世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インスタントコーヒー市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Instant Coffee Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のインスタントコーヒー市場は、2021年に127億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.4%を示し、2027年までに173億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
126 英語

 

サマリー

世界のインスタントコーヒー市場は、2021年に127億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.4%を示し、2027年までに173億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

インスタントコーヒーは、コーヒー粉としても知られ、焙煎したコーヒー豆を粉砕して作る最も広く消費されている飲料の1つです。消費者は、インスタントコーヒーミックスにお湯を注ぐことで、素早く1杯のコーヒーを用意することができます。醸造されたコーヒーと比較して、インスタント コーヒーのカフェイン含有量が低いが、抗酸化物質の高い量で構成されます。インスタント コーヒーの定期的な消費は、代謝を高める、脳機能を改善し、肝臓の健康を強化するのに役立ちます。このため、インスタント コーヒー、特に、世界中の労働人口の間で絶大な人気を集めています。

インスタントコーヒーの世界市場ドライバ。

インスタントコーヒーメーカーは、消費者層を拡大するために、モカ、グリーンビーン、イタリアンロースト、フレンチバニラ、ジンジャーブレッドクッキー、カルダモンパン、チョコレートキャラメルなどの新しいコーヒーフレーバーを市場に投入しています。また、こうした付加価値製品は、ベーシックな製品よりも利益率が高いため、メーカーの収益性を高めることができ、市場の拡大に寄与しています。
1回分ずつパックされた製品は、より手頃な価格で消費者に利便性を提供するため、家庭やカフェ、ホテル、レストランで強い需要があります。さらに、消費者は大量のパックを購入することなく、新しい味を試すことができます。
プレミアム インスタント コーヒー製品の消費は、中東、東ヨーロッパ、東南アジアのような新興市場で急速なペースで膨らんでいる可処分所得の増加、都市化の成長とこれらの地域の消費者の食品パターンの変更のため増殖しています。
いくつかのインスタントコーヒーを飲む国の人口は、今後数年間で成長することが予想されます。これにより、インスタントコーヒーの消費者層が全体的に拡大し、市場の成長が強化されると予想されます。

主要な市場細分化。
IMARC Groupでは、インスタントコーヒーの世界市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界レベルおよび地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、パッケージ、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

スプレードライ
フリーズドライ

インスタントコーヒーの市場は、製品タイプによってスプレードライとフリーズドライに二分される。このうち、スプレードライタイプのインスタントコーヒーは、フリーズドライタイプよりも比較的手頃な価格であるため、圧倒的なシェアを誇っている。

パッケージ別構成比

ジャー
パウチ
小袋
その他

パウチ包装は、柔軟性、汎用性、軽量性、リサイクル性に優れているため、市場シェアの大半を占めています。他の包装形態とは対照的に、パウチはより便利で安価な包装を提供します。パウチ以外の包装タイプには、ジャーや小袋があります。

流通経路別構成比

企業間取引(B to B
スーパーマーケット、ハイパーマーケット
コンビニエンスストア
オンライン
その他

流通経路別に見ると、スーパーマーケットとハイパーマーケットが、広い棚面積と豊富な品揃えを提供することから、最も大きなセグメントとなっています。スーパーマーケットとハイパーマーケットに続いて、B to B、コンビニエンスストア、オンラインというセグメントがある。

地域別インサイト

ヨーロッパ
アジア太平洋地域
北アメリカ
ラテンアメリカ
中近東・アフリカ

地域別で見ると、ヨーロッパが最も大きなシェアを占めており、市場をリードしています。ヨーロッパには古くからコーヒーを飲む習慣があるため、インスタントコーヒーに対する需要が高いのです。次いで、アジア太平洋地域、北米、中南米、中東・アフリカの順となっています。

競争環境。
世界のインスタントコーヒー市場は、トッププレーヤー(Nestle)が市場全体の約半分のシェアを占めており、非常に集中しているのが特徴である。市場で活動する他の主要なプレーヤーは次のとおりです。

