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超高速EV充電ディスペンサーの世界市場:2024-2031年


Global Ultra-Fast EV Charging Dispensers Market: 2024-2031

概要 超高速EV充電ディスペンサーの世界市場は、2023年に26億米ドルに達し、2031年には102億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは18.6%で成長する見込みである。 持続可能な環境への取り組み... もっと見る

 

 

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2024年11月8日 US$4,350
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サマリー

概要
超高速EV充電ディスペンサーの世界市場は、2023年に26億米ドルに達し、2031年には102億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは18.6%で成長する見込みである。
持続可能な環境への取り組みとして、多くの国で内燃機関自動車から電気自動車(EV)への移行が進んでいる。英国は2030年までにすべてのガス・ディーゼル車の販売を禁止する計画である。欧州連合(EU)は2035年までに電気自動車への全面移行を目指す一方、米国ではバイデン大統領が2030年までに新車販売の最低50%を電気自動車にするという目標を掲げている。電気自動車への移行は環境を大きく改善すると期待されているが、各国はこの変化をサポートするために必要なインフラを保有していることを保証しなければならない。
電気自動車充電ステーション(EV充電ポイント)は、このインフラの基本であり、電気自動車と充電用電源の接続を容易にする。これらのステーションは、電気自動車供給設備(EVSE)と配電に必要なインフラで構成されている。充電ステーションは3つのカテゴリーに分類される:レベル1、レベル2、レベル3である。充電ステーションは、公共エリア、商業施設、職場、集合住宅、個人住宅など、さまざまな場面で利用される台座型または壁掛け型の装置である。
電気自動車(EV)充電ステーションのニーズは、電気自動車の世界的な普及によって高まっている。需要の増加には、政府の奨励策、環境問題への関心の高まり、電気自動車技術の飛躍的進歩、充電インフラの普及など、複数の要因が寄与している。電気自動車の普及に伴い、便利で利用しやすい充電ソリューションの需要はますます不可欠になっている。
ダイナミクス
バッテリー・コストの低下とEVに対する顧客需要の高まり
ガソリンスタンドだけで燃料を補給する従来の自動車とは対照的に、電気自動車(EV)は住宅、企業、公共エリアなど複数の場所で充電することができる。この充電の適応性は、エネルギー・グリッドから電気自動車に電気を送るために設計された様々な充電装置によって促進されている。バッテリー・パックのコストが大幅に下がったことで、航続距離の長い電気自動車(EV)の製造が容易になり、内燃機関(ICE)車に対するコスト競争力が向上した。
2010年から2021年にかけて、電池パックのコストは90%以上低下した。最近のサプライチェーンの混乱により、バッテリー価格の下落は一時的に止まるかもしれないが、長期的な予測では、さらなるコスト削減が見込まれている。最近のバッテリー技術の発展と現行技術の継続的な強化により、過去10年間でコストが大幅に削減された。
この進歩の一例として、2022年10月にMobilizeとルノーのディーラーがMobilize Fast Chargeを導入し、超高速電気自動車充電ネットワークを確立したことが挙げられる。この傾向は、世界のEV充電ディスペンサー市場において極めて重要な要素である超高速充電インフラの重要性が増していることを浮き彫りにしており、電気自動車の普及を促進し、消費者の需要の変化に対応している。
電気自動車の普及拡大
国際エネルギー機関の報告によると、2023年には世界で1,400万台以上の電気自動車が販売され、主に中国、欧州、米国などの地域で販売されている。EV販売の増加は、効率的で迅速な充電インフラに対する大きな需要を生み出し、増加するEV車両をサポートする充電ソリューションの改善の必要性を強調している。世界の電気自動車人口は4,000万台に迫る勢いであり、超高速充電器市場は、普及を可能にするために大きく拡大する態勢にある。
多様な充電方法に対するニーズの高まりが、超急速充電インフラの大幅な拡大を促している。ニューヨーク州のエネルギー研究開発局(ERDA)は、2035年までにすべてのスクールバスを電気ゼロエミッション仕様に転換する意向である。この目標を実現するには、ニューヨーク州のクリーン・エネルギー・インフラによって強化された、電気スクールバスの最適な運行効率と準備態勢を保証する高度な急速充電技術が必要である。
さらに、EVインフラを統合するスマートシティや都市計画プロジェクトの出現は、高度な充電ステーションの需要を増大させている。大都市圏では公共交通機関の電化が進んでおり、こうした破壊的な発展を促進するため、超高速充電器の需要が高まっている。
高い初期費用
包括的な充電ネットワークの構築には、多額の投資と政府機関と民間企業間の効果的な調整が必要である。さらに、このインフラストラクチャーの設置と継続的なメンテナンスには、多額の資本が必要となる。かかる費用は国によって大きく異なり、ハードウェア、労働力、電力接続、土地取得、EVSE管理、ソフトウェア統合、土木工事費など、さまざまな要素が含まれる。
