世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

デジタルカメラ市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Digital Camera Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

デジタルカメラの世界市場は、2021年に72億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.39%を示し、2027年には94億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年3月15日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
107 英語

 

サマリー

デジタルカメラの世界市場は、2021年に72億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.39%を示し、2027年には94億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

デジタルカメラは、デジカメとも呼ばれ、デジタル画像や動画を撮影し、ファインダーやライブビュー画面に表示するために利用される。アナログカメラと比較して、デジタルカメラにはメモリーカード用のスロットが内蔵されており、記憶容量に応じて数百枚の画像を保存することができます。また、デジタルで撮影した画像は、カメラから直接削除することができます。デジタルカメラには、バーストショット、オートフォーカス、シャッタースピード、デジタルズーム、ベストショットセレクタ、センサー感度(ISO)変更、オートホワイトバランス(AWB)などの特殊機能があります。

デジタルカメラは、高画質な写真が撮れるということで、ここ数年、全体的に売れ行きが伸びていました。しかし、高解像度レンズを搭載したプレミアムスマートフォンの登場は、全世界のデジタルカメラ需要にマイナスの影響を与えている主な要因の一つとなっています。これらのスマートフォンに搭載されたカメラは、RAWフォーマットでの撮影やマニュアルモードでの設定変更が可能です。しかし、スマートフォンの進化に伴い、カメラ機能が向上し、デジタルカメラを所有する必要性が薄れてきています。そのため、メーカーの技術革新が進まず、またレンタルカメラも存在することから、消費者はデジタルカメラの新機種に投資する意欲を失っています。さらに、メーカーによる顧客との関わり合いが希薄であることや、機能が複雑であることが、市場の成長性を低下させています。また、デジタルカメラは高価でかさばる上、メッセージやメール、ビデオ通話、ソーシャルネットワーキングなどの付加機能を備えていないため、世界的に需要が減少しています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、デジタルカメラの世界市場における各サブセグメントの主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界および地域ごとの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプに基づき市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

レンズ交換式カメラ
デジタル一眼レフカメラ
デジタルレンジファインダー
ラインスキャンカメラシステム
レンズ一体型カメラ
積算カメラ
ブリッジカメラ
コンパクトデジタルカメラ

レンズ交換式カメラ(ILC)は、高画質な画像を得ることができるため、最も人気のある製品タイプです。光学レンズが装着されており、用途に応じてレンズを交換することができます。

