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エンタープライズコンテンツ管理ソフトウェア市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Enterprise Content Management Software Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のエンタープライズコンテンツ管理(ECM)ソフトウェアの市場規模は、2021年に510億米ドルに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.6%を示し、2027年には1179億米ドルに達すると... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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108 英語

 

サマリー

世界のエンタープライズコンテンツ管理(ECM)ソフトウェアの市場規模は、2021年に510億米ドルに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.6%を示し、2027年には1179億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

エンタープライズコンテンツ管理(ECM)ソフトウェアは、非構造化コンテンツの作成、配布、アーカイブ、保存、管理に使用されるほか、組織がユーザーの要件に応じて関連コンテンツを提供できるようにするための使用状況の分析にも使用されます。このソフトウェアは、スキャンした文書、電子メール、レポート、医療画像、オフィス文書などのコンテンツを体系的に管理することで、組織の時間とコストの削減を可能にします。企業は、セキュリティを確保しながら、コンテンツ制作やその他の情報プロジェクトにおいて、保存、追跡、編集、コラボレーションを行うことができます。このように、企業が複数の部門やチーム間で構造化された情報を共有し、ワークフローを効率的に管理するためのプラットフォームとして機能します。

エンタープライズコンテンツ管理(ECM)ソフトウェアの世界市場ドライバ。

ECMソフトウェアは、情報のサイクルを合理化し、さまざまなビジネスプロセスを自動化することで、組織の従業員間の円滑なコラボレーションと協調を確立します。また、デジタルチャネルでの顧客体験を分析・改善することで、金融機関は短期的な収益目標をより迅速に達成できるようになります。
データ損失からの保護は、将来の使用に備えてデータを保護する必要があるため、さまざまな企業の間で関心が高まっています。機密データの保護に対する要求が高まっていることが、ECMソフトウェアの採用を後押ししています。
いくつかの企業では、いつでもどこでもコンテンツやビジネス文書にアクセスし、コラボレーションを行うために、モバイルデバイスを使用することを好んでいます。ECMソフトウェアとスマートフォンやタブレット端末の連携は、世界市場に明るい展望を与えています。
また、従業員間の効率的な業務分担を可能にすることで、さまざまな機能プロセスの追跡が可能になり、進行中のさまざまなタスクの整合性を図ることができます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のエンタープライズコンテンツ管理ソフトウェア市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界および地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、導入モデル、コンポーネントタイプ、サービス、企業、最終使用産業などに基づいて市場を分類しています。

デプロイメントモデル別構成比。

オンプレミス
クラウド型

コンポーネントタイプ別構成比。

文書管理システム(DMS)
ウェブコンテンツ管理(WCM)
ドキュメントセントリックコラボレーション(DCC)
記録管理
ドキュメントイメージング
ビジネスプロセスマネジメント(BPM)
その他

サービス別構成比

プロフェッショナル
マネージド

企業別の内訳。

中小企業
大企業

エンドユーザー産業別構成比。

通信・IT
銀行・金融サービス・保険 (BFSI)
小売
教育
製造業
メディア・エンターテイメント
政府機関
ヘルスケア
その他

地域別構成比

北米
ヨーロッパ
アジア太平洋地域
中近東・アフリカ
ラテンアメリカ

競合の状況。

また、市場の競争環境についても分析しており、主要企業としてCapgemini SE、Xerox Corporation、OpenText Corporation、IBM Corporation、Oracle Corporation、M-Files Corp、Hyland Software Inc、Epicor Software Corp、Alfresco Software Inc、DocuWare GmbH、Datamatics Global Services Limited、Hewlett Packard Enterprise Company、Microsoft Corporation、Newgen Software Technologies Limited、その他が挙げられています。本レポートで回答した主な質問

エンタープライズコンテンツ管理ソフトウェアの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
エンタープライズコンテンツマネジメントソフトウェアの世界市場における主要な地域市場はどこか?
COVID-19は世界のエンタープライズコンテンツマネジメントソフトウェア産業にどのような影響を及ぼしたか?
展開モデルに基づく市場の内訳は?
コンポーネントタイプに基づく市場の内訳は?
サービス別の市場構成は?
企業別の内訳は?
最終用途産業別の市場構成は?
世界のエンタープライズコンテンツ管理ソフトウェア産業のバリューチェーンにおける各ステージとは?
世界のエンタープライズコンテンツマネジメントソフトウェア産業における主要な推進要因と課題は何か?
世界のエンタープライズコンテンツマネジメントソフトウェア産業の構造と主要プレイヤーは?
グローバル企業コンテンツ管理ソフトウェア業界の競争はどの程度か?
グローバル企業コンテンツ管理ソフトウェア業界の利益率は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Enterprise Content Management Software Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Deployment Model
5.5 Market Breakup by Component Type
5.6 Market Breakup by Service
5.7 Market Breakup by Enterprise
5.8 Market Breakup by End-Use Industry
5.9 Market Breakup by Region
5.10 Market Forecast
6 Market Breakup by Deployment Model
6.1 On-Premises
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Cloud-Based
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Component Type
7.1 Document Management System (DMS)
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Web Content Management (WCM)
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Document-Centric Collaboration (DCC)
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Records Management
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Document Imaging
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Business Process Management (BPM)
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Others
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Service
8.1 Professional
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Managed
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Enterprise
9.1 Small and Medium Enterprise
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Large Enterprise
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End-Use Industry
10.1 Telecom and IT
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Banking Financial Services and Insurance (BFSI)
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Retail
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Education
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Manufacturing
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Media and Entertainment
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
10.7 Government
10.7.1 Market Trends
10.7.2 Market Forecast
10.8 Healthcare
10.8.1 Market Trends
10.8.2 Market Forecast
10.9 Others
10.9.1 Market Trends
10.9.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Europe
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Asia Pacific
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Middle East and Africa
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Latin America
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Capgemini SE
16.3.2 Xerox Corporation
16.3.3 OpenText Corporation
16.3.4 IBM Corporation
16.3.5 Oracle Corporation
16.3.6 M-Files Corp.
16.3.7 Hyland Software Inc.
16.3.8 Epicor Software Corp
16.3.9 Alfresco Software Inc.
16.3.10 DocuWare GmbH
16.3.11 Datamatics Global Services Limited
16.3.12 Hewlett Packard Enterprise Company
16.3.13 Microsoft Corporation
16.3.14 Newgen Software Technologies Limited

