水素バスの世界市場:2024-2031年Global Hydrogen Bus Market: 2024-2031 概要 世界の水素バス市場は、2023年に13億米ドルに達し、2031年には102億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは29.4%で成長する。産業界が従来の化石燃料を動力とする輸送手段に代わる環境に優... もっと見る
サマリー概要 世界の水素バス市場は、2023年に13億米ドルに達し、2031年には102億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは29.4%で成長する。産業界が従来の化石燃料を動力とする輸送手段に代わる環境に優しい代替手段を優先するにつれて、世界の水素バス市場は急速に拡大している。水しか排出しない燃料電池を動力源とする水素バスは、都市汚染と従来のエネルギー源への依存を減らすゼロエミッションのソリューションを提供する。各国がクリーン・エネルギーに移行する中、水素バスは公共交通網に不可欠なものとなりつつある。欧州、北米、アジア太平洋地域の各国政府は、投資や規制の枠組みを通じて水素自動車を積極的に推進している。欧州委員会によると、水素燃料電池自動車(HFCV)は2050年までにEUの気候中立性目標を達成するための重要な要素であり、目標水素生産量は2030年までに年間1,000万トンに達する。アジア太平洋地域は市場をリードしており、特に中国、日本、韓国が世界水素バス市場の急成長を占めている。同地域の政府は、ディーゼル・バスの代替を義務付ける国家政策に支えられ、水素燃料インフラに多額の資金を割り当てている。日本は、日本のすべてのエネルギー分野を水素に移行させるという広範な取り組みの一環として、車両を水素に移行させるという、より野心的な計画を掲げている。ダイナミクス政府の支援とクリーンエネルギー義務化二酸化炭素排出量削減のための政府の政策と義務化が水素バス市場の成長を後押ししている。欧州では、2030年までに二酸化炭素排出量の55%削減を目指す欧州グリーンディールなどの規制が、環境目標を達成するために水素バスの導入を各都市に促している。同様に、米国環境保護庁(EPA)はクリーン・バス・プログラムを導入し、水素モデルを含むゼロ・エミッション・バスの購入を支援するために10億米ドル以上を割り当てている。さらに、水素インフラへの投資は世界的に増加しており、水素充填ステーションの拡大が可能になっている。Hydrogen Council(水素協議会)の報告によると、現在世界で1,100カ所以上の水素ステーションが稼動しており、2021年から2023年10月までに60%増加し、欧州とアジア太平洋地域で大幅な増加が見込まれている。技術の進歩と水素コストの低下水素燃料電池技術の急速な進歩と水素製造コストの低下が、水素バスの普及を大きく後押ししている。燃料電池の効率、出力密度、水素貯蔵システムの革新は、水素バスの航続距離と性能を向上させ、より商業的に実行可能なものにしている。IEAの分析によると、風力や太陽光発電のような再生可能エネルギーへの投資が増加し、再生可能エネルギーのコストが低下した結果、再生可能エネルギー電力から水素を製造するコストは、2030年までに30%低下する可能性がある。さらに、水素充填インフラの進歩により、自治体は従来のバスから水素燃料バスへの移行が容易になった。国際クリーン交通評議会によると、2025年までに合計120以上の小売水素ステーションが利用可能になり、最大6万台の燃料電池自動車をサポートできるようになる可能性がある。技術的なブレークスルーとコスト削減は、水素バス市場を前進させ、公共交通事業者が燃費改善と運行コスト削減の恩恵を受けながら持続可能性目標を達成することを可能にしている。厳しい政府規制と高い導入コスト高い初期費用と限られた燃料補給インフラは、市場拡大の課題となっている。水素バスの価格は、従来のディーゼル・バスやバッテリー電気バスよりも大幅に高く、しばしばそれを上回る。同様に、水素自動車の需要増に対応するためには、2030年までに世界で4,000カ所以上の燃料補給ステーションを稼働させる必要があり、インフラ整備には多額の設備投資が必要となる。さらに、電気分解によって製造される水素はディーゼル燃料の2~3倍の価格であるため、水素の製造と流通のコストが依然として課題となっている。セグメント分析世界の水素バス市場は、バスのタイプ、技術、出力、用途、エンドユーザー、地域によって区分される。公共交通部門が採用をリード公共交通部門は、都市部における持続可能で排出ガスのない交通ソリューションへの差し迫ったニーズにより、水素バス採用の最前線にいる。欧州やアジア太平洋地域の都市では、政府の政策や環境規制を背景に、公共交通機関への水素バスの導入が急速に進んでいる。例えば、運輸省はウェスト・ミッドランズ州に3,000万ユーロの助成金を提供し、124台の水素燃料バスを購入させた。このバスは、再生可能エネルギーから生成され、水蒸気しか排出しないグリーン水素を燃料としている。同様に、韓国環境省の計画では、水素経済ロードマップの一環として、2019年に少なくとも35台の水素バスを路上に配備し、この数を2022年までに2000台、2040年までに41000台に増やすことを目標としている。バッテリー式電気バスに比べ、水素バスは航続距離が長く、燃料補給時間も短いため、長距離路線に適している。地域別普及率アジア太平洋地域が水素バス市場を支配アジア太平洋地域が世界の水素バス市場で支配的な地域であり、政府のイニシアティブと水素インフラへの投資がその原動力となっている。2022年に発表された水素開発計画によると、中国は2025年までに5万台の燃料電池車を道路に走らせるという目標を掲げている。政府の補助金と水素ステーションへの投資が、この成長の主な原動力となっている。例えば、中国北部の内モンゴル自治区では、2025年までに1,000億人民元(約154億米ドル)の水素産業が開発されることになっている。同様に、日本と韓国も主要な貢献国であり、水素バスはそれぞれのゼロ・エミッション目標達成に重要な役割を果たしている。2020年、日本は増加する水素自動車をサポートするため、2030年までに1,200カ所の水素補給ステーションを設置する計画を発表した。競合状況市場の主な世界的プレーヤーには、現代自動車、バラード・パワー・システムズ、トヨタ自動車、ダイムラー・モトーレン・ゲゼルシャフト、ライトバス、ソラリス・バス&コーチ、ニューフライヤー、BYD、Iveco、Nel Hydrogenが含まれる。持続可能性分析水素バスは、世界のゼロ・エミッション輸送目標を達成するための重要な要素である。水素燃料電池を使用することで、有害な排出物を排除し、従来の化石燃料を使用する公共交通機関に代わる持続可能な選択肢を提供する。国際エネルギー機関(IEN)によると、2022年の運輸部門からのCO2排出量は、2021年より3%多い8Gt-CO2と、250Mt-CO2以上増加した。持続可能なエネルギー解決に向けた世界的な動きは、グリーン水素プロジェクトへの投資を増加させている。例えば、EUは再生可能水素の開発を進めており、2030年までに1,000万トンの水素を製造し、1,000万トンを輸入することを目指している。これらのイニシアティブは、ネット・ゼロ・エミッションへの世界的な移行に沿ったもので、水素バスを将来の都市交通網のための持続可能でスケーラブルなソリューションとして位置づけている。ロシア・ウクライナ紛争の影響 ロシア・ウクライナ紛争は、世界の水素バス市場、特にヨーロッパに顕著な影響を及ぼしている。ロシアからの天然ガス供給が途絶えた結果、欧州諸国は化石燃料への依存を減らし、水素のような代替エネルギー源を採用する取り組みを加速させている。