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自動車用複合材料の世界市場:2024-2031年


Global Automotive Composite Materials Market: 2024-2031

レポート概要 自動車用複合材料の世界市場は、2023年に313億7,000万米ドルに達し、2031年には710億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは10.75%で成長する見込みである。 自動車用複合... もっと見る

 

 

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2024年9月23日 US$4,350
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サマリー

レポート概要
自動車用複合材料の世界市場は、2023年に313億7,000万米ドルに達し、2031年には710億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは10.75%で成長する見込みである。
自動車用複合材料は、トラック、自動車、その他の車両で主に採用されている軽量材料であり、主にボンネット内や内装全体に使用される。複合材料は自動車の軽量化に非常に適した材料であり、自動車産業における様々な内装・外装用途に適している。自動車分野では近年、複合材料の使用が急増しているが、その主な理由はその優れた寸法安定性にある。複合材料は、形状保持性、低熱膨張係数、乾湿両環境下での耐腐食性、製造の容易さ、車両全体の質量を最小化するための軽量性など、特有の特徴があるため、望ましい材料である。
自動車用複合材料産業には、議論の余地なく有望な将来性がある。技術と生産技術の進歩が期待され、複合材料は多くの部品の原材料として鉄やアルミニウムに取って代わる可能性が高まっている。研究を効率的に進めるために、自動車用複合材料の生産者と研究者のバーチャル・ネットワークが設立された。同時に、このバーチャル・ネットワークは、自動車用複合材料のバリュー・チェーンのあらゆる側面を統合し、この産業と材料を広く受け入れられるよう推進するため、業界のあらゆる専門家を団結させる。
中国には多くの自動車メーカーがあり、自動車用複合材料にとってアジア太平洋地域の主要市場のひとつである。IEAのデータベースによると、中国は2021年に自動車生産台数世界一を達成し、660万台という世界の電気自動車販売台数の50%以上を占めるという栄誉に浴した。世界の主要自動車メーカーが集中するアジア太平洋地域は、自動車用複合材市場を支配する大きな可能性を秘めている。
市場ダイナミクス
軽量で低燃費の自動車需要の伸び:
自動車部門では、走行ダイナミクスと燃費効率に直接影響するため、車両重量の考慮がますます優先されるようになっている。可能な軽量化ソリューションの価格が法外であることや、自動車産業における軽量化への消費者の投資意欲が限定的であることから、高価な軽量材料の使用はこれまで制限されてきた。
世界各国政府は厳しい排ガス規制を実施しており、今後数年間はさらに厳しい排ガス規制を設ける意向であるため、軽量素材の重要性が高まっている。標準的な自動車では、体積の50%を占める繊維が全体の重量に占める割合はわずか10%である。米国の規制要件は、2025年までに平均燃費基準をガロン当たり最低54.5マイルに達成することを求めている。
燃費に敏感な市場であるインドは、自動車の燃費効率を向上させる必要性が高まっているため、複合材料にとって有利な機会となる。これは、さまざまな複合材料の使用によって達成できる。複合材料は国内に大きな経済効果をもたらす可能性を秘めているが、自動車におけるこれらの複合材料の研究開発に関連する経費が市場成長の妨げになる可能性がある。
新興国における軽量自動車需要の急速な高まりを考慮すると、炭素繊維複合材料市場は大きな成長が見込まれる。
高コストとリサイクルの課題:自動車用複合材料産業における主な阻害要因:
外装、内装、シャーシ、パワートレインを含む多様な自動車部品の生産において、複合材料の使用は飛躍的に増加している。しかし、加工と製造に伴う法外な費用が複合材料の応用を制限している。したがって、初期段階で費用を正確に把握し、それに関連する総費用を最小限に抑えるためには、特定の手段を採用することが不可欠である。耐久性があり軽量な商品へのニーズが高まっているにもかかわらず、コンポジットの法外な価格が自動車用コンポジット産業を制約している。コンポジットの法外な価格を考慮すると、最終消費者は従来の金属製品の使用を強く支持している。
