カメラレンズ市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Camera Lens Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のカメラレンズ市場は、2021年に46億8000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.10%を示し、2027年までに67億7000万米ドルの市場に達すると予測しています。COVI... もっと見る
サマリー世界のカメラレンズ市場は、2021年に46億8000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.10%を示し、2027年までに67億7000万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。カメラレンズは、写真レンズとも呼ばれ、カメラ本体に装着される光学装置です。凸型または凹型のガラス板を組み合わせて作られ、焦点距離、速度、絞り幅、倍率、角度幅など、さまざまな記述要素に依存して写真の品質を向上させる。シャープな写真を撮るために十分な光を通すため、カメラレンズは世界中の家電、自動車、ヘルスケア産業で幅広く使用されています。 カメラレンズの市場動向 現在、自動車業界では、リアビュー光学系、ヘッドアップディスプレイ(HUD)、バックアップカメラシステム、位置検出装置など、高性能カメラレンズの需要が高まっている。これは、消費者が高品質のビデオや画像を撮影することができるマルチカメラスマートフォンの開発の増加とともに、市場を促進する主要な要因の1つを表しています。さらに、主要な市場参加者は、より高い製品差別化を達成するために高度な機能を備えたミラーレスカメラを導入しており、これが市場の成長を後押ししています。また、商品撮影やポートレート撮影のために、個人で大口径のレンズを使用することが増えています。さらに、手ぶれ補正、高速プロセッサ、高速ストレージなど、デジタルカメラの技術的な進歩も相まって、市場にプラスの影響を及ぼしています。これに加えて、医療専門家は介入処置中の柔軟性を高めるために拡張現実(AR)ベースの画像誘導療法に広く投資しており、これは業界の投資家に有利な成長機会を提供しています。さらに、いくつかの国の政府は、ドライバーレスカーへの強化レンズの実装を推進しています。これは、その信頼性と安全性を向上させ、市場成長を強化すると予測されます。 主な市場セグメンテーション IMARC Groupは、世界のカメラレンズ市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析を、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、流通チャネル、アプリケーションに基づいて分類しています。 タイプ別ブレークアップ 内蔵レンズ 交換レンズ プライムレンズ 広角レンズ 中望遠レンズ 望遠レンズ その他 販売チャネル別構成比 オンライン オフライン アプリケーション別構成比。 コンシューマーエレクトロニクス モバイル AR/VR/MR その他 オートモーティブ 医療 その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合状況。 業界の競争環境についても、AAC Technologies Holdings Inc.、Ability Opto-Electronics Technology Co.Ltd., Canon Inc., FUJIFILM Corporation, Genius Electronic Optical Co.Ltd.、Haesung Optics Co.Ltd.、Largan Precision Co.(株)ニコン、パナソニック(株)、Samsung Electronics Co.(株)ニコン、(株)サムスン電子、(株)セコニックス(株)ニコン、パナソニック(株)、サムスン電子(株)、セコニックス(株)Ltd.本レポートで回答した主な質問 カメラレンズの世界市場はこれまでどのように推移してきたのか、また今後どのように推移していくのか? COVID-19は世界のカメラレンズ市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域別市場とは? タイプ別の市場構成は? 流通チャネルに基づく市場のブレークアップは? アプリケーションに基づく市場のブレークアップは? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は? カメラレンズの世界市場の構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Camera Lens Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Built-in Lens 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Interchangeable Lens 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Key Segments 6.2.2.1 Prime Lens 6.2.2.2 Wide Angle Lens 6.2.2.3 Mid-Range Lens 6.2.2.4 Telephoto Lens 6.2.2.5 Others 6.2.3 Market Forecast 7 Market Breakup by Distribution Channel 7.1 Online 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Offline 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Application 8.1 Consumer Electronics 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Key Segments 8.1.2.1 Mobile 8.1.2.2 AR/VR/MR 8.1.2.3 Others 8.1.3 Market Forecast 8.2 Automotive 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Medical 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 AAC Technologies Holdings Inc. 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.1.3 Financials 14.3.2 Ability Opto-Electronics Technology Co. Ltd. 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 Financials 14.3.3 Canon Inc. 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 Financials 14.3.3.4 SWOT Analysis 14.3.4 FUJIFILM Corporation 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.4.4 SWOT Analysis 14.3.5 Genius Electronic Optical Co. Ltd. 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.6 Haesung Optics Co. Ltd. 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.7 Largan Precision Co. Ltd. 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Nikon Corporation 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 Panasonic Corporation 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 Financials 14.3.9.4 SWOT Analysis 14.3.10 Samsung Electronics Co. Ltd. 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis 14.3.11 SEKONIX Co. Ltd. 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 Financials 14.3.12 Sony Corporation 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio 14.3.12.3 Financials 14.3.12.4 SWOT Analysis 14.3.13 TAMRON Co. Ltd. 14.3.13.1 Company Overview 14.3.13.2 Product Portfolio 14.3.13.3 Financials
SummaryThe global camera lens market reached a value of US$ 4.68 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 6.77 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 6.10% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Camera Lens Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Built-in Lens 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Interchangeable Lens 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Key Segments 6.2.2.1 Prime Lens 6.2.2.2 Wide Angle Lens 6.2.2.3 Mid-Range Lens 6.2.2.4 Telephoto Lens 6.2.2.5 Others 6.2.3 Market Forecast 7 Market Breakup by Distribution Channel 7.1 Online 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Offline 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Application 8.1 Consumer Electronics 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Key Segments 8.1.2.1 Mobile 8.1.2.2 AR/VR/MR 8.1.2.3 Others 8.1.3 Market Forecast 8.2 Automotive 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Medical 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 AAC Technologies Holdings Inc. 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.1.3 Financials 14.3.2 Ability Opto-Electronics Technology Co. Ltd. 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 Financials 14.3.3 Canon Inc. 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 Financials 14.3.3.4 SWOT Analysis 14.3.4 FUJIFILM Corporation 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.4.4 SWOT Analysis 14.3.5 Genius Electronic Optical Co. Ltd. 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.6 Haesung Optics Co. Ltd. 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.7 Largan Precision Co. Ltd. 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Nikon Corporation 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 Panasonic Corporation 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 Financials 14.3.9.4 SWOT Analysis 14.3.10 Samsung Electronics Co. Ltd. 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis 14.3.11 SEKONIX Co. Ltd. 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 Financials 14.3.12 Sony Corporation 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio 14.3.12.3 Financials 14.3.12.4 SWOT Analysis 14.3.13 TAMRON Co. Ltd. 14.3.13.1 Company Overview 14.3.13.2 Product Portfolio 14.3.13.3 Financials
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(センシングカメラ)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のセンシングカメラ分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(camera)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|