世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

電子商取引市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


E-Commerce Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のEコマース市場は、2021年に13兆米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には55.6兆米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR27.4%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
142 英語

 

サマリー

世界のEコマース市場は、2021年に13兆米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には55.6兆米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR27.4%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、弊社では、パンデミックの最終使用産業に対する直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

Eコマース(電子商取引)とは、インターネットを通じて電子的に行われる商取引のことです。消費者向け製品の売買、マーケットプレイスのサービス、カスタマーサポートのほか、オンラインオークション、決済ゲートウェイ、オンラインチケット販売、インターネットバンキングなどの活動が含まれます。Eコマースは通常、B2B(Business to Business)、B2C(Business to Customer)、C2B(Customer to Business)、C2C(Customer to Customer)などの多数のビジネスモデルに基づいて分類される。グローバルな展開、最小限の取引コスト、高い利益率、関係者間の直接的なコミュニケーション、商品やサービスの迅速な提供など、売り手にとって様々なメリットがある。

世界的な都市化の進展は、市場の成長を促進する重要な要因の一つです。さらに、インターネットの普及や、スマートフォン、ラップトップ、タブレットなどのデバイスを使用してeコマースポータルにアクセスする機会が増えていることも、市場の成長に拍車をかけています。Eコマースにより、企業は物理的な拠点を持たずにビジネスを行うことができるため、インフラや通信、諸経費を最小限に抑えることができます。さらに、特に女性の間でオンラインショッピングを好む傾向が強まっていることや、ソーシャルネットワーキングプラットフォームがショッピングの習慣に与える影響が拡大していることも、市場を牽引しています。オンラインショップは、消費者に手間のかからないショッピング体験を提供する一方で、手頃な価格帯で幅広い商品から選択できるようディスプレイされています。さらに、プライベートブランドや消費者への直接販売といったビジネスモデルの登場も、市場の成長に明るい兆しをもたらしています。これにより、企業は消費者データを収集・活用し、消費者にパーソナライズされた製品や体験を提供することができます。コロナウイルス感染症(COVID-19)の蔓延は、戸締まりや社会的疎外感の中で、顧客が必要な商品を注文するためにオンラインプラットフォームに移行していることから、eコマース活動をさらに後押しするものとなっています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界の電子商取引市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプやトランザクションに基づいて分類しています。

タイプ別内訳

家庭用電化製品
アパレル、フットウェア、アクセサリー
書籍
化粧品
食料品
その他

取引別内訳

企業対消費者
企業間
消費者対消費者
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋地域
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況

