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インドのエアクーラー市場:エンドユーザー別(住宅用エアクーラー(砂漠用、パーソナル用、タワー用、窓用)、産業用・業務用エアクーラー(業務用、集中型))、地域別、主要国トップ3別、競争、予測、機会、2028F


India Air Coolers Market By End User (Residential Air Coolers (Desert, Personal, Tower, Window), Industrial & Commercial Air Coolers (Commercial, Centralized)), By Region, By Top 3 Leading States, Competition, Forecast & Opportunities, 2028F

インドのエアクーラー市場は、エネルギー効率の高いソリューションに対する意識の高まり、労働人口の増加、ライフスタイルの進化、技術の進歩などの要因が重なり、予測期間中に大幅な成長が見込まれている。市場... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年9月5日 US$3,500
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82 英語

 

サマリー

インドのエアクーラー市場は、エネルギー効率の高いソリューションに対する意識の高まり、労働人口の増加、ライフスタイルの進化、技術の進歩などの要因が重なり、予測期間中に大幅な成長が見込まれている。市場の拡大は、電力消費を最小限に抑えながら効果的で手頃な価格の冷却を提供する製品の能力によって支えられている。特に、汎用性が高く、エネルギー効率が高く、低消費電力のソリューションに対する需要が、エアクーラー市場の進展を後押ししている。さらに、世界的な気温の上昇も業界の繁栄に寄与している。

環境に優しくエネルギー効率の高い冷却ソリューションに対する需要の高まりは、製品需要の主要な促進要因となっている。エアクーラーの背後にあるメカニズムは蒸発に依存しており、エアコンの脱水効果とは対照的に、外部の空気を吸い込み、周囲から熱を吸収する湿った冷却パッドを通して循環させる簡単な空気移動プロセスを採用している。

エアクーラーは、その手頃な価格と、世界中で急増する中流階級に適していることから、エアコンに代わる費用対効果の高い選択肢であり、コストは約80%から85%低い。

環境意識:市場成長の触媒

インドのような発展途上国が直面する中心的な課題は、急速な経済成長と工業化に起因する汚染や炭素排出の緩和とのバランスをとることである。世界第3位の炭素排出国であるインドも、各国も、地球温暖化を1.5度に抑えることを視野に入れ、環境への配慮と排出量の大幅削減を両立させる成長軌道を描く必要に迫られている。気候変動に関する公約を達成するため、インドは2030年までに炭素排出量を10億トン削減し、経済的炭素集約度を45%以下にすることを誓約し、そのために州ごとに目標を設定している。特筆すべきは、エアコンに含まれるフロンやHCFCといった環境に有害な物質を使用しないことで、エアクーラーがより環境に優しい選択肢となっていることだ。エアコンのエネルギー消費に対する懸念の高まりは、電気代を80%から90%削減し、長期的な費用対効果とエネルギー効率を確立することから、消費者のエアクーラーへの嗜好を後押ししている。このように、環境意識の高まりが市場の成長を促進すると予想される。

技術の進歩:市場拡大の推進力

エアクーラーが単に爽やかな風を提供するだけの時代ではなくなった。エアクーラーの進化は、冷却技術の進歩を反映している。メーカーは、エアクーラーの製品に先進的な機能や技術を導入することで、消費者の要望や市場の動向に応えてきた。エアコンと同様に、エアクーラーもスマートな機能性と最先端の特徴を採用しつつある。例えば、PureShieldテクノロジーを搭載したCromptonのOptimus 65 IOTクーラーは、ろ過された空気のためのPM2.5フィルターとN9 Silver Worldテクノロジーによる抗菌制御パネルを統合し、細菌保護を提供する。これらのスマート・クーラーは、クロンプトン・アプリや、グーグルホームやアマゾン・アレクサのような音声アシスタントで操作することができる。このような技術的進歩の合流は、市場成長の重要な原動力となるだろう。

