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ホームフレグランス市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2022年~2027年)


Home Fragrances Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ホームフレグランス市場は、消費者の自由裁量所得の増加に伴い、様々なフレグランス製品に対する消費者の嗜好が高まっていることなどから、予測期間中に大幅な成長が見込まれています。 キーハイライト ホー... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ホームフレグランス市場は、消費者の自由裁量所得の増加に伴い、様々なフレグランス製品に対する消費者の嗜好が高まっていることなどから、予測期間中に大幅な成長が見込まれています。

キーハイライト
ホームフレグランスは、ユーカリ、ジャスミン、ラベンダーなどの様々な種類の香りで構成されており、気分を盛り上げることでストレスのない環境を作ります。
ホームフレグランス市場は、美的感覚に優れた新製品、パーソナライズされた製品、オイルなどの天然素材を使用した製品などが牽引役となって活況を呈しています。また、ホームフレグランス製品では、天然のエッセンシャルオイルの需要が高まっており、これが予測期間中にホームフレグランス製品の成長をさらに促進すると予想されています。
米国、中国、インドなどの国では、消費者の可処分所得が高く、都市化が進んでいることから、ホームフレグランス製品の需要が増加しています。また、小売店やオンラインポータルの増加も市場の成長に寄与しています。これらの店舗では、さまざまな製品を入手できるだけでなく、簡単にフレグランス製品を選ぶことができるからです。


主な市場動向

カスタマイズされた香りのキャンドルの出現

香り付きキャンドルは、ホームフレグランス業界で最も急成長している最大のカテゴリーの一つです。香り付きキャンドルの需要は急速に増加しており、その要因としては、ストレスを軽減するアロマテラピーの需要が増加していることや、ホームデコレーション製品としてのキャンドルの使用が増加していることなどが挙げられます。

カスタマイズされたホームフレグランスキャンドルの出現は、ホームフレグランス市場の顕著なトレンドの一つとされており、今後数年間の市場成長にプラスの影響を与えると考えられます。各社は、お客様の好みに合わせて、キャンドルの形、サイズ、色、質感、香りを自由に選べるようにしています。また、キャンドルの容器に写真や言葉を入れたり、好みの香りを選んだりすることができる業者もあります。このような戦略を採用することで、顧客の購買体験が向上し、予測期間中のホームフレグランスの売上が増加する可能性があります。

予測期間中、ヨーロッパが優勢

2019年のホームフレグランスの売上高では、欧州が最も高いシェアを占めており、予測期間中もこの地域が優位性を維持することが予想されます。この力強い成長の主な要因としては、フレグランスなどのホームケア製品に対する一人当たりの支出や、同地域の生活水準の向上が挙げられます。イギリスやフランスなどの国は、ホームフレグランス製品の需要が増加しているため、この地域の市場を牽引しています。

イギリスでは、ここ数年、電気式芳香剤、キャンドル、ワックスメルトの売上が大幅に増加しました。これらの製品は、平均販売価格も高く、購入頻度も高い。さらに、この国の人々はホームフレグランス製品を頻繁に購入しており、それがこの国の市場をも牽引している。

また、この地域では、販売者やメーカーの数が増加しており、その結果、ヨーロッパではホームフレグランスが入手しやすくなっています。例えば、ESTEBAN Parisなどの企業は、香り付きのキャンドルを詰め替えるというアイデアを出し、通常の香り付きキャンドルよりもキャンドルのライフサイクルを長くすることに成功しました。これらの要因は、この地域の市場成長をさらに促進すると予想されます。

競争状況

ホームフレグランス市場は、国内外に多数の企業が存在するため競争が激しく、その結果、市場が細分化されています。世界のホームフレグランス市場で活動する企業は、競争力を高めるために、地理的拡大、新製品の発売、M&Aなどの主要戦略を採用しています。主要な市場プレーヤーとしては、S.C. Johnson & Son Inc.、Reckitt Benckiser Group PLC、The Procter & Gamble Company、Newell Brands Inc.、NEST Fragrances LLC、Illume Inc.、Henkel AG & Co.、Beaumont Products Inc.などが挙げられます。

その他の特典

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Insights into Consumer Preferences and Factors Affecting Purchase Decisions of Customers for Fragrance Products
4.2 Insights into Safety Efficacy Requirements for Home Fragrances
4.3 Insights into Regulatory Standards for Home Fragrances
4.4 Insights into Latest Innovations and Industry Trends

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Current Market Scenario
5.2 Market Dynamics
5.2.1 Drivers
5.2.2 Restraints
5.2.3 Opportunities
5.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Sprays
6.1.2 Diffusers
6.1.3 Scented Candles
6.1.4 Other Types
6.2 By Distribution Channel
6.2.1 Supermarkets and Hypermarkets
6.2.2 Online Stores
6.2.3 Convenience Stores
6.2.4 Other Distribution Channels
6.3 By Geography
6.3.1 Europe
6.3.2 North America
6.3.3 South America
6.3.4 Asia-Pacific
6.3.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Concentration
7.2 Company Profiles
7.2.1 S.C Johnson & Sons Inc.
7.2.2 Reckitt Benckiser Group PLC
7.2.3 The Procter & Gamble Company
7.2.4 Newell Brands Inc.
7.2.5 Bath & Body Works LLC
7.2.6 The Estee Lauder Companies Inc.
7.2.7 NEST Fragrances
7.2.8 Illume Inc.
7.2.9 Seda France
7.2.10 Bougie Et Senteur
7.2.11 Henkel AG & Company KGaA
7.2.12 Godrej Aer
7.2.13 Faultless Brands
7.2.14 Air Essentials
7.2.15 ScentAir

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 DISCLAIMER

 

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Summary

The home fragrances market is expected to witness substantial growth during the forecast period owing to factors, such as increasing the discretionary income of consumers, which is increasing the inclination of consumers toward various fragrance products.