自動車用複合材料産業におけるリサイクル可能性の問題は、金属材料のリサイクルで直面する問題よりも複雑で入り組んでいる。その理由のひとつは、繊維強化部品が金属固定によって他の部品に接続されることが多いからである。主な課題は、リサイクルを目的とした車両部品の解体、分離、結合の解除に伴う複雑さにある。さらに、構成部品を互いに分離することはできても、複合材から構成部品を個別に取り出すことは困難である。なぜなら、複合材料は異種材料の組み合わせからなり、溶かしてリサイクルすることができないからである。そのため、プラスチックと複合材業界を管理する多様なリサイクル規制が、非効率なリサイクル技術とともに市場の妨げとなっている。
市場セグメント分析
自動車用複合材料の世界市場は、繊維タイプ、樹脂タイプ、製造プロセス、用途、車両タイプ、地域によって区分される。
繊維タイプ別では、ガラス繊維複合材料が市場を支配している:
ガラス繊維複合材料は、卓越した強度、剛性、柔軟性、耐薬品性などの特徴により、自動車分野で幅広く応用されている。近年、燃費の向上と排出ガスの削減を目的に、軽量材料の需要が急増している。炭素繊維や天然繊維に比べて低コストであるため、ガラス繊維複合材料は自動車分野で幅広く利用されている。
さらに、エンジンフード、貯蔵タンク、ダッシュボードなどの車体部品は、鉄やアルミニウムなどの他の金属への依存を最小限に抑え、自動車分野でのバイオベース材料の使用と拡大を促進するために、天然繊維複合材料を使用して製造されています。
2020年2月、SGLカーボンは、適応可能なシャーシ・プラットフォームの需要に突き動かされ、斬新な複合バッテリー・コンテナを発表する予定である。炭素繊維製バッテリー・ハウジングに加え、同社はガラス繊維複合材料で構成されたリーフ・スプリングも発表している。
レジャー・カーの製造が大幅にシフトしたことは、自動車用複合材料の販売に好影響を与えた。自動車販売台数の減少に伴い、軽量車に対する需要が大幅に増加し、それが自動車用複合材料の販売を牽引した。燃費の向上とファッショナブルなインテリア・デザインに対する要求の高まりが、ガラス繊維複合材料の市場需要を押し上げるだろう。
市場地域別シェア
アジア太平洋地域の自動車用複合材料市場が最大のシェアを占めると推定される:
低原料・低製造コストに起因する競争優位性が、自動車生産の一貫した成長と相まって、この地域の市場拡大を牽引すると予想される。
中国、インド、日本における厳格な公害基準の遵守は、車両重量の軽減、ひいては燃費の向上につながると予想される。自動車の軽量化は、重い金属部品を複合材料で代用することで達成できる。さらに、インドでは「Make in India」などの政府プログラムによって自動車セクターの拡大が見込まれており、自動車用複合材料のニーズが今後数年で刺激されることになる。
中国には自動車メーカーが多いことから、中国はアジア太平洋地域の自動車用複合材料の主要市場の1つである。2021年、中国は自動車生産台数第1位を達成し、IEAによれば660万台という世界の電気自動車販売台数の50%以上を占めるという注目すべきマイルストーンを達成した。世界の主要自動車メーカーの中心地としての地位を考慮すると、アジア太平洋地域は、予測される期間において自動車用複合材市場を支配する大きな可能性を秘めている。燃費を向上させるための軽量材料の使用は、自動車用途に複合材を組み込むことを余儀なくさせ、それによって同地域におけるこれらの製品に対する需要を刺激している。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
ロシアとウクライナの紛争の長期化は、サプライチェーンと原材料の価格設定に影響を与えることで、世界の自動車用複合材料産業に大きな影響を与えている。ロシアはアルミニウムやチタンのような必須原材料の主要サプライヤーとして重要な地位を占めているため、紛争が続くと供給ルートが途絶え、その結果価格が高騰する。とはいえ、アジア太平洋地域、すなわち中国とインドの自動車用複合材セクターは依然として好調を維持している。費用対効果の高い原材料と生産インフラに加え、成長する自動車部門により、この地域には、こうした世界的な衝撃の一部を緩和することができる明確な優位性がある。電気自動車生産における中国の優位性は別として、「メイク・イン・インディア」構想は、この地域が世界市場で大きな影響力を行使する能力を高めている。
