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カメラレンズ市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Camera Lens Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のカメラレンズ市場は、2021年に46億8000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.10%を示し、2027年までに67億7000万米ドルの市場に達すると予測しています。COVI... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
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143 英語

 

サマリー

世界のカメラレンズ市場は、2021年に46億8000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.10%を示し、2027年までに67億7000万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

カメラレンズは、写真レンズとも呼ばれ、カメラ本体に装着される光学装置です。凸型または凹型のガラス板を組み合わせて作られ、焦点距離、速度、絞り幅、倍率、角度幅など、さまざまな記述要素に依存して写真の品質を向上させる。シャープな写真を撮るために十分な光を通すため、カメラレンズは世界中の家電、自動車、ヘルスケア産業で幅広く使用されています。

カメラレンズの市場動向
現在、自動車業界では、リアビュー光学系、ヘッドアップディスプレイ(HUD)、バックアップカメラシステム、位置検出装置など、高性能カメラレンズの需要が高まっている。これは、消費者が高品質のビデオや画像を撮影することができるマルチカメラスマートフォンの開発の増加とともに、市場を促進する主要な要因の1つを表しています。さらに、主要な市場参加者は、より高い製品差別化を達成するために高度な機能を備えたミラーレスカメラを導入しており、これが市場の成長を後押ししています。また、商品撮影やポートレート撮影のために、個人で大口径のレンズを使用することが増えています。さらに、手ぶれ補正、高速プロセッサ、高速ストレージなど、デジタルカメラの技術的な進歩も相まって、市場にプラスの影響を及ぼしています。これに加えて、医療専門家は介入処置中の柔軟性を高めるために拡張現実(AR)ベースの画像誘導療法に広く投資しており、これは業界の投資家に有利な成長機会を提供しています。さらに、いくつかの国の政府は、ドライバーレスカーへの強化レンズの実装を推進しています。これは、その信頼性と安全性を向上させ、市場成長を強化すると予測されます。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupは、世界のカメラレンズ市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析を、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、流通チャネル、アプリケーションに基づいて分類しています。

タイプ別ブレークアップ

内蔵レンズ
交換レンズ
プライムレンズ
広角レンズ
中望遠レンズ
望遠レンズ
その他

販売チャネル別構成比

オンライン
オフライン

アプリケーション別構成比。

コンシューマーエレクトロニクス
モバイル
AR/VR/MR
その他
オートモーティブ
医療
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
業界の競争環境についても、AAC Technologies Holdings Inc.、Ability Opto-Electronics Technology Co.Ltd., Canon Inc., FUJIFILM Corporation, Genius Electronic Optical Co.Ltd.、Haesung Optics Co.Ltd.、Largan Precision Co.(株)ニコン、パナソニック(株)、Samsung Electronics Co.(株)ニコン、(株)サムスン電子、(株)セコニックス(株)ニコン、パナソニック(株)、サムスン電子(株)、セコニックス(株)Ltd.本レポートで回答した主な質問
カメラレンズの世界市場はこれまでどのように推移してきたのか、また今後どのように推移していくのか?
COVID-19は世界のカメラレンズ市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
タイプ別の市場構成は?
流通チャネルに基づく市場のブレークアップは?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は?
カメラレンズの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Camera Lens Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Built-in Lens
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Interchangeable Lens
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Key Segments
6.2.2.1 Prime Lens
6.2.2.2 Wide Angle Lens
6.2.2.3 Mid-Range Lens
6.2.2.4 Telephoto Lens
6.2.2.5 Others
6.2.3 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Online
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Offline
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Consumer Electronics
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Key Segments
8.1.2.1 Mobile
8.1.2.2 AR/VR/MR
8.1.2.3 Others
8.1.3 Market Forecast
8.2 Automotive
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Medical
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 AAC Technologies Holdings Inc.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.2 Ability Opto-Electronics Technology Co. Ltd.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.3 Canon Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 FUJIFILM Corporation
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Genius Electronic Optical Co. Ltd.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.6 Haesung Optics Co. Ltd.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.7 Largan Precision Co. Ltd.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Nikon Corporation
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Panasonic Corporation
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Samsung Electronics Co. Ltd.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 SEKONIX Co. Ltd.
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.12 Sony Corporation
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis
14.3.13 TAMRON Co. Ltd.
14.3.13.1 Company Overview
14.3.13.2 Product Portfolio
14.3.13.3 Financials

 

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Summary

The global camera lens market reached a value of US$ 4.68 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 6.77 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 6.10% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

A camera lens, also known as a photographic lens, is an optical device mounted on the body of the camera. It is made with a series of convex or concave glass plates and relies on various descriptors, such as focal length, speed, aperture width, magnification and angle width to enhance the quality of a photograph. As it allows adequate light to pass through it for capturing a sharp photo, a camera lens finds extensive applications in consumer electronics, automotive, and healthcare industries across the globe.

Camera Lens Market Trends:
At present, there is a rise in the demand for high-performance camera lenses in the automobile industry for rearview optics, heads-up displays (HUDs), backup camera systems, and location-sensing devices. This, along with the growing development of multi-camera smartphones that allow consumers to capture high-quality videos and images, represents one of the key factors driving the market. Moreover, key market players are introducing mirrorless cameras with advanced features to achieve higher product differentiation, which is propelling the growth of the market. In addition, there is an increase in the utilization of lenses with a wide aperture among individuals for product or portrait photography. This, coupled with the technological advancements in digital cameras, such as image stabilization, faster processors, and increasing speed and storage capacity, is positively influencing the market. Besides this, medical professionals are extensively investing in augmented reality (AR) based image-guided therapy to increase flexibility during interventional procedures, which is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Additionally, governments of several countries are promoting the implementation of enhanced lenses in driverless cars. This is projected to improve their reliability and safety and strengthen the market growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global camera lens market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, distribution channel and application.

Breakup by Type:

Built-in Lens
Interchangeable Lens
Prime Lens
Wide Angle Lens
Mid-Range Lens
Telephoto Lens
Others

Breakup by Distribution Channel:

Online
Offline

Breakup by Application:

Consumer Electronics
Mobile
AR/VR/MR
Others
Automotive
Medical
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AAC Technologies Holdings Inc., Ability Opto-Electronics Technology Co. Ltd., Canon Inc., FUJIFILM Corporation, Genius Electronic Optical Co. Ltd., Haesung Optics Co. Ltd., Largan Precision Co. Ltd., Nikon Corporation, Panasonic Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd., SEKONIX Co. Ltd., Sony Corporation and TAMRON Co. Ltd. Key Questions Answered in This Report:
How has the global camera lens market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global camera lens market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global camera lens market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Camera Lens Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Built-in Lens
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Interchangeable Lens
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Key Segments
6.2.2.1 Prime Lens
6.2.2.2 Wide Angle Lens
6.2.2.3 Mid-Range Lens
6.2.2.4 Telephoto Lens
6.2.2.5 Others
6.2.3 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Online
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Offline
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Consumer Electronics
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Key Segments
8.1.2.1 Mobile
8.1.2.2 AR/VR/MR
8.1.2.3 Others
8.1.3 Market Forecast
8.2 Automotive
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Medical
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 AAC Technologies Holdings Inc.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.2 Ability Opto-Electronics Technology Co. Ltd.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.3 Canon Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 FUJIFILM Corporation
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Genius Electronic Optical Co. Ltd.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.6 Haesung Optics Co. Ltd.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.7 Largan Precision Co. Ltd.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Nikon Corporation
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Panasonic Corporation
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Samsung Electronics Co. Ltd.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 SEKONIX Co. Ltd.
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.12 Sony Corporation
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis
14.3.13 TAMRON Co. Ltd.
14.3.13.1 Company Overview
14.3.13.2 Product Portfolio
14.3.13.3 Financials

 

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