インドコンドーム市場:性別(男性・女性)、タイプ別(ラテックス、非ラテックス)、流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、ドラッグストア/薬局、オンライン)、地域別、競争、予測、機会、2018-2028FIndia Condom Market By Gender (Male & Female), By Type (Latex, Non-Latex), By Distribution Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, Drug Stores/Pharmacy, Online), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2018-2028F インドのコンドーム市場は現在力強い成長段階にあり、今後数年間は需要の拡大が見込まれる。この傾向は主に、インドの都市部に住む消費者の間で性感染症(STD)に対する意識が高まっていることに起因している。さ... もっと見る
サマリーインドのコンドーム市場は現在力強い成長段階にあり、今後数年間は需要の拡大が見込まれる。この傾向は主に、インドの都市部に住む消費者の間で性感染症(STD)に対する意識が高まっていることに起因している。さらに、様々な政府組織による啓発活動の実施がコンドーム需要を効果的に刺激し、インドのコンドーム市場の成長軌道を後押ししている。National Family Health Surveyの調査結果によると、若い男性のかなりの割合、具体的には20~24歳の78%、15~19歳の男性青年の70%が、最近の性交渉の際に避妊具の使用を控えている。全体として、インドにおけるコンドームの使用は比較的限られている。ソーシャルメディアや出会い系アプリが普及し、気軽な出会いが受け入れられるようになったにもかかわらず、多くの若者が避妊に対して消極的である。 コンドームの使用をめぐる文化的なためらいは、中絶件数を増加させ続け、女性の精神的・肉体的幸福に大きな悪影響を及ぼしている。インド社会では、セックスやそれに関連する議論はしばしば避けられたり、タブー視されたりする。このような背景から、コンドームメーカーは、ブランド・アンバサダーを務める有名芸能人とのコラボレーションを促している。この戦略的パートナーシップの狙いは、コンドーム使用の意義に対する顧客の認識、定着、理解を高めることにある。さらに、映画コンテンツにコンドームのプロモーションを組み込むことで、コミュニケーションの軸として機能し、組み込みマーケティングやソーシャルメディア・プロモーション、ステレオタイプに挑戦し、意味のある物語を伝える高品質の素材の提示が可能になる。 HIV/AIDSと闘い、人口増加を抑制するために、デリー市(MCD)は国家AIDS対策機構(NACO)と共同で、デリーの様々な公共施設にコンドームの自動販売機を2,000台配備した。これらの自動販売機は、トイレ、駐車場、病院、薬局、その他人通りの多い公共スペースの近くに戦略的に配置されている。 政府のイニシアチブの高まりが市場成長を後押し インドでは、保健家族福祉省が全国エイズ対策機構(National Aids Control Organization)と共同で、コンドーム普及プログラムを立ち上げた。このイニシアチブは、政府のソーシャルメディア・キャンペーンのリーチを拡大し、国全体にコンドームの普及を促すことを目的としている。このプログラムには2つの目的がある。1つ目は、遠隔地でのコンドームの使用を拡大すること、2つ目は、従来とは異なる流通経路を模索し、コンドームを無料で提供することで入手しやすくすることである。さらに、NDTVで紹介された記事では、安全なセックスの実践に対する政府のコミットメントが強調されており、この積極的なキャンペーンの一環として、年間約6億5,000万個の「Nirodh」コンドームが配布されていることが明らかにされている。コンドームの使用を推奨することを目的としたこうした政府の取り組み強化の結果、インドにおけるコンドームの需要はさらに高まっている。 健康に関する意識向上が市場成長を牽引 国連人口基金(UNFPA)が発表した報告書「State of World Population 2022(世界人口の現状2022)」によると、インドでは毎年、世界全体で発生する望まない妊娠の7件に1件以上が発生している。さらに、国家エイズ対策機構(National AIDS Control Organization)が発表した「HIV推計2021」報告書にも示されているように、インドにおけるHIVとともに生きる人々(PLHIV)の有病率は24.01万人と推定されている。このうち約45%(1083万人)が女性である。このデータは、インドでHIV感染者と意図しない妊娠の両方が急増していることを裏付けている。その結果、消費者は安全な性交渉を確保するためにコンドームを選ぶ傾向が強まっている。 都市部からの高い需要が市場成長を後押し 安全な性交渉のためにコンドームを使用することの重要性に対する消費者の意識の高まりが、インドにおけるコンドーム需要を促進している。Mintが発表したメディア記事によると、インドの都市部はコンドーム販売額の72%、販売量の65%を占めている。また、全国家族健康調査(NFHS)によると、インドでは性的に活発な男性の97.9%がコンドームの重要性を理解しており、全男性の94%がコンドームの使用法について知識があるという。その結果、コンドームの重要な役割に関する都市部の消費者の意識の高まりが、インドにおけるコンドーム需要の上昇に寄与している。 市場の細分化 インドのコンドーム市場は、性別、タイプ、流通チャネル、地域によって区分される。性別では、市場は男性と女性に分けられる。タイプ別では、市場はラテックスと非ラテックスに細分化される。流通チャネル別では、市場はスーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、ドラッグストア/薬局、オンラインに分けられる。さらに、地域によって、市場は北、南、東、西に区分される。 市場プレイヤー Mankind Pharma Ltd.、HLL Lifecare Limited、Reckitt Benckiser (India) Ltd.、TTK Protective Devices Limited、Cupid Limited、Raymond Ltd.、Suretex Prophylactics (India) Limited (Suretex Ltd.)、Alkem Laboratories Ltd.、Mercator Healthcare Limited、Indus Medicare Limitedなどがインドコンドーム市場の主要企業である。 レポートの範囲 本レポートでは、インドのコンドーム市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述している: - インドのコンドーム市場、性別 o 男性 女性 - インドのコンドーム市場:タイプ別 o ラテックス 非ラテックス - インドのコンドーム市場:流通チャネル別 o スーパーマーケット/ハイパーマーケット o コンビニエンスストア o ドラッグストア/薬局 o オンライン - インドのコンドーム市場:地域別 o 北部 南 東 西 競合状況 企業プロフィール:インドコンドーム市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Sources of Information 5. India Condom Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Gender Market Share Analysis (Male and Female) 5.2.2. By Type Market Share Analysis (Latex and Non-Latex) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, Drug Stores/Pharmacy, Online) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. North India Market Share Analysis 5.2.4.2. South India Market Share Analysis 5.2.4.3. West India Market Share Analysis 5.2.4.4. East India Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. India Condom Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Gender Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment 6. North India Condom Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Gender Market Share Analysis 6.2.2. By Display Type Market Share Analysis 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. South India Condom Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Gender Market Share Analysis 7.2.2. By Display Type Market Share Analysis 7.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. East India Condom Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Gender Market Share Analysis 8.2.2. By Display Type Market Share Analysis 8.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. West India Condom Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Gender Market Share Analysis 9.2.2. By Display Type Market Share Analysis 9.