さらに、電気自動車の需要が急増すると既存の電力網に負担がかかり、負荷の増加に対応するために頻繁なアップグレードが必要になる。この課題には、充電技術を管理する規制の枠組みや標準化された政策がないことも重なり、電気自動車充電ステーション市場の成長を妨げる可能性がある。
セグメント分析
世界の超高速EV充電ディスペンサー市場は、充電出力、充電規格、設置タイプ、エンドユーザー、用途、地域に基づいてセグメント化される。
統合システムが市場を支配
超高速EV充電ディスペンサー市場における統合システムは、充電ハードウェアとソフトウェアおよびエネルギー管理機能を統合した高度な充電システムを示す。このシステムは、多数の電気自動車の充電プロセスを同時に強化するように設計されており、負荷分散、リアルタイム監視、支払い処理などの機能を頻繁に統合している。
2023年には、統合システム・セグメントが市場シェア全体の65%以上を占め、その理由は拡張性と効率性にある。統合システムの需要は、電気自動車の普及率の上昇と、特に商業・公共環境における充電インフラ強化の必要性によって促進されている。
電気自動車の利用を奨励する政府の施策、充電インフラへの投資、統合充電ソリューションの性能と信頼性を高める技術的躍進が、この拡大を後押ししている。企業、自治体、車両運行会社は、効率的な充電ネットワークを確立するために統合システムに依存すると予想され、その結果、電動モビリティへの移行を可能にし、超高速充電機能に対するニーズの高まりに対応する。
地域別普及率
アジア太平洋地域が超高速EV充電ディスペンサー市場をリード
2023年、アジア太平洋地域は電気自動車充電ステーション市場で大きな割合を占めており、予測期間中、最も高い複合年間成長率でその主導権を維持すると予測されている。この市場拡大は、主に電気自動車(EV)の需要の高まりと、それを支える必要なインフラによって推進されている。
2023年5月、Charge+は、東南アジア5カ国に45カ所の急速充電サイトを設置し、5,000kmの電気自動車充電ハイウェイを建設する意向を明らかにした:シンガポール、マレーシア、タイ、カンボジア、ベトナムである。同地域では、この分野に参入する企業が相次いでおり、事業拡大を促進している。この戦略的投資は、同地域の市場需要を促進すると期待されている。
競争状況
同市場における主な世界的プレーヤーは、シーメンスAG、イートン、チャージポイント社、ABB、シュナイダーエレクトリック、EVBox、ベバストグループ、テスラ、ブリンクチャージング社、EOチャージング社などである。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
ロシアとウクライナの間で続く紛争は、世界の電気自動車(EV)セクター、特に超高速EV充電ディスペンサー市場に大きな影響を与えている。対ロシア制裁の実施は、国際企業に障害をもたらし、事業運営を複雑にし、ロシア企業が最新の電気自動車技術や部品を入手する妨げとなっている。
さらに、この紛争によって、電気自動車分野の熟練労働者を含む数百万人が離散し、労働力不足と運営費の高騰を招いている。特にウクライナでは電気自動車の需要が大幅に減少している。
特にロシアは電気自動車に不可欠なリチウムとリチウムイオン電池の重要な供給源であるためだ。このシナリオが続けば、リチウムの供給が途絶える可能性があり、大幅な供給不足と価格の高騰を招き、電気自動車が多くの購入者にとって利用しにくくなる可能性がある。
充電出力別
- 50 kW~150 kW
- 150 kW~250 kW
- 350 kW以上
充電規格別
- CCS(複合充電システム)
- CHAdeMO
- テスラスーパーチャージャー
- GB/T(中国)
- その他
設置タイプ別
- 独立型充電器
- 統合システム
エンドユーザー別
- 公共充電ステーション
- 商用フリート
- 住宅用充電
- 高速道路の休憩所
- その他
アプリケーション別
- 商用車
- 家庭用
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
o メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な進展
- 2023年5月、カナダと米国は、ケベック州とミシガン州を結ぶ初の電気自動車充電回廊の設立を発表した。このコリドーには、80km間隔で電気自動車充電インフラが設置され、CCS(複合充電システム)コネクターを備えたDC急速充電器が最低1基設置される。カナダでは、デトロイトとトロントの間に61カ所、トロントとケベック・シティの間に154カ所のステーションが設置される。
- 2023年5月、ブリンク・チャージング社は、ペンシルベニア州フィラデルフィアのサウスポート・プラザに設置される4基のブリンクEV充電器に組み込まれる、新しい統合型蓄電池とDC急速充電装置を発表した。この先進的なバッテリー蓄電システム(BESS)は、現場で効果的にエネルギーを蓄え、必要に応じて電気自動車(EV)事業者に電力を供給する。
レポートを購入する理由
- 充電出力、充電規格、設置タイプ、エンドユーザー、用途、地域に基づく世界の超高速EV充電ディスペンサー市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。
- トレンドと共同開発を分析することで商機を特定します。