さらに、中国、インド、日本における厳格な公害規制の施行は、自動車の燃費効率を高めるための軽量複合材料の採用を加速させており、地政学的な課題にもかかわらず、これらの材料の市場を押し上げている。アジア太平洋地域は、複数のメーカーを抱え、2021年の世界の電気自動車販売台数の50%以上を占めることから、著名な製造拠点としての地位を継続的かつ効果的に活用している。この地域の規制上の制限と高度に発達した産業インフラに後押しされた永続的な需要は、進行中の紛争に起因する外的妨害に直面しても、自動車用複合材料産業の耐久性を保証している。
繊維タイプ別
ガラス繊維
炭素繊維
その他
樹脂タイプ別
熱硬化性
熱可塑性樹脂
製造工程別
圧縮成形
射出成形
樹脂トランスファー成形(RTM)
その他
用途別
外装
内装
パワートレイン&シャシー
バッテリーエンクロージャー
車両タイプ別
非電動
電動
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
欧州
ドイツ
英国
フランス
イタリア
ロシア
その他のヨーロッパ
南米
ブラジル
アルゼンチン
その他の南米
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
中東・アフリカ
主な進展
2023年2月、東レ株式会社は炭素強化繊維プラスチック(CRFP)製のモビリティ部品専用に設計された迅速統合成形法を開拓した。この技術革新により、従来の成形セットアップよりも効率的かつ迅速にCFRP製モビリティ部品の成形が可能になる。
帝人グループの自動車用複合材料部門を担う帝人オートモーティブテクノロジーズは2022年2月、中国に2つの新拠点と1つの工場の建設を開始した。これは、電気自動車産業の拡大による複合材料へのニーズの高まりに対応することを目的としている。
2022年2月、帝人株式会社は、日本の再生繊維メーカーである株式会社富士設計と合弁会社を設立した。2022年2月、帝人株式会社は、日本の再生炭素繊維メーカーである富士設計株式会社と、再生炭素繊維を使用した炭素繊維強化製品(CFRP)の提供、販売、製造を行う合弁会社を設立した。
市場の競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、東レ株式会社、SGLカーボン、帝人株式会社、三菱ケミカルホールディング株式会社、Hexcel Corporation、Owen Cornings、Solvay SA、Gurit、UFP Technologies Ltd.、Huntsman Corporation、Hexionが含まれる。
レポートを購入する理由
繊維タイプ、樹脂タイプ、製造プロセス、用途、車両タイプ、地域に基づく自動車用複合材料の世界市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。
トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
自動車用複合材料市場の全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。
PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。
主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。
自動車用複合材料の世界市場レポートは、約86の表、85の図、224ページを提供します。
対象読者
メーカー/バイヤー
業界投資家/投資銀行家
調査専門家
新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.ファイバータイプ別スニペット
3.2.樹脂タイプ別
3.3.製造工程別
3.4.アプリケーション別
3.5.車種別スニペット
3.6.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.軽量で低燃費の自動車需要の伸び
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.コスト高とリサイクルの課題:自動車用複合材料産業における主な阻害要因
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.繊維タイプ別
6.1.はじめに
6.1.1.繊維タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%)1.2.
