世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

米国の学校用家具市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(座席用家具、収納ユニット)、用途別(教室、図書館、研究室)、セグメント別予測、2025年~2030年


U.S. School Furniture Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Seating Furniture, Storage Units), By Application (Classroom, Library & Labs), And Segment Forecasts, 2025 - 2030

米国の学校用家具市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の学校用家具市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率6.2%を記録し、2030年には29.1億ドルに達すると推定... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月7日 US$3,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
110 英語

 

サマリー

米国の学校用家具市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の学校用家具市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率6.2%を記録し、2030年には29.1億ドルに達すると推定されている。生徒が快適で人間工学に基づいた座席配置を個々の収納キャビネットとともに提供する傾向、授業をよりインタラクティブにするための移動式座席のニーズ、生徒の入学を後押しする政府の取り組み、製品の革新とともに校舎が米国市場の学校用家具の需要を高めている主な要因である。

学校では、生徒がかなりの時間をベンチで過ごすため、教室の人間工学が重要な役割を果たしている。学校はますます学校用家具に注目するようになり、生徒にとって適切で、動きやすく、必ず良い姿勢になるように配慮している。若者の身体は急速に発達するため、教室の座席は健康的な姿勢を促進する必要がある。そのため、このような製品に対する需要が、米国の学校用家具市場を後押ししている。

また、就学者数の増加も市場の成長に寄与している。全米教育統計センターによると、2021年秋には幼稚園から12年生までの公立学校に約4950万人の生徒が入学し、2020年秋の入学者数を約7万8100人上回った。また、留学生の増加も入学者数を押し上げている。留学生に人気のある学校は、ニューヨークからカリフォルニア、アメリカのラストベルトまで、全米に点在している。生徒数の増加に対応するため、学校用家具の需要も拡大している。

さらに、樹木を原料としない環境に優しい製品の開発により、学校用家具市場で事業を展開する企業に新たなビジネスチャンスが生まれると期待されている。教室や学校が環境に配慮するための数多くの方法のひとつに、グリーン家具への投資がある。米国環境保護庁によると、照明の改善だけでなく、空気の質を改善することで、生徒の生産性を大幅に向上させることができる。そのため、ここ数年、環境に配慮する学校は、グリーンな机やテーブル、グリーンな椅子、グリーンな幼稚園用家具、グリーンな図書室用家具、グリーンな乾板などに積極的に投資している。

最近の教室用家具のトレンドは、柔軟性と室内のレイアウト変更能力を非常に重視している。移動式の家具は、多目的教室の開発に役立つため、非常に重要である。家具の革新により、学校は教室内で簡単に移動できる軽量の製品を選ぶようになっている。生徒の集中力、快適さ、柔軟性は、人間工学に基づいた家具に投資し、近代的な教室を作ろうとする様々な学校経営に影響を与えている主な要因のひとつである。

米国学校用家具市場レポートハイライト

- 座席用家具は、各教育機関での膨大な需要により、製品カテゴリーで最大のシェアを占めている。協調性を高め、健康的な姿勢をサポートし、生徒の集中力を高める人間工学に基づいた家具へのニーズがこの製品分野を押し上げている。

- 製品イノベーションの増加、軽量で快適な座席へのニーズ、就学率の上昇が、教室における学校用家具の需要を促進している。追加の収納オプションを備えた座席オプションは、より小さく、よりコンパクトな教室でスペースを節約する戦術として機能し、その需要は近年かなりの上昇を目撃している。

- 家具の生産には数多くの原材料が導入されており、これらの新素材は従来のものよりも安定性と耐久性に優れていることが証明されている。これらの要因は、メーカーに新たな市場の道を開くと期待されている。企業が採用するグリーン・マーケティング戦略により、エコラベル認証家具の利用が増加していることから、学校における環境に優しい家具の消費機会が増えている。

- フロアチェアは、家庭のような座り心地で、高さの低いフロアテーブルと組み合わせたり、教室の敷物の上で使用することで、居心地の良い学習ゾーンを作ることができるため、大きな需要を目の当たりにしている。ニュージャージー州の公立学校では、共同作業を促進するために食堂のようなブース、スタジアム席、カウチやビーンバッグチェアのソフト席を採用した。