- 超高速EV充電ディスペンサー市場の包括的なデータセットを含む、あらゆるレベルのセグメンテーションを網羅したエクセルスプレッドシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
超高速EV充電ディスペンサーの世界市場レポートは、約78の表、74の図、208ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.充電出力別スニペット
3.2.充電規格別スニペット
3.3.設置タイプ別
3.4.エンドユーザー別スニペット
3.5.アプリケーション別スニペット
3.6.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.電池コストの低下とEVに対する顧客需要の高まり
4.1.1.2.電気自動車の普及拡大
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.高いイニシャルコスト
4.1.3.機会
4.1.4.インパクト分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.充電出力別
6.1.はじめに
6.1.1.充電出力別の市場規模分析と前年比成長率分析(%)
6.1.2.市場魅力度指数(充電出力別
6.2.50kW~150kW
6.2.1.はじめに
6.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
6.3.150 kW~250 kW
6.4.350 kW以上
7.充電規格別
7.1.はじめに
7.1.1.充電規格別の市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(充電規格別
7.2.CCS(複合充電システム)* 2.1.
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.CHAdeMO
7.4.テスラスーパーチャージャー
7.5.GB/T(中国)
7.6.その他
8.設置タイプ別
8.1.はじめに
8.1.1.設置タイプ別の市場規模分析と前年比成長率分析(%) 1.2.
8.1.2.市場魅力度指数(設置タイプ別
8.2.独立型充電器
8.2.1.序論
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.統合システム
9.エンドユーザー別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
9.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
9.2.公共充電ステーション
9.2.1.序論
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.商用フリート
9.4.住宅用充電
9.5.高速道路の休憩所
9.6.その他
10.用途別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
10.1.2.市場魅力度指数(用途別
10.2.商用車 *.
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.住宅用自動車
11.地域別
11.1.はじめに
11.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
11.1.2.市場魅力度指数、地域別
11.2.北米
11.2.1.はじめに
11.2.2.主な地域別ダイナミクス
11.2.3.充電速度別の市場規模分析と前年比成長率分析(%) 2.4.
11.2.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%):充電規格別
11.2.5.市場規模分析と前年比成長率分析(%):設置タイプ別
11.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
11.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), アプリケーション別
11.2.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.2.8.1.米国
11.2.8.2.カナダ
11.2.8.3.メキシコ
11.3.ヨーロッパ
11.3.1.はじめに
11.3.2.地域別の主な動き
11.3.3.充電速度別の市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
11.3.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%):充電規格別
11.3.5.市場規模分析と前年比成長率分析(%):設置タイプ別
11.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
11.3.7.市場規模分析と前年比成長率分析(%), アプリケーション別
11.3.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.3.8.1.ドイツ
11.3.8.2.イギリス
11.3.8.3.フランス
11.3.8.4.イタリア
11.3.8.5.スペイン
11.3.8.6.その他のヨーロッパ
11.4.南米
11.4.1.はじめに
11.4.2.地域別主要市場
11.4.3.充電速度別の市場規模分析と前年比成長率分析(%) 4.4.