6.1.2.市場魅力度指数(繊維タイプ別
6.2.ガラス繊維
6.2.1.はじめに
6.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
6.3.炭素繊維
6.4.その他
7.樹脂タイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), オファリング別
7.1.2.市場魅力度指数(オファリング別
7.2.熱硬化性樹脂
7.2.1.序論
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.熱可塑性プラスチック
8.製造プロセス別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%)、自動車タイプ別
8.1.2.市場魅力度指数(自動車タイプ別
8.2.圧縮成形
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.射出成形
8.4.樹脂トランスファー成形(RTM)
8.5.その他
9.用途別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
9.1.2.市場魅力度指数(用途別
9.2.エクステリア *.
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.インテリア
9.4.パワートレイン&シャシー
9.5.バッテリー・エンクロージャー
10.車種別
10.1.はじめに
10.1.1.自動車タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2.市場魅力度指数(自動車タイプ別
10.2.非電動 *.
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.電気
11.地域別
11.1.はじめに
11.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
11.1.2.市場魅力度指数、地域別
11.2.北米
11.2.1.はじめに
11.2.2.主な地域別ダイナミクス
11.2.3.繊維タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 2.4.
11.2.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%):樹脂タイプ別
11.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):製造プロセス別
11.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途別
11.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):自動車タイプ別
11.2.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):国別
11.2.8.1.米国
11.2.8.2.カナダ
11.2.8.3.メキシコ
11.3.ヨーロッパ
11.3.1.はじめに
11.3.2.地域別の主な動き
11.3.3.繊維タイプ別市場規模分析とYoY成長率分析(%) 3.4.
11.3.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%):樹脂タイプ別
11.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、製造プロセス別
11.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途別
11.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):自動車タイプ別
11.3.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):国別
11.3.8.1.ドイツ
11.3.8.2.イギリス
11.3.8.3.フランス
11.3.8.4.スペイン
11.3.8.5.その他のヨーロッパ
11.4.南米
11.4.1.はじめに
11.4.2.地域別主要市場
11.4.3.繊維タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 4.4.
11.4.4.市場規模分析と前年比成長率分析:樹脂タイプ別
11.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、製造プロセス別
11.4.6.市場規模分析と前年比成長率分析(%)、用途別
11.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):自動車タイプ別
11.4.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):国別
11.4.8.1.ブラジル
11.4.8.2.アルゼンチン
11.4.8.3.その他の南米地域
11.5.アジア太平洋
11.5.1.はじめに
11.5.2.主な地域別ダイナミクス
11.5.3.繊維タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 5.4.
11.5.4.市場規模分析と前年比成長率分析 (%)、樹脂タイプ別
11.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、製造プロセス別
11.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途別
11.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):自動車タイプ別
11.5.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):国別
11.5.8.1.中国
11.5.8.2.インド
11.5.8.3.日本
11.5.8.4.オーストラリア
11.5.8.5.その他のアジア太平洋地域
11.6.中東・アフリカ
11.6.1.はじめに
11.6.2.地域別の主な動き
11.6.3.繊維タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 6.4.
11.6.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%):樹脂タイプ別
11.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、製造プロセス別
11.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途別
11.6.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):自動車タイプ別
12.競合情勢
12.1.競争シナリオ
12.2.市場ポジショニング/シェア分析
12.3.M&A分析
13.企業プロフィール
13.1.東レ株式会社*.
13.1.1.会社概要
13.1.2.製品ポートフォリオと概要
13.1.3.財務概要
13.1.4.主な展開
13.2.SGLカーボン
13.3.帝人株式会社
13.4.三菱ケミカルホールディング
13.5.ヘクセル株式会社
13.6.オーウェン・コーニング
13.7.ソルベイSA
13.8.グリット
13.9.UFPテクノロジーズ
13.10.ハンツマンコーポレーション
13.11.ヘキシオン(※リストは除く)
14.付録
14.1.会社概要とサービス
14.2.お問い合わせ

 

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Summary

Report Overview
Global Automotive Composite Materials Market reached US$ 31.37 billion in 2023 and is expected to reach US$ 71.01 billion by 2031, growing with a CAGR of 10.75% during the forecast period 2024-2031.
