電子商取引市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測E-Commerce Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のEコマース市場は、2021年に13兆米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には55.6兆米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR27.4%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し... もっと見る
サマリー世界のEコマース市場は、2021年に13兆米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には55.6兆米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR27.4%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、弊社では、パンデミックの最終使用産業に対する直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。Eコマース(電子商取引)とは、インターネットを通じて電子的に行われる商取引のことです。消費者向け製品の売買、マーケットプレイスのサービス、カスタマーサポートのほか、オンラインオークション、決済ゲートウェイ、オンラインチケット販売、インターネットバンキングなどの活動が含まれます。Eコマースは通常、B2B(Business to Business)、B2C(Business to Customer)、C2B(Customer to Business)、C2C(Customer to Customer)などの多数のビジネスモデルに基づいて分類される。グローバルな展開、最小限の取引コスト、高い利益率、関係者間の直接的なコミュニケーション、商品やサービスの迅速な提供など、売り手にとって様々なメリットがある。 世界的な都市化の進展は、市場の成長を促進する重要な要因の一つです。さらに、インターネットの普及や、スマートフォン、ラップトップ、タブレットなどのデバイスを使用してeコマースポータルにアクセスする機会が増えていることも、市場の成長に拍車をかけています。Eコマースにより、企業は物理的な拠点を持たずにビジネスを行うことができるため、インフラや通信、諸経費を最小限に抑えることができます。さらに、特に女性の間でオンラインショッピングを好む傾向が強まっていることや、ソーシャルネットワーキングプラットフォームがショッピングの習慣に与える影響が拡大していることも、市場を牽引しています。オンラインショップは、消費者に手間のかからないショッピング体験を提供する一方で、手頃な価格帯で幅広い商品から選択できるようディスプレイされています。さらに、プライベートブランドや消費者への直接販売といったビジネスモデルの登場も、市場の成長に明るい兆しをもたらしています。これにより、企業は消費者データを収集・活用し、消費者にパーソナライズされた製品や体験を提供することができます。コロナウイルス感染症(COVID-19)の蔓延は、戸締まりや社会的疎外感の中で、顧客が必要な商品を注文するためにオンラインプラットフォームに移行していることから、eコマース活動をさらに後押しするものとなっています。 主な市場細分化 IMARC Groupは、世界の電子商取引市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプやトランザクションに基づいて分類しています。 タイプ別内訳 家庭用電化製品 アパレル、フットウェア、アクセサリー 書籍 化粧品 食料品 その他 取引別内訳 企業対消費者 企業間 消費者対消費者 その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋地域 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況 また、このレポートでは市場の競争環境について分析しており、上位のEコマース企業としてAlibaba Group Holding Limited、Amazon.com Inc、Apple Inc、B2W Companhia Digital (Lojas Americanas S/A), Ebay Inc, Groupon Inc, Rakuten, Walmart Inc, Zalando SEなどが挙げられています。本レポートで回答した主な質問 1.世界の電子商取引市場の成長率はどの程度と予想されますか? 2.COVID-19は世界のEコマース市場にどのような影響を与えたか? 3.世界の電子商取引市場を牽引する主な要因は何か? 4.世界の電子商取引市場のタイプ別内訳は? 5.世界の電子商取引市場のトランザクションに基づく内訳は? 6.世界の電子商取引市場における主要地域はどこか? 7.世界の電子商取引市場における主要企業/プレーヤーは? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global E-Commerce Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Home Appliances 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Apparel, Footwear and Accessories 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Books 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Cosmetics 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Groceries 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Others 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Transaction 7.1 Business-to-Consumer 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Business-to-Business 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Consumer-to-Consumer 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Others 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Region 8.1 North America 8.1.1 United States 8.1.1.1 Market Trends 8.1.1.2 Market Forecast 8.1.2 Canada 8.1.2.1 Market Trends 8.1.2.2 Market Forecast 8.2 Asia Pacific 8.2.1 China 8.2.1.1 Market Trends 8.2.1.2 