11.4.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%):充電規格別
11.4.5.市場規模分析と前年比成長率分析(%):設置タイプ別
11.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別
11.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、用途別
11.4.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.4.8.1.ブラジル
11.4.8.2.アルゼンチン
11.4.8.3.その他の南米地域
11.5.アジア太平洋
11.5.1.はじめに
11.5.2.主な地域別ダイナミクス
11.5.3.充電速度別の市場規模分析と前年比成長率分析(%) 5.3.
11.5.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%):充電規格別
11.5.5.市場規模分析と前年比成長率分析(%):設置タイプ別
11.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別
11.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、用途別
11.5.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.5.8.1.中国
11.5.8.2.インド
11.5.8.3.日本
11.5.8.4.オーストラリア
11.5.8.5.その他のアジア太平洋地域
11.6.中東・アフリカ
11.6.1.はじめに
11.6.2.地域別の主な動き
11.6.3.充電速度別の市場規模分析と前年比成長率分析(%) 6.3.
11.6.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%):充電規格別
11.6.5.市場規模分析と前年比成長率分析(%):設置タイプ別
11.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別
11.6.7.市場規模分析と前年比成長率分析(%), アプリケーション別
12.競争環境
12.1.競争シナリオ
12.2.市場ポジショニング/シェア分析
12.3.M&A分析
13.企業プロフィール
13.1.シーメンス
13.1.1.会社概要
13.1.2.製品ポートフォリオと概要
13.1.3.財務概要
13.1.4.主な展開
13.2.イートン
13.3.チャージポイント社
13.4.ABB
13.5.シュナイダーエレクトリック
13.6.EVBox
13.7.ベバストグループ
13.8.テスラ
13.9.ブリンク・チャージング社
13.10.EOチャージング
リストは網羅的ではない
14.付録
14.1.会社概要とサービス
14.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Ultra-fast EV Charging Dispensers Market reached US$ 2.6 billion in 2023 and is expected to reach US$ 10.2 billion by 2031, growing with a CAGR of 18.6% during the forecast period 2024-2031.
In the effort towards sustainable environmental practices, many countries are shifting from internal combustion engine vehicles to electric vehicles (EVs). UK plans to prohibit the sale of all gas and diesel vehicles by 2030. The European Union seeks a total transition to electric vehicles by 2035, whereas President Biden has set a goal for a minimum of 50% of new automobile sales to be electric by 2030 in US. The move to electric vehicles is expected to greatly improve the environment; but, countries must guarantee they possess the necessary infrastructure to support this change.
The electric vehicle charging station or EV charging point, is fundamental to this infrastructure, facilitating the connection between an electric car and a power source for recharging. These stations consist of electric vehicle supply equipment (EVSE) and the requisite infrastructure for power distribution. Charging stations are classified into three categories: Level 1, Level 2 and Level 3. They might be either pedestal or wall-mounted devices utilized in diverse situations, such as public areas, commercial establishments, workplaces, residential complexes and private residences.
The need for electric vehicle (EV) charging stations is rising, propelled by the growing global acceptance of electric cars. Multiple factors contribute to the increasing demand, such as governmental incentives, intensified environmental concerns, breakthroughs in electric car technology and the proliferation of charging infrastructure. With the growing popularity of electric vehicles, the demand for convenient and accessible charging solutions is becoming increasingly essential.
Dynamics
Declining Battery Costs and Rising Customer Demand for EVs
In contrast to traditional automobiles that refuel just at gas stations, electric vehicles (EVs) can be charged at multiple locations, such as residences, businesses and public areas. This adaptability in charging is facilitated by various charging apparatus engineered to transfer electricity from the energy grid to electric vehicles. The substantial decrease in battery pack costs has facilitated the manufacture of longer-range electric cars (EVs), improving their cost-competitiveness against internal combustion engine (ICE) vehicles.
Between 2010 and 2021, the costs of battery packs have decreased by over 90%. Although recent supply chain disruptions may momentarily halt the decline in battery prices, long-term projections still anticipate additional cost reductions. Recent developments in battery technology and continuous enhancements in current technologies have significantly reduced costs over the last decade.