壁掛け型エアクーラーの登場:市場拡大の後押し

スペースの有効活用と美観の懸念に対処するため、メーカーは洗練されたコンパクトなエアクーラーの開発に注力しています。従来、エアクーラーは床面積を大きく占め、消費者の足かせとなっていた。この課題に取り組むため、メーカー各社は効率的で省スペースの冷却ソリューションを提供する、分割型エアコンのような壁掛け型エアクーラーを発表している。例えばシンフォニーは、スマートな機能と壁掛け機能を兼ね備えた「クラウド壁掛けパーソナル・ルーム・クーラー」をインドで発売した。この技術革新は、インテリアの美しさを引き立てるだけでなく、リモートコントロール機能を提供し、ユーザーの利便性を向上させます。このような技術的に先進的な壁掛け型エアクーラーが登場するにつれ、市場成長の見込みはかなり高まるだろう。
市場区分
インドのエアクーラー市場は、エンドユーザー、地域、競争環境で区分される。エンドユーザーに基づき、インドのエアクーラー市場は住宅用エアクーラーと産業用・商業用エアクーラーに基づいてセグメント化される。インドの住宅用エアクーラー分野は、製品タイプと流通チャネルに基づいて二分される。製品タイプに基づき、インドの住宅用エアクーラー市場は、砂漠、個人用、タワー型、窓型に分けられる。流通チャネルは、マルチブランド店、専売店、スーパーマーケットとハイパーマーケット、オンライン、その他(直販、施設販売など)に分けられる。
インドの産業用・業務用エアクーラー分野は、製品タイプと流通チャネルに基づいて分類される。製品タイプ別では、産業用・業務用クーラーセグメントは業務用クーラーと集中型クーラーに分けられる。流通チャネルでは、ディストリビューター/サプライヤー/ディーラーと直販に分けられる。地域別では、インドのエアクーラー市場は北部、西部、南部、東部に区分される。

企業プロフィール
Symphony Limited、Bajaj Electricals Limited、Usha International Limited、Ken Lifestyles Private Limited、Orient Electric Limited、Voltas Limited、Ram Coolers、Groupe SEB India Private Limited(Maharaja Whiteline)、Blue Star Limited、Havells India Limitedも近年積極的に市場に参入しており、市場の成長をさらに強化している。
レポートの範囲
本レポートでは、インドのエアクーラー市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- インドのエアクーラー市場:エンドユーザー別
o 住宅用エアクーラー
o 産業・商業用エアクーラー
- インドのエアクーラー市場:地域別
o 北部
西