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Increasing government initiatives 10.1.2. Rising awareness about health-related issues 10.1.3. High demand from urban areas 10.2. Challenges 10.2.1. Social taboo 10.2.2. Low penetration in rural areas 11. Impact of COVID-19 on India Condom Market 11.1. Impact Assessment Model 11.1.1. Key Segments Impacted 11.1.2. Key Regions Impacted 11.1.3. Key Mode of Purchase Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Rising demand from online channels 12.2. Unique marketing techniques 12.3. Presence of multiple flavors 12.4. High demand of male condoms 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competitive Rivalry 13.2. Bargaining Power of Suppliers 13.3. Bargaining Power of Buyers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. SWOT Analysis 14.1. Strengths 14.2. Weaknesses 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Policy & Regulatory Landscape 16. India Economic Profile 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. Mankind Pharma Ltd. 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Product & Services 17.1.1.3. Financials (As per Availability) 17.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.1.5. Recent Developments 17.1.1.6. Key Management Personnel 17.1.2. HLL Lifecare Limited 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Product & Services 17.1.2.3. Financials (As per Availability) 17.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.2.5. Recent Developments 17.1.2.6. Key Management Personnel 17.1.3. Reckitt Benckiser (India) Ltd. 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Product & Services 17.1.3.3. Financials (As per Availability) 17.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.3.5. Recent Developments 17.1.3.6. Key Management Personnel 17.1.4. TTK Protective Devices Limited 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Product & Services 17.1.4.3. Financials (As per Availability) 17.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.4.5. Recent Developments 17.1.4.6. Key Management Personnel 17.1.5. Cupid Limited 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Product & Services 17.1.5.3. Financials (As per Availability) 17.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.5.5. Recent Developments 17.1.5.6. Key Management Personnel 17.1.6. Raymond Ltd. 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Product & Services 17.1.6.3. Financials (As per Availability) 17.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.6.5. Recent Developments 17.1.6.6. Key Management Personnel 17.1.7. Suretex Prophylactics (India) Limited (Suretex Ltd.) 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Product & Services 17.1.7.3. Financials (As per Availability) 17.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.7.5. Recent Developments 17.1.7.6. Key Management Personnel 17.1.8. Alkem Laboratories Ltd. 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Product & Services 17.1.8.3. Financials (As per Availability) 17.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.8.5. Recent Developments 17.1.8.6. Key Management Personnel 17.1.9. Mercator Healthcare Limited 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Product & Services 17.1.9.3. Financials (As per Availability) 17.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.9.5. Recent Developments 17.1.9.6. Key Management Personnel 17.1.10. Indus Medicare Limited 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Product & Services 17.1.10.3. Financials (As per Availability) 17.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.10.5. Recent Developments 17.1.10.6. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.2. Target Regions 18.3. Target Gender 19. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryThe India condom market is currently undergoing a robust growth phase and is anticipated to witness an escalated demand in the forthcoming years. This trend is primarily attributed to the heightened awareness of sexually transmitted diseases (STDs) among consumers residing in urban centers across India. Furthermore, the implementation of awareness initiatives by various governmental organizations is effectively catalyzing the demand for condoms, thereby propelling the growth trajectory of the Indian condom market. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Sources of Information 5. India Condom Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Gender Market Share Analysis (Male and Female) 5.2.2. By Type Market Share Analysis (Latex and Non-Latex) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, Drug Stores/Pharmacy, Online) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. North India Market Share Analysis 5.2.4.2. South India Market Share Analysis 5.2.4.3. West India Market Share Analysis 5.2.4.4. East India Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. India Condom Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Gender Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment 6. North India Condom Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Gender Market Share Analysis 6.2.2. By Display Type Market Share Analysis 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. South India Condom Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Gender Market Share Analysis 7.2.2. By Display Type Market Share Analysis 7.