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デジタルコックピット市場の今後:タイプ別(ICE,EV)、セグメント別(エントリー、ミッド&ハイエンドコックピット)、ディスプレイサイズ別(<10", 10-15", >15インチ)、地域(北米、欧州、アジア太平洋) - 2030年の世界予測


Future of Digital Cockpit Market by Type (ICE,EV), Segment (Entry, Mid & High End Cockpit), Display Size (<10", 10-15", >15"), and Region (North America, Europe and Asia-Pacific) - Global Forecast 2030

デジタル・コックピット市場は、2024年の4,500万台から2030年には6,700万台に達し、年平均成長率は7.0%になると予測されている。OEMは、顧客の期待が高まるにつれ、コストの上昇と車載エレクトロニクスの複雑化に... もっと見る

 

 

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2024年10月17日 US$4,950
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サマリー

デジタル・コックピット市場は、2024年の4,500万台から2030年には6,700万台に達し、年平均成長率は7.0%になると予測されている。OEMは、顧客の期待が高まるにつれ、コストの上昇と車載エレクトロニクスの複雑化に直面している。そのため、自動車メーカー各社は、コスト削減と電子アーキテクチャの簡素化に役立つコックピットのドメイン集中化に関して緊密に協力している。そのため、ティア1サプライヤーはすでに、インフォテインメント・システムとクラスターなどの安全システムの統合を開始している。例えば、BMW iXは曲面ディスプレイ(14.9インチ中央インフォテインメント+12.3インチクラスターディスプレイ)を採用し、Tesla Model 3は中央インフォテインメントとクラスターディスプレイを組み合わせた15インチディスプレイを採用している。中央インフォテインメント・ディスプレイの大型化需要 15インチを超える中央インフォテインメント・ディスプレイの需要が世界的に加速している。10~15インチディスプレイの普及率は~51%であり、15インチ超の普及率は2023年には~7%となる。欧州では、VW Passat、Audi A3、Porsche Panamera、Mercedes C-Class、BMW 3シリーズなどのモデルで、センター・インフォテインメント・ディスプレイの大半が10~15インチに分類される。中国も同じ傾向で、10~15インチのセンター・インフォテインメント・ディスプレイを搭載するモデルが最大となっている。APAC(中国を除く)では、10インチ未満のカテゴリーが10~15インチディスプレイに比べて最大シェアを占めているが、OEMは大型センター・インフォテインメント・ディスプレイへの移行を遅らせている。電気自動車におけるデジタル・コックピット需要電気自動車におけるデジタル・コックピット・ソリューションの需要は、ICE乗用車よりも高い。現在、EVにおけるデジタル・コックピットの世界的な普及率は、2023年には85~90%になると予想されるが、ICE乗用車では50~55%である。EVの販売は世界中で飛躍的に伸びており、今後数年でICE乗用車を追い抜くと予想されている。デジタル・コックピットの40%以上は、ADAS機能、スマート・コネクティビティ、リアルタイム車両モニタリングなど、電気自動車で必要とされる高度な機能を備えている。したがって、デジタル・コックピットの需要は、ICE車に比べてEV車の方が高い。QNX、Linux、Androidは、デジタル・コックピットを支える3つの主要なオペレーティング・システムである。オペレーティング システムは、インタラクティブなディスプレイ、直感的なタッチ インターフェイス、シームレスな接続性を担っています。多くの OEM は依然として QNX を好んでおり、ADAS、OTA アップデートなど、高い信頼性と安全性を伴うリアルタイムの操作や機能を担当しています。Linuxはオープンソースのプラットフォームで、インフォテインメント、ナビゲーション、コネクテッドサービスに適している。Android Automotive OS(AAOS)は、2025年までにQNXやAutomotive Grade Linux(AGL)を上回る市場シェアを獲得し、新たにコネクテッドカーに搭載される自動車用OSの主流になると予想されている。