競合状況
企業プロフィール:インドのエアクーラー市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Brand Awareness
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Challenges Faced
5. India Air Coolers Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.1.2. By Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By End User Market Share Analysis (Residential, Industrial & Commercial)
5.2.2. By Region Market Share Analysis
5.2.2.1. North Market Share Analysis
5.2.2.2. West Market Share Analysis
5.2.2.3. South Market Share Analysis
5.2.2.4. East Market Share Analysis
5.2.3. By Top 3 Leading States (in each region) Market Share Analysis
5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022)
5.3. India Air Coolers Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By End User Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. India Residential Air Coolers Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.1.2. By Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Desert, Personal, Tower, and Window)
6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis (Multi-Branded Stores, Supermarkets and Hypermarkets, Exclusive Stores, Online and Others (Direct Sales, etc.))
7. India Industrial & Commercial Air Coolers Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.1.2. By Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Commercial and Centralized)
7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis (Direct Sales, Indirect Sales)
8. Market Dynamics
8.1. Drivers
8.1.1. Rising awareness about environmental issues
8.1.2. Advancement in technology
8.1.3. Emergence of wall mounted air coolers
8.2. Challenges
8.2.1. Extremely seasonal product
8.2.2. High competition among brands
9. Impact of COVID-19 on India Air Coolers Market
9.1. Impact Assessment Model
9.1.1. Key Segments Impacted
9.1.2. Key Regions Impacted
9.1.3. Key Distribution Channel Impacted
10. Market Trends & Developments
10.1. Energy efficient focus
10.2. Changing lifestyle
10.3. Increasing urbanization
10.4. Rising demand from rural areas
10.5. Adoption of e-commerce
11. Import/ Export Analysis
11.1. Top 5 Exporting Countries
11.1.1. By Value
11.2. Top 5 Importing Countries
11.2.1. By Value
12. Porter’s Five Forces Model
12.1. Competitive Rivalry
12.2. Bargaining Power of Buyers
12.3. Bargaining power of Suppliers
12.4. Threat of New Entrants
12.5. Threat of Substitutes
13. SWOT Analysis
13.1. Strengths
13.2. Weaknesses
13.3. Opportunities
13.4. Threats
14. Policy & Regulatory Landscape
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles
16.1.1. Symphony Limited
16.1.1.1. Company Details
16.1.1.2. Product & Services
16.1.1.3. Financials (As Per Availability)
16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.1.5. Recent Developments
16.1.1.6. Key Management Personnel
16.1.2. Bajaj Electricals Limited
16.1.2.1. Company Details
16.1.2.2. Product & Services
16.1.2.3. Financials (As Per Availability)
16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.2.5. Recent Developments
16.1.2.6. Key Management Personnel
16.1.3. Usha International Limited
16.1.3.1. Company Details
16.1.3.2. Product & Services
16.1.3.3. Financials (As Per Availability)
16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.3.5. Recent Developments
16.1.3.6. Key Management Personnel
16.1.4. Ken Lifestyles Private Limited
16.1.4.1. Company Details
16.1.4.2. Product & Services
16.1.4.3. Financials (As Per Availability)
16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.4.5. Recent Developments
16.1.4.6. Key Management Personnel
16.1.5. Orient Electric Limited
16.1.5.1. Company Details
16.1.5.2. Product & Services
16.1.5.3. Financials (As Per Availability)
16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.5.5. Recent Developments
16.1.5.6. Key Management Personnel
16.1.6. Voltas Limited
16.1.6.1. Company Details
16.1.6.2. Product & Services
16.1.6.3. Financials (As Per Availability)
16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.6.5. Recent Developments
16.1.6.6. Key Management Personnel
16.1.7. Ram Coolers
16.1.7.1. Company Details
16.1.7.2. Product & Services
16.1.7.3. Financials (As Per Availability)
16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.7.5. Recent Developments
16.1.7.6. Key Management Personnel
16.1.8. Groupe SEB India Private Limited (Maharaja Whiteline)
16.1.8.1. Company Details
16.1.8.2. Product & Services
16.1.8.3. Financials (As Per Availability)
16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.8.5. Recent Developments
16.1.8.6. Key Management Personnel
16.1.9. Blue Star Limited
16.1.9.1. Company Details
16.1.9.2. Product & Services
16.1.9.3. Financials (As Per Availability)
16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.9.5. Recent Developments
16.1.9.6. Key Management Personnel
16.1.10. Havells India Limited
16.1.10.1. Company Details
16.1.10.2. Product & Services
16.1.10.3. Financials (As Per Availability)
16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.10.5. Recent Developments
16.1.10.6. Key Management Personnel
17. Strategic Recommendations/Action Plan
17.1. Key Focus Areas
17.2. Target End User
17.3. Target Distribution Channel
18. About Us & Disclaimer

(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)

 

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Summary

The India air coolers market is poised for substantial growth in the forecast period, driven by a confluence of factors such as the increasing awareness about energy-efficient solutions, a growing working population, evolving lifestyles, and technological advancements. The market's expansion is underpinned by the product's capacity to provide effective and affordable cooling while minimizing electricity consumption. Notably, the demand for versatile, energy-efficient, and low-power solutions is propelling the progress of the air cooler market. Furthermore, the surging global temperatures contribute to the industry's flourishing.

The escalating demand for eco-friendly and energy-efficient cooling solutions is a key driver of product demand. The mechanism behind air coolers hinges on evaporation, employing a straightforward air-moving process that draws external air and circulates it through moist cooling pads, which absorb heat from the surroundings, as opposed to the dehydrating effect of air conditioners.

Air coolers, given their affordability and suitability for the burgeoning middle-class population worldwide, are a cost-effective alternative to air conditioners, costing approximately 80% to 85% less.