 

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Summary

The global enterprise content management (ECM) software market size reached US$ 51.0 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 117.9 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 14.6% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

An enterprise content management (ECM) software is used to create, distribute, archive, store and manage unstructured content as well as to analyze the usage to enable the organizations to deliver related content to users as per their requirement. This software enables organizations to save time and money by systematically managing content like scanned documents, emails, reports, medical images and office documents. It allows companies to store, track, edit and collaborate on content creation and other information projects while ensuring security. In this way, it serves as a platform for enterprises to share structured information across multiple departments or teams and manage the workflow efficiently.

Global Enterprise Content Management (ECM) Software Market Drivers:

ECM software establishes smooth collaboration and coordination among the employees of an organization as it streamlines the cycle of information and automates various business processes. It also enables financial institutions to accomplish short-term revenue objectives more quickly by analyzing and improving the customer experience on digital channels.
Protection against data loss is a growing concern among various enterprises as it is necessary to protect the data for future use. The increasing requirement for securing confidential data is bolstering the adoption of ECM software.
Several organizations prefer using mobile devices to access and collaborate on content and business documents anytime and anywhere. The integration of ECM software with smartphones and tablets is creating a positive outlook for the global market.
This also allows efficient distribution of work between employees which helps to make different functional processes traceable and aligns various on-going tasks.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global enterprise content management software market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on deployment model, component type, service, enterprise and end-use industry.

Breakup by Deployment Model:

On-Premises
Cloud-Based

Breakup by Component Type:

Document Management System (DMS)
Web Content Management (WCM)
Document-Centric Collaboration (DCC)
Records Management
Document Imaging
Business Process Management (BPM)
Others

Breakup by Service:

Professional
Managed

Breakup by Enterprise:

Small and Medium Enterprises
Large Enterprises

Breakup by End-Use Industry:

Telecom and IT
Banking Financial Services and Insurance (BFSI)
Retail
Education
Manufacturing
Media and Entertainment
Government
Healthcare
Others

Breakup by Region:

North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Capgemini SE, Xerox Corporation, OpenText Corporation, IBM Corporation, Oracle Corporation, M-Files Corp., Hyland Software Inc., Epicor Software Corp, Alfresco Software Inc., DocuWare GmbH, Datamatics Global Services Limited, Hewlett Packard Enterprise Company, Microsoft Corporation, Newgen Software Technologies Limited, etc. Key Questions Answered in This Report:

How has the global enterprise content management software market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets in the global enterprise content management software industry?
What has been the impact of COVID-19 on the global enterprise content management software industry?
What is the breakup of the market based on the deployment model?
What is the breakup of the market based on the component type?
What is the breakup of the market based on the service?
What is the breakup of the market based on the enterprise?
What is the breakup of the market based on the end-use industry?
What are the various stages in the value chain of the global enterprise content management software industry?
What are the key driving factors and challenges in the global enterprise content management software industry?
What is the structure of the global enterprise content management software industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the global enterprise content management software industry?
What are the profit margins in the global enterprise content management software industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Enterprise Content Management Software Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Deployment Model
5.5 Market Breakup by Component Type
5.6 Market Breakup by Service
5.7 Market Breakup by Enterprise
5.8 Market Breakup by End-Use Industry
5.9 Market Breakup by Region
5.10 Market Forecast
6 Market Breakup by Deployment Model
6.1 On-Premises
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Cloud-Based
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Component Type
7.1 Document Management System (DMS)
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Web Content Management (WCM)
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Document-Centric Collaboration (DCC)
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Records Management
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Document Imaging
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Business Process Management (BPM)
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Others
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Service
8.1 Professional
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Managed
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Enterprise
9.1 Small and Medium Enterprise
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Large Enterprise
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End-Use Industry
10.1 Telecom and IT
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Banking Financial Services and Insurance (BFSI)
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Retail
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Education
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Manufacturing
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Media and Entertainment
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
10.7 Government
10.7.1 Market Trends
10.7.2 Market Forecast
10.8 Healthcare
10.8.1 Market Trends
10.8.2 Market Forecast
10.9 Others
10.9.1 Market Trends
10.9.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Europe
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Asia Pacific
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Middle East and Africa
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Latin America
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Capgemini SE
16.3.2 Xerox Corporation
16.3.3 OpenText Corporation
16.3.4 IBM Corporation
16.3.5 Oracle Corporation
16.3.6 M-Files Corp.
16.3.7 Hyland Software Inc.
16.3.8 Epicor Software Corp
16.3.9 Alfresco Software Inc.
16.3.10 DocuWare GmbH
16.3.11 Datamatics Global Services Limited
16.3.12 Hewlett Packard Enterprise Company
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