Android Automotive OSは、そのオープンソースという性質と、Google Playストアにアクセスできる30億台以上のIoTデバイスという広大なエコシステムにより、ほとんどの自動車メーカーにとって最も論理的な選択肢となっている。メルセデス・ベンツ(MB.OS)、リヴィアン、Xpeng(天地XOS)、NIO(Sky OS)、Zeekr(Zeekr OS)、アウディ(Cariadと共同開発)など、多くのOEMがOSを内製している。自社開発により、OEMは完全な製品オーナーシップを維持し、迅速なイテレーションを行い、顧客のニーズへの対応力を高めることができる。「予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占める」アジア太平洋地域は、有望な世界デジタル・コックピット市場として浮上している。このトレンドの主な原動力は中国市場であり、2023年の世界のEV+ICE乗用車販売台数の約40%に貢献する。インド、日本、韓国は、この地域の潜在的な国レベルの市場である。インドは徐々にデジタル・コックピット市場の主要な貢献者になりつつあるが、日本と韓国はすでに確立されている。中国におけるICE乗用車のデジタル・コックピット普及率は、2023年時点で55~60%、EVは90~95%である。BYD、Xpeng、NIO、Leapmotors、吉利汽車などの主要OEMが存在するため、2030年まで普及率は飛躍的に伸びると予想される。中国は、2023年の世界の電気自動車販売台数の65%を占め、EV販売をリードしている。中国は、特にデジタル・コックピットの開発によって、先進技術の車両設計への統合を先導している。中国のEV OEMは、輸入部品への依存を減らすため、国産チップの獲得を加速させている。2023年には、中国の国産コックピットSoCは乗用車市場の約4.8%を占める。支援政策と技術進歩により、このシェアは2030年までに25%に拡大すると予想される。現地SoCサプライヤーには、SemiDrive、SiEngine、AutoChips、Huaweiなどがある。したがって、中国は世界市場で競争優位に立つために現地化戦略に注力している。中国以外では、インド、日本、韓国などがデジタル・コックピット市場に大きく貢献している。さらに、アジア太平洋地域の市場成長は、日本、韓国、中国における自動車生産台数の多さと先進エレクトロニクスの使用の増加に起因している。これらの国の政府は、自動車部門の成長の可能性を認識し、その結果、大手OEMの国内市場への参入を奨励するためのさまざまな取り組みを行っている。フォルクスワーゲン(ドイツ)、メルセデス・ベンツ(ドイツ)、ゼネラルモーターズ(米国)など、世界的な自動車メーカー数社は、この地域の新興経済圏に生産工場を移転している。調査対象:本市場分析では、ICE車とEV車への普及に焦点を当て、デジタルコックピット市場を網羅する。地域別のデジタルコックピット動向、技術動向、機能分析、BOM分析、OEMプロファイリングをカバーしています。レポート範囲本レポートは、デジタルコックピット市場とそのサブセグメントに最も近い近似値に関する情報を提供することで、市場リーダーや新規参入者に役立ちます。また、利害関係者が競争状況を理解し、より多くの洞察を得ることで、事業の位置づけを高め、適切な市場参入戦略を計画するのに役立ちます。また、本レポートは、関係者が市場の脈動を理解し、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供するのに役立ちます。本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:- 推進力の分析(ICEとEV)●ディスプレイソリューションの分析(10インチ未満、10~15インチ、15インチ)●地域/国別の分析(中国、APAC(中国を除く)、欧州、NA)●製品開発/イノベーション:製品開発/イノベーション:デジタルコックピット市場における今後の技術、研究開発活動、新製品/新サービスの発売に関する詳細な洞察 - 市場開発:市場開拓:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、様々な地域のデジタルコックピット市場を分析しています:技術の多様化、未開拓の機能、最近の開発、デジタルコックピット市場への投資に関する情報を網羅 - 競争力の評価:本レポートでは、主要企業の市場シェア、成長戦略、サービス内容を評価しています。また、関係者がデジタルコックピット市場の鼓動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、課題、機会に関する情報を提供します。