欧州委員会のREPowerEU計画は、エネルギー源を多様化し、グリーン水素の生産を促進することを目的としており、これはエネルギー安全保障を確保する上で重要な要素とみなされている。さらに、戦争は水素バス部品のサプライチェーンにも影響を及ぼしており、特にロシアやウクライナから調達する材料に依存している国々にとっては深刻だ。しかし、このことがメーカーに生産を現地化し、紛争の影響を受けた地域に依存しないサプライ・チェーンの開発に投資するよう促している。現地での水素燃料電池生産と燃料補給ステーションへの投資の増加により、欧州の水素バス市場は、エネルギー自給と持続可能性への注力を強めながら、大きな成長率で成長すると予想される。バスタイプ別 - シングルデッキ - ダブルデッキ - 立体デッキ技術別 - プロトン交換膜燃料電池(PEMFC) - 固体酸化物燃料電池(SOFC) - アルカリ燃料電池(AFC) - その他出力別 - その他<150 kW• 150–250 kW• >250 kW用途別- 都市公共交通- 都市間・地域間交通- 港湾・物流事業- 鉱業・建設- 廃棄物管理- その他エンドユーザー別- 公共交通- 民間交通地域- 北米:米国、カナダ、メキシコ- 欧州:ドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン- 欧州以外- 南米:ブラジル、アルゼンチン- 南米以外- アジア太平洋:中国、インド、日本、オーストラリア- アジア太平洋以外- 中東・アフリカ主要動向- 2023年10月、トヨタは2024年のパリ五輪に向け、カエターノが製造しGCKが後付けした水素バスを配備する。2023年10月、Iveco Group N.V.と現代自動車は、ブリュッセルで開催されたBusworld 2023でIVECO BUS E-WAY H2を発表した。2022年8月、ソラリスは最新の水素バスUrbino 18を発表した。Urbino 18は、ソラリスのゼロ・エミッション・ポートフォリオを強化するために設計された連節バスモデルである。ソラリスは、水素バスの初期モデルの成功に続き、Urbino 18をクリーンな輸送ソリューションに対する需要の高まりに応える重要な追加モデルと位置付けている。バスのタイプ、技術、出力、用途、エンドユーザー、地域に基づく世界の水素バス市場のセグメンテーションを可視化します。- 水素バスの世界市場レポートは、約78の表、74の図、215ページを提供します。対象読者 2024- メーカー/バイヤー- 業界投資家/投資銀行家- 調査専門家- 新興企業目次1.調査方法と範囲1.1.調査方法1.2.調査目的と調査範囲2.定義と概要3.エグゼクティブ・サマリー3.1.バスタイプ別スニペット3.2.技術別スニペット3.3.出力別3.4.アプリケーション別3.5.エンドユーザー別3.6.地域別スニペット4.ダイナミクス4.1.影響要因4.1.1.推進要因4.1.1.1.政府の支援とクリーンエネルギー義務4.1.1.2.技術の進歩と水素コストの低下4.1.2.阻害要因4.1.2.1.初期コストの高さとインフラの限界4.1.3.機会4.1.4.影響分析5.業界分析5.1.ポーターのファイブフォース分析5.2.サプライチェーン分析5.3.価格分析5.4.規制分析5.5.ロシア・ウクライナ戦争の影響分析5.6.DMIの見解6.バスタイプ別6.1.はじめに6.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、バスタイプ別6.1.2.市場魅力度指数(バスタイプ別)6.2.シングルデッキ*6.2.1.はじめに6.2.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%)6.2.2.ダブルデッキ6.2.3.アーティキュレーテッドデッキ7.技術別7.1.はじめに7.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 技術別7.1.2.市場魅力度指数(技術別)7.2.固体高分子形燃料電池(PEMFC)*7.2.1.はじめに7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)7.3.固体酸化物形燃料電池(SOFC)7.4.アルカリ燃料電池(AFC)7.5.その他8.出力別8.1.はじめに8.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%)(出力別)8.1.2.市場魅力度指数(出力別)8.2.<150 kW*8.2.1. Introduction8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)8.3. 150–250 kW8.4. >250 kW9.アプリケーション別9.1.はじめに9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), アプリケーション別9.1.2.市場魅力度指数(用途別)9.2.都市間/地域間輸送*9.2.1.はじめに9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)9.3.港湾および物流事業9.4.鉱業・建設9.5.廃棄物管理9.6.その他10.エンドユーザー別10.1.はじめに10.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別10.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別)10.2.公共交通*10.2.1.はじめに10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)10.3.民間交通機関11.持続可能性分析11.1.環境分析11.2.経済分析11.3.ガバナンス分析12.地域別12.1.はじめに12.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 地域別12.1.2.市場魅力度指数(地域別)12.2.北米12.2.1.序論12.2.2.地域別主要ダイナミクス12.2.3.バスタイプ別の市場規模分析と前年比成長率分析(%)12.2.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 技術別12.2.5.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 出力電力別12.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), アプリケーション別12.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別12.2.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別12.2.8.1.米国12.2.8.2.カナダ12.2.8.3.メキシコ12.3.ヨーロッパ12.3.1.はじめに12.3.2.主要地域別動向12.3.3.バスタイプ別市場規模分析とYoY成長率分析(%)12.3.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 技術別12.3.5.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 出力電力別12.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), アプリケーション別12.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別12.3.