ページTOPに戻る


目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次資料と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.製品展望
2.3.アプリケーションの展望
2.4.競争環境スナップショット
第3章.米国の学校用家具市場の変数と動向
3.1.市場系統の展望
3.2.産業バリューチェーン分析
3.2.1.販売/小売チャネル分析
3.2.2.利益率分析
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.市場機会
3.3.4.市場の課題
3.4.業界分析ツール
3.4.1.ポーターのファイブフォース分析
3.5.市場参入戦略
第4章 消費者行動分析消費者行動分析
4.1.デモグラフィック分析
4.2.消費者の動向と嗜好
4.3.購買決定に影響を与える要因
4.4.消費者の製品採用
4.5.考察と提言
第5章.米国の学校用家具市場製品の推定と動向分析
5.1.米国の学校用家具市場:製品別主要項目
5.2.製品動向分析と市場シェア、2024年・2030年
5.3.2018〜2030年の製品別市場推定・予測(百万米ドル)
5.3.1.座席用家具
5.3.1.1.市場の推定と予測、2018年〜2030年 (USD Million)
5.3.2.収納ユニット
5.3.2.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
5.3.3.ラボ用家具
5.3.3.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.3.4.その他
5.3.4.1.市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
第6章.米国の学校用家具市場用途別推定と動向分析
6.1.米国の学校用家具市場:用途別主要項目
6.2.用途別動向分析と市場シェア、2024年・2030年
6.3.2018〜2030年の用途別市場推定・予測(百万米ドル)
6.3.1.教室
6.3.1.1.市場の推定と予測、2018年〜2030年 (USD Million)
6.3.2.図書館・研究室
6.3.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.3.3.その他
6.3.3.1.市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
第7章.米国の学校用家具市場競合分析
7.1.主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
7.2.企業分類
7.3.参加企業の概要
7.4.財務実績
7.5.製品ベンチマーク
7.6.企業市場シェア分析、2024年(%)
7.7.企業ヒートマップ分析、2024年
7.8.戦略マッピング
7.9.企業プロフィール
7.9.1.スミスシステム(スチールケース社)
7.9.1.1.会社概要
7.9.1.2.業績
7.9.1.3.製品ポートフォリオ
7.9.1.4.戦略的イニシアティブ
7.9.2.ミラーノール社
7.9.2.1.会社概要
7.9.2.2.業績
7.9.2.3.製品ポートフォリオ
7.9.2.4.戦略的イニシアティブ
7.9.3.ホン・カンパニー
7.9.3.1.会社概要
7.9.3.2.業績
7.9.3.3.製品ポートフォリオ
7.9.3.4.戦略的イニシアティブ
7.9.4.ヴィルコ
7.9.4.1.会社概要
7.9.4.2.業績
7.9.4.3.製品ポートフォリオ
7.9.4.4.戦略的イニシアティブ
7.9.5.フリートウッドグループ
7.9.5.1.会社概要
7.9.5.2.業績
7.9.5.3.製品ポートフォリオ
7.9.5.4.戦略的イニシアティブ
7.9.6.VSアメリカ
7.9.6.1.会社概要
7.9.6.2.業績
7.9.6.3.製品ポートフォリオ
7.9.6.4.戦略的イニシアティブ
7.9.7.ハーツ家具
7.9.7.1.会社概要
7.9.7.2.業績
7.9.7.3.製品ポートフォリオ
7.9.7.4.戦略的イニシアティブ
7.9.8.パラゴンファニチャー
7.9.8.1.会社概要
7.9.8.2.業績
7.9.8.3.製品ポートフォリオ
7.9.8.4.戦略的イニシアティブ
7.9.9.ハスケル教育
7.9.9.1.会社概要
7.9.9.2.業績
7.9.9.3.製品ポートフォリオ
7.9.9.4.戦略的イニシアティブ
7.9.10.マルコグループ
7.9.10.1.会社概要
7.9.10.2.業績
7.9.10.3.製品ポートフォリオ
7.9.10.4.戦略的イニシアティブ

 

ページTOPに戻る


 

Summary

U.S. School Furniture Market Growth & Trends

The U.S. school furniture market size is estimated to reach USD 2.91 billion by 2030, registering a CAGR of 6.2% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The trend of providing comfortable and ergonomic seating arrangements for students along with individual storage cabinets, the need for mobile seats to help make classes more interactive, government initiatives boosting enrollment of students, and school buildings along with product innovations are major factors ramping up the demand for school furniture in the U.S. market.

Classroom ergonomics plays an important role in schools since students spend a considerable amount of time on the benches. Institutions have been increasingly focusing on school furniture and ensuring that it’s suitable for the pupils, allows movement, and invariably encourages a good posture. Since young bodies develop rapidly, classroom seating should promote a healthy posture. Thus, the demand for such products is boosting the U.S. school furniture market.

The increasing number of school enrollments has also been contributing to market growth. The National Center for Education Statistics suggests that around 49.5 million students were enrolled in public schools from prekindergarten to grade 12 in the fall of 2021, which was approximately 78,100 students more than enrollment in the fall of 2020. Enrollment is also being boosted by the increasing number of international students in the country. The most popular schools for international students are scattered across the U.S., from New York to California to the American Rust Belt. To cater to the growing enrollment, the demand for school furniture has been expanding.

Furthermore, the development of furniture from environment-friendly products that are not manufactured from trees is expected to create new opportunities for companies operating in the school furniture market. One of the numerous ways classrooms as well as schools can go green is by investing in green furniture. According to the U.S. Environmental Protection Agency, air quality, as well as lighting improvements, can significantly increase the productivity of students. Hence, over the past few years, environmentally-conscious schools have been significantly investing in green desks and tables, green chairs, green preschool furniture, green library furniture, and green dry-erase boards, among others.

