インド扇風機市場:タイプ別(天井扇風機、テーブル扇風機、台座扇風機、壁掛け扇風機、換気扇)、エンドユーザー別(住宅用、商業用・産業用)、流通チャネル別(複数ブランド店、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、オンライン、専売店、その他(販売店・代理店など))、地域別、企業別、2018-2028F予測および機会India Electric Fans Market, By Type (Ceiling Fans, Table Fans, Pedestal Fans, Wall Fans, and Exhaust Fans), By End User (Residential, Commercial & Industrial), By Distribution Channel (Multi-Branded Stores, Supermarkets & Hypermarkets, Online, Exclusive Stores, and Others (Dealers & Distributors, etc.), By Region, By Company, Forecast and Opportunities, 2018-2028F インドの扇風機市場は、スマートな機能性を特徴とする新製品の投入が成長の原動力となっている。この傾向は、予測期間内の扇風機産業の拡大を大きく後押ししている。この成長軌道は、全国的なスマートシティ開発... もっと見る
サマリーインドの扇風機市場は、スマートな機能性を特徴とする新製品の投入が成長の原動力となっている。この傾向は、予測期間内の扇風機産業の拡大を大きく後押ししている。この成長軌道は、全国的なスマートシティ開発の促進や住宅イニシアチブの拡大を目的としたインド政府(GoI)による様々なイニシアチブによってさらに強化されている。統合電力開発スキーム(IPDS)やディーンダヤル・ウパディヤヤ・グラム・ジョーティ・ヨージナ(DDUGJY)といった政府のスキームも、予測期間中に同国の扇風機市場にプラスの影響を与えると予想される。特に農村部における電力アクセスの向上と、都市部における配電・副送電システムの改善は、市場の成長を促進する主要因である。審美的でスマートな扇風機への需要が増加 可処分所得の増加により、美観に優れたデザインと、スマートデバイスを介した音声制御や遠隔接続などのスマート機能を誇る扇風機に対する需要が大幅に高まっている。さらに、小売業や接客業が大幅に拡大していることと、オンラインショッピングプラットフォームを通じて照明扇風機のような高級扇風機に簡単にアクセスできるようになったことも、市場の成長を後押ししている。 新製品投入によるイノベーション 扇風機業界の成長は、高度な機能を組み込んだ革新的な新製品の発売によって推進されている。例えば、IoT対応の扇風機は、ユーザーが速度、設定、タイマー、内蔵照明、その他の機能を遠隔操作できるようにする。市場の主要企業は、需要の高まりに対応するため、新製品の投入とポートフォリオの拡充に注力している。例えば、Havellsは2021年に、3段階濾過と空気浄化の利点を備えたStealth Puro Airシーリングファンを含むファンの新製品ラインを発表した。同様に、2022年には、シャオミ・インディアが、音声コントロールや可変速度オプションなどの高度な機能を備えたスマート扇風機、シャオミ・スタンディング・ファン2を発売した。消費者が新技術を受け入れるにつれ、扇風機市場は拡大すると予想される。 省エネインバーター技術への移行 扇風機の分野では、低電圧や太陽エネルギーで作動する扇風機を生産する、省エネルギーのインバーター技術への移行が徐々に進んでいる。シーリングファンが家庭のエネルギー消費の大部分を占めていることから、エネルギー効率の高いシーリングファンが市場に参入し、顧客のエネルギー代削減に貢献している。最もエネルギー効率の高いシーリング・ファンに搭載されているBLDCモーターは、従来のインダクション・モーター・ファンよりもメンテナンスの必要が少なく、発熱量も少なく、動作音も静かである。 都市化と不動産開発が需要を牽引 急速な都市化と新規住宅建設プロジェクトの急増が、インドの扇風機市場の主な牽引役となっている。この成長は特に不動産業界で顕著で、大都市圏では新規プロジェクトの立ち上げが大幅に増加している。グルグラム、ノイダ、MMR、プネー、ハイデラバード、ベンガルールなどの都市では、新規プロジェクトの立ち上げが大幅に増加しており、予測期間における扇風機市場の大きな成長可能性を示している。 市場区分 インドの扇風機市場は、タイプ、エンドユーザー、流通チャネル、地域、企業によって区分される。タイプ別では、市場はさらに天井扇風機、テーブル扇風機、台座扇風機、壁掛け扇風機、換気扇に細分化される。エンドユーザー別では、インドの扇風機市場はさらに住宅用、商業用、工業用に分けられる。流通チャネル別に見ると、市場はさらにマルチブランドストア、スーパーマーケット&ハイパーマーケット、オンライン、専売店、その他(ディーラー&ディストリビューターなど)に区分される。 企業プロフィール Crompton Greaves Consumer Electricals Ltd.、Orient Electric Limited、Usha International Ltd.、Havells India Limited、Bajaj Electricals Ltd.、V-Guard Industries Ltd.、Surya Roshni Limited、Finolex Cables Ltd.、Metro Ortem Ltd.、Khaitan (India) Limitedなどがインド扇風機市場で事業を展開するトップ企業です。 レポートの範囲 本レポートでは、インドの扇風機市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - インドの扇風機市場:タイプ別 o 天井扇 o テーブルファン o 台座ファン o 壁掛け扇風機 o 排気ファン - インドの扇風機市場、エンドユーザー別 o 住宅用 o 商業用および工業用 - インドの扇風機市場:流通経路別 o マルチブランドストア o スーパーマーケットおよびハイパーマーケット o オンライン o 専売店 o その他 - インドの扇風機市場、地域別 北部 南 東 西 競合状況 企業プロフィール:インドの扇風機市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Customer Satisfaction 5. India Electric Fans Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (Ceiling Fans, Table Fans, Pedestal Fans, Wall Fans & Exhaust Fans) 5.2.2. By End User Market Share Analysis (Residential, Commercial & Industrial) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Multi-Branded Stores, Supermarket & Hypermarket, Online, Exclusive Stores, And Others (Dealers & Distributors, Etc.)) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. North India Market Share Analysis 5.2.4.2. South India Market Share Analysis 5.2.4.3. East India Market Share Analysis 5.2.4.4. West India Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. India Electric Fans Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End User Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Electric Ceiling Fans Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By End User Market Share Analysis 6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. India Electric Table Fans Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By End User Market Share Analysis 7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. India Electric Pedestal Fans Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By End User Market Share Analysis 8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. India Electric Wall Fans Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By End User Market Share Analysis 9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. India Electric Exhaust Fans Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.1.2. By Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By End User Market Share Analysis 10.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 11. Pricing Analysis 12. Imports/Exports Analysis 12.1. Top 5 Importing Countries 12.1.1. By Value 12.2. Top 5 Exporting Countries 12.2.1. By Value 13. Market Dynamics 13.1. Drivers 13.1.1. Shifting trend towards smart fan products 13.1.2. Rising construction in residential sector 13.1.3. Energy saving inverter technology. 13.2. Challenges 13.2.1. High competition 13.2.2. Increasing use of air conditioners 14. Impact of COVID-19 on India Electric Fans Market 14.1. Impact Assessment Model 14.1.1. Key Segments Impacted 14.1.2. Key Regions Impacted 14.1.3. Key Countries Impacted 14.1.4. Key Distribution Channel Impacted 15. Market Trends & Developments 15.1. New Product launches 15.2. Ease of availability 15.3. Increasing spending power 15.4. Wide range of product availability 15.5. Rising marketing and promotional strategy 16. Porter’s Five Forces Model 16.1. Competitive Rivalry 16.2. Bargaining Power of Buyers 16.3. Bargaining Power of Suppliers 16.4. Threat of New Entrants 16.5. Threat of Substitutes 17. SWOT Analysis 17.1. Strengths 17.2. Weaknesses 17.3. Opportunities 17.4. Threats 18. India Economic Profile 19. Policy & Regulatory Landscape 20. Competitive Landscape 20.1. Company Profiles 20.1.1. Crompton Greaves Consumer Electricals Ltd. 20.1.1.1. Company Details 20.1.1.2. Product & Services 20.1.1.3. Financials (As per availability) 20.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.1.5. Recent Developments 20.1.1.6. Key Management Personnel 20.1.2. Orient Electric Limited 20.1.2.1. Company Details 20.1.2.2. Product & Services 20.1.2.3. Financials (As per availability) 20.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.2.5. Recent Developments 20.1.2.6. Key Management Personnel 20.1.3. Usha International Ltd. 20.1.3.1. Company Details 20.1.3.2. Product & Services 20.1.3.3. Financials (As per availability) 20.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.3.5. Recent Developments 20.1.3.6. Key Management Personnel 20.1.4. Havells India Limited 20.1.4.1. Company Details 20.1.4.2. Product & Services 20.1.4.3. Financials (As per availability) 20.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.4.5. Recent Developments 20.1.4.6. Key Management Personnel 20.1.5. Bajaj Electricals Ltd. 20.1.5.1. Company Details 20.1.5.2. Product & Services 20.1.5.3. Financials (As per availability) 20.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.5.5. Recent Developments 20.1.5.6. Key Management Personnel 20.1.6. V-Guard Industries Ltd. 20.1.6.1. Company Details 20.1.6.2. Product & Services 20.1.6.3. Financials (As per availability) 20.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.6.5. Recent Developments 20.1.6.6. Key Management Personnel 20.1.7. Surya Roshni Limited 20.1.7.1. Company Details 20.1.7.2. Product & Services 20.1.7.3. Financials (As per availability) 20.