ネスレ
スターバックス株式会社
マシュー・アルジー・アンド・カンパニー・リミテッド
クラフトフーズ
タタ コンシューマープロダクツ リミテッド
シュトラウスグループ
ヤコブス ドゥウェ エグベルツ
チボーコーヒーインターナショナル

本レポートは、世界のインスタントコーヒー産業について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供するものです。市場のマクロ的な概観から、産業実績のミクロ的な詳細、最近の動向、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐にわたります。また、インスタントコーヒーの製造工場を立ち上げるための包括的な分析も行っています。加工・製造要件、プロジェクトコスト、プロジェクト資金、プロジェクト経済性、期待される投資収益率、利益率などを分析しています。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、および何らかの形でインスタントコーヒー産業に関わる、または参入を計画している全ての方にとって必読の書です。本レポートで回答した主な質問
1.2021年のインスタントコーヒーの世界市場規模は?
2.2022-2027年におけるインスタントコーヒーの世界市場の成長率予測は?
3.インスタントコーヒーの世界市場を牽引する主要因は何か?
4.COVID-19がインスタントコーヒーの世界市場に与えた影響とは?
5.インスタントコーヒーの世界市場の製品タイプ別内訳は?
6.インスタントコーヒーの世界市場におけるパッケージ別の内訳は?
7.インスタントコーヒーの世界市場の流通経路別構成は?
8.インスタントコーヒーの世界市場の主要地域は?
9.インスタントコーヒーの世界市場における主要なプレイヤー/企業は?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Coffee Industry
5.1 Market Overview
5.2 Production Volume Trends
5.3 Market Breakup by Region
5.4 Market Breakup by Coffee Bean Type
5.5 Market Forecast
6 Global Instant Coffee Industry
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.2.1 Volume Trends
6.2.2 Value Trends
6.3 Impact of COVID-19
6.4 Price Analysis
6.4.1 Key Price Indicators
6.4.2 Price Structure
6.4.3 Price Trends
6.5 Market Breakup by Packaging
6.6 Market Breakup by Product Type
6.7 Market Breakup by Distribution Channel
6.8 Market Breakup by Region
6.9 Market Forecast
6.10 SWOT Analysis
6.10.1 Overview
6.10.2 Strengths
6.10.3 Weaknesses
6.10.4 Opportunities
6.10.5 Threats
6.11 Value Chain Analysis
6.11.1 Raw Material Procurement
6.11.2 Manufacturing
6.11.3 Marketing
6.11.4 Distribution
6.11.5 Exports
6.11.6 End-Use
6.12 Porter’s Five Forces Analysis
6.12.1 Overview
6.12.2 Bargaining Power of Buyers
6.12.3 Bargaining Power of Suppliers
6.12.4 Degree of Competition
6.12.5 Threat of New Entrants
6.12.6 Threat of Substitutes
6.13 Key Market Drivers and Success Factors
7 Market Breakup by Packaging
7.1 Jar
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Pouch
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Sachet
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Product Type
8.1 Spray Dried
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Freeze Dried
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Business-To-Business
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Supermarkets and Hypermarkets
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Convenience Stores
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Online
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 Europe
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 North America
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Market Share of Key Players
12 Instant Coffee Manufacturing Process
12.1 Product Overview
12.2 Detailed Process Flow
12.3 Various Types of Unit Operations Involved
12.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
13 Project Details, Requirements and Costs Involved
13.1 Land Requirements and Expenditures
13.2 Construction Requirements and Expenditures
13.3 Plant Layout
13.4 Plant Machinery
13.5 Machinery Pictures
13.6 Raw Material Requirements and Expenditures
13.7 Raw Material and Final Product Pictures
13.8 Packaging Requirements and Expenditures
13.9 Transportation Requirements and Expenditures
13.10 Utility Requirements and Expenditures
13.11 Manpower Requirements and Expenditures
13.12 Other Capital Investments
14 Loans and Financial Assistance
15 Project Economics
15.1 Capital Cost of the Project
15.2 Techno-Economic Parameters
15.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
15.4 Taxation and Depreciation
15.5 Income Projections
15.6 Expenditure Projections
15.7 Financial Analysis
15.8 Profit Analysis
16 Key Player Profiles
16.1 Nestle
16.2 Starbucks Corporation
16.3 Matthew Algie & Company Ltd.
16.4 Kraft Foods Inc.
16.5 Tata Consumer Products Limited
16.6 Strauss Group Ltd.
16.7 Jacobs Douwe Egberts
16.8 Tchibo Coffee International Ltd.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global instant coffee market reached a value of US$ 12.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 17.3 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 5.4% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Instant coffee, also known as coffee powder, is one of the most widely consumed beverages made by grinding roasted coffee beans. It enables consumers to quickly prepare a cup of coffee by pouring hot water to the instant coffee mix. In comparison with brewed coffee, instant coffee comprises of lower caffeine content but higher amounts of antioxidants. Regular consumption of instant coffee assists in boosting metabolism, improving brain function and enhancing liver health. Owing to this, instant coffee is gaining immense popularity especially among the working population across the globe.