Classroom furniture trends these days highly emphasize flexibility and the ability to rearrange interior layouts. Mobile furniture is crucial as it helps develop multipurpose classrooms. Innovations in furniture have resulted in schools opting for lightweight products that can be easily moved within a classroom. Concentration, comfort, and flexibility of the students are some of the major factors that are influencing various school management to invest in ergonomic furniture and create modern classrooms.

U.S. School Furniture Market Report Highlights

• The seating furniture segment held the largest share in the product category owing to its vast demand in every educational institution. The need for ergonomic furniture that boosts collaboration supports healthy posture, and aids in the concentration of students is boosting this product segment.

• Increasing product innovations, the need for lightweight and comfortable seats, and rising enrollment rates are propelling the demand for school furniture in classrooms. Seating options with additional storage options act as a space-saving tactic in smaller, more compact classrooms, and the demand for the same has witnessed a considerable rise in recent years.

• Numerous raw materials are being introduced for the production of furniture and these new materials have proven to be more stable and durable than traditional ones. These factors are expected to open new market avenues for manufacturers. The rising usage of eco-label certified furniture owing to the green marketing strategy adopted by companies is generating more opportunities for the consumption of eco-friendly furniture in schools.

• Floor chairs are witnessing major demand as these home-like seating options are being paired with low-height floor tables or used on classroom rugs to create cozy learning zones. A public school in New Jersey, adopted diner-like booths to encourage collaborations, stadium seating, as well as soft seating with couches and beanbag chairs.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Materials & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Product Outlook
2.3. Application Outlook
2.4. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. U.S. School Furniture Market Variables and Trends
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
3.2.2. Profit Margin Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Market Opportunities
3.3.4. Market Challenges
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends & Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decisions
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. U.S. School Furniture Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. U.S. School Furniture Market, By Product: Key Takeaways
5.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
5.3. Market Estimates & Forecasts, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.1. Seating Furniture
5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.2. Storage Units
5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.3. Lab Furniture
5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3.4. Others
5.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. U.S. School Furniture Market: Application Estimates & Trend Analysis
6.1. U.S. School Furniture Market, By Application: Key Takeaways
6.2. Application Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
6.3. Market Estimates & Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.1. Classroom
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.2. Library and Labs
6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.3. Others
6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. U.S. School Furniture Market: Competitive Analysis
7.1. Recent Developments & Impact Analysis, by Key Market Participants
7.2. Company Categorization
7.3. Participant’s Overview
7.4. Financial Performance
7.5. Product Benchmarking
7.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
7.7. Company Heat Map Analysis, 2024
7.8. Strategy Mapping
7.9. Company Profiles
7.9.1. Smith System (Steelcase Inc.)
7.9.1.1. Company Overview
7.9.1.2. Financial Performance
7.9.1.3. Product Portfolios
7.9.1.4. Strategic Initiatives
7.9.2. MillerKnoll, Inc.
7.9.2.1. Company Overview
7.9.2.2. Financial Performance
7.9.2.3. Product Portfolios
7.9.2.4. Strategic Initiatives
7.9.3. The HON Company
7.9.3.1. Company Overview
7.9.3.2. Financial Performance
7.9.3.3. Product Portfolios
7.9.3.4. Strategic Initiatives
7.9.4. Virco
7.9.4.1. Company Overview
7.9.4.2. Financial Performance
7.9.4.3. Product Portfolios
7.9.4.4. Strategic Initiatives
7.9.5. Fleetwood Group
7.9.5.1. Company Overview
7.9.5.2. Financial Performance
7.9.5.3. Product Portfolios
7.9.5.4. Strategic Initiatives
7.9.6. VS America, Inc.
7.9.6.1. Company Overview
7.9.6.2. Financial Performance
7.9.6.3. Product Portfolios
7.9.6.4. Strategic Initiatives
7.9.7. Hertz Furniture
7.9.7.1. Company Overview
7.9.7.2. Financial Performance
7.9.7.3. Product Portfolios
7.9.7.4. Strategic Initiatives
7.9.8. Paragon Furniture
7.9.8.1. Company Overview
7.9.8.2. Financial Performance
7.9.8.3. Product Portfolios
7.9.8.4. Strategic Initiatives
7.9.9. Haskell Education
7.9.9.1. Company Overview
7.9.9.2. Financial Performance
7.9.9.3. Product Portfolios
7.9.9.4. Strategic Initiatives
7.9.10. Marco Group
7.9.10.1. Company Overview
7.9.10.2. Financial Performance
7.9.10.3. Product Portfolios
7.9.10.4. Strategic Initiatives

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(耐久財)の最新刊レポート

Grand View Research社のホームケア&デコレーション分野での最新刊レポート


よくあるご質問


Grand View Research社はどのような調査会社ですか?


グランドビューリサーチ(Grand View Research)は通信技術、化学品、材料、ヘルスケア、エネルギーなど広範な市場を対象にした調査報告書を出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/19 10:26

155.94 円

162.31 円

199.02 円

ページTOPに戻る