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目次

1.市場の定義とデジタル・コックピット技術1.1 デジタル・コックピット市場の定義1.2 エントリー、ミドル&ハイエンド・コックピットの定義1.3 デジタル・コックピット技術-ハードウェア&ソフトウェア2.調査範囲と目的3.エグゼクティブ・サマリー3.1 デジタル・コックピット市場の主なハイライト3.2 世界・地域別市場展望3.3 セグメント別競争マトリックス3.4 大衆市場およびプレミアムOEMの特徴分析3.5 大衆市場およびプレミアムOEMの収益化戦略3.6 OEMの競争マトリックス(ディスプレイ・サイズおよびポジション別)4.デジタル・コックピット-地域別分析4.1 デジタル・コックピット市場:ディスプレイ・ソリューション別(地域別数量、2020~2030年)4.1.1 ローエンド・バリアント・コックピット4.1.2 ミッドエンド・バリアント・コックピット4.1.3 プレミアム・エンド・バリアント・コックピット4.2 デジタル・コックピット市場:ディスプレイ・サイズ別(地域別数量、2023年)4.2.1<10”4.2.2 10-15”4.2.3 >15"4.3 デジタル・コックピット市場:地域・国別(地域別数量、2020-2030年)4.3.1 欧州4.3.2 北米4.3.3 アジア(中国、インド、日本、韓国)5.デジタル・コックピット・サプライヤー分析5.1 デジタル・コックピット:サプライヤーの競争環境5.2 中国:コックピット・モジュール部品サプライヤーとその顧客5.3 欧州&北米:コックピット・モジュール部品サプライヤーとその顧客5.4 世界の主要チップサプライヤー5.5 中国:現地のチップサプライヤー5.6 オペレーティングシステム:OEMとその次世代OS6.技術ロードマップ6.1 デジタル・コックピットの技術ロードマップ6.2 技術動向6.3 パーソナライゼーション動向6.4 AIの影響とユースケース6.5 機能動向7.デジタルコックピットの機能分析7.1 ナビゲーション7.2 メディア7.3 VPA7.4 アプリストア7.5 アダス統合7.6 HUD8.デジタルコックピット - 爆弾とマネタイズ戦略9.デジタルコックピットOEMプロファイル9.1 xpeng9.1.1 企業スナップショット&開発9.1.2 現行コックピットと次世代コックピットの詳細9.1.3 機能分析9.2 geely zeekr9.2.1 企業スナップショット&開発9.2.2 現行コックピットと次世代コックピットの詳細9.2.3 機能分析9.3 nio9.3.1 企業スナップショット&開発9.3.2 現行コックピットと次世代コックピットの詳細9.3.3 機能分析9.4 leapmotors9.4.1 company snapshot & developments9.4.2 current and next-gen cockpit details9.4.3 feature analysis9.5 tata motors9.5.1 company snapshot & developments9.5.2 current and next-gen cockpit details9.5.3 feature analysis9.6 honda acura9.6.1 company snapshot & developments9.6.2 current and next-gen cockpit details9.6.3 feature analysis9.7 volkswagen audi9.7.1 company snapshot & developments9.7.2 現行および次世代コックピットの詳細9.7.3 機能分析9.8 BMW9.8.1 企業スナップショット&開発9.8.2 現行および次世代コックピットの詳細9.8.3 機能分析9.9 メルセデス・ベンツ9.9.1 企業スナップショット&開発9.9.2 現行および次世代コックピットの詳細9.9.3 機能分析9.10 リビアン9.10.1 企業スナップショット&開発9.10.2 現行および次世代コックピットの詳細9.10.3 特徴分析9.11 ステランティス9.11.1 企業スナップショット&開発9.11.2 現行および次世代コックピットの詳細9.11.3 特徴分析9.12 フォードモーターズ9.12.1 企業スナップショット&開発9.12.2 現行および次世代コックピットの詳細9.12.3 特徴分析9.13 GM9.13.1 企業スナップショット&開発9.13.2 現行および次世代コックピットの詳細9.13.3 特徴分析10.最終的な要点11.付録

 