Global Instant Coffee Market Drivers:

Instant coffee manufacturers are introducing new coffee flavors in the market, such as mocha, green bean, Italian roast, French vanilla, ginger-bread cookie, cardamom bun and chocolate caramel, in order to expand their consumer-base. Moreover, these value-added products tend to fetch a higher margin than basic products, allowing them to increase the profitability of the manufacturers, in turn, contributing to the market growth.
As single-serve packets are more affordable and provide convenience to the consumers, they are experiencing a strong demand in homes, cafés, hotels and restaurants. Moreover, they allow the consumers to try out new flavors without spending on bulk packs.
The consumption of premium instant coffee products is proliferating at a rapid pace in emerging markets like the Middle East, Eastern Europe and South East Asia due to inflating disposable incomes, growing urbanization and altering food patterns of the consumers in these regions.
The population in several instant coffee drinking countries is anticipated to grow in the upcoming years. This is expected to expand the overall consumer-base of instant coffee and strengthen the growth of the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global instant coffee market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, packaging and distribution channel.

Breakup by Product Type:

Spray Dried
Freeze Dried

On the basis of product types, the market is bifurcated as spray dried and freeze dried instant coffee. Amongst these, spray dried instant coffee holds the dominant share as it is relatively affordable than the freeze dried variant.

Breakup by Packaging:

Jar
Pouch
Sachet
Others

Based on packaging, pouches account for the majority of the market share as they are flexible, versatile, lightweight and recyclable in nature. In contrast with other forms of packaging, pouches offer a more convenient and cheaper way of packaging. Besides pouches, the other packaging types include jars and sachets.

Breakup by Distribution Channel:

Business-To-Business
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Online
Others

On the basis of distribution channels, supermarkets and hypermarkets represent the largest segment as they offer large shelf-space and a wide variety of products to choose from. Supermarkets and hypermarkets are followed by the business-to-business, convenience stores and online segments.

Regional Insights:

Europe
Asia-Pacific
North America
Latin America
Middle East and Africa

On a geographical front, Europe enjoys the leading position in the market, holding the biggest share. As Europe has an age-old tradition of coffee-drinking, there is a high demand for instant coffee products in the region. Europe is followed by Asia Pacific, North America, Latin America, and the Middle East and Africa.

Competitive Landscape:
The global instant coffee market is highly concentrated in nature with the top player (Nestle) holding around a half of the overall market share. Some of the other leading players operating in the market are:

Nestle
Starbucks Corporation
Matthew Algie & Company Ltd.
Kraft Foods Inc.
Tata Consumer Products Limited
Strauss Group Ltd.
Jacobs Douwe Egberts
Tchibo Coffee International Ltd.