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別12.3.8.1.ドイツ12.3.8.2.イギリス12.3.8.3.フランス12.3.8.4.イタリア12.3.8.5.スペイン12.3.8.6.その他のヨーロッパ12.3.9.南米12.3.10.はじめに12.3.11.主要地域別動向12.3.12.バスタイプ別市場規模分析とYoY成長率分析(%)12.3.13.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 技術別12.3.14.市場規模分析と前年比成長率分析(%):出力電力別12.3.15.市場規模分析および前年比成長率分析(%), アプリケーション別12.3.16.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別12.3.17.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別12.3.17.1.ブラジル12.3.17.2.アルゼンチン12.3.17.3.その他の南米12.4.アジア太平洋12.4.1.序論12.4.2.主な地域別動向12.4.3.バスタイプ別の市場規模分析とYoY成長率分析(%)12.4.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 技術別12.4.5.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 出力電力別12.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), アプリケーション別12.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別12.4.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別12.4.8.1.中国12.4.8.2.インド12.4.8.3.日本12.4.8.4.オーストラリア12.4.8.5.その他のアジア太平洋地域12.5.中東・アフリカ12.5.1.序論12.5.2.主な地域別動向12.5.3.バスタイプ別の市場規模分析とYoY成長率分析(%)12.5.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 技術別12.5.5.市場規模分析と前年比成長率分析(%):出力電力別12.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), アプリケーション別12.5.7.市場規模分析と前年比成長率分析(%):エンドユーザー別13.競合情勢13.1.競争シナリオ13.2.市場ポジショニング/シェア分析13.3.M&A分析14.企業プロファイル14.1.現代自動車*14.1.1.会社概要14.1.2.タイプ別ポートフォリオと内容14.1.3.財務概要14.1.4.主な展開14.2.バラード・パワーシステムズ14.3.トヨタ自動車14.4.ダイムラー・モトーレン・ゲゼルシャフト14.5.ライトバス14.6.ソラリス・バス&コーチ14.7.ニューフライヤー14.8.BYD14.9.イヴェコ14.10.Nel HydrogenLIST NOT EXHAUSTIVE 15.付録15.1.会社概要とサービス15.2.お問い合わせ
SummaryOverview Global Hydrogen Bus Market reached US$ 1.3 billion in 2023 and is expected to reach US$ 10.2 billion by 2031, growing with a CAGR of 29.4% during the forecast period 2024-2031. The global hydrogen bus market is rapidly expanding as industries prioritize eco-friendly alternatives to traditional fossil fuel-powered transportation. Hydrogen buses, powered by fuel cells that emit only water, offer a zero-emission solution to reduce urban pollution and reliance on conventional energy sources. As countries transition to clean energy, hydrogen buses are becoming essential in public transportation networks. Governments across Europe, North America and Asia-Pacific are actively promoting hydrogen-powered vehicles through investments and regulatory frameworks. According to the European Commission, hydrogen fuel cell vehicles (HFCVs) are a critical component of achieving the EU’s climate neutrality goals by 2050, with targeted hydrogen production to reach 10 million tons annually by 2030. Asia-Pacific leads the market, especially in China, Japan and South Korea, which collectively account for the fastest growth in the global hydrogen bus market. The region’s governments have allocated significant funds toward hydrogen fuel infrastructure, supported by national policies that mandate the replacement of diesel buses. Japan has among the more ambitious plans for a transition to hydrogen for its vehicle fleet, as part of broader efforts to transition all of Japan’s energy sectors to hydrogen. Dynamics Government Support and Clean Energy Mandates Government policies and mandates to reduce carbon emissions are driving the hydrogen bus market's growth. In Europe, regulations such as the European Green Deal, which aims for a 55% reduction in carbon emissions by 2030, are pushing cities to adopt hydrogen buses to meet environmental targets. Similarly, US Environmental Protection