また、このレポートでは市場の競争環境について分析しており、上位のEコマース企業としてAlibaba Group Holding Limited、Amazon.com Inc、Apple Inc、B2W Companhia Digital (Lojas Americanas S/A), Ebay Inc, Groupon Inc, Rakuten, Walmart Inc, Zalando SEなどが挙げられています。本レポートで回答した主な質問
1.世界の電子商取引市場の成長率はどの程度と予想されますか?
2.COVID-19は世界のEコマース市場にどのような影響を与えたか?
3.世界の電子商取引市場を牽引する主な要因は何か?
4.世界の電子商取引市場のタイプ別内訳は?
5.世界の電子商取引市場のトランザクションに基づく内訳は?
6.世界の電子商取引市場における主要地域はどこか?
7.世界の電子商取引市場における主要企業/プレーヤーは?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global E-Commerce Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Home Appliances
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Apparel, Footwear and Accessories
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Books
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Cosmetics
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Groceries
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Transaction
7.1 Business-to-Consumer
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Business-to-Business
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Consumer-to-Consumer
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North America
8.1.1 United States
8.1.1.1 Market Trends
8.1.1.2 Market Forecast
8.1.2 Canada
8.1.2.1 Market Trends
8.1.2.2 Market Forecast
8.2 Asia Pacific
8.2.1 China
8.2.1.1 Market Trends
8.2.1.2 Market Forecast
8.2.2 Japan
8.2.2.1 Market Trends
8.2.2.2 Market Forecast
8.2.3 India
8.2.3.1 Market Trends
8.2.3.2 Market Forecast
8.2.4 South Korea
8.2.4.1 Market Trends
8.2.4.2 Market Forecast
8.2.5 Australia
8.2.5.1 Market Trends
8.2.5.2 Market Forecast
8.2.6 Indonesia
8.2.6.1 Market Trends
8.2.6.2 Market Forecast
8.2.7 Others
8.2.7.1 Market Trends
8.2.7.2 Market Forecast
8.3 Europe
8.3.1 Germany
8.3.1.1 Market Trends
8.3.1.2 Market Forecast
8.3.2 France
8.3.2.1 Market Trends
8.3.2.2 Market Forecast
8.3.3 United Kingdom
8.3.3.1 Market Trends
8.3.3.2 Market Forecast
8.3.4 Italy
8.3.4.1 Market Trends
8.3.4.2 Market Forecast
8.3.5 Spain
8.3.5.1 Market Trends
8.3.5.2 Market Forecast
8.3.6 Russia
8.3.6.1 Market Trends
8.3.6.2 Market Forecast
8.3.7 Others
8.3.7.1 Market Trends
8.3.7.2 Market Forecast
8.4 Latin America
8.4.1 Brazil
8.4.1.1 Market Trends
8.4.1.2 Market Forecast
8.4.2 Mexico
8.4.2.1 Market Trends
8.4.2.2 Market Forecast
8.4.3 Others
8.4.3.1 Market Trends
8.4.3.2 Market Forecast
8.5 Middle East and Africa
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Breakup by Country
8.5.3 Market Forecast
9 SWOT Analysis
9.1 Overview
9.2 Strengths
9.3 Weaknesses
9.4 Opportunities
9.5 Threats
10 Value Chain Analysis
11 Porters Five Forces Analysis
11.1 Overview
11.2 Bargaining Power of Buyers
11.3 Bargaining Power of Suppliers
11.4 Degree of Competition
11.5 Threat of New Entrants
11.6 Threat of Substitutes
12 Price Analysis
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.3 Profiles of Key Players
13.3.1 Alibaba Group Holding Limited
13.3.1.1 Company Overview
13.3.1.2 Product Portfolio
13.3.1.3 Financials
13.3.1.4 SWOT Analysis
13.3.2 Amazon.com Inc.
13.3.2.1 Company Overview
13.3.2.2 Product Portfolio
13.3.2.3 Financials
13.3.2.4 SWOT Analysis
13.3.3 Apple Inc.
13.3.3.1 Company Overview
13.3.3.2 Product Portfolio
13.3.3.3 Financials
13.3.3.4 SWOT Analysis
13.3.4 B2W Companhia Digital (Lojas Americanas S/A)
13.3.4.1 Company Overview
13.3.4.2 Product Portfolio
13.3.4.3 Financials
13.3.4.4 SWOT Analysis
13.3.5 Ebay Inc.
13.3.5.1 Company Overview
13.3.5.2 Product Portfolio
13.3.5.3 Financials
13.3.5.4 SWOT Analysis
13.3.6 Groupon Inc.
13.3.6.1 Company Overview
13.3.6.2 Product Portfolio
13.3.6.3 Financials
13.3.6.4 SWOT Analysis
13.3.7 Rakuten
13.3.7.1 Company Overview
13.3.7.2 Product Portfolio
13.3.7.3 Financials
13.3.7.4 SWOT Analysis
13.3.8 Walmart Inc.
13.3.8.1 Company Overview
13.3.8.2 Product Portfolio
13.3.8.3 Financials
13.3.8.4 SWOT Analysis
13.3.9 Zalando SE
13.3.9.1 Company Overview
13.3.9.2 Product Portfolio
13.3.9.3 Financials

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global e-commerce market reached a value of US$ 13 Trillion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 55.6 Trillion by 2027, exhibiting a CAGR of 27.4% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

E-commerce, or electronic commerce, refers to the commercial transactions that are conducted electronically through the internet. It involves buying and selling consumer products, marketplace services and customer support, along with other activities, such as online auctions, payment gateways, online ticketing and internet banking. E-commerce is usually classified based on numerous business models, which include Business to Business (B2B), Business to Customer (B2C), Customer to Business (C2B) and Customer to Customer (C2C). It offers various benefits to the seller, such as a global reach, minimal transaction costs, higher margins of profit, direct communication between the parties involved and quick delivery of goods and services.

Rapid urbanization across the globe is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, increasing internet penetration and usage of devices, such as smartphones, laptops and tablets to access e-commerce portals, is also providing a boost to the market growth. E-commerce enables organizations to conduct business without maintaining a physical presence, thereby minimizing the infrastructure, communication and overhead costs. The market is further driven by the increasing preference for online shopping, especially among women, and the growing influence of social networking platforms on shopping habits. Online retail channels provide a hassle-free shopping experience to the consumers while displaying a wide variety of products to choose from, at affordable price-points. Additionally, the advent of private-label and direct to consumer-based business models is also creating a positive outlook for the market growth. This enables the organizations to collect and use consumer data and provide personalized products and experiences to the consumer. The spread of the coronavirus disease (COVID-19) has provided a further push to e-commerce activities as customers shift toward online platforms for ordering essential items amid lockdown and social distancing measures.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global e-commerce market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type and transaction.