Automotive composites are lightweight materials predominantly employed in trucks, cars, and other vehicles, mainly for applications under the hood and across the interiors. Composites are highly favored materials for reducing weight in automobiles, making them suitable for various interior and exterior uses in the automotive industry. The automotive sector has seen a surge in the use of composite materials in recent years, mostly attributed to their exceptional dimensional stability. Composites are desirable materials because to their specific features like shape retention, low coefficient of thermal expansion, corrosion resistance in both dry and wet circumstances, ease of production, and low weight to minimize overall vehicle mass.
The automobile composites industry has an indisputable promising future. Expecting advancements in technology and production techniques, composite materials can increasingly replace steel and aluminum as raw materials in many components. A virtual network of automotive composites producers and researchers has been established to efficiently carry out the research. Simultaneously, the virtual network will unite all industry professionals, in order to integrate all aspects of the automotive composites value chain and propel the industry and materials towards widespread acceptability.
Given the abundance of automakers in China, it is one of the major markets in the Asia Pacific region for automotive composites. China achieved the highest vehicle production in 2021 and has the distinction of accounting for over 50% of the global electric car sales, which amounted to 6.6 million, according to the IEA database. With its concentration of major global automakers, the Asia Pacific region has significant potential to dominate the automotive composite market.
Market Dynamics
Growth In The Demand For Lightweight And Fuel-Efficient Automobiles:
The automotive sector has increasingly prioritised the consideration of vehicle weight due to its direct influence on driving dynamics and fuel efficiency. Given the exorbitant price of possible lightweight solutions and the limited inclination of consumers to invest in weight reduction in the automotive industry, the use of expensive lightweight materials has thus far been restricted.
Governments globally are enforcing strict emission rules and intending to establish even more rigorous emissions requirements in the next years, thereby highlighting the growing significance of lightweight materials. Fiber accounting for 50% of the volume in a standard car contributes just 10% to the overall weight. Regulatory requirements in the United States require that the average fuel economy criterion must achieve a minimum of 54.5 miles per gallon by 2025.
India, being a mileage-sensitive market, presents a lucrative opportunity for composites due to the increasing need for enhanced fuel efficiency in automobiles. This can be accomplished by the use of various composite compositions. While composites have the potential to generate significant economic output in the country, the expenses related to the research and development of these composites in automobiles can hinder market growth.
Given the fast rise in demand for lightweight automobiles in emerging nations, the carbon fiber composites market is expected to experience significant growth.
High Costs and Recycling Challenges: Key Restraints in the Automotive Composites Industry:
The use of composites has been exponentially increasing in the production of diverse vehicle components including exterior, interior, chassis, and powertrain. Still, the exorbitant expenses associated with processing and manufacturing restrict the application of composites. Thus, it is imperative to employ certain instruments to precisely ascertain the expenses in the initial phases to minimize the total cost linked to it. Despite the increasing need for durable and lightweight goods, the exorbitant price of composites is constraining the automotive composite industry. Given the exorbitant price of composites, end consumers strongly favor using conventional metal items.
Recyclability issues in the automobile composites industry are more complex and intricate than those faced in recycling metallic materials. One explanation for this is because the fiber reinforcement components are frequently connected to other components by means of metal fixing. The main challenge lies in the intricacy involved in dismantling, separating, and de-bonding from vehicular components for recycling purposes. Moreover, although the component can be isolated from one another, it is challenging to individually extract the constituent components from the composite. This is because composites consist of a combination of dissimilar materials and are not capable of being melted down and recycled. Therefore, the diverse recycling regulations governing the plastic and composites industry, together with their inefficient recycling technologies, are impeding the market.
Market Segment Analysis
The global Automotive Composite Materials Market is segmented based on fiber type, resin type, manufacturing process, application, vehicle type and region.