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Summary

The digital cockpit market is projected to reach 67 million units by 2030 from 45 million units in 2024, at a CAGR of 7.0%. OEMs face rising costs and increased in-vehicle electronics complexity as customer expectations rise. Hence, automotive OEMs are working closely regarding the domain centralization of the cockpit, which will help reduce costs and simplify the electronic architecture. Hence, Tier 1 suppliers have already started integrating infotainment systems with safety systems such as clusters. For instance, the BMW iX features a curved display (14.9” central infotainment + 12.3” cluster display), and the Tesla Model 3 features a 15” display combining the central infotainment and cluster display. Demand for Larger Central Infotainment Display The demand for >15” center infotainment displays is gaining pace globally. The penetration of 10-15” displays is ~51%, and that of >15” will ~ be 7% in 2023. In Europe, the majority of center infotainment displays fall in the 10-15” category, with models such as the VW Passat, Audi A3, Porsche Panamera, Mercedes C-Class, BMW 3 series, and others. China follows the same trends with maximum models with 10-15” center infotainment displays. In APAC (excl. China), the <10” category holds the maximum share as compared to 10-15” displays, however, the OEMs are slowing moving towards the large center infotainment display. Demand for digital cockpit in EVsThe demand for digital cockpit solutions in electric vehicles is higher than in ICE passenger cars. The current penetration of digital cockpits in EVs globally will be ~85-90% in 2023; however, in ICE passenger cars, the penetration is ~50-55%. EV sales are growing exponentially across the globe and are expected to overtake ICE cars in the coming years. More than ~40% of the digital cockpits are equipped with advanced features such as ADAS features, smart connectivity, real-time vehicle monitoring, and others, which are required in electric vehicles. Hence, the demand for digital cockpits is higher in EVs as compared to ICE cars. OEMs moving towards in-house operating systemThe QNX, Linux, and Android are the three key operating systems behind the digital cockpit. The operating system is responsible for interactive displays, intuitive touch interfaces, and seamless connectivity. Many OEMs still prefer QNX and is responsible for real-time operations and features that involve high reliability and safety, such as ADAS, OTA updates, and others. Linux is an open-source platform that is suitable for infotainment, navigation, and connected services. Android Automotive OS (AAOS) is expected to become the dominant automotive operating system in newly connected vehicles by 2025, outpacing QNX and Automotive Grade Linux (AGL) in market share. Android Automotive OS is the most logical choice for most carmakers due to its open-source nature and the vast ecosystem of over 3 billion IoT devices with access to the Google Play Store. Many OEMs are manufacturing the operating system in-house, such as Mercedes Benz (MB.OS), Rivian, Xpeng (Tianji XOS), NIO (Sky OS), Zeekr (Zeekr OS), Audi(developed with Cariad), and others. In-house development helps OEMs retain full product ownership, quicker iterations, and enhanced responsiveness to clients' needs. “Asia Pacific holds the largest market share in the forecast period”Asia Pacific has emerged as a promising global digital cockpit market. The principal driver of this trend is the Chinese market, which contribute ~40% to EV+ICE passenger car sales globally in 2023. India, Japan, and South Korea are potential country-level markets in the region. While India is gradually becoming a major contributor to the digital cockpit market, Japan and South Korea are already well-established. The penetration of digital cockpits in China for ICE passenger cars is ~55-60%, and that of EVs is ~90-95% in 2023. The penetration is expected to grow exponentially till 2030, owing to the presence of key OEMs such as BYD, Xpeng, NIO, Leapmotors, Geely, and others. China is leading the EV sales accounting for ~65% of the global electric vehicles sold in 2023. China is leading the way in integrating advanced technologies into vehicle design, particularly by developing digital cockpits. Chinese EV OEMs are accelerating their acquisition of domestic chips to reduce reliance on imported components. In 2023, local cockpit SoCs in China captured approximately 4.8% of the passenger car market. With supportive policies and technological advancements, this share is anticipated to increase to 25% by 2030. Some local SoC suppliers are SemiDrive, SiEngine, AutoChips, and Huawei. Hence, China is focusing on a localization strategy to help them gain a competitive advantage in the global market. Apart from China, other countries such as India, Japan, and South Korea contribute significantly to the digital cockpit market. Furthermore, the market growth in Asia Pacific can be attributed to the high vehicle production and increased use of advanced electronics in Japan, South Korea, and China. These countries' governments have recognized the automotive sector's growth potential and have consequently undertaken various initiatives to encourage major OEMs to enter their domestic markets. Several global automobile manufacturers, such as Volkswagen (Germany), Mercedes Benz (Germany), and General Motors (US), have shifted their production plants to emerging economies in the region.Research Coverage:The market analysis encompasses the digital cockpit market, focusing on its penetration in ICE and EV vehicles. The report covers regional digital cockpit trends, technology trends, feature analysis, BOM analysis, and OEM profiling. Geographically, the report covers North America, Europe, and Asia-Pacific.Report ScopeThe report will help market leaders and new entrants with information on the closest approximations of the digital cockpit market and its subsegments. It will also help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to better position their businesses and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the market pulse and provides information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities. The report provides insights on the following pointers: • Analysis of propulsion (ICE & EV)• Analysis of display solution (<10”, 10-15”, 15”)• Analysis by region/country (China, APAC (excl. China), Europe, NA)• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the digital cockpit market• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the digital cockpit market across varied regions • Market Diversification: Exhaustive information about the diversification of technology, untapped features, recent developments, and investments in the digital cockpit market • Competitive Assessment: The report assesses the market shares, growth strategies, and service offerings of leading players. It also helps stakeholders understand the pulse of the digital cockpit market and provides information on key market drivers, challenges, and opportunities.