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.7.5. Recent Developments 20.1.7.6. Key Management Personnel 20.1.8. Finolex Cables Ltd 20.1.8.1. Company Details 20.1.8.2. Product & Services 20.1.8.3. Financials (As per availability) 20.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.8.5. Recent Developments 20.1.8.6. Key Management Personnel 20.1.9. Metro Ortem Ltd 20.1.9.1. Company Details 20.1.9.2. Product & Services 20.1.9.3. Financials (As per availability) 20.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.9.5. Recent Developments 20.1.9.6. Key Management Personnel 20.1.10. Khaitan (India) Limited. 20.1.10.1. Company Details 20.1.10.2. Product & Services 20.1.10.3. Financials (As per availability) 20.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.10.5. Recent Developments 20.1.10.6. Key Management Personnel 21. Strategic Recommendations/Action Plan 21.1. Key Focus Areas 21.2. Target Type 21.3. Target Distribution Channel 22. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryThe India electric fans market is poised for growth driven by the introduction of new product launches featuring smart functionalities. This trend has significantly propelled the expansion of the electric fans industry within the projected timeframe. This growth trajectory is further fortified by various initiatives undertaken by the Government of India (GoI) aimed at fostering smart city development nationwide and expanding housing initiatives. Government schemes like the Integrated Power Development Scheme (IPDS) and the Deendayal Upadhyaya Gram Jyoti Yojna (DDUGJY) are also expected to positively impact the country's electric fans market during the forecast period. The enhancement of electricity access, particularly in rural areas, and the improvement of power distribution and sub-transmission systems in urban regions, are key factors propelling the market's growth. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Customer Satisfaction 5. India Electric Fans Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (Ceiling Fans, Table Fans, Pedestal Fans, Wall Fans & Exhaust Fans) 5.2.2. By End User Market Share Analysis (Residential, Commercial & Industrial) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Multi-Branded Stores, Supermarket & Hypermarket, Online, Exclusive Stores, And Others (Dealers & Distributors, Etc.)) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. North India Market Share Analysis 5.2.4.2. South India Market Share Analysis 5.2.4.3. East India Market Share Analysis 5.2.4.4. West India Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. India Electric Fans Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End User Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Electric Ceiling Fans Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By End User Market Share Analysis 6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. India Electric Table Fans Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By End User Market Share Analysis 7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. India Electric Pedestal Fans Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By End User Market Share Analysis 8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. India Electric Wall Fans Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By End User Market Share Analysis 9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. India Electric Exhaust Fans Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.1.2. By Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By End User Market Share Analysis 10.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 11. Pricing Analysis 12. Imports/Exports Analysis 12.1. Top 5 Importing Countries 12.1.1. By Value 12.2. Top 5 Exporting Countries 12.2.1. By Value 13. Market Dynamics 13.1. Drivers 13.1.1. Shifting trend towards smart fan products 13.1.2. Rising construction in residential sector 13.1.3. Energy saving inverter technology. 