Based On The Fiber Type, Glass Fiber Composites Dominated The Market:
Glass fiber composites have extensive application in the automotive sector owing to their features including exceptional strength, stiffness, flexibility, and resistance to chemical damage. There has been a significant surge in the demand for lightweight materials in recent years to enhance fuel efficiency and reduce emissions. Thanks to its lower cost compared to carbon and natural fibers, glass fiber composites find extensive application in the automobile sector.
Furthermore, automobile body components like engine hoods, storage tanks, and dashboards are produced utilizing natural fiber composites in order to minimize the reliance on other metals like steel and aluminum, and to encourage the usage and expansion of bio-based materials in the automotive sector.
In February 2020, SGL Carbon is set to unveil a novel composite battery container, motivated by the demand for adaptable chassis platforms. In addition to the carbon fiber battery housing, the company has also unveiled their leaf spring constructed from a glass fiber composite.
Profound shifts in the manufacturing of leisure cars had a beneficial effect on the sales of automotive composites. The decline in sales of automobile vehicles was accompanied by a significant increase in demand for lightweight vehicles, which in turn drove the sales of automotive composites. The increasing requirement for improved fuel efficiency and fashionable interior designs will drive the market demand for glass fiber composites.
Market Geographical Share
The Automotive Composite Materials Market In Asia Pacific Is Estimated To Account For The Largest Share:
Competitive advantage resulting from low raw material and production costs, coupled with consistent growth in car production, is expected to drive the expansion of the regional market.
Compliance with rigorous pollution standards in China, India, and Japan is anticipated to decrease the vehicle's weight, therefore facilitating fuel efficiency. Weight reduction in vehicles can be achieved by substituting heavy metal components with composites. Furthermore, government programmes such as "Make in India" is anticipated to enhance the expansion of the automotive sector in India, thereby stimulating the need for automotive composites in the next years.
Given the abundance of automakers in China, it is one of the major markets in the Asia Pacific region for automotive composites. In 2021, China achieved the highest production of vehicles and achieved the noteworthy milestone of accounting for over 50% of the global electric vehicle sales, which amounted to 6.6 million according to the IEA. Considering its status as the central location for major global automakers, Asia Pacific has significant potential to dominate the automotive composite market in the projected timeframe. The usage of lightweight materials to enhance fuel efficiency has compelled the incorporation of composites in automotive applications, thereby stimulating the demand for these products in the region.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The prolonged conflict between Russia and Ukraine has significantly affected the global automotive composite materials industry, specifically by affecting the supply chain and the pricing of raw materials. Owing to Russia's substantial position as a major supplier of essential raw materials like aluminum and titanium, the continuing conflict has led to interruptions in supply routes and consequent price hikes. Nevertheless, the automotive composite sector in the Asia Pacific region, namely in China and India, remains strong. Due to its cost-effective raw materials and production infrastructure, together with its growing automotive sector, the region has a distinct advantage that has allowed it to mitigate some of these global shocks. Aside from China's prevailing position in electric vehicle production, the "Make in India" initiative enhances the region's ability to exert substantial influence in the global market.
Moreover, the enforcement of stringent pollution rules in China, India, and Japan is accelerating the adoption of lightweight composite materials to enhance automobile fuel efficiency, hence boosting the market for these materials despite geopolitical challenges. The Asia Pacific area, hosting several manufacturers and accounting for over 50% of global electric vehicle sales in 2021, is continuously and effectively leveraging its status as a prominent manufacturing hub. The enduring demand, driven by regulatory limitations and the highly developed industrial infrastructure in the region, ensures the durability of the automotive composite materials industry, even in the face of external disturbances resulting from the ongoing conflict.