An instance of this advancement is the introduction of Mobilize Fast Charge in October 2022 by Mobilize and Renault's dealerships, which established an ultra-fast electric vehicle charging network. This trend highlights the increasing significance of ultra-fast charging infrastructure as a pivotal factor in the worldwide EV charging dispenser market, promoting the widespread adoption of electric vehicles and addressing the changing demands of consumers.
Growing Adoption of Electric Vehicles
The International Energy Agency reports that over 14 million electric vehicles were sold globally in 2023, predominantly in regions such China, Europe and US. The increase in EV sales has generated a significant demand for efficient and speedy charging infrastructure, underscoring the need for improved charging solutions to support the growing EV fleet. With the worldwide electric vehicle population nearing 40 million, the market for ultra-fast chargers is poised for significant expansion to enable widespread adoption.
The growing need for varied charging alternatives is driving significant expansion of ultra-rapid charging infrastructure. The Energy Research and Development Authority (ERDA) of New York State intends to convert all school buses to all electric, zero-emission versions by 2035. Realizing this objective necessitates sophisticated rapid-charging technologies that guarantee optimal operational efficiency and preparedness for these electric school buses, bolstered by New York's clean energy infrastructure.
Furthermore, the emergence of smart cities and urban planning projects that integrate EV infrastructure amplifies the demand for advanced charging stations. As metropolitan regions progressively electrify public transportation, the demand for ultra-fast chargers intensifies to facilitate these disruptive developments.
High Initial Costs
The establishment of a comprehensive charging network necessitates significant investments and effective coordination between government entities and private companies. Additionally, both the setup and ongoing maintenance of this infrastructure demand substantial capital. The costs involved can vary significantly from one country to another and encompass various components, including hardware, labor, electricity connections, land acquisition, EVSE management, software integration and civil engineering expenses.
Furthermore, the surging demand for electric vehicles can strain the existing electricity grid, necessitating frequent upgrades to accommodate the increasing load. This challenge is compounded by the lack of regulatory frameworks and standardized policies governing charging technologies, which may hinder the growth of the electric vehicle charging station market.
Segment Analysis
The global ultra-fast EV charging dispensers market is segmented based on charging power output, charging standard, installation type, end-user, application and region.
The Integrated Systems Dominated The Market
Integrated systems in the ultra-fast EV charging dispenser market denote sophisticated charging systems that amalgamate charging hardware with software and energy management capabilities. The systems are engineered to enhance the charging process for numerous electric vehicles concurrently, frequently integrating functionalities such as load balancing, real-time monitoring and payment processing.
In 2023, the integrated systems segment comprised over 65% of the total market share, attributed to its scalability and efficiency. The demand for integrated systems is propelled by the rising prevalence of electric vehicles and the necessity for enhanced charging infrastructure, especially in commercial and public environments.
The expansion is bolstered by governmental measures encouraging electric car use, investments in charging infrastructure and technological breakthroughs that enhance the performance and reliability of integrated charging solutions. Businesses, municipalities and fleet operators are anticipated to rely on integrated systems to establish efficient charging networks, hence enabling the transition to electric mobility and addressing the growing need for ultra-fast charging capabilities.
Geographical Penetration
Asia-Pacific Leads Ultra-fast EV Charging Dispensers Market
In 2023, Asia-Pacific commanded a significant proportion of the electric vehicle charging station market and is anticipated to sustain its leadership with the highest compound annual growth rate during the forecast period. This expansion is primarily propelled by the rising demand for electric cars (EVs) and the requisite supporting infrastructure.
In May 2023, Charge+ revealed intentions to construct a 5,000 km electric vehicle charging highway, incorporating 45 fast-charging sites throughout five Southeast Asian nations: Singapore, Malaysia, Thailand, Cambodia and Vietnam. The region is experiencing an infusion of enterprises entering the sector, hence facilitating its expansion. The strategic investments are expected to drive the market demand in the region.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Siemens AG, Eaton, ChargePoint Inc., ABB, Schneider Electric, EVBox, Webasto Group, Tesla, Blink Charging Co. and EO Charging.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The persistent conflict between Russia and Ukraine has significantly impacted the worldwide electric vehicle (EV) sector, especially the ultra-fast EV charging dispenser market. The implementation of sanctions against Russia has established obstacles for international corporations, complicating their business operations and impeding Russian enterprises from obtaining the latest electric vehicle technology and components.