Agency (EPA) has introduced the Clean Bus Program, allocating over US$ 1 billion to support the purchase of zero-emission buses, including hydrogen models. The regulatory incentives are encouraging public and private transportation sectors to invest in hydrogen bus fleets to comply with environmental standards and reduce operational costs associated with traditional fuel use. In addition, investment in hydrogen infrastructure is increasing globally, enabling the expansion of hydrogen refueling stations. The Hydrogen Council reports that more than 1,100 hydrogen refueling stations are now operational globally, with deployment growing by 60% from 2021 to October 2023, with significant growth expected in Europe and Asia-Pacific. This infrastructure development is crucial for supporting the widespread adoption of hydrogen buses. Technological Advancements and Declining Hydrogen Costs Rapid advancements in hydrogen fuel cell technology, coupled with declining hydrogen production costs, are significantly driving the adoption of hydrogen buses. Innovations in fuel cell efficiency, power density and hydrogen storage systems are improving the range and performance of hydrogen buses, making them more commercially viable. IEA analysis finds that the cost of producing hydrogen from renewable electricity could fall 30% by 2030 as a result of declining costs of renewables, driven by increased investments in renewable energy sources like wind and solar power, which are integral to hydrogen production. Moreover, advancements in hydrogen refueling infrastructure have made it easier for municipalities to transition from traditional buses to hydrogen-fueled ones. According to the International Council on Clean Transportation, more than 120 total retail hydrogen stations may be available by 2025 to support up to 60,000 fuel cell vehicles, as newer stations are expected to have higher delivery capacities. The technological breakthroughs and cost reductions are propelling the hydrogen bus market forward, allowing public transport operators to meet sustainability targets while benefiting from improved fuel efficiency and reduced operating costs.. High Cost of Deployment with Strict Government Regulation The high upfront costs and limited refueling infrastructure present challenges to market expansion. The price of hydrogen buses is significantly higher than that of traditional diesel or battery electric buses, often exceeding. Additionally, the infrastructure required to support hydrogen fueling stations remains underdeveloped, particularly in regions such as Latin America and Africa. Similarly, to meet the growing demand for hydrogen vehicles, more than 4,000 refueling stations will need to be operational globally by 2030, representing a significant capital investment in infrastructure. Furthermore, the cost of hydrogen production and distribution remains a challenge, as hydrogen produced through electrolysis is still 2-3 times more expensive than diesel fuel. These factors hinder the mass adoption of hydrogen buses in the short term, particularly for regions lacking the necessary hydrogen infrastructure. Segment Analysis The global hydrogen bus market is segmented based on bus type, technology, power output, application, end-user and region. Public Transportation Sector Leads Adoption The public transportation sector is at the forefront of hydrogen bus adoption due to