Market Forecast 8.2.2 Japan 8.2.2.1 Market Trends 8.2.2.2 Market Forecast 8.2.3 India 8.2.3.1 Market Trends 8.2.3.2 Market Forecast 8.2.4 South Korea 8.2.4.1 Market Trends 8.2.4.2 Market Forecast 8.2.5 Australia 8.2.5.1 Market Trends 8.2.5.2 Market Forecast 8.2.6 Indonesia 8.2.6.1 Market Trends 8.2.6.2 Market Forecast 8.2.7 Others 8.2.7.1 Market Trends 8.2.7.2 Market Forecast 8.3 Europe 8.3.1 Germany 8.3.1.1 Market Trends 8.3.1.2 Market Forecast 8.3.2 France 8.3.2.1 Market Trends 8.3.2.2 Market Forecast 8.3.3 United Kingdom 8.3.3.1 Market Trends 8.3.3.2 Market Forecast 8.3.4 Italy 8.3.4.1 Market Trends 8.3.4.2 Market Forecast 8.3.5 Spain 8.3.5.1 Market Trends 8.3.5.2 Market Forecast 8.3.6 Russia 8.3.6.1 Market Trends 8.3.6.2 Market Forecast 8.3.7 Others 8.3.7.1 Market Trends 8.3.7.2 Market Forecast 8.4 Latin America 8.4.1 Brazil 8.4.1.1 Market Trends 8.4.1.2 Market Forecast 8.4.2 Mexico 8.4.2.1 Market Trends 8.4.2.2 Market Forecast 8.4.3 Others 8.4.3.1 Market Trends 8.4.3.2 Market Forecast 8.5 Middle East and Africa 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Breakup by Country 8.5.3 Market Forecast 9 SWOT Analysis 9.1 Overview 9.2 Strengths 9.3 Weaknesses 9.4 Opportunities 9.5 Threats 10 Value Chain Analysis 11 Porters Five Forces Analysis 11.1 Overview 11.2 Bargaining Power of Buyers 11.3 Bargaining Power of Suppliers 11.4 Degree of Competition 11.5 Threat of New Entrants 11.6 Threat of Substitutes 12 Price Analysis 13 Competitive Landscape 13.1 Market Structure 13.2 Key Players 13.3 Profiles of Key Players 13.3.1 Alibaba Group Holding Limited 13.3.1.1 Company Overview 13.3.1.2 Product Portfolio 13.3.1.3 Financials 13.3.1.4 SWOT Analysis 13.3.2 Amazon.com Inc. 13.3.2.1 Company Overview 13.3.2.2 Product Portfolio 13.3.2.3 Financials 13.3.2.4 SWOT Analysis 13.3.3 Apple Inc. 13.3.3.1 Company Overview 13.3.3.2 Product Portfolio 13.3.3.3 Financials 13.3.3.4 SWOT Analysis 13.3.4 B2W Companhia Digital (Lojas Americanas S/A) 13.3.4.1 Company Overview 13.3.4.2 Product Portfolio 13.3.4.3 Financials 13.3.4.4 SWOT Analysis 13.3.5 Ebay Inc. 13.3.5.1 Company Overview 13.3.5.2 Product Portfolio 13.3.5.3 Financials 13.3.5.4 SWOT Analysis 13.3.6 Groupon Inc. 13.3.6.1 Company Overview 13.3.6.2 Product Portfolio 13.3.6.3 Financials 13.3.6.4 SWOT Analysis 13.3.7 Rakuten 13.3.7.1 Company Overview 13.3.7.2 Product Portfolio 13.3.7.3 Financials 13.3.7.4 SWOT Analysis 13.3.8 Walmart Inc. 13.3.8.1 Company Overview 13.3.8.2 Product Portfolio 13.3.8.3 Financials 13.3.8.4 SWOT Analysis 13.3.9 Zalando SE 13.3.9.1 Company Overview 13.3.9.2 Product Portfolio 13.3.9.3 Financials
SummaryThe global e-commerce market reached a value of US$ 13 Trillion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 55.6 Trillion by 2027, exhibiting a CAGR of 27.4% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global E-Commerce Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Home Appliances 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Apparel, Footwear and Accessories 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Books 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Cosmetics 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Groceries 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Others 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Transaction 