Furthermore, the conflict has displaced millions, including proficient workers in the electric vehicle sector, resulting in labor shortages and heightened operational expenses. Consumer trust has diminished due to the persistent instability, especially in Ukraine, where the demand for electric vehicles has significantly decreased.
The ambiguity over the battle has provoked concerns about the viability of the electric car industry, particularly as Russia is a crucial source of lithium and lithium-ion batteries, vital for electric vehicles. Should the scenario continue, the possible disruption of lithium supplies may result in considerable shortages and escalate prices, rendering electric vehicles less accessible for numerous buyers.
By Charging Power Output
• 50 kW to 150 kW
• 150 kW to 250 kW
• 350 kW and above
By Charging Standard
• CCS (Combined Charging System)
• CHAdeMO
• Tesla Supercharger
• GB/T (China)
• Others
By Installation Type
• Standalone Chargers
• Integrated Systems
By End-User
• Public Charging Stations
• Commercial Fleets
• Residential Charging
• Highway Rest Areas
• Others
By Application
• Commercial Vehicle
• Residential Vehicle
By Region
• North America
o US
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In May 2023, Canada and US announced the establishment of the inaugural electric vehicle charging corridor between Quebec and Michigan, a prominent route for both passenger travel and trade between the two nations. This corridor will feature electric vehicle charging infrastructure at intervals of 80 km, incorporating a minimum of one DC fast charger equipped with CCS (Combined Charging System) connectors. In Canada, the route will comprise 215 stations, each situated within 6 km of a highway, including 61 stations between Detroit and Toronto and a further 154 stations between Toronto and Quebec City.
• In May 2023, Blink Charging Co. introduced a new integrated battery storage and DC fast charging device, which will be incorporated with four Blink EV chargers in Southport Plaza in Philadelphia, PA. The advanced battery energy storage system (BESS) effectively stores energy on-site and supplies power to electric vehicle (EV) operators as required.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global ultra-fast EV charging dispensers market segmentation based on charging power output, charging standard, installation type, end-user, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel spreadsheet containing a comprehensive dataset of the ultra-fast EV charging dispensers market, covering all levels of segmentation.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global ultra-fast EV charging dispensers market report would provide approximately 78 tables, 74 figures and 208 pages
Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Charging Power Output
3.2. Snippet by Charging Standard
3.3. Snippet by Installation Type
3.4. Snippet by End-User
3.5. Snippet by Application
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Declining Battery Costs and Rising Customer Demand for EVs
4.1.1.2. Growing Adoption of Electric Vehicles
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Initial Costs
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. By Charging Power Output
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Charging Power Output
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Charging Power Output
6.2. 50 kW to 150 kW*
6.2.1. Introduction
6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.3. 150 kW to 250 kW
6.4. 350 kW and above
7. By Charging Standard
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Charging Standard
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Charging Standard
7.2. CCS (Combined Charging System)*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. CHAdeMO
7.4. Tesla Supercharger
7.5. GB/T (China)
7.6. Others
8. By Installation Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Installation Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Installation Type
8.2. Standalone Chargers*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Integrated Systems
9. By End-User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
9.2. Public Charging Stations*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Commercial Fleets
9.4. Residential Charging
9.5. Highway Rest Areas
9.6. Others
10. By Application
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
10.2. Commercial Vehicle *
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Residential Vehicle
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Charging Speed
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Charging Standard
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Installation Type
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.8.1. US
11.2.8.2. Canada
11.2.8.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Charging Speed
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Charging Standard
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Installation Type
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.8.1. Germany
11.3.8.2. UK
11.3.8.3. France
11.3.8.4. Italy
11.3.8.5. Spain
11.3.8.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Charging Speed
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Charging Standard
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Installation Type
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.8.1. Brazil
11.4.8.2. Argentina
11.4.8.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Charging Speed
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Charging Standard
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Installation Type
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.8.1. China
11.5.8.2. India
11.5.8.3. Japan
11.5.8.4. Australia
11.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Charging Speed
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Charging Standard
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Installation Type
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Siemens AG*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Eaton
13.3. ChargePoint Inc.
13.4. ABB
13.5. Schneider Electric
13.6. EVBox
13.7. Webasto Group
13.8. Tesla
13.9. Blink Charging Co.
13.10. EO Charging
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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