This report provides a deep insight into the global instant coffee industry covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. The report also provides a comprehensive analysis for setting up an instant coffee manufacturing plant. The study analyses the processing and manufacturing requirements, project cost, project funding, project economics, expected returns on investment, profit margins, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the instant coffee industry in any manner. Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the global instant coffee market in 2021?
2. What is the expected growth rate of the global instant coffee market during 2022-2027?
3. What are the key factors driving the global instant coffee market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global instant coffee market?
5. What is the breakup of the global instant coffee market based on the product type?
6. What is the breakup of the global instant coffee market based on the packaging?
7. What is the breakup of the global instant coffee market based on the distribution channel?
8. What are the key regions in the global instant coffee market?
9. Who are the key players/companies in the global instant coffee market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Coffee Industry
5.1 Market Overview
5.2 Production Volume Trends
5.3 Market Breakup by Region
5.4 Market Breakup by Coffee Bean Type
5.5 Market Forecast
6 Global Instant Coffee Industry
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.2.1 Volume Trends
6.2.2 Value Trends
6.3 Impact of COVID-19
6.4 Price Analysis
6.4.1 Key Price Indicators
6.4.2 Price Structure
6.4.3 Price Trends
6.5 Market Breakup by Packaging
6.6 Market Breakup by Product Type
6.7 Market Breakup by Distribution Channel
6.8 Market Breakup by Region
6.9 Market Forecast
6.10 SWOT Analysis
6.10.1 Overview
6.10.2 Strengths
6.10.3 Weaknesses
6.10.4 Opportunities
6.10.5 Threats
6.11 Value Chain Analysis
6.11.1 Raw Material Procurement
6.11.2 Manufacturing
6.11.3 Marketing
6.11.4 Distribution
6.11.5 Exports
6.11.6 End-Use
6.12 Porter’s Five Forces Analysis
6.12.1 Overview
6.12.2 Bargaining Power of Buyers
6.12.3 Bargaining Power of Suppliers
6.12.4 Degree of Competition
6.12.5 Threat of New Entrants
6.12.6 Threat of Substitutes
6.13 Key Market Drivers and Success Factors
7 Market Breakup by Packaging
7.1 Jar
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Pouch
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Sachet
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Product Type
8.1 Spray Dried
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Freeze Dried
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Business-To-Business
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Supermarkets and Hypermarkets
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Convenience Stores
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Online
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 Europe
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 North America
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Market Share of Key Players
12 Instant Coffee Manufacturing Process
12.1 Product Overview
12.2 Detailed Process Flow
12.3 Various Types of Unit Operations Involved
12.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
13 Project Details, Requirements and Costs Involved
13.1 Land Requirements and Expenditures
13.2 Construction Requirements and Expenditures
13.3 Plant Layout
13.4 Plant Machinery
13.5 Machinery Pictures
13.6 Raw Material Requirements and Expenditures
13.7 Raw Material and Final Product Pictures
13.8 Packaging Requirements and Expenditures
13.9 Transportation Requirements and Expenditures
13.10 Utility Requirements and Expenditures
13.11 Manpower Requirements and Expenditures
13.12 Other Capital Investments
14 Loans and Financial Assistance
15 Project Economics
15.1 Capital Cost of the Project
15.2 Techno-Economic Parameters
15.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
15.4 Taxation and Depreciation
15.5 Income Projections
15.6 Expenditure Projections
15.7 Financial Analysis
15.8 Profit Analysis
16 Key Player Profiles
16.1 Nestle
16.2 Starbucks Corporation
16.3 Matthew Algie & Company Ltd.
16.4 Kraft Foods Inc.
16.5 Tata Consumer Products Limited
16.6 Strauss Group Ltd.
16.7 Jacobs Douwe Egberts
16.8 Tchibo Coffee International Ltd.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

IMARC Services Private Limited. 社の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/19 10:28

144.64 円

160.77 円

193.27 円

ページTOPに戻る