地域別インサイト

アジア太平洋地域
ヨーロッパ
北アメリカ
中東・アフリカ
ラテンアメリカ

アジア太平洋地域は、人口の多さと消費者の豊かさの増加により、現在最大の市場を形成しています。

デジタルカメラの輸出入状況を見ると、米国が主要な輸入国であり、中国が最大の輸出国であることが分かる。

競合の状況。

本レポートでは、市場の競争環境について、業界で事業を展開している主要企業の詳細なプロフィールとともに分析しています。これらのプレイヤーの一部を紹介します。

キヤノン株式会社
株式会社ニコン
ソニー株式会社
パナソニック株式会社
オリンパス株式会社 本レポートでお答えしている主な質問です。

デジタルカメラの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
市場の主要地域はどこか?
COVID-19はデジタルカメラの世界市場にどのような影響を与えたか?
市場で人気のある製品タイプは?
市場のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
市場の主要な推進要因と課題は何か?
市場の輸入・輸出動向は?
デジタルカメラの世界市場の構造、主要プレイヤーは?
デジタルカメラの世界市場における競争はどの程度か?
デジタルカメラはどのように製造されているのか?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Digital Camera Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Region
5.6 Market Forecast
5.7 SWOT Analysis
5.7.1 Overview
5.7.2 Strengths
5.7.3 Weaknesses
5.7.4 Opportunities
5.7.5 Threats
5.8 Value Chain Analysis
5.8.1 Overview
5.8.2 Research and Development
5.8.3 Raw Material Procurement
5.8.4 Manufacturing
5.8.5 Marketing
5.8.6 Distribution
5.8.7 End-Use
5.9 Porters Five Forces Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Bargaining Power of Buyers
5.9.3 Bargaining Power of Suppliers
5.9.4 Degree of Competition
5.9.5 Threat of New Entrants
5.9.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Interchangeable Lens Cameras
6.1.1 Digital Single Lens Reflex (SLR) Cameras
6.1.1.1 Market Trends
6.1.1.2 Market Forecast
6.1.2 Digital Rangefinders
6.1.2.1 Market Trends
6.1.2.2 Market Forecast
6.1.3 Line-Scan Camera Systems
6.1.3.1 Market Trends
6.1.3.2 Market Forecast
6.2 Built-in Lens Cameras
6.2.1 Integration Camera
6.2.1.1 Market Trends
6.2.1.2 Market Forecast
6.2.2 Bridge Cameras
6.2.2.1 Market Trends
6.2.2.2 Market Forecast
6.2.3 Compact Digital Cameras
6.2.3.1 Market Trends
6.2.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Region
7.1 Asia Pacific
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Europe
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 North America
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Middle East and Africa
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Latin America
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Imports and Exports
8.1 Imports by Major Countries
8.2 Exports by Major Countries
9 Digital Camera Manufacturing Process
9.1 Product Overview
9.2 Raw Material Requirements
9.3 Manufacturing Process
9.4 Key Success and Risk Factors
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
10.3 Profiles of Key Players
10.3.1 Canon Inc.
10.3.1.1 Company Overview
10.3.1.2 Description
10.3.1.3 Product Portfolio
10.3.1.4 Financials
10.3.1.5 SWOT Analysis
10.3.2 Nikon Corporation
10.3.2.1 Company Overview
10.3.2.2 Description
10.3.2.3 Product Portfolio
10.3.2.4 Financials
10.3.2.5 SWOT Analysis
10.3.3 Sony Corporation
10.3.3.1 Company Overview
10.3.3.2 Description
10.3.3.3 Product Portfolio
10.3.3.4 Financials
10.3.3.5 SWOT Analysis
10.3.4 Panasonic Corporation
10.3.4.1 Company Overview
10.3.4.2 Description
10.3.4.3 Product Portfolio
10.3.4.4 Financials
10.3.4.5 SWOT Analysis
10.3.5 Olympus Corporation
10.3.5.1 Company Overview
10.3.5.2 Description
10.3.5.3 Product Portfolio
10.3.5.4 Financials
10.3.5.5 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global digital camera market reached a value of US$ 7.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 9.4 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 4.39% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Digital cameras, also known as digicams, are utilized for capturing digital images and videos that can be displayed on the viewfinder or live preview screen. As compared to their analog counterparts, digital cameras have inbuilt slots for memory cards, which aid in storing several hundred images, depending on the storage capacity. These images can also be deleted directly from the camera since they are captured digitally. Digital cameras offer specialized features such as burst shots, auto-focus, shutter speed, digital zoom, best-shot selector, and altering sensor sensitivity (ISO) and automatic white balance (AWB).

The potential of digital cameras to capture high-quality photographs had boosted their overall sales in the past few years. However, the introduction of premium smartphones with high-resolution lenses represents one of the primary factors that is negatively impacting the demand for digital cameras across the globe. Cameras integrated into these smartphones enable users to take images in the RAW format and alter the settings by accessing the manual mode. With the launch of upgraded smartphones, camera functions are consistently improving, thereby eliminating the requirement of owning digital cameras. Consequently, consumers are no longer eager to invest in new models of digital cameras, owing to the lack of technological innovations by manufacturers as well as the presence of camera rental systems in the market. Moreover, minimal customer engagement by manufacturers, in confluence with the complex features, are reducing the growth aspects of the market. Apart from this, as digital cameras are expensive, bulkier and do not offer additional functions, such as messages, emails, video calls and social networking applications, their demand is reducing around the world.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global digital camera market, along with forecasts at the global and regional from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type.

Breakup by Product Type:

Interchangeable Lens Cameras
Digital Single Lens Reflex (SLR) Cameras
Digital Rangefinders
Line-Scan Camera Systems
Built-in Lens Cameras
Integration Camera
Bridge Cameras
Compact Digital Cameras

Interchangeable lens cameras (ILCs) represent the most popular product type as they aid in producing high-quality images. They are attached with an optical lens, which can be removed and changed depending on the requirement.

Regional Insights:

Asia Pacific
Europe
North America
Middle East and Africa
Latin America

Asia Pacific currently represents the largest market on account of a large population and the increasing affluence of consumers in the region.

On evaluating the import and export scenario of the market, it is found that the United States is the major importer, while China is the biggest exporter of digital cameras.

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the market has been analyzed in the report, along with the detailed profiles of the major players operating in the industry. Some of these players are:

Canon Inc.
Nikon Corporation
Sony Corporation
Panasonic Corporation
Olympus Corporation Key Questions Answered in This Report:

How has the global digital camera market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regions in the market?
What has been the impact of COVID-19 on the global digital camera market?
Which are the popular product types in the market?
What are the various stages in the value chain of the market?
What are the key driving factors and challenges in the market?
What are the import and export trends of the market?
What is the structure of the global digital camera market and who are the key players?
What is the degree of competition in the global digital camera market?
How are digital cameras manufactured?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Digital Camera Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Region
5.6 Market Forecast
5.7 SWOT Analysis
5.7.1 Overview
5.7.2 Strengths
5.7.3 Weaknesses
5.7.4 Opportunities
5.7.5 Threats
5.8 Value Chain Analysis
5.8.1 Overview
5.8.2 Research and Development
5.8.3 Raw Material Procurement
5.8.4 Manufacturing
5.8.5 Marketing
5.8.6 Distribution
5.8.7 End-Use
5.9 Porters Five Forces Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Bargaining Power of Buyers
5.9.3 Bargaining Power of Suppliers
5.9.4 Degree of Competition
5.9.5 Threat of New Entrants
5.9.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Interchangeable Lens Cameras
6.1.1 Digital Single Lens Reflex (SLR) Cameras
6.1.1.1 Market Trends
6.1.1.2 Market Forecast
6.1.2 Digital Rangefinders
6.1.2.1 Market Trends
6.1.2.2 Market Forecast
6.1.3 Line-Scan Camera Systems
6.1.3.1 Market Trends
6.1.3.2 Market Forecast
6.2 Built-in Lens Cameras
6.2.1 Integration Camera
6.2.1.1 Market Trends
6.2.1.2 Market Forecast
6.2.2 Bridge Cameras
6.2.2.1 Market Trends
6.2.2.2 Market Forecast
6.2.3 Compact Digital Cameras
6.2.3.1 Market Trends
6.2.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Region
7.1 Asia Pacific
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Europe
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 North America
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Middle East and Africa
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Latin America
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Imports and Exports
8.1 Imports by Major Countries
8.2 Exports by Major Countries
9 Digital Camera Manufacturing Process
9.1 Product Overview
9.2 Raw Material Requirements
9.3 Manufacturing Process
9.4 Key Success and Risk Factors
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
10.3 Profiles of Key Players
10.3.1 Canon Inc.
10.3.1.1 Company Overview
10.3.1.2 Description
10.3.1.3 Product Portfolio
10.3.1.4 Financials
10.3.1.5 SWOT Analysis
10.3.2 Nikon Corporation
10.3.2.1 Company Overview
10.3.2.2 Description
10.3.2.3 Product Portfolio
10.3.2.4 Financials
10.3.2.5 SWOT Analysis
10.3.3 Sony Corporation
10.3.3.1 Company Overview
10.3.3.2 Description
10.3.3.3 Product Portfolio
10.3.3.4 Financials
10.3.3.5 SWOT Analysis
10.3.4 Panasonic Corporation
10.3.4.1 Company Overview
10.3.4.2 Description
10.3.4.3 Product Portfolio
10.3.4.4 Financials
10.3.4.5 SWOT Analysis
10.3.5 Olympus Corporation
10.3.5.1 Company Overview
10.3.5.2 Description
10.3.5.3 Product Portfolio
10.3.5.4 Financials
10.3.5.5 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

IMARC Services Private Limited. 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(camera)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/04 10:27

147.72 円

163.39 円

196.69 円

ページTOPに戻る