ディープラーニング市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Deep Learning Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のディープラーニング市場は、2021年に120億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR39.8%を示し、2027年までに848億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確... もっと見る
サマリー世界のディープラーニング市場は、2021年に120億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR39.8%を示し、2027年までに848億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。ディープラーニング(深層構造学習)は、データ分析に層状のアルゴリズムモデルを使用する機械学習の一部門です。大量の情報を収集、分析、解釈するために統計学と予測モデリングを使用するデータサイエンスの重要な構成要素です。また、データを処理し、パターンを形成し、意思決定を行う際に、人間の脳の機能を模倣する人工知能(AI)の使用も含まれる。この技術は、画像認識ツール、自然言語処理(NLP)、音声認識ソフトウェア、自動運転車、言語翻訳サービスなどで一般的に使われており、小売、ヘルスケア、自動車、農業、セキュリティ、製造業など幅広い分野で応用されています。 情報技術(IT)産業の拡大やデジタル化の進展は、市場の成長を促す重要な要因の一つです。従来から使用されているコンピューティングシステムと比較して、深層学習アルゴリズムは利用可能なデータポイントを自動的に傍受できるため、意思決定プロセスの効率と精度を高めることができます。さらに、ディープラーニングソリューションは、サイバーセキュリティ、データベース管理、不正検出システムなどに広く採用されています。また、疾病診断や創薬のための医療画像の処理、ヘルスケア分野における仮想患者支援の提供などにも活用されており、普及に寄与しています。その他、ビッグデータ解析やクラウドコンピューティングとの統合、ディープラーニングのための改良型ハードウェアおよびソフトウェア処理ソリューションを開発するための広範な研究開発活動などが、今後数年間、市場を牽引すると予測されます。 主な市場セグメンテーション IMARC Groupは、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに、世界の深層学習市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析を行っています。当レポートでは、製品タイプ、アプリケーション、最終用途産業、アーキテクチャに基づき市場を分類しています。 製品タイプ別の内訳 ソフトウェア サービス ハードウェア アプリケーション別構成比 画像認識 信号認識 データマイニング その他 エンドユーズインダストリー別構成比。 セキュリティ 製造業 小売 自動車 ヘルスケア 農業 その他 アーキテクチャ別構成比 RNN CNN DBN DSN GRU 地域別の内訳 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況 本レポートでは、Amazon Web Services (AWS), Google Inc., IBM, Intel, Micron Technology, Microsoft Corporation, Nvidia, Qualcomm, Samsung Electronics, Sensory Inc, Pathmind, Inc, Xilinx などの主要企業による市場の競争環境についても分析を行っています。 本レポートで回答した主な質問 世界のディープラーニング市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? 主要な地域市場は? COVID-19は世界のディープラーニング市場にどのような影響を与えたか? 製品タイプに基づく市場のブレークアップは? アプリケーションに基づく市場のブレークアップは? 最終用途産業別の市場ブレークアップは? アーキテクチャ別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける各ステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界の深層学習市場の構造と主要プレイヤーは? 同産業における競争の度合いは? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Deep Learning Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Software 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Services 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Hardware 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Application 7.1 Image Recognition 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Signal Recognition 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Data Mining 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Others 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by End-Use Industry 8.1 Security 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Manufacturing 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Retail 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Automotive 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Healthcare 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 Agriculture 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 8.7 Others 8.7.1 Market Trends 8.7.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Architecture 9.1 RNN 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 CNN 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 DBN 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 DSN 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 GRU 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Amazon Web Services (AWS) 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.2 Google Inc. 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 SWOT Analysis 14.3.3 IBM 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.4 Intel 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.4.4 SWOT Analysis 14.3.5 Micron Technology 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.5.4 SWOT Analysis 14.3.6 Microsoft Corporation 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.6.4 SWOT Analysis 14.3.7 Nvidia 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Qualcomm 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 Samsung Electronics 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.10 Sensory Inc. 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.11 Pathmind Inc. 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.12 Xilinx 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio 14.3.12.3 Financials 14.3.12.4 SWOT Analysis
SummaryThe global deep learning market reached a value of US$ 12 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 84.8 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 39.8% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Deep Learning Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Software 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Services 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Hardware 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Application 7.1 Image Recognition 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Signal Recognition 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Data Mining 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Others 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by End-Use Industry 8.1 Security 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Manufacturing 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Retail 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Automotive 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Healthcare 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 Agriculture 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 8.7 Others 8.7.1 Market Trends 8.7.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Architecture 9.1 RNN 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 CNN 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 DBN 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 DSN 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 GRU 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Amazon Web Services (AWS) 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.2 Google Inc. 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 SWOT Analysis 14.3.3 IBM 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.4 Intel 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.4.4 SWOT Analysis 14.3.5 Micron Technology 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.5.4 SWOT Analysis 14.3.6 Microsoft Corporation 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.6.4 SWOT Analysis 14.3.7 Nvidia 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Qualcomm 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 Samsung Electronics 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.10 Sensory Inc. 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.11 Pathmind Inc. 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.12 Xilinx 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio 14.3.12.3 Financials 14.3.12.4 SWOT Analysis
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