market. As more and more households are using energy households it is essential for households to measure differences in energy consumption levels where appliances play a central role.

Laundry appliances are used for cleaning textiles and other works related to textiles. Smart washing machines and dryers that are connected to the internet, mobile appliances, and devices are gaining preference among consumers. Increased use of IoT and connected appliances are going to positively influence the smart washing machine appliances. Multifunctional appliances such as machines that can perform two functions at the same time are also offered by players such as the launch of the Twin wash brand by LG in the market.

Key Market Trends

Increase in Imports of Washing Machines in Mexico

Washing machines are essential appliances and are one of the major appliances categories that are being used for people around the globe for washing and drying clothes. Varieties of washing machines are sold in Mexico's market with different capacities, functioning, drying, water system light, and detergent control among other attributes. Prices in the market have become a function of the brand, model, and place of purchase.

There is a rise in imports of the washing machine in Mexico over the years due to the rising necessity of keeping clothes clean and free of odor, bacteria. Imports in the year 2019 rose by 1.9% year-on-year. China, the United States, and Vietnam are the major importers of the washing machines to Mexico with China having 40.4%, United States 19.6%, and Vietnam with a 12.5% market share.

Growth of Residential Laundry Appliances in Mexico

The residential sector is witnessing moe demand of the laundry appliances in Mexico's market. Due to hectic lifestyles, consumers want to save on the time spent on washing and taking care of clothes and appliances. Young people who share their homes and dual-income family members who have a busier lifestyle are leading to the growth of residential laundry appliances in the market. Most of the time is spent by them in commuting, exercising, and working, hence to take care of laundry they require appliances that are expected to keep the demand for laundry appliances in the market. Dryers have lower penetration as compared to washing machines which can represent an opportunity for players in the market. However, growing laundry services and dry cleaning are increasing competition for residential sector appliances.

Competitive Landscape

Mexico's laundry appliances are competitive in nature with global and regional players in the market. Mabe is one of the dominant players in the market in terms of production and holds a large share in the market, the company has acquired several other companies in the market. Various players are focusing on the launch of the new products in the market that reduces consumer washing time. Manufacturers are investing in Smart washing machine technologies to gain a competitive share of the market.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints / Challenges
4.2.3 Opportunities
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Insights on Impact of COVID-19 on the Market
4.5 Insights on Technological Innovations in the Market
4.6 Insights on Government Regulation in the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Freestanding Laundry Appliances
5.1.2 Built-in Laundry Applinaces
5.2 By Product
5.2.1 Washing Machine
5.2.2 Dryers
5.2.3 Electric Smoothing Irons
5.2.4 Others
5.3 By Technology
5.3.1 Automatic
5.3.2 Semi-Automatic/ Manual
5.3.3 Others
5.4 By Distribution Channel
5.4.1 Supermarkets and Hypermarkets
5.4.2 Specialty Stores
5.4.3 Online
5.4.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Mabe, SA de CV Av.
6.2.2 LG Electronics
6.2.3 Maytag
6.2.4 Samsung
6.2.5 Whirlpool Mexico S.A. De C.v.
6.2.6 Samsung Sdi Mexico SA De Cv
6.2.7 AB Electrolux
6.2.8 Koblenz Electrica, S.A. de C.V
6.2.9 Panasonic de Mexico S.A. de C.V.
6.2.10 BSH Hausgerate GmbH
6.2.11 Maytag

7 FUTURE OF THE MARKET AND OPPORTUNITIES

8 APPENDIX

9 DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る