7.1 Business-to-Consumer 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Business-to-Business 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Consumer-to-Consumer 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Others 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Region 8.1 North America 8.1.1 United States 8.1.1.1 Market Trends 8.1.1.2 Market Forecast 8.1.2 Canada 8.1.2.1 Market Trends 8.1.2.2 Market Forecast 8.2 Asia Pacific 8.2.1 China 8.2.1.1 Market Trends 8.2.1.2 Market Forecast 8.2.2 Japan 8.2.2.1 Market Trends 8.2.2.2 Market Forecast 8.2.3 India 8.2.3.1 Market Trends 8.2.3.2 Market Forecast 8.2.4 South Korea 8.2.4.1 Market Trends 8.2.4.2 Market Forecast 8.2.5 Australia 8.2.5.1 Market Trends 8.2.5.2 Market Forecast 8.2.6 Indonesia 8.2.6.1 Market Trends 8.2.6.2 Market Forecast 8.2.7 Others 8.2.7.1 Market Trends 8.2.7.2 Market Forecast 8.3 Europe 8.3.1 Germany 8.3.1.1 Market Trends 8.3.1.2 Market Forecast 8.3.2 France 8.3.2.1 Market Trends 8.3.2.2 Market Forecast 8.3.3 United Kingdom 8.3.3.1 Market Trends 8.3.3.2 Market Forecast 8.3.4 Italy 8.3.4.1 Market Trends 8.3.4.2 Market Forecast 8.3.5 Spain 8.3.5.1 Market Trends 8.3.5.2 Market Forecast 8.3.6 Russia 8.3.6.1 Market Trends 8.3.6.2 Market Forecast 8.3.7 Others 8.3.7.1 Market Trends 8.3.7.2 Market Forecast 8.4 Latin America 8.4.1 Brazil 8.4.1.1 Market Trends 8.4.1.2 Market Forecast 8.4.2 Mexico 8.4.2.1 Market Trends 8.4.2.2 Market Forecast 8.4.3 Others 8.4.3.1 Market Trends 8.4.3.2 Market Forecast 8.5 Middle East and Africa 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Breakup by Country 8.5.3 Market Forecast 9 SWOT Analysis 9.1 Overview 9.2 Strengths 9.3 Weaknesses 9.4 Opportunities 9.5 Threats 10 Value Chain Analysis 11 Porters Five Forces Analysis 11.1 Overview 11.2 Bargaining Power of Buyers 11.3 Bargaining Power of Suppliers 11.4 Degree of Competition 11.5 Threat of New Entrants 11.6 Threat of Substitutes 12 Price Analysis 13 Competitive Landscape 13.1 Market Structure 13.2 Key Players 13.3 Profiles of Key Players 13.3.1 Alibaba Group Holding Limited 13.3.1.1 Company Overview 13.3.1.2 Product Portfolio 13.3.1.3 Financials 13.3.1.4 SWOT Analysis 13.3.2 Amazon.com Inc. 13.3.2.1 Company Overview 13.3.2.2 Product Portfolio 13.3.2.3 Financials 13.3.2.4 SWOT Analysis 13.3.3 Apple Inc. 13.3.3.1 Company Overview 13.3.3.2 Product Portfolio 13.3.3.3 Financials 13.3.3.4 SWOT Analysis 13.3.4 B2W Companhia Digital (Lojas Americanas S/A) 13.3.4.1 Company Overview 13.3.4.2 Product Portfolio 13.3.4.3 Financials 13.3.4.4 SWOT Analysis 13.3.5 Ebay Inc. 13.3.5.1 Company Overview 13.3.5.2 Product Portfolio 13.3.5.3 Financials 13.3.5.4 SWOT Analysis 13.3.6 Groupon Inc. 13.3.6.1 Company Overview 13.3.6.2 Product Portfolio 13.3.6.3 Financials 13.3.6.4 SWOT Analysis 13.3.7 Rakuten 13.3.7.1 Company Overview 13.3.7.2 Product Portfolio 13.3.7.3 Financials 13.3.7.4 SWOT Analysis 13.3.8 Walmart Inc. 13.3.8.1 Company Overview 13.3.8.2 Product Portfolio 13.3.8.3 Financials 13.3.8.4 SWOT Analysis 13.3.9 Zalando SE 13.3.9.1 Company Overview 13.3.9.2 Product Portfolio 13.3.9.3 Financials
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(EC)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のEC分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |