デジタルカメラ市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Digital Camera Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 デジタルカメラの世界市場は、2021年に72億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.39%を示し、2027年には94億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念... もっと見る
サマリーデジタルカメラの世界市場は、2021年に72億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.39%を示し、2027年には94億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。デジタルカメラは、デジカメとも呼ばれ、デジタル画像や動画を撮影し、ファインダーやライブビュー画面に表示するために利用される。アナログカメラと比較して、デジタルカメラにはメモリーカード用のスロットが内蔵されており、記憶容量に応じて数百枚の画像を保存することができます。また、デジタルで撮影した画像は、カメラから直接削除することができます。デジタルカメラには、バーストショット、オートフォーカス、シャッタースピード、デジタルズーム、ベストショットセレクタ、センサー感度(ISO)変更、オートホワイトバランス(AWB)などの特殊機能があります。 デジタルカメラは、高画質な写真が撮れるということで、ここ数年、全体的に売れ行きが伸びていました。しかし、高解像度レンズを搭載したプレミアムスマートフォンの登場は、全世界のデジタルカメラ需要にマイナスの影響を与えている主な要因の一つとなっています。これらのスマートフォンに搭載されたカメラは、RAWフォーマットでの撮影やマニュアルモードでの設定変更が可能です。しかし、スマートフォンの進化に伴い、カメラ機能が向上し、デジタルカメラを所有する必要性が薄れてきています。そのため、メーカーの技術革新が進まず、またレンタルカメラも存在することから、消費者はデジタルカメラの新機種に投資する意欲を失っています。さらに、メーカーによる顧客との関わり合いが希薄であることや、機能が複雑であることが、市場の成長性を低下させています。また、デジタルカメラは高価でかさばる上、メッセージやメール、ビデオ通話、ソーシャルネットワーキングなどの付加機能を備えていないため、世界的に需要が減少しています。 主な市場細分化 IMARC Groupは、デジタルカメラの世界市場における各サブセグメントの主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界および地域ごとの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプに基づき市場を分類しています。 製品タイプ別内訳。 レンズ交換式カメラ デジタル一眼レフカメラ デジタルレンジファインダー ラインスキャンカメラシステム レンズ一体型カメラ 積算カメラ ブリッジカメラ コンパクトデジタルカメラ レンズ交換式カメラ(ILC)は、高画質な画像を得ることができるため、最も人気のある製品タイプです。光学レンズが装着されており、用途に応じてレンズを交換することができます。 地域別インサイト アジア太平洋地域 ヨーロッパ 北アメリカ 中東・アフリカ ラテンアメリカ アジア太平洋地域は、人口の多さと消費者の豊かさの増加により、現在最大の市場を形成しています。 デジタルカメラの輸出入状況を見ると、米国が主要な輸入国であり、中国が最大の輸出国であることが分かる。 競合の状況。 本レポートでは、市場の競争環境について、業界で事業を展開している主要企業の詳細なプロフィールとともに分析しています。これらのプレイヤーの一部を紹介します。 キヤノン株式会社 株式会社ニコン ソニー株式会社 パナソニック株式会社 オリンパス株式会社 本レポートでお答えしている主な質問です。 デジタルカメラの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? 市場の主要地域はどこか? COVID-19はデジタルカメラの世界市場にどのような影響を与えたか? 市場で人気のある製品タイプは? 市場のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 市場の主要な推進要因と課題は何か? 市場の輸入・輸出動向は? デジタルカメラの世界市場の構造、主要プレイヤーは? デジタルカメラの世界市場における競争はどの程度か? デジタルカメラはどのように製造されているのか? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Digital Camera Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Product Type 5.5 Market Breakup by Region 5.6 Market Forecast 5.7 SWOT Analysis 5.7.1 Overview 5.7.2 Strengths 5.7.3 Weaknesses 5.7.4 Opportunities 5.7.5 Threats 5.8 Value Chain Analysis 5.8.1 Overview 5.8.2 Research and Development 5.8.3 Raw Material Procurement 5.8.4 Manufacturing 5.8.5 Marketing 5.8.6 Distribution 5.8.7 End-Use 5.9 Porters Five Forces Analysis 5.9.1 Overview 5.9.2 Bargaining Power of Buyers 5.9.3 Bargaining Power of Suppliers 5.9.4 Degree of Competition 5.9.5 Threat of New Entrants 5.9.6 Threat of Substitutes 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Interchangeable Lens Cameras 6.1.1 Digital Single Lens Reflex (SLR) Cameras 6.1.1.1 Market Trends 6.1.1.2 Market Forecast 6.1.2 Digital Rangefinders 6.1.2.1 Market Trends 6.1.2.2 Market Forecast 6.1.3 Line-Scan Camera Systems 6.1.3.1 Market Trends 6.1.3.2 Market Forecast 6.2 Built-in Lens Cameras 6.2.1 Integration Camera 6.2.1.1 Market Trends 6.2.1.2 Market Forecast 6.2.2 Bridge Cameras 6.2.2.1 Market Trends 6.2.2.2 Market Forecast 6.2.3 Compact Digital Cameras 6.2.3.1 Market Trends 6.2.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Region 7.1 Asia Pacific 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Europe 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 North America 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Middle East and Africa 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Latin America 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 8 Imports and Exports 8.1 Imports by Major Countries 8.2 Exports by Major Countries 9 Digital Camera Manufacturing Process 9.1 Product Overview 9.2 Raw Material Requirements 9.3 Manufacturing Process 9.4 