![]() 北米の食品・医薬品用食用包装市場予測 2023-2032NORTH AMERICA EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 北米の食品・医薬品向け食用包装市場の成長は、予測期間2023-2032年にCAGR 4.14%で進展すると予測される。この地域の盛んな食品・医薬品分野が北米の食用包装市場の成長を牽引している。市場成長... もっと見る
![]()
サマリー主な調査結果北米の食品・医薬品向け食用包装市場の成長は、予測期間2023-2032年にCAGR 4.14%で進展すると予測される。この地域の盛んな食品・医薬品分野が北米の食用包装市場の成長を牽引している。市場成長は、複数の食用包装製造ビジネスの存在とパッケージイノベーションの拡大によってさらに促進される。 市場インサイト 北米の食品・医薬品向け食用包装市場の成長評価では、カナダと米国が評価されている。カナダでは、合成包装に対する消費者の意識の高まりと環境意識の高まりが市場成長の要因となっている。また、カナダの包装業界では環境に優しい包装が人気を集めている。さらに、繊維ベースのパッケージングが普及し、ブランドはより環境に優しいパッケージングを使用するようになっている。 さらに、政府は使い捨てプラスチックを違法化する方針を表明した。これにより、可食パッケージのような環境に優しい代替品への需要が高まっている。また、すぐに食べられて便利な食品に対する需要が大きいことから、国内の食品産業は可食包装の主要な消費者のひとつとなっている。その上、コンビニエンス・フードやスナック菓子の小分けや1回分サイズの需要が増えている。さらに、消費者は乾燥食品、ベーカリー製品、ナッツ類、スナック食品、ホットココア・スティック&パウチなどのアイテムへの支出を増やしている。こうした側面が、カナダの食品・医薬品用可食性包装市場の成長機会を可能にしている。 競争洞察 市場の大手企業には、Apeel Sciences社、MonoSol LLC社、Decomer Technology OÜ社などがある。 弊社のレポート提供内容は以下のとおりです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域および国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. EMERGING USE OF NANOTECHNOLOGY IN EDIBLE PACKAGING 2.5.2. WIDE ARRAY OF BIOMATERIALS AVAILABLE FOR EDIBLE PACKAGING 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. GROWING CONCERNS ASSOCIATED WITH INCREASING PACKAGING WASTE 3.1.2. SURGE IN DEMAND FOR PROCESSED FOODS 3.1.3. FAVORABLE INITIATIVES THROUGH RESEARCH, DEVELOPMENT, & PRODUCT LAUNCHES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. CHALLENGES WITH THE COMMERCIALIZATION OF EDIBLE PACKAGING 3.2.2. RELUCTANT CONSUMER ACCEPTANCE 4. KEY ANALYTICS 4.1. PARENT MARKET ANALYSIS 4.2. EDIBLE PACKAGING MARKET ANALYSIS 4.2.1. TYPES OF EDIBLE PACKAGING 4.2.2. ADVANTAGES OF EDIBLE PACKAGING 4.2.3. DISADVANTAGES OF EDIBLE PACKAGING 4.2.4. DESIRABLE CHARACTERISTICS OF EDIBLE PACKAGING 4.2.5. EDIBLE PACKAGING PRODUCTION METHODS 4.2.5.1. EDIBLE FILM-FORMING TECHNIQUES 4.2.5.2. EDIBLE COATING-FORMING TECHNIQUES 4.3. KEY MARKET TRENDS 4.4. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.4.1. BUYERS POWER 4.4.2. SUPPLIERS POWER 4.4.3. SUBSTITUTION 4.4.4. NEW ENTRANTS 4.4.5. INDUSTRY RIVALRY 4.5. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.5.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR UNITED STATES 4.6. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.7. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.8. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.8.1. RAW MATERIALS 4.8.2. EDIBLE PACKAGING DEVELOPMENT & MANUFACTURING 4.8.3. SALES AND DISTRIBUTION 4.8.4. END-USERS 4.9. PATENT ANALYSIS 5. MARKET BY SOURCE 5.1. PLANT-BASED 5.2. ANIMAL-BASED 6. MARKET BY COMPONENT 6.1. PROTEIN 6.2. POLYSACCHARIDE 6.3. LIPID 6.4. OTHER COMPONENTS 7. MARKET BY APPLICATION 7.1. FOOD 7.1.1. FRESH FOOD 7.1.2. BAKERY & CONFECTIONERY 7.1.3. FROZEN FOOD 7.1.4. OTHER FOODS 7.2. PHARMACEUTICAL 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. NORTH AMERICA 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. NORTH AMERICA EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET DRIVERS 8.1.3. NORTH AMERICA EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET CHALLENGES 8.1.4. REGULATORY FRAMEWORK IN NORTH AMERICA EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET 8.1.5. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET 8.1.6. COUNTRY ANALYSIS 8.1.6.1. UNITED STATES 8.1.6.1.1. UNITED STATES EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.2. CANADA 8.1.6.2.1. CANADA EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. ALLINALL INGREDIENTS LTD 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCT LIST 9.2.2. AMTREX NATURE CARE PVT LTD 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCT LIST 9.2.3. APEEL SCIENCES 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCT LIST 9.2.4. DECOMER TECHNOLOGY OÜ 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCT LIST 9.2.5. DEVRO LIMITED 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCT LIST 9.2.6. EVOWARE 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCT LIST 9.2.7. GLANBIA NUTRITIONALS INC 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCT LIST 9.2.8. INGREDION INC 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCT LIST 9.2.9. JRF TECHNOLOGY LLC 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCT LIST 9.2.10. MANTROSE-HAEUSER CO INC 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCT LIST 9.2.11. MONOSOL LLC 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCT LIST 9.2.12. NAGASE & CO LTD 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCT LIST 9.2.13. NOTPLA LIMITED 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCT LIST 9.2.14. PACE INTERNATIONAL 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCT LIST 9.2.15. TATE & LYLE PLC 9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.15.2. PRODUCT LIST
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. EMERGING USE OF NANOTECHNOLOGY IN EDIBLE PACKAGING 2.5.2. WIDE ARRAY OF BIOMATERIALS AVAILABLE FOR EDIBLE PACKAGING 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. GROWING CONCERNS ASSOCIATED WITH INCREASING PACKAGING WASTE 3.1.2. SURGE IN DEMAND FOR PROCESSED FOODS 3.1.3. FAVORABLE INITIATIVES THROUGH RESEARCH, DEVELOPMENT, & PRODUCT LAUNCHES 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. CHALLENGES WITH THE COMMERCIALIZATION OF EDIBLE PACKAGING 3.2.2. RELUCTANT CONSUMER ACCEPTANCE 4. KEY ANALYTICS 4.1. PARENT MARKET ANALYSIS 4.2. EDIBLE PACKAGING MARKET ANALYSIS 4.2.1. TYPES OF EDIBLE PACKAGING 4.2.2. ADVANTAGES OF EDIBLE PACKAGING 4.2.3. DISADVANTAGES OF EDIBLE PACKAGING 4.2.4. DESIRABLE CHARACTERISTICS OF EDIBLE PACKAGING 4.2.5. EDIBLE PACKAGING PRODUCTION METHODS 4.2.5.1. EDIBLE FILM-FORMING TECHNIQUES 4.2.5.2. EDIBLE COATING-FORMING TECHNIQUES 4.3. KEY MARKET TRENDS 4.4. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.4.1. BUYERS POWER 4.4.2. SUPPLIERS POWER 4.4.3. SUBSTITUTION 4.4.4. NEW ENTRANTS 4.4.5. INDUSTRY RIVALRY 4.5. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.5.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR UNITED STATES 4.6. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.7. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.8. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.8.1. RAW MATERIALS 4.8.2. EDIBLE PACKAGING DEVELOPMENT & MANUFACTURING 4.8.3. SALES AND DISTRIBUTION 4.8.4. END-USERS 4.9. PATENT ANALYSIS 5. MARKET BY SOURCE 5.1. PLANT-BASED 5.2. ANIMAL-BASED 6. MARKET BY COMPONENT 6.1. PROTEIN 6.2. POLYSACCHARIDE 6.3. LIPID 6.4. OTHER COMPONENTS 7. MARKET BY APPLICATION 7.1. FOOD 7.1.1. FRESH FOOD 7.1.2. BAKERY & CONFECTIONERY 7.1.3. FROZEN FOOD 7.1.4. OTHER FOODS 7.2. PHARMACEUTICAL 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. NORTH AMERICA 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. NORTH AMERICA EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET DRIVERS 8.1.3. NORTH AMERICA EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET CHALLENGES 8.1.4. REGULATORY FRAMEWORK IN NORTH AMERICA EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET 8.1.5. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET 8.1.6. COUNTRY ANALYSIS 8.1.6.1. UNITED STATES 8.1.6.1.1. UNITED STATES EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.6.2. CANADA 8.1.6.2.1. CANADA EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. ALLINALL INGREDIENTS LTD 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCT LIST 9.2.2. AMTREX NATURE CARE PVT LTD 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCT LIST 9.2.3. APEEL SCIENCES 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCT LIST 9.2.4. DECOMER TECHNOLOGY OÜ 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCT LIST 9.2.5. DEVRO LIMITED 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCT LIST 9.2.6. EVOWARE 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCT LIST 9.2.7. GLANBIA NUTRITIONALS INC 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCT LIST 9.2.8. INGREDION INC 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCT LIST 9.2.9. JRF TECHNOLOGY LLC 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCT LIST 9.2.10. MANTROSE-HAEUSER CO INC 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCT LIST 9.2.11. MONOSOL LLC 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCT LIST 9.2.12. NAGASE & CO LTD 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCT LIST 9.2.13. NOTPLA LIMITED 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCT LIST 9.2.14. PACE INTERNATIONAL 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCT LIST 9.2.15. TATE & LYLE PLC 9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.15.2. PRODUCT LIST
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
Inkwood Research社のその他分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2025/03/11 10:26 147.68 円 160.59 円 193.03 円 |