By Fiber Type
Glass Fiber
Carbon Fiber
Others
By Resin Type
Thermoset
Thermoplastic
By Manufacturing Process
Compression Molding
Injection Molding
Resin Transfer Molding (RTM)
Others
By Application
Exterior
Interior
Powertrain & Chassis
Battery Enclosures
By Vehicle Type
Non-electric
Electric
By Region
North America
US
Canada
Mexico
Europe
Germany
UK
France
Italy
Russia
Rest of Europe
South America
Brazil
Argentina
Rest of South America
Asia-Pacific
China
India
Japan
Australia
Rest of Asia-Pacific
Middle East and Africa
Key Developments
In February 2023, Toray Industries Inc. pioneered a quick integration molding method specifically designed for mobility components made from Carbon Reinforced Fiber Plastic (CRFP). This innovation will facilitate the molding of CFRP mobility components more efficiently and rapidly than the conventional molding setup.
In February 2022, Teijin Automotive Technologies, the primary entity responsible for the automotive composites division of the Teijin Group, initiated the building of two new facilities and one factory in China. This initiative aims to address the increasing need for composites resulting from the expanding electric vehicles industry.
In February 2022, Teijin Limited formed a cooperative venture with Fuji Design Co. Ltd., a Japanese producer of recycled carbon fibers, to provide, market, and manufacture carbon fiber reinforced products (CFRP) made from recycled carbon fiber.
Market Competitive Landscape
The major global players in the market include Toray Industries Inc., SGL Carbon, Teijin Limited, Mitsubishi Chemical Holding Corporation, Hexcel Corporation, Owen Cornings, Solvay SA, Gurit, UFP Technologies Ltd., Huntsman Corporation, and Hexion
Why Purchase the Report?
To visualize the global Automotive Composite Materials Market segmentation based on fiber type, resin type, manufacturing process, application, vehicle type and region, as well as understand key commercial assets and players.
Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
Excel data sheet with numerous data points of the Automotive Composite Materials Market with all segments.
PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global Automotive Composite Materials Market report would provide approximately 86 tables, 85 figures, and 224 pages.
Target Audience 2024
Manufacturers/ Buyers
Industry Investors/Investment Bankers
Research Professionals
Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Fiber Type
3.2. Snippet by Resin Type
3.3. Snippet by Manufacturing Process
3.4. Snippet by Application
3.5. Snippet by Vehicle Type
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growth in the demand for lightweight and fuel-efficient automobiles
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Costs and Recycling Challenges: Key Restraints in the Automotive Composites Industry
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. By Fiber Type
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fiber Type
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Fiber Type
6.2. Glass Fiber *
6.2.1. Introduction
6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.3. Carbon Fiber
6.4. Others
7. By Resin Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Offering
7.2. Thermoset*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Thermoplastic
8. By Manufacturing Process
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
8.2. Compression Molding *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Injection Molding
8.4. Resin Transfer Molding (RTM)
8.5. Others
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Exterior *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Interior
9.4. Powertrain & Chassis
9.5. Battery Enclosures
10. By Vehicle Type
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
10.2. Non-electric *
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Electric
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fiber Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Resin Type
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Manufacturing Process
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.8.1. The US
11.2.8.2. Canada
11.2.8.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fiber Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Resin Type
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Manufacturing Process
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.8.1. Germany
11.3.8.2. UK
11.3.8.3. France
11.3.8.4. Spain
11.3.8.5. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fiber Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Resin Type
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Manufacturing Process
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.8.1. Brazil
11.4.8.2. Argentina
11.4.8.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fiber Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Resin Type
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Manufacturing Process
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
11.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.8.1. China
11.5.8.2. India
11.5.8.3. Japan
11.5.8.4. Australia
11.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fiber Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Resin Type
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Manufacturing Process
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle Type
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Toray Industries Inc.*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. SGL Carbon
13.3. Teijin Limited
13.4. Mitsubishi Chemical Holding Corporation
13.5. Hexcel Corporation
13.6. Owen Corning
13.7. Solvay SA
13.8. Gurit
13.9. UFP Technologies Ltd.
13.10. Huntsman Corporation
13.11. Hexion (*LIST NOT EXHAUSTIVE)
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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