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Table of Contents

1. MARKET DEFINITION & DIGITAL COCKPIT TECHNOLOGY 1.1 DIGITAL COCKPIT MARKET DEFINITION 1.2 ENTRY, MID & HIGH END COCKPIT DEFINITION 1.3 DIGITAL COCKPIT TECHNOLOGY- HARDWARE & SOFTWARE 2. STUDY SCOPE & OBJECTIVES 3. EXECUTIVE SUMMARY 3.1 DIGITAL COCKPIT MARKET KEY HIGHLIGHTS 3.2 GLOBAL & REGIONAL MARKET LANDSCAPE 3.3 COMPETITIVE MATRIX, BY SEGMENT 3.4 MASS-MARKET & PREMIUM OEMS FEATURE ANALYSIS 3.5 MASS-MARKET & PREMIUM OEMS MONETIZATION STRATEGIES 3.6 OEM COMPETITIVE MATRIX, BY DISPLAY SIZE AND POSITION 4. DIGITAL COCKPIT- REGIONAL ANALYSIS 4.1 DIGITAL COCKPIT MARKET,BY DISPLAY SOLUTION (REGIONAL VOLUME, 2020-2030) 4.1.1 LOW-END VARIANT COCKPIT 4.1.2 MID-END VARIANT COCKPIT 4.1.3 PREMIUM END VARIANT COCKPIT 4.2 DIGITAL COCKPIT MARKET, BY DISPLAY SIZES (REGIONAL VOLUME, 2023) 4.2.1 <10” 4.2.2 10-15” 4.2.3 >15” 4.3 DIGITAL COCKPIT MARKET, BY REGION/COUNTRY (REGIONAL VOLUME, 2020-2030) 4.3.1 EUROPE 4.3.2 NORTH AMERICA 4.3.3 ASIA (CHINA, INDIA, JAPAN, SOUTH KOREA) 5. DIGITAL COCKPIT SUPPLIER ANALYSIS 5.1 DIGITAL COCKPIT: SUPPLIER COMPETITIVE LANDSCAPE 5.2 CHINA: COCKPIT MODULE COMPONENT SUPPLIERS AND THEIR CUSTOMERS 5.3 EUROPE & NA: COCKPIT MODULE COMPONENT SUPPLIERS AND THEIR CUSTOMERS 5.4 GLOBAL LEADING CHIP SUPPLIERS 5.5 CHINA: LOCAL CHIP SUPPLIERS 5.6 OPERATING SYSTEM: OEMS & THEIR NEXT-GEN OS 6. TECHNOLOGY ROADMAP 6.1 TECHNOLOGY ROADMAP OF DIGITAL COCKPIT 6.2 TECHNOLOGY TRENDS 6.3 PERSONALIZATION TRENDS 6.4 AI IMPACT & USE CASES 6.5 FEATURE TRENDS 7. DIGITAL COCKPIT- FEATURE ANALYSIS 7.1 NAVIGATION 7.2 MEDIA 7.3 VPA 7.4 APP STORE 7.5 ADAS INTEGRATION 7.6 HUD 8. DIGITAL COCKPIT- BOM & MONETIZATION STRATEGY 9. DIGITAL COCKPIT OEM PROFILES 9.1 XPENG 9.1.1 COMPANY SNAPSHOT & DEVELOPMENTS 9.1.2 CURRENT AND NEXT-GEN COCKPIT DETAILS 9.1.3 FEATURE ANALYSIS 9.2 GEELY ZEEKR 9.2.1 COMPANY SNAPSHOT & DEVELOPMENTS 9.2.2 CURRENT AND NEXT-GEN COCKPIT DETAILS 9.2.3 FEATURE ANALYSIS 9.3 NIO 9.3.1 COMPANY SNAPSHOT & DEVELOPMENTS 9.3.2 CURRENT AND NEXT-GEN COCKPIT DETAILS 9.3.3 FEATURE ANALYSIS 9.4 LEAPMOTORS 9.4.1 COMPANY SNAPSHOT & DEVELOPMENTS 9.4.2 CURRENT AND NEXT-GEN COCKPIT DETAILS 9.4.3 FEATURE ANALYSIS 9.5 TATA MOTORS 9.5.1 COMPANY SNAPSHOT & DEVELOPMENTS 9.5.2 CURRENT AND NEXT-GEN COCKPIT DETAILS 9.5.3 FEATURE ANALYSIS 9.6 HONDA ACURA 9.6.1 COMPANY SNAPSHOT & DEVELOPMENTS 9.6.2 CURRENT AND NEXT-GEN COCKPIT DETAILS 9.6.3 FEATURE ANALYSIS 9.7 VOLKSWAGEN AUDI 9.7.1 COMPANY SNAPSHOT & DEVELOPMENTS 9.7.2 CURRENT AND NEXT-GEN COCKPIT DETAILS 9.7.3 FEATURE ANALYSIS 9.8 BMW 9.8.1 COMPANY SNAPSHOT & DEVELOPMENTS 9.8.2 CURRENT AND NEXT-GEN COCKPIT DETAILS 9.8.3 FEATURE ANALYSIS 9.9 MERCEDES-BENZ 9.9.1 COMPANY SNAPSHOT & DEVELOPMENTS 9.9.2 CURRENT AND NEXT-GEN COCKPIT DETAILS 9.9.3 FEATURE ANALYSIS 9.10 RIVIAN 9.10.1 COMPANY SNAPSHOT & DEVELOPMENTS 9.10.2 CURRENT AND NEXT-GEN COCKPIT DETAILS 9.10.3 FEATURE ANALYSIS 9.11 STELLANTIS 9.11.1 COMPANY SNAPSHOT & DEVELOPMENTS 9.11.2 CURRENT AND NEXT-GEN COCKPIT DETAILS 9.11.3 FEATURE ANALYSIS 9.12 FORD MOTORS 9.12.1 COMPANY SNAPSHOT & DEVELOPMENTS 9.12.2 CURRENT AND NEXT-GEN COCKPIT DETAILS 9.12.3 FEATURE ANALYSIS 9.13 GM 9.13.1 COMPANY SNAPSHOT & DEVELOPMENTS 9.13.2 CURRENT AND NEXT-GEN COCKPIT DETAILS 9.13.3 FEATURE ANALYSIS 10. FINAL TAKEAWAYS 11. APPENDIX

 

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