13.2. Challenges 13.2.1. High competition 13.2.2. Increasing use of air conditioners 14. Impact of COVID-19 on India Electric Fans Market 14.1. Impact Assessment Model 14.1.1. Key Segments Impacted 14.1.2. Key Regions Impacted 14.1.3. Key Countries Impacted 14.1.4. Key Distribution Channel Impacted 15. Market Trends & Developments 15.1. New Product launches 15.2. Ease of availability 15.3. Increasing spending power 15.4. Wide range of product availability 15.5. Rising marketing and promotional strategy 16. Porter’s Five Forces Model 16.1. Competitive Rivalry 16.2. Bargaining Power of Buyers 16.3. Bargaining Power of Suppliers 16.4. Threat of New Entrants 16.5. Threat of Substitutes 17. SWOT Analysis 17.1. Strengths 17.2. Weaknesses 17.3. Opportunities 17.4. Threats 18. India Economic Profile 19. Policy & Regulatory Landscape 20. Competitive Landscape 20.1. Company Profiles 20.1.1. Crompton Greaves Consumer Electricals Ltd. 20.1.1.1. Company Details 20.1.1.2. Product & Services 20.1.1.3. Financials (As per availability) 20.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.1.5. Recent Developments 20.1.1.6. Key Management Personnel 20.1.2. Orient Electric Limited 20.1.2.1. Company Details 20.1.2.2. Product & Services 20.1.2.3. Financials (As per availability) 20.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.2.5. Recent Developments 20.1.2.6. Key Management Personnel 20.1.3. Usha International Ltd. 20.1.3.1. Company Details 20.1.3.2. Product & Services 20.1.3.3. Financials (As per availability) 20.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.3.5. Recent Developments 20.1.3.6. Key Management Personnel 20.1.4. Havells India Limited 20.1.4.1. Company Details 20.1.4.2. Product & Services 20.1.4.3. Financials (As per availability) 20.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.4.5. Recent Developments 20.1.4.6. Key Management Personnel 20.1.5. Bajaj Electricals Ltd. 20.1.5.1. Company Details 20.1.5.2. Product & Services 20.1.5.3. Financials (As per availability) 20.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.5.5. Recent Developments 20.1.5.6. Key Management Personnel 20.1.6. V-Guard Industries Ltd. 20.1.6.1. Company Details 20.1.6.2. Product & Services 20.1.6.3. Financials (As per availability) 20.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.6.5. Recent Developments 20.1.6.6. Key Management Personnel 20.1.7. Surya Roshni Limited 20.1.7.1. Company Details 20.1.7.2. Product & Services 20.1.7.3. Financials (As per availability) 20.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.7.5. Recent Developments 20.1.7.6. Key Management Personnel 20.1.8. Finolex Cables Ltd 20.1.8.1. Company Details 20.1.8.2. Product & Services 20.1.8.3. Financials (As per availability) 20.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.8.5. Recent Developments 20.1.8.6. Key Management Personnel 20.1.9. Metro Ortem Ltd 20.1.9.1. Company Details 20.1.9.2. Product & Services 20.1.9.3. Financials (As per availability) 20.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.9.5. Recent Developments 20.1.9.6. Key Management Personnel 20.1.10. Khaitan (India) Limited. 20.1.10.1. Company Details 20.1.10.2. Product & Services 20.1.10.3. Financials (As per availability) 20.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 20.1.10.5. Recent Developments 20.1.10.6. Key Management Personnel 21. Strategic Recommendations/Action Plan 21.1. Key Focus Areas 21.2. Target Type 21.3. Target Distribution Channel 22. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(wall)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|