the pressing need for sustainable and emission-free transportation solutions in urban areas. Cities across Europe and Asia-Pacific are rapidly integrating hydrogen buses into their public transport fleets, driven by government policies and environmental regulations. For instance, the Department for Transport provided a EUR 30 million grant to the West Midlands to purchase 124 hydrogen-fueled buses. The buses are powered by green hydrogen, which is generated from renewable energy and emits only water vapor. Similarly, South Korea’s Ministry of Environment plan aims to roll out on the street at least 35 hydrogen buses in 2019 ramping this number up to 2000 by 2022 and 41000 by 2040 as part of its Hydrogen Economy Roadmap. The benefits of hydrogen buses in reducing air pollution, especially in congested cities, are driving demand. Compared to battery electric buses, hydrogen buses offer longer ranges and shorter refueling times, making them suitable for long-distance routes. Public transportation agencies are increasingly adopting hydrogen buses as a sustainable alternative to meet their operational needs while complying with national emissions reduction targets. Geographical Penetration Asia-Pacific Dominates Hydrogen Bus Market Asia-Pacific is the dominant region in the global hydrogen bus market, driven by government initiatives and investments in hydrogen infrastructure. China has set a goal to have 50,000 fuel cell vehicles on its roads by 2025, according to its hydrogen development plan that was released in 2022. Government subsidies and investment in hydrogen refueling stations are key drivers of this growth. For instance, in China’s northern region of Inner Mongolia, a hydrogen industry valued at 100 billion CNY (approximately US$ 15.4 billion) is set to be developed by 2025, according to a report by the Hydrogen Council. Similarly, Japan and South Korea are also major contributors, with hydrogen buses playing a critical role in achieving their respective zero-emission targets. In 2020, Japan announced plans to install 1,200 hydrogen refueling stations by 2030 to support its growing fleet of hydrogen vehicles. Competitive Landscape The major global players in the market include Hyundai Motor Company, Ballard Power Systems, Toyota Motor Corporation, Daimler-Motoren-Gesellschaft, Wrightbus, Solaris Bus & Coach, New Flyer, BYD, Iveco and Nel Hydrogen. Sustainability Analysis Hydrogen buses are a critical component of achieving global zero-emission transportation goals. The use of hydrogen fuel cells eliminates harmful emissions, offering a sustainable alternative to traditional fossil-fuel-powered public transport. According to the International Energy Agency (IEN), in 2022 global CO2 emissions from the transport sector grew by more than 250 Mt CO2 to nearly 8 Gt CO2, 3% more than in 2021, with hydrogen buses providing a pathway to reduce this figure significantly. Moreover, hydrogen buses contribute to the circular economy by utilizing renewable energy sources for hydrogen production, particularly green hydrogen generated from solar and wind power. The global push towards sustainable energy solutions has increased investments in green hydrogen projects. For example, the EU is developing renewable hydrogen and it aims to produce 10 million tons and import 10 million tons by 2030, providing a renewable energy source for numerous applications