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ドライアイ症候群の市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Dry Eye Syndrome Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のドライアイ症候群市場は、2021年に42億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.95%を示し、2027年には60億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,499
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109 英語

 

サマリー

世界のドライアイ症候群市場は、2021年に42億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.95%を示し、2027年には60億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

ドライアイ症候群は、医学的には「乾燥性角結膜炎(KCS)」と呼ばれ、感染者の目の表面に潤滑油や水分が不足している状態を定義する言葉です。この病気は、ほとんどの人がかかる可能性のある、一般的な病気です。ドライアイの症状には、目の痛み、灼熱感、目の痛み、目の充血、目の疲れ、目のかゆみ、羞明(しゅうめい)などがあります。また、目の表面が乾燥することで、乾燥を抑えるために涙の水分が過剰に分泌されるため、涙目も症状のひとつとなります。ドライアイ症候群を引き起こす要因としては、パソコンの使い過ぎ、アレルギー、加齢、更年期障害、喫煙、レーシック手術、ホルモン補充療法などがあります。

また、糖尿病、甲状腺疾患、シェーグレン症候群、ループス、強皮症、関節リウマチなど、さまざまな病気が、人々のドライアイの普及に拍車をかけていると言われています。統計によると、世界中で約4億2,500万~4億3,000万人の人々が糖尿病の影響を受けています。糖尿病は、患者の血液組成に一定の変化をもたらし、涙腺に悪影響を及ぼすため、ドライアイの有病率が高まっています。また、高齢者人口の増加も市場拡大の重要な要因となっています。推定では、世界人口の約9%が65歳以上であり、2050年には世界人口の約17%を占めるようになると考えられています。ドライアイの有病率は高齢者の間で高く、ドライアイ症候群の市場は力強い成長を示すと予想されます。その他、認知度の向上、診断率の上昇、治療オプションの充実などが、この市場の成長を後押ししています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のドライアイ症候群市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年から2027年までの世界レベルおよび地域レベルでの予測を提供します。当レポートでは、疾患タイプ、薬剤タイプ、製品、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

疾患タイプ別内訳。

蒸発性
水性

疾患タイプ別では、現在、蒸発性ドライアイ症候群が最も高いシェアを占めています。

薬剤の種類別構成比。

抗炎症剤
潤滑油点眼剤
自己免疫血清点眼薬

薬剤の種類別では、現在、抗炎症剤が最も高いシェアを占めています。

製品別構成比。

リキッドドロップス
ゲル
リキッドワイプ
眼軟膏
その他

製品タイプ別では、現在、液体点眼薬が最も高いシェアを占めています。

流通チャネル別構成比。

病院薬局
小売店
オンライン薬局

販売チャネル別では、現在、病院薬局が最も高いシェアを占めています。

地域別構成比

北米
ヨーロッパ
アジア太平洋地域
中近東・アフリカ
ラテンアメリカ

地域別では、現在、北米がドライアイ症候群の最大の市場となっています。

競合他社の状況。

また、市場の競争環境についても調査しており、主要なプレーヤーとして、Akorn Inc.、Alimera Science、Allergan plc、Auven Therapeutics、Bausch + Lomb、GlaxoSmithKline plc、Nicox S.A、Novartis AG、大塚ホールディングス株式会社、株式会社日立製作所が挙げられています。大塚製薬株式会社、参天製薬株式会社Ltd.、Novartis AG、大塚ホールディングス株式会社、参天製薬株式会社本レポートで回答した主な質問
1.2021年の世界のドライアイ症候群の市場規模は?
2.2022-2027年の世界のドライアイ症候群市場の成長率はどのくらいと予想されるか?
3.ドライアイ症候群の世界市場を牽引する主要因は?
4.COVID-19が世界のドライアイ症候群市場に与えた影響とは?
5.ドライアイ症候群の世界市場の疾病タイプ別内訳は?
6.ドライアイ症候群の世界市場の薬剤タイプ別構成は?
7.ドライアイ症候群の世界市場の製品別構成は?
8.ドライアイ症候群の世界市場の流通経路に基づく内訳は?
9.ドライアイ症候群の世界市場における主要地域は?
10.ドライアイ症候群の世界市場における主要企業/プレーヤーは?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Dry Eye Syndrome Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Disease Type
5.5 Market Breakup by Drug Type
5.6 Market Breakup by Product
5.7 Market Breakup by Distribution Channels
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Disease Type
6.1 Evaporative Dry Eye Syndrome
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Aqueous Dry Eye Syndrome
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Drug Type
7.1 Anti-inflammatory Drugs
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Lubricant Eye Drops
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Autologous Serum Eye Drops
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Product
8.1 Liquid Drops
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Gel
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Liquid Wipes
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Eye Ointment
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Hospital Pharmacies
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Retail Pharmacies
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Online Pharmacies
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Europe
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Asia Pacific
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 Global Dry Eye Syndrome Industry: SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Global Dry Eye Syndrome Industry: Value Chain Analysis
13 Global Dry Eye Syndrome Industry: Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Global Dry Eye Syndrome Industry: Price Analysis
14.1 Price Indicators
14.2 Price Structure
14.3 Margin Analysis
15 Manufacturing Process
15.1 Product Overview
15.2 Raw Material Requirements
15.3 Manufacturing Process
15.4 Key Success and Risk Factors
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Akorn, Inc.
16.3.2 Alimera Science
16.3.3 Allergan plc.
16.3.4 Auven Therapeutics
16.3.5 Bausch + Lomb
16.3.6 GlaxoSmithKline plc
16.3.7 Nicox S.A.
16.3.8 Novartis AG
16.3.9 Otsuka Holdings Co., Ltd.
16.3.10 Santen Pharmaceutical Co., Ltd.