Key Success and Risk Factors 10 Competitive Landscape 10.1 Market Structure 10.2 Key Players 10.3 Profiles of Key Players 10.3.1 Canon Inc. 10.3.1.1 Company Overview 10.3.1.2 Description 10.3.1.3 Product Portfolio 10.3.1.4 Financials 10.3.1.5 SWOT Analysis 10.3.2 Nikon Corporation 10.3.2.1 Company Overview 10.3.2.2 Description 10.3.2.3 Product Portfolio 10.3.2.4 Financials 10.3.2.5 SWOT Analysis 10.3.3 Sony Corporation 10.3.3.1 Company Overview 10.3.3.2 Description 10.3.3.3 Product Portfolio 10.3.3.4 Financials 10.3.3.5 SWOT Analysis 10.3.4 Panasonic Corporation 10.3.4.1 Company Overview 10.3.4.2 Description 10.3.4.3 Product Portfolio 10.3.4.4 Financials 10.3.4.5 SWOT Analysis 10.3.5 Olympus Corporation 10.3.5.1 Company Overview 10.3.5.2 Description 10.3.5.3 Product Portfolio 10.3.5.4 Financials 10.3.5.5 SWOT Analysis
SummaryThe global digital camera market reached a value of US$ 7.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 9.4 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 4.39% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Digital Camera Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Product Type 5.5 Market Breakup by Region 5.6 Market Forecast 5.7 SWOT Analysis 5.7.1 Overview 5.7.2 Strengths 5.7.3 Weaknesses 5.7.4 Opportunities 5.7.5 Threats 5.8 Value Chain Analysis 5.8.1 Overview 5.8.2 Research and Development 5.8.3 Raw Material Procurement 5.8.4 Manufacturing 5.8.5 Marketing 5.8.6 Distribution 5.8.7 End-Use 5.9 Porters Five Forces Analysis 5.9.1 Overview 5.9.2 Bargaining Power of Buyers 5.9.3 Bargaining Power of Suppliers 5.9.4 Degree of Competition 5.9.5 Threat of New Entrants 5.9.6 Threat of Substitutes 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Interchangeable Lens Cameras 6.1.1 Digital Single Lens Reflex (SLR) Cameras 6.1.1.1 Market Trends 6.1.1.2 Market Forecast 6.1.2 Digital Rangefinders 6.1.2.1 Market Trends 6.1.2.2 Market Forecast 6.1.3 Line-Scan Camera Systems 6.1.3.1 Market Trends 6.1.3.2 Market Forecast 6.2 Built-in Lens Cameras 6.2.1 Integration Camera 6.2.1.1 Market Trends 6.2.1.2 Market Forecast 6.2.2 Bridge Cameras 6.2.2.1 Market Trends 6.2.2.2 Market Forecast 6.2.3 Compact Digital Cameras 6.2.3.1 Market Trends 6.2.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Region 7.1 Asia Pacific 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Europe 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 North America 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Middle East and Africa 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Latin America 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 8 Imports and Exports 8.1 Imports by Major Countries 8.2 Exports by Major Countries 9 Digital Camera Manufacturing Process 9.1 Product Overview 9.2 Raw Material Requirements 9.3 Manufacturing Process 9.4 Key Success and Risk Factors 10 Competitive Landscape 10.1 Market Structure 10.2 Key Players 10.3 Profiles of Key Players 10.3.1 Canon Inc. 10.3.1.1 Company Overview 10.3.1.2 Description 10.3.1.3 Product Portfolio 10.3.1.4 Financials 10.3.1.5 SWOT Analysis 10.3.2 Nikon Corporation 10.3.2.1 Company Overview 10.3.2.2 Description 10.3.2.3 Product Portfolio 10.3.2.4 Financials 10.3.2.5 SWOT Analysis 10.3.3 Sony Corporation 10.3.3.1 Company Overview 10.3.3.2 Description 10.3.3.3 Product Portfolio 10.3.3.4 Financials 10.3.3.5 SWOT Analysis 10.3.4 Panasonic Corporation 10.3.4.1 Company Overview 10.3.4.2 Description 10.3.4.3 Product Portfolio 10.3.4.4 Financials 10.3.4.5 SWOT Analysis 10.3.5 Olympus Corporation 10.3.5.1 Company Overview 10.3.5.2 Description 10.3.5.3 Product Portfolio 10.3.5.4 Financials 10.3.5.5 SWOT Analysis
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(センシングカメラ)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のセンシングカメラ分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(digital camera)の最新刊レポートよくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|