including hydrogen buses. These initiatives align with the global transition to net-zero emissions, positioning hydrogen buses as a sustainable and scalable solution for future urban transportation networks. Russia-Ukraine War Impact The Russia-Ukraine conflict has had notable implications for the global hydrogen bus market, particularly in Europe. As a result of disrupted natural gas supplies from Russia, European countries have accelerated their efforts to reduce dependence on fossil fuels and adopt alternative energy sources like hydrogen. The European Commission's REPowerEU plan aims to diversify energy sources and boost the production of green hydrogen, which is seen as a key element in ensuring energy security. Furthermore, the war has also impacted supply chains for hydrogen bus components, especially for countries dependent on materials sourced from Russia and Ukraine. However, this has prompted manufacturers to localize production and invest in developing supply chains that are less reliant on conflict-affected regions. With increased investments in local hydrogen fuel cell production and refueling stations, the hydrogen bus market in Europe is expected to grow by a significant growth rate, with a stronger focus on energy independence and sustainability. Bus Type • Single Deck • Double Deck • Articulated Deck By Technology • Proton Exchange Membrane Fuel Cell (PEMFC) • Solid Oxide Fuel Cell (SOFC) • Alkaline Fuel Cell (AFC) • Others By Power Output • <150 kW • 150–250 kW • >250 kW By Application • Urban Public Transportation • Intercity/Regional Transportation • Port and Logistics Operations • Mining and Construction • Waste Management • Others By End-User • Public Transportation • Private Transportation Region • North America o US o Canada o Mexico • Europe o Germany o UK o France o Italy o Spain o Rest of Europe • South America o Brazil o Argentina o Rest of South America • Asia-Pacific o China o India o Japan o Australia o Rest of Asia-Pacific • Middle East and Africa Key Developments • In October 2023, Toyota will deploy hydrogen buses for the Paris 2024 Olympics, produced by Caetano and retrofitted by GCK. Toyota's collaboration with Hysetco for hydrogen refueling stations and Air Liquide for low-carbon or renewable hydrogen. • October 2023, Iveco Group N.V. and Hyundai Motor unveiled the IVECO BUS E-WAY H2 at Busworld 2023 in Brussels, a collaboration between the two companies. This 12-meter hydrogen-powered fuel cell electric bus, equipped with advanced hydrogen storage and electric powertrain technologies, marks a concrete step toward zero-emission urban mobility. • In August 2022, Solaris has unveiled its latest hydrogen-powered offering, the Urbino 18, an articulated bus model designed to enhance its zero-emission portfolio. Following the success of its initial hydrogen bus model, Solaris is positioning the Urbino 18 as a key addition to meet the rising demand for clean transportation solutions. Why Purchase the Report? • To visualize the global hydrogen bus market segmentation based on bus type, technology, power output, application, end-user and region. • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development. • Excel spreadsheet containing a comprehensive dataset of the hydrogen bus market, covering all levels of segmentation. • PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study. • Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players. The