Environmental Awareness: A Catalyst for Market Growth

A central challenge confronting developing nations like India is balancing rapid economic growth with mitigating pollution and carbon emissions stemming from industrialization. India, as the world's third-largest carbon emitter, and countries alike are compelled to chart a growth path that aligns with environmental concerns and substantially reduces emissions, with a view to keeping global warming at 1.5 degrees Celsius. To meet its climate commitments, India has pledged to curtail its estimated carbon emissions by 1 billion tonnes and reduce its economic carbon intensity to under 45% by 2030, setting state-specific objectives in this pursuit. Notably, the use of environmentally harmful substances found in air conditioners, such as CFC and HCFC, renders air coolers a more eco-friendly choice. The growing apprehensions about the energy consumption of air conditioners have propelled consumer preference for air coolers, as they curtail electricity bills by 80% to 90%, thereby establishing their cost-effectiveness and energy efficiency over the long term. Thus, the escalating environmental consciousness is anticipated to drive market growth.

Technological Advancements: A Propel for Market Expansion

Gone are the days when air coolers merely provided a refreshing breeze. The evolution of air coolers has mirrored the advancements in cooling technology. Manufacturers have responded to consumer demands and market trends by introducing advanced features and technology in air cooler offerings. Similar to air conditioners, air coolers are adopting smart functionalities and cutting-edge features. For instance, Crompton's Optimus 65 IOT coolers, equipped with PureShield Technology, integrate a PM2.5 filter for filtered air and anti-bacterial control panels powered by N9 Silver World Technology, providing bacterial protection. These smart air coolers can be operated via the Crompton app or voice assistants like Google Home or Amazon Alexa. This confluence of technological advancement is poised to be a vital driver of market growth.

Emergence of Wall Mounted Air Coolers: A Boost for Market Expansion

Addressing concerns of space utilization and aesthetics, manufacturers are focusing on creating sleek and compact air coolers. Air coolers traditionally occupied substantial floor space, deterring consumers. To tackle this challenge, manufacturers are introducing wall-mounted air coolers that resemble split air conditioners, offering an efficient and space-saving cooling solution. Symphony, for example, introduced the Cloud Wall-Mounted Personal Room Air Coolers in India, combining smart features and wall-mounting capabilities. This innovation not only complements interior aesthetics but also offers remote control functionality, enhancing user convenience. As these technologically advanced wall-mounted air coolers emerge, their market growth prospects are poised for a considerable boost.
Market Segmentation
The India air cooler market is segmented on end-user, region, and competitive landscape. Based on end user, the India air cooler market is segmented on the basis of residential air coolers and industrial & commercial air coolers. The India Residential Air Coolers segment is bifurcated based on the product type and distribution channel. Based on product type, the India Residential Air Coolers market is divided on the basis of desert, personal, tower, and window. The distribution channel segment is divided into multi-branded stores, exclusive stores, supermarkets and hypermarkets, online, and others (direct sales, institutional sales, etc.).
The India Industrial & Commercial Air Coolers segment is classified on the basis of product type and distribution channel. Based on product type, the Industrial & Commercial Air Coolers segment is divided into commercial and centralized air coolers. The distribution channel segment is divided into distributors/suppliers/dealers and direct sales. Based on region, the India Air Coolers market is segmented into north, west, south, and east.

Company Profiles
Symphony Limited, Bajaj Electricals Limited, Usha International Limited, Ken Lifestyles Private Limited, Orient Electric Limited, Voltas Limited, Ram Coolers, Groupe SEB India Private Limited (Maharaja Whiteline), Blue Star Limited, and Havells India Limited are also actively entering the market in recent years and further strengthening the market growth.
Report Scope:
In this report, India Air Coolers Market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Air Coolers Market, By End User:
o Residential Air Coolers
o Industrial & Commercial Air Coolers
• India Air Coolers Market, By Region:
o North
o West
o South
o East

Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India Air Coolers Market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Brand Awareness
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Challenges Faced
5. India Air Coolers Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.1.2. By Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By End User Market Share Analysis (Residential, Industrial & Commercial)
5.2.2. By Region Market Share Analysis
5.2.2.1. North Market Share Analysis
5.2.2.2. West Market Share Analysis
5.2.2.3. South Market Share Analysis
5.2.2.4. East Market Share Analysis
5.2.3. By Top 3 Leading States (in each region) Market Share Analysis
5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022)
5.3. India Air Coolers Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By End User Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. India Residential Air Coolers Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.1.2. By Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Desert, Personal, Tower, and Window)
6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis (Multi-Branded Stores, Supermarkets and Hypermarkets, Exclusive Stores, Online and Others (Direct Sales, etc.))
7. India Industrial & Commercial Air Coolers Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.1.2. By Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Commercial and Centralized)
7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis (Direct Sales, Indirect Sales)
8. Market Dynamics
8.1. Drivers
8.1.1. Rising awareness about environmental issues
8.1.2. Advancement in technology
8.1.3. Emergence of wall mounted air coolers
8.2. Challenges
8.2.1. Extremely seasonal product
8.2.2. High competition among brands
9. Impact of COVID-19 on India Air Coolers Market
9.1. Impact Assessment Model
9.1.1. Key Segments Impacted
9.1.2. Key Regions Impacted
9.1.3. Key Distribution Channel Impacted
10. Market Trends & Developments
10.1. Energy efficient focus
10.2. Changing lifestyle
10.3. Increasing urbanization
10.4. Rising demand from rural areas
10.5. Adoption of e-commerce
11. Import/ Export Analysis
11.1. Top 5 Exporting Countries
11.1.1. By Value
11.2. Top 5 Importing Countries
11.2.1. By Value
12. Porter’s Five Forces Model
12.1. Competitive Rivalry
12.2. Bargaining Power of Buyers
12.3. Bargaining power of Suppliers
12.4. Threat of New Entrants
12.5. Threat of Substitutes
13. SWOT Analysis
13.1. Strengths
13.2. Weaknesses
13.3. Opportunities
13.4. Threats
14. Policy & Regulatory Landscape
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles
16.1.1. Symphony Limited
16.1.1.1. Company Details
16.1.1.2. Product & Services
16.1.1.3. Financials (As Per Availability)
16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.1.5. Recent Developments
16.1.1.6. Key Management Personnel
16.1.2. Bajaj Electricals Limited
16.1.2.1. Company Details
16.1.2.2. Product & Services
16.1.2.3. Financials (As Per Availability)
16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.2.5. Recent Developments
16.1.2.6. Key Management Personnel
16.1.3. Usha International Limited
16.1.3.1. Company Details
16.1.3.2. Product & Services
16.1.3.3. Financials (As Per Availability)
16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.3.5. Recent Developments
16.1.3.6. Key Management Personnel
16.1.4. Ken Lifestyles Private Limited
16.1.4.1. Company Details
16.1.4.2. Product & Services
16.1.4.3. Financials (As Per Availability)
16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.4.5. Recent Developments
16.1.4.6. Key Management Personnel
16.1.5. Orient Electric Limited
16.1.5.1. Company Details
16.1.5.2. Product & Services
16.1.5.3. Financials (As Per Availability)
16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.5.5. Recent Developments
16.1.5.6. Key Management Personnel
16.1.6. Voltas Limited
16.1.6.1. Company Details
16.1.6.2. Product & Services
16.1.6.3. Financials (As Per Availability)
16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.6.5. Recent Developments
16.1.6.6. Key Management Personnel
16.1.7. Ram Coolers
16.1.7.1. Company Details
16.1.7.2. Product & Services
16.1.7.3. Financials (As Per Availability)
16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.7.5. Recent Developments
16.1.7.6. Key Management Personnel
16.1.8. Groupe SEB India Private Limited (Maharaja Whiteline)
16.1.8.1. Company Details
16.1.8.2. Product & Services
16.1.8.3. Financials (As Per Availability)
16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.8.5. Recent Developments
16.1.8.6. Key Management Personnel
16.1.9. Blue Star Limited
16.1.9.1. Company Details
16.1.9.2. Product & Services
16.1.9.3. Financials (As Per Availability)
16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.9.5. Recent Developments
16.1.9.6. Key Management Personnel
16.1.10. Havells India Limited
16.1.10.1. Company Details
16.1.10.2. Product & Services
16.1.10.3. Financials (As Per Availability)
16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.10.5. Recent Developments
16.1.10.6. Key Management Personnel
17. Strategic Recommendations/Action Plan
17.1. Key Focus Areas
17.2. Target End User
17.3. Target Distribution Channel
18. About Us & Disclaimer

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2024/12/23 10:26

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