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. East India Condom Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Gender Market Share Analysis 8.2.2. By Display Type Market Share Analysis 8.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. West India Condom Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Gender Market Share Analysis 9.2.2. By Display Type Market Share Analysis 9.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Increasing government initiatives 10.1.2. Rising awareness about health-related issues 10.1.3. High demand from urban areas 10.2. Challenges 10.2.1. Social taboo 10.2.2. Low penetration in rural areas 11. Impact of COVID-19 on India Condom Market 11.1. Impact Assessment Model 11.1.1. Key Segments Impacted 11.1.2. Key Regions Impacted 11.1.3. Key Mode of Purchase Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Rising demand from online channels 12.2. Unique marketing techniques 12.3. Presence of multiple flavors 12.4. High demand of male condoms 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competitive Rivalry 13.2. Bargaining Power of Suppliers 13.3. Bargaining Power of Buyers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. SWOT Analysis 14.1. Strengths 14.2. Weaknesses 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Policy & Regulatory Landscape 16. India Economic Profile 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. Mankind Pharma Ltd. 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Product & Services 17.1.1.3. Financials (As per Availability) 17.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.1.5. Recent Developments 17.1.1.6. Key Management Personnel 17.1.2. HLL Lifecare Limited 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Product & Services 17.1.2.3. Financials (As per Availability) 17.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.2.5. Recent Developments 17.1.2.6. Key Management Personnel 17.1.3. Reckitt Benckiser (India) Ltd. 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Product & Services 17.1.3.3. Financials (As per Availability) 17.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.3.5. Recent Developments 17.1.3.6. Key Management Personnel 17.1.4. TTK Protective Devices Limited 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Product & Services 17.1.4.3. Financials (As per Availability) 17.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.4.5. Recent Developments 17.1.4.6. Key Management Personnel 17.1.5. Cupid Limited 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Product & Services 17.1.5.3. Financials (As per Availability) 17.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.5.5. Recent Developments 17.1.5.6. Key Management Personnel 17.1.6. Raymond Ltd. 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Product & Services 17.1.6.3. Financials (As per Availability) 17.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.6.5. Recent Developments 17.1.6.6. Key Management Personnel 17.1.7. Suretex Prophylactics (India) Limited (Suretex Ltd.) 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Product & Services 17.1.7.3. Financials (As per Availability) 17.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.7.5. Recent Developments 17.1.7.6. Key Management Personnel 17.1.8. Alkem Laboratories Ltd. 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Product & Services 17.1.8.3. Financials (As per Availability) 17.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.8.5. Recent Developments 17.1.8.6. Key Management Personnel 17.1.9. Mercator Healthcare Limited 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Product & Services 17.1.9.3. Financials (As per Availability) 17.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.9.5. Recent Developments 17.1.9.6. Key Management Personnel 17.1.10. Indus Medicare Limited 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Product & Services 17.1.10.3. Financials (As per Availability) 17.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.10.5. Recent Developments 17.1.10.6. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.2. Target Regions 18.3. Target Gender 19. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(condom)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|