Key Highlights
Home fragrance products are made up of different types of aromas, such as eucalyptus, jasmine, and lavender, which help liven up the mood, thereby creating a stress-free environment.
The home fragrances market is booming driven by new aesthetically pleasing products, personalization of products, and usage of natural ingredients such as oils in the products. The market is also witnessing an increased demand for natural essential oils in home fragrance products, which is expected to further drive the growth of home fragrance products during the forecast period.
Countries, such as the United States, China, and India, are witnessing an increase in demand for home fragrance products due to the high disposable income of consumers and urbanization. Increased number of retail outlets and online portals are also attributing to the market growth as these stores offer the ease to select fragrance products, along with the availability of a variety of products.


Key Market Trends

Growing Emergence of Customized Scented Candles

Scented candles are the one of the fastest-growing and largest categories for the home fragrance industry. The demand for scented candles is increasing rapidly and the growth can be attributed to factors, such as increasing demand for aromatherapy, which reduces stress, and rising use of candles as home decor products.

The emergence of customized home fragrance candles has been identified as one of the prominent home fragrances market trends, which is likely to have a positive influence on the growth of the market in the upcoming years. Companies are offering customers the freedom to choose the shape, size, color, texture, and fragrances of candles according to their unique taste and personal preferences. Some vendors are also allowing customers to add photos and quotes on the containers of candles, along with the option to choose the desired fragrance. The adoption of such strategies may enhance customers’ buying experience and boost the sales of home fragrances during the forecast period.

Europe to Dominate During the Forecast Period

Europe held the highest market share, in terms of revenue for home fragrances, in 2019, and it is expected that the region will continue to maintain its dominance during the forecast period. Some of the major factors attributed to this strong growth are the per capita expenditure for homecare products, such as fragrances, and an increase in the standard of living in the region. Countries, such as the United Kingdom and France, are driving the regional market due to a rise in demand for home fragrance products.

In the United Kingdom, the sales of electric air fresheners, candles, and wax melts increased significantly in the last few years. The products have a higher average selling price and a higher frequency of purchase as well. Furthermore, people in this country are frequent buyers of home fragrance products, which is driving the market in the country as well.

The region is also witnessing an increase in the number of sellers and manufacturers, which has led to a rise in the availability of home fragrance in Europe. For instance, companies, such as ESTEBAN Paris, came up with the idea to refill the scented candles, which increases the lifecycle of candles more than regular scented candles. These factors are anticipated to fuel the market growth further in the region.

Competitive Landscape

The home fragrances market is competitive with the presence of a large number of local and international players, thus making it fragmented in nature. Geographical expansions, new product launches, and mergers and acquisitions are some of the key strategies adopted by companies operating in the global home fragrances market to gain a competitive edge. Some of the leading market players are S.C. Johnson & Son Inc., Reckitt Benckiser Group PLC, The Procter & Gamble Company, Newell Brands Inc., NEST Fragrances LLC, Illume Inc., Henkel AG & Co., and Beaumont Products Inc.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Insights into Consumer Preferences and Factors Affecting Purchase Decisions of Customers for Fragrance Products
4.2 Insights into Safety Efficacy Requirements for Home Fragrances
4.3 Insights into Regulatory Standards for Home Fragrances
4.4 Insights into Latest Innovations and Industry Trends

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Current Market Scenario
5.2 Market Dynamics
5.2.1 Drivers
5.2.2 Restraints
5.2.3 Opportunities
5.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Sprays
6.1.2 Diffusers
6.1.3 Scented Candles
6.1.4 Other Types
6.2 By Distribution Channel
6.2.1 Supermarkets and Hypermarkets
6.2.2 Online Stores
6.2.3 Convenience Stores
6.2.4 Other Distribution Channels
6.3 By Geography
6.3.1 Europe
6.3.2 North America
6.3.3 South America
6.3.4 Asia-Pacific
6.3.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Concentration
7.2 Company Profiles
7.2.1 S.C Johnson & Sons Inc.
7.2.2 Reckitt Benckiser Group PLC
7.2.3 The Procter & Gamble Company
7.2.4 Newell Brands Inc.
7.2.5 Bath & Body Works LLC
7.2.6 The Estee Lauder Companies Inc.
7.2.7 NEST Fragrances
7.2.8 Illume Inc.
7.2.9 Seda France
7.2.10 Bougie Et Senteur
7.2.11 Henkel AG & Company KGaA
7.2.12 Godrej Aer
7.2.13 Faultless Brands
7.2.14 Air Essentials
7.2.15 ScentAir

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 DISCLAIMER

 

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