Breakup by Type:

Home Appliances
Apparel, Footwear and Accessories
Books
Cosmetics
Groceries
Others

Breakup by Transaction:

Business-to-Consumer
Business-to-Business
Consumer-to-Consumer
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the top e-commerce companies being Alibaba Group Holding Limited, Amazon.com Inc., Apple Inc., B2W Companhia Digital (Lojas Americanas S/A), Ebay Inc., Groupon Inc., Rakuten, Walmart Inc., Zalando SE, etc. Key Questions Answered in this Report
1. What is the expected growth rate of the global e-commerce market?
2. What has been the impact of COVID-19 on the global e-commerce market?
3. What are the key factors driving the global e-commerce market?
4. What is the breakup of the global e-commerce market based on the type?
5. What is the breakup of the global e-commerce market based on the transaction?
6. What are the key regions in the global e-commerce market?
7. Who are the key companies/players in the global e-commerce market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global E-Commerce Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Home Appliances
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Apparel, Footwear and Accessories
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Books
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Cosmetics
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Groceries
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Transaction
7.1 Business-to-Consumer
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Business-to-Business
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Consumer-to-Consumer
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North America
8.1.1 United States
8.1.1.1 Market Trends
8.1.1.2 Market Forecast
8.1.2 Canada
8.1.2.1 Market Trends
8.1.2.2 Market Forecast
8.2 Asia Pacific
8.2.1 China
8.2.1.1 Market Trends
8.2.1.2 Market Forecast
8.2.2 Japan
8.2.2.1 Market Trends
8.2.2.2 Market Forecast
8.2.3 India
8.2.3.1 Market Trends
8.2.3.2 Market Forecast
8.2.4 South Korea
8.2.4.1 Market Trends
8.2.4.2 Market Forecast
8.2.5 Australia
8.2.5.1 Market Trends
8.2.5.2 Market Forecast
8.2.6 Indonesia
8.2.6.1 Market Trends
8.2.6.2 Market Forecast
8.2.7 Others
8.2.7.1 Market Trends
8.2.7.2 Market Forecast
8.3 Europe
8.3.1 Germany
8.3.1.1 Market Trends
8.3.1.2 Market Forecast
8.3.2 France
8.3.2.1 Market Trends
8.3.2.2 Market Forecast
8.3.3 United Kingdom
8.3.3.1 Market Trends
8.3.3.2 Market Forecast
8.3.4 Italy
8.3.4.1 Market Trends
8.3.4.2 Market Forecast
8.3.5 Spain
8.3.5.1 Market Trends
8.3.5.2 Market Forecast
8.3.6 Russia
8.3.6.1 Market Trends
8.3.6.2 Market Forecast
8.3.7 Others
8.3.7.1 Market Trends
8.3.7.2 Market Forecast
8.4 Latin America
8.4.1 Brazil
8.4.1.1 Market Trends
8.4.1.2 Market Forecast
8.4.2 Mexico
8.4.2.1 Market Trends
8.4.2.2 Market Forecast
8.4.3 Others
8.4.3.1 Market Trends
8.4.3.2 Market Forecast
8.5 Middle East and Africa
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Breakup by Country
8.5.3 Market Forecast
9 SWOT Analysis
9.1 Overview
9.2 Strengths
9.3 Weaknesses
9.4 Opportunities
9.5 Threats
10 Value Chain Analysis
11 Porters Five Forces Analysis
11.1 Overview
11.2 Bargaining Power of Buyers
11.3 Bargaining Power of Suppliers
11.4 Degree of Competition
11.5 Threat of New Entrants
11.6 Threat of Substitutes
12 Price Analysis
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.3 Profiles of Key Players
13.3.1 Alibaba Group Holding Limited
13.3.1.1 Company Overview
13.3.1.2 Product Portfolio
13.3.1.3 Financials
13.3.1.4 SWOT Analysis
13.3.2 Amazon.com Inc.
13.3.2.1 Company Overview
13.3.2.2 Product Portfolio
13.3.2.3 Financials
13.3.2.4 SWOT Analysis
13.3.3 Apple Inc.
13.3.3.1 Company Overview
13.3.3.2 Product Portfolio
13.3.3.3 Financials
13.3.3.4 SWOT Analysis
13.3.4 B2W Companhia Digital (Lojas Americanas S/A)
13.3.4.1 Company Overview
13.3.4.2 Product Portfolio
13.3.4.3 Financials
13.3.4.4 SWOT Analysis
13.3.5 Ebay Inc.
13.3.5.1 Company Overview
13.3.5.2 Product Portfolio
13.3.5.3 Financials
13.3.5.4 SWOT Analysis
13.3.6 Groupon Inc.
13.3.6.1 Company Overview
13.3.6.2 Product Portfolio
13.3.6.3 Financials
13.3.6.4 SWOT Analysis
13.3.7 Rakuten
13.3.7.1 Company Overview
13.3.7.2 Product Portfolio
13.3.7.3 Financials
13.3.7.4 SWOT Analysis
13.3.8 Walmart Inc.
13.3.8.1 Company Overview
13.3.8.2 Product Portfolio
13.3.8.3 Financials
13.3.8.4 SWOT Analysis
13.3.9 Zalando SE
13.3.9.1 Company Overview
13.3.9.2 Product Portfolio
13.3.9.3 Financials

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る