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自動車用水素市場の将来:自動車タイプ(乗用車、小型商用車、バス、トラック)、推進タイプ(FCEV、FCHEV、H2-ICEV)、H2燃料補給ポイント(アジア太平洋、欧州、北米)、地域別 - 2035年世界予測


Future of Hydrogen in Automotive Market by Vehicle Type (Passenger Car, Light Commercial Vehicle, Bus, and Truck), Propulsion Type (FCEV, FCHEV, and H2-ICEV), H2 Refueling Points (Asia Pacific, Europe, and North America) and Region - Global Forecast 2035

自動車用水素の世界市場規模は、2024年の2万3,000台から2035年には年平均成長率28.3%で35万3,000台に拡大すると予測されている。 排出ガスレベルの上昇、燃料価格の高騰、化石燃料の利用可能性の制限により、近... もっと見る

 

 

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MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2024年4月4日 US$10,000
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サマリー

自動車用水素の世界市場規模は、2024年の2万3,000台から2035年には年平均成長率28.3%で35万3,000台に拡大すると予測されている。
排出ガスレベルの上昇、燃料価格の高騰、化石燃料の利用可能性の制限により、近年、排出ガスゼロの代替燃料自動車に対する需要が急増している。この急増は、水素モビリティへの関心の高まりに顕著に寄与している。非貴金属触媒ベースの固体高分子形燃料電池(PEM FC)、水素燃料電池パッケージ・システム・モジュール、コンパクトで軽量なマイクロ構造などの代替技術の進歩により、車両の航続距離の延長、コストの削減、全体的な効率の向上が期待されている。同様に、パワートレイン技術の進歩は、水素燃料自動車市場に新たな道を開くと期待されている。さらに、燃料電池ハイブリッド車(FCHEV)や水素内燃エンジン車(H2-ICEV)のような、水素をベースとした新しいアプリケーションの出現は、市場展望に新たな可能性をもたらすだろう。さらに、水素インフラへの注目の高まりと政府の支援策、充電ステーションの開発は、予測期間中の市場成長に大きく貢献する要因の一部である。

"H2燃料ステーション分野はアジア太平洋地域がリードすると予想される。"
H2燃料ステーション・セグメントは、アジア太平洋地域をリードすると予想され、2035年までに14,000以上の燃料ステーションが予測されている。中国は現在この分野をリードしており、全国にH2燃料ステーションを急速に設置し、2024年1月時点で400以上の給油ステーションが稼動している。同様に日本も、2025年までに320カ所の水素ステーションを設置する計画を示している。各国政府によるこうした取り組みが、この地域の自動車市場における水素を後押しすると予想される。

「乗用車セグメントは予測期間中に著しい成長が見込まれる(自動車タイプ別
乗用車セグメントは、予測期間中にCAGR 49.4%の成長率を示し、2035年には推定264千台に達すると予測される。欧州では、乗用車セグメントが市場シェアの80%を占め、優位性を維持している。2024年末までに、BMW、KIA、現代自動車といった名だたるEVメーカーが水素燃料電池乗用車市場で存在感を示すと予想される。FCEV乗用車のベストセラーモデルには、トヨタ・ミライやヒュンダイ・ネクソなどがある。

"予測期間中、欧州が最も急成長する市場になると予想"
欧州は、200km 毎に H2 燃料ステーションを設置する EU の新しい水素計画が発表され、FCEV の急成長市場として浮上すると予想される。政府による更なる支援政策が市場を強化すると予想される。例えば、英国は 2025 年までに 4,000 台の燃料電池バス計画を発表した。欧州における FCEV 需要は、主にドイツ、フランス、オランダ、スイスが牽引している。LCV はこの地域で最も急成長している市場である。同様に、トヨタ自動車(日本)が欧州 FCEV 市場をリードしている。

この市場で事業を展開する様々な主要組織の CEO、マネージャー、経営幹部への詳細なインタ ビューを実施した。

- 回答者タイプ別 - OEM - 24% , Tier I - 67% , Tier II & III - 9
- 役職別 - Cレベル幹部 - 33% , マネージャー - 52% , エグゼクティブ - 15
- 地域別 - 北米 - 28%, アジア太平洋 - 38%, ヨーロッパ - 34
将来の自動車用水素市場は、トヨタ自動車(日本)、現代自動車(韓国)、上海汽車(中国)、第一汽車(中国)、裕通(中国)などの既存プレーヤーが支配的である。これらの企業は、燃料電池自動車、バス、トラック、LCVを製造しており、ICE車に比べて航続距離が長く、燃費が良いなどの特徴がある。さらに、これらの企業はEVに代わるクラス最高の製品を開発するために研究開発施設を設置している。
調査範囲
本レポートでは、将来の自動車用水素市場を、車両タイプ(乗用車、LCV、バス、トラック)、H2燃料ステーション(アジア太平洋、欧州、北米)、推進力(FCEV、FCHEV、H2-ICE)、地域(アジア・オセアニア、欧州、北米)の観点からカバーしている。また、将来の自動車用水素市場のエコシステムにおける競争環境と主要プレイヤーの企業プロファイルもカバーしています。