global hydrogen bus market report would provide approximately 78 tables, 74 figures and 215 pages. Target Audience 2024 • Manufacturers/ Buyers • Industry Investors/Investment Bankers • Research Professionals • Emerging CompaniesTable of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Bus Type 3.2. Snippet by Technology 3.3. Snippet by Power Output 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by End-User 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Government Support and Clean Energy Mandates 4.1.1.2. Technological Advancements and Declining Hydrogen Costs 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Initial Costs and Infrastructure Limitations 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. By Bus Type 6.1. Introduction 6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Type 6.1.2. Market Attractiveness Index, By Bus Type 6.2. Single Deck* 6.2.1. Introduction 6.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 6.2.2. Double Deck 6.2.3. Articulated Deck 7. By Technology 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 7.2. Proton Exchange Membrane Fuel Cell (PEMFC)* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Solid Oxide Fuel Cell (SOFC) 7.4. Alkaline Fuel Cell (AFC) 7.5. Others 8. By Power Output 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Power Output 8.2. <150 kW* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. 150–250 kW 8.4. >250 kW 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Intercity/Regional Transportation* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Port and Logistics Operations 9.4. Mining and Construction 9.5. Waste Management 9.6. Others 10. By End-user 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-user 10.2. Public Transportation* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Private Transportation 11. Sustainability Analysis 11.1. Environmental Analysis 11.2. Economic Analysis 11.3. Governance Analysis 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. US 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Spain 12.3.8.6. Rest of Europe 12.3.9. South America 12.3.10. Introduction 12.3.11. Key Region-Specific Dynamics 12.3.12. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Type 12.3.13. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 12.3.14. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output 12.3.15. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.3.16. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.3.17. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.17.1. Brazil 12.3.17.2. Argentina 12.3.17.3. Rest of South America 12.4. Asia-Pacific 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. China 12.4.8.2. India 12.4.8.3. Japan 12.4.8.4. Australia 12.4.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.5. Middle East and Africa 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Bus Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Hyundai Motor Company* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Type Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Ballard Power Systems 14.3. Toyota Motor Corporation 14.4. Daimler-Motoren-Gesellschaft 14.5. Wrightbus 14.6. Solaris Bus & Coach 14.7. New Flyer 14.8. BYD 14.9. Iveco 14.10. Nel Hydrogen LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
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