世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ドイツのホームテキスタイル市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


Germany Home Textile Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ドイツはヨーロッパ最大のホームテキスタイル市場のひとつです。ベッド、バス、テーブルリネンの消費量では、西ヨーロッパでも有数の国です。実質民間支出の増加により、ドイツでは家庭用繊維製品への個人消費が... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
150 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

ドイツはヨーロッパ最大のホームテキスタイル市場のひとつです。ベッド、バス、テーブルリネンの消費量では、西ヨーロッパでも有数の国です。実質民間支出の増加により、ドイツでは家庭用繊維製品への個人消費が増加しています。

また、ドイツは欧州最大の家庭用繊維製品の輸出入国でもあります。ドイツでは、環境にやさしい家庭用繊維製品を求める傾向が高まっています。ドイツは伝統的にヨーロッパのオーガニックコットンの需要をリードしており、通販会社がこのカテゴリーの売上の大部分を占めています。

また、ドイツでは毎年、ホームテキスタイル、インテリアデザイン、インテリアトレンドの世界的な見本市「ハイムテキスタイル」が開催されています。このイベントの統計によると、来場者の31%がベッドリネンに、30%がテキスタイルのホームアクセサリーやクッションに、23%がバスルームテキスタイルに、18%がベッドカバーに興味を示しています。COVID-19にもかかわらず、ドイツの家庭用・ホームテキスタイル分野のオンライントレードは積極的に発展しています。2020年4月までに、家庭用テキスタイルのオンライン販売は、2019年比で20.8%増加しました。

主な市場動向

ポジティブな住宅市場がホームテキスタイル製品の需要を後押し

住宅市場の動向は、家庭用装飾品や家庭用繊維製品の、欧州市場にも影響を与えます。2017年から2019年にかけて、欧州では特にドイツなどの国で新築住宅が増加しています。このような新築住宅の需要は、今後もさらに続くと予想されます。

新築住宅の建設は、その住宅に家具や装飾を施す必要があることを意味しており、住宅装飾・家庭用繊維製品分野の消費の伸びを示す可能性があるため、住宅市場の重要な指標となります。掛け布団カバーなどの家庭用繊維製品は、ドイツのような国で発展する可能性が高い。

ドイツにおける家庭用繊維製品の輸入増加

ドイツは欧州におけるホームテキスタイル製品の最大の輸入国であり、2018年の同地域におけるホームデコレーションおよびホームテキスタイルの輸入量の約18%を占めています。ドイツのホームテキスタイルの輸入品のほとんどはヨーロッパ内から届いており、残りは中国、インド、トルコなどの発展途上国からの輸入品となっています。ドイツはヨーロッパの主要な輸入国であり、最大の市場であることに加えて、ホームテキスタイル製品を多く輸出しています。ドイツは家庭用繊維製品の生産国ではないため、家庭用繊維製品の輸出のほとんどは再輸出である。

競争状況

ドイツの家庭用繊維製品業界は、Tirotex、Bimatex、H&Mなどの大手企業を中心に、非常に競争が激しく、断片的です。この業界は主に中小企業で構成されており、ここ数十年の間に、低コストの大量生産から高品質の生産へと変化してきました。

その他の特典

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS & DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Market Opportunities
4.5 Value Chain Analysis
4.6 Insights on Consumer Behaviour Analysis
4.7 Insights on Technological Innnovations in the Industry
4.8 Insights on Imports and Exports of Home Textile Products
4.9 Impact of COVID 19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product
5.1.1 Bed Linen
5.1.2 Bath Linen
5.1.3 Kitchen Linen
5.1.4 Upholstery
5.1.5 Floor
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Speciality Stores
5.2.2 Supermarkets and Hypermarkets
5.2.3 Online
5.2.4 Others
5.3 By End Users
5.3.1 Residential
5.3.2 Commercial

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Competion Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Essenza Home
6.2.2 TiroTex
6.2.3 BimaTex
6.2.4 IBENA
6.2.5 Neutex
6.2.6 Ross
6.2.7 Luvo Textile
6.2.8 Hennes & Mauritz AB
6.2.9 Gustav Gerster GmbH & Co. KG
6.2.10 Setex

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Germany is one of the largest markets for home textiles in Europe. It is one of the prominent countries in western Europe for bed, bath, and table linen consumption. Due to the increase in real private expenditure consumer spending is increasing on home textile products in Germany.

Germany is also the largest importer and exporter of home textiles in Europe. There is a rising trend for eco-friendly home textiles in Germany. Germany has traditionally led Europe's demand for organic cotton, with mail-order companies, accounting for the bulk of sales in this category.

The country also conducts a global trade fair known as Heimtextil for home textiles, interior design, and interior trends annually. As per the event’s statistics, 31% of the visitors show interest in bed linen, 30% for textile home accessories and cushions, 23% for bathroom textiles, and 18% for bedcovers.The online trade of Germany in the household and home textiles segment is developing positively despite COVID-19. By April 2020, the online sales of home textiles were increased by 20.8% over 2019.

Key Market Trends

Positive Housing Market Fuels Demand for Home Textile Products

The developments in the housing market also affect the European market, for home decoration and household textiles. Between 2017 and 2019, there was an increase in new-build housing in Europe, especially in countries like Germany. This demand for new housing units is expected to continue further in the future.

This is an important indicator of the housing market, as the construction of new houses implies that the houses need to be furnished and decorated, which may indicate growth in consumption for the home decoration and household textiles sectors. Home textile products, such as duvet covers, have high potential, to develop in countries like Germany.

Rising Imports of Home Textiles in Germany

Germany is the largest importer of the home textile products in Europe with nearly 18% of the imports in home decorations and home textiles in the region in 2018. Most of the German imports of home textiles arrive from within Europe while the rest of the imports are from developing countries such as China, India, and Turkey. In addition to being Europe’s main importer and largest market, Germany also exports a lot of home textile products. Most of the home textile exports consist of re-exports since Germany is not a significant home textiles producer.

Competitive Landscape

The German home textile industry is highly competitive and fragmented with some of the major players such as Tirotex, Bimatex, and H&M. The industry is primarily, composed of small and medium-sized companies that, over recent decades, have seen a transformation from low-cost high-volume production to that of high quality.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS & DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Market Opportunities
4.5 Value Chain Analysis
4.6 Insights on Consumer Behaviour Analysis
4.7 Insights on Technological Innnovations in the Industry
4.8 Insights on Imports and Exports of Home Textile Products
4.9 Impact of COVID 19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product
5.1.1 Bed Linen
5.1.2 Bath Linen
5.1.3 Kitchen Linen
5.1.4 Upholstery
5.1.5 Floor
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Speciality Stores
5.2.2 Supermarkets and Hypermarkets
5.2.3 Online
5.2.4 Others
5.3 By End Users
5.3.1 Residential
5.3.2 Commercial

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Competion Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Essenza Home
6.2.2 TiroTex
6.2.3 BimaTex
6.2.4 IBENA
6.2.5 Neutex
6.2.6 Ross
6.2.7 Luvo Textile
6.2.8 Hennes & Mauritz AB
6.2.9 Gustav Gerster GmbH & Co. KG
6.2.10 Setex

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(home)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/23 10:26

157.72 円

164.94 円

201.11 円

ページTOPに戻る