レポートの主な利点
- 本調査には、市場における主要企業の詳細な競合分析も含まれており、企業プロフィール、製品および事業提供に関する主要な見解、最近の動向、主要な市場戦略も掲載しています。
- 本レポートは、自動車用水素市場の全体的な将来とサブセグメントに関する収益数の最も近い近似値に関する情報を提供することで、本市場における市場リーダー/新規参入者を支援します。
- 本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、より良い事業の位置づけと適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。
- また、当レポートは、関係者が市場の鼓動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。

本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
- 主な促進要因(燃費の向上と走行距離の延長、グリーン水素製造への投資と開発の急速な増加、迅速な燃料補給、石油依存度の低減、他の自動車と比べた低排出ガス)、阻害要因(引火性が高い、水素漏れの検出が困難、初期投資や水素補給インフラが高額、BEVやHEVと比べた低効率)の分析、課題(自動車・運輸セクターにおける燃料電池車需要の高まり、OEMにとって新たな機会となる燃料電池バン、水素インフラに関する政府の取り組み)、機会(車両コストの高さ、不十分な水素インフラ、BEVSとHEVの需要の急成長)は、認証・ブランド保護市場の成長に影響を与える。
- 製品開発/イノベーション:自動車用燃料電池市場における今後の技術、研究開発活動、新製品・新サービスの発表に関する詳細な洞察。
- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、様々な地域における自動車用水素市場の将来性を分析しています。
- 市場の多様化:自動車用水素市場の将来における新製品&サービス、未開拓地域、最近の開発、投資に関する情報を網羅。
- 競合評価:トヨタ自動車(日本)、現代自動車(韓国)、上海汽車(中国)、第一汽車(中国)、裕通(中国)など、自動車用水素の将来市場における主要企業の市場ランキング、成長戦略、サービス内容を詳細に評価。

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目次

1. はじめに
1.1 調査の目的
1.2 市場の定義
1.3 主要協会リスト
2. 市場概要
2.1 はじめに
2.2 市場ダイナミクス
2.3 エコシステム分析
2.4 バリューチェーン分析
2.5 2023年のH2燃料自動車市場の主要洞察
2.6 技術分析
2.7 技術ロードマップ
2.8 有望なビジネスモデル
2.9 TCO分析
2.10 H2発電と携帯燃料補給の動向
2.11 自動車用水素と他の燃料タイプとの比較に関するMMの洞察
2.12 自動車における水素の使用事例に関する MNM の考察
2.13 FCEVの今後の発売計画に関する考察
2.14 大型商用車におけるH2利用事例
2.15 オフロード車におけるH2の使用例
2.16 H2アイスビークルにおけるH2ユースケース
2.17 H2クラス8トラックのアーキテクチャ比較
2.18 H2アイス車市場投入スケジュール
3. H2燃料ステーションの設置に関するMNMの洞察
3.1 はじめに
3.2 アジア太平洋
3.3 ヨーロッパ
3.4 北米
4. 自動車における水素の将来、車種別展望
4.1 序論
4.2 乗用車
4.3 小型商用車
4.4 バス
4.5 トラック

5. 自動車における水素の将来、推進タイプの展望
5.1 はじめに
5.2 FCEV
5.3 FCHEV
5.4 H2-ICEV
6. 自動車における水素の将来:地域別展望
6.1 はじめに
6.2 アジア太平洋
6.2.1 中国
6.2.2 日本
6.2.3 韓国
6.2.4 インド
6.3 ヨーロッパ
6.3.1 ドイツ
6.3.2 フランス
6.3.3 イギリス
6.3.4 スペイン
6.3.5 オーストリア
6.3.6 オランダ
6.3.7 スイス
6.3.8 ノルウェー
6.3.9 イタリア
6.4 北米
6.4.1 アメリカ
6.4.2 カナダ
7. 競争環境
7.1 概要
7.2 主要プレーヤーの戦略/勝つための権利
7.3 主要FCEVプロバイダーの提携と成長計画
7.4 エコシステム内の企業の前方/後方統合戦略
7.5 競合のベンチマーク
8. Marketsandmarketsによる提言
9. 付録