 

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Summary

The global dry eye syndrome market reached a value of US$ 4.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 6 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 5.95% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Dry eye syndrome, medically known as keratoconjunctivitis sicca (KCS), is a term that defines the lack of lubrication or moisture on the surface of the infected person’s eyes. It is a commonly occurring disease which can affect almost anyone. Various symptoms of dry eye include aching and burning sensations, sore eyes, red eyes, fatigued eyes, itchy eyes, photophobia, etc. Apart from this, watery eyes can also be a symptom as the dry surface of the eyes over-stimulate the production of watery component of tears in order to reduce the dryness. There are several factors that can cause dry eye syndrome such as excessive computer uses, allergies, aging, menopause, smoking, LASIK eye surgery, hormone replacement therapy, etc.

Various diseases, such as diabetes, thyroid disorders, Sjogren’s syndrome, lupus, scleroderma, rheumatoid arthritis, etc., are also contributing to the prevalence of dry eyes among people. As per statistics, around 425-430 Million individuals across the globe get affected by diabetes. It causes constant changes in the composition of patient’s blood which adversely affects the tear glands resulting in a rising prevalence of dry eye. Another key factor which is contributing to the growth of the market is the rising geriatric population. As per estimates, around 9% of the global population is above 65 years of age, and by 2050 this segment is expected to account for around 17% of the global population. With the prevalence of dry eyes being high among the elderly, we expect the market for dry eye syndrome to exhibit a strong growth. Other factors augmenting the growth of this market include increasing awareness levels, rising diagnostic rates, better treatment options, etc.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global dry eye syndrome market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on disease type, drug type, product and distribution channel.

Breakup by Disease Type:

Evaporative
Aqueous

Based on the disease type, evaporative dry eye syndrome currently accounts for the highest market share.

Breakup by Drug Type:

Anti-inflammatory Drugs
Lubricant Eye Drops
Autologous Serum Eye Drops

Based on the drug type, anti-inflammatory drugs currently account for the highest market share.

Breakup by Product:

Liquid Drops
Gel
Liquid Wipes
Eye Ointment
Others

Based on the product type, liquid eye drops currently account for the highest market share.

Breakup by Distribution Channel:

Hospital Pharmacies
Retail Pharmacies
Online Pharmacies

Based on the distribution channel, hospital pharmacies currently account for the highest market share.

Breakup by Region:

North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America

On the geographical front, North America currently represents the biggest market for dry eye syndrome.

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the market has also been examined with some of the key players being, Akorn Inc., Alimera Science, Allergan plc., Auven Therapeutics, Bausch + Lomb, GlaxoSmithKline plc, Nicox S.A., Novartis AG, Otsuka Holdings Co. Ltd. and Santen Pharmaceutical Co. Ltd. Key Questions Answered in this Report
1. What was the size of the global dry eye syndrome market in 2021?
2. What is the expected growth rate of the global dry eye syndrome market during 2022-2027?
3. What are the key factors driving the global dry eye syndrome market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global dry eye syndrome market?
5. What is the breakup of the global dry eye syndrome market based on the disease type?
6. What is the breakup of the global dry eye syndrome market based on the drug type?
7. What is the breakup of the global dry eye syndrome market based on the product?
8. What is the breakup of the global dry eye syndrome market based on the distribution channel?
9. What are the key regions in the global dry eye syndrome market?
10. Who are the key companies/players in the global dry eye syndrome market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Dry Eye Syndrome Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Disease Type
5.5 Market Breakup by Drug Type
5.6 Market Breakup by Product
5.7 Market Breakup by Distribution Channels
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Disease Type
6.1 Evaporative Dry Eye Syndrome
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Aqueous Dry Eye Syndrome
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Drug Type
7.1 Anti-inflammatory Drugs
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Lubricant Eye Drops
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Autologous Serum Eye Drops
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Product
8.1 Liquid Drops
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Gel
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Liquid Wipes
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Eye Ointment
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Hospital Pharmacies
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Retail Pharmacies
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Online Pharmacies
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Europe
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Asia Pacific
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 Global Dry Eye Syndrome Industry: SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Global Dry Eye Syndrome Industry: Value Chain Analysis
13 Global Dry Eye Syndrome Industry: Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Global Dry Eye Syndrome Industry: Price Analysis
14.1 Price Indicators
14.2 Price Structure
14.3 Margin Analysis
15 Manufacturing Process
15.1 Product Overview
15.2 Raw Material Requirements
15.3 Manufacturing Process
15.4 Key Success and Risk Factors
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Akorn, Inc.
16.3.2 Alimera Science
16.3.3 Allergan plc.
16.3.4 Auven Therapeutics
16.3.5 Bausch + Lomb
16.3.6 GlaxoSmithKline plc
16.3.7 Nicox S.A.
16.3.8 Novartis AG
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