 

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Summary

The global future of hydrogen in automotive market size is projected to grow from 23 thousand units in 2024 to 353 thousand units by 2035, at a CAGR of 28.3%.
The increasing emission levels, rising fuel prices, and limited availability of fossil fuels have spurred a burgeoning demand for zero-emission alternative fuel vehicles in recent years. This surge has notably contributed to the increasing interest in hydrogen mobility. Advancements in alternative technologies, including non-precious metal catalyst-based Proton Exchange Membrane Fuel Cells (PEM FC), hydrogen fuel-cell packaged system modules, and compact, lightweight microstructures, are expected to enhance vehicle range, decrease costs, and augment overall efficiency. Similarly, advancements in powertrain technology are expected to unveil fresh avenues within the hydrogen-fuel vehicle market. Additionally, the emergence of novel hydrogen-based applications such as Fuel Cell Hybrid Electric Vehicles (FCHEVs) and Hydrogen Internal Combustion Engine Vehicles (H2-ICEVs) is set to generate new prospects within the market landscape. Further, growing focus on hydrogen infrastructure with supportive government efforts, as well as the development of charging stations, are some of the factors that will significantly contribute to market growth during the forecast period.

“H2-Fuel station segment is expected to lead by Asia Pacific region .”
The H2 fuel station segment is expected to lead the Asia Pacific region, projecting over 14 thousand fuel stations by the year 2035. China currently leads this segment, demonstrating rapid establishment of H2 fuel stations nationwide, with over 400 refueling stations operational as of January 2024. Similarly, Japan has outlined plans to establish 320 hydrogen stations by 2025. These initiatives by respective governments are anticipated to boost hydrogen in the automotive market within the region.

“Passenger car segment expected to grow at significant rate during the forecast period by Vehicle type”
The passenger car segment is projected to demonstrate a growth rate, of CAGR 49.4% during the forecast period, reaching an estimated 264 thousand units by the year 2035. Within Europe, the passenger car segment retained its dominance, commanding 80% of the market share. Esteemed EV manufacturers such as BMW, KIA, and Hyundai are expected to establish their presence in the hydrogen fuel cell passenger car market by the end of 2024. Some of the best-selling FCEV passenger car models include Toyota Mirai and Hyundai NEXO.

“Europe expected to be the fastest growing market during the forecast period.”
Europe is expected to emerge as the fastest-growing market for FCEVs with new hydrogen plans announced by the EU to set up H2-fueling stations every 200km. Further supportive policies by the government are expected to bolster the market. For instance, the UK had announced plans for 4,000 fuel-cell buses by 2025. FCEV demand in Europe is mainly led by Germany, France, the Netherlands, and Switzerland. LCVs are the fastest-growing market in the region. Similarly, Toyota Motor Corporation (Japan) has been leading the European FCEV market.

In-depth interviews were conducted with CEOs, managers, and executives from various key organizations operating in this market.

• By Respondent Type – OEMs – 24% , Tier I – 67% , Tier II & III – 9%
• By Designation – C- level Executives – 33% , Managers – 52% , Executives – 15%
• By Region – North America – 28%, Asia Pacific – 38%, Europe – 34%
The future of hydrogen in automotive market is dominated by established players such as Toyota Motor Corporation (Japan), Hyundai Motor Company (South Korea), SAIC Motors (China), FAW (China), and Yutong (China) among others. These companies manufacture fuel cell cars, buses, trucks, and LCVs with features such as higher range, and better fuel efficiency compared to ICE vehicles. Additionally, These companies have set up R&D facilities to develop best-in-class products as an alternative to EVs.
Research Coverage:
The report covers the future of hydrogen in automotive market, in terms of vehicle type (Passenger Cars , LCV,Bus, Truck), H2 fuel station (Asia Pacific, Europe, and North America), propulsion (FCEV, FCHEV, and H2-ICE), and region (Asia Oceania, Europe, and North America). It also covers the competitive landscape and company profiles of the major players in the future of hydrogen in automotive market ecosystem.

Key Benefits of the Report
• The study also includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.
• The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall future of hydrogen in automotive market and the subsegments.
• This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies.
• The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides insights on the following pointers:
• Analysis of key drivers (better fuel efficiency and increased driving range, rapid increase in investment and development for green hydrogen production, fast refuelling, reduced Oil dependency, lower emissions compared to other vehicles), restraints (highly flammable, hard to detect hydrogen leakage, high initial investment or hydrogen refuelling infrastructure, lower efficiency compared to BEV's and HEVs), challenges (rising demand for fuel cell vehicles in automotive and transportation sector, fuel cell vans to be an emerging opportunity for OEMs, government initiatives pertaining to hydrogen infrastructure ), and opportunities (high vehicle costs, insufficient hydrogen infrastructure, fast growing demand for BEVS and HEVs), influencing the growth of the authentication and brand protection market.
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the automotive fuel cell market.
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets - the report analyses the future of hydrogen in automotive market across varied regions.
• Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the future of hydrogen in automotive market.
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market ranking, growth strategies, and service offerings of leading players Toyota Motor Corporation (Japan), Hyundai Motor Company (South Korea), SAIC Motors (China), FAW (china), and Yutong (China) among others in future of hydrogen in automotive market.



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Table of Contents

1. INTRODUCTION
1.1 OBJECTIVES OF THE STUDY
1.2 MARKET DEFINITION
1.3 LIST OF KEY ASSOCIATIONS
2. MARKET OVERVIEW
2.1 INTRODUCTION
2.2 MARKET DYNAMICS
2.3 ECOSYSTEM ANALYSIS
2.4 VALUE CHAIN ANALYSIS
2.5 KEY H2 FUELED AUTOMOTIVE MARKET INSIGHTS OF 2023
2.6 TECHNOLOGY ANALYSIS
2.7 TECHNOLOGY ROADMAP
2.8 PROMISING BUSINESS MODELS
2.9 TCO ANALYSIS
2.10 H2 GENERATION AND PORTABLE REFUELING TRENDS
2.11 MNM INSIGHTS ON COMPARISON OF H2 VS OTHER FUEL TYPES FOR AUTOMOTIVE
2.12 MNM INSIGHTS ON USE CASES FOR HYDROGEN IN AUTOMOTIVE
2.13 MNM INSIGHTS ON UPCOMING LAUNCH PLANS FOR FCEVS
2.14 H2 USE CASE IN HEAVY-DUTY COMMERCIAL VEHICLES
2.15 H2 USE CASE IN OFF-ROAD VEHICLES
2.16 H2 USE CASE IN H2-ICE VEHICLES
2.17 H2 CLASS 8 TRUCK ARCHITECTURE COMPARISON
2.18 H2-ICE VEHICLE MARKET LAUNCH TIMELINE
3. MNM INSIGHTS ON H2 FUEL STATION SETUP
3.1 INTRODUCTION
3.2 ASIA PACIFIC
3.3 EUROPE
3.4 NORTH AMERICA
4. FUTURE OF HYDROGEN IN AUTOMOTIVE, VEHICLE TYPE OUTLOOK
4.1 INTRODUCTION
4.2 PASSENGER CAR
4.3 LIGHT COMMERCIAL VEHICLE
4.4 BUS
4.5 TRUCK

5. FUTURE OF HYDROGEN IN AUTOMOTIVE, PROPULSION TYPE OUTLOOK
5.1 INTRODUCTION
5.2 FCEV
5.3 FCHEV
5.4 H2-ICEV
6. FUTURE OF HYDROGEN IN AUTOMOTIVE, REGIONAL OUTLOOK
6.1 INTRODUCTION
6.2 ASIA PACIFIC
6.2.1 CHINA
6.2.2 JAPAN
6.2.3 SOUTH KOREA
6.2.4 INDIA
6.3 EUROPE
6.3.1 GERMANY
6.3.2 FRANCE
6.3.3 UK
6.3.4 SPAIN
6.3.5 AUSTRIA
6.3.6 THE NETHERLANDS
6.3.7 SWEDEN
6.3.8 NORWAY
6.3.9 ITALY
6.4 NORTH AMERICA
6.4.1 US
6.4.2 CANADA
7. COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 OVERVIEW
7.2 KEY PLAYER STRATEGIES/ RIGHT TO WIN
7.3 COLLABORATIONS AND GROWTH PLANS OF LEADING FCEV PROVIDERS
7.4 FORWARD/BACKWARD INTEGRATION STRATAGIES OF COMPANIES IN ECOSYSTEM
7.5 COMPETITIVE BENCHMARKING
8. RECOMMENDATIONS BY MARKETSANDMARKETS
9. APPENDIX

 

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