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サウジアラビアのリユーザブルボトル市場:素材別(金属、ステンレス、プラスチック、シリコン、ガラス、その他)、用途別(日常、スポーツ、旅行、その他)、流通経路別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、その他)、地域別、市場競争率、予測、機会、2020-2030F

サウジアラビアのリユーザブルボトル市場:素材別(金属、ステンレス、プラスチック、シリコン、ガラス、その他)、用途別(日常、スポーツ、旅行、その他)、流通経路別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、その他)、地域別、市場競争率、予測、機会、2020-2030F


Saudi Arabia Reusable Bottle Market By Material (Metal, Stainless Steel, Plastic, Silicon, Glass, Others), By Use (Everyday, Sports, Travel, Others), By Distribution Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Online, Others), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2020-2030F

サウジアラビアのリユースびん市場は2024年に2億1,942万米ドルとなり、予測期間中の年平均成長率は5.8%で2030年には3億7,074万米ドルに達すると予測されている。サウジアラビアの再利用可能なボトル市場は、環境... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年3月28日 US$3,500
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PDF:2営業日程度 87 英語

 

サマリー

サウジアラビアのリユースびん市場は2024年に2億1,942万米ドルとなり、予測期間中の年平均成長率は5.8%で2030年には3億7,074万米ドルに達すると予測されている。サウジアラビアの再利用可能なボトル市場は、環境意識の高まり、持続可能性を促進する政府の取り組み、環境に優しい製品へのシフトが原動力となり、大きな成長を遂げている。主要セグメントには、素材(金属、ステンレス、プラスチック、シリコン、ガラス、その他)、用途(日常、スポーツ、旅行、その他)、流通チャネル(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、その他)が含まれる。ステンレスボトルとガラスボトルはその耐久性と無害な特性から優位を占めており、プラスチックは手頃な価格と軽量の利便性から人気を保っている。健康志向の高まりに支えられ、普段使いの分野が最大のシェアを占める一方、スポーツ用や旅行用も人気を集めている。流通はスーパーマーケット/ハイパーマーケットが主導しており、電子商取引の拡大によりオンライン・チャネルが急成長している。地域的には、リヤドやジッダといった都市部が可処分所得の増加と環境意識に支えられ、需要を牽引している。ビジョン2030」の持続可能性目標など、政府の政策が市場の成長をさらに後押ししている。競争は激化しており、国内外のブランドは多様な消費者ニーズに応えるため、デザインや機能性を革新している。全体として、市場は2030年まで堅調な拡大が見込まれ、その原動力は環境意識の高いトレンドと、再利用可能な代替品へのライフスタイルのシフトである。
主な市場牽引要因
環境意識の高まりと持続可能性への懸念
サウジアラビアにおけるリユースびん市場の主な促進要因の一つは、環境持続可能性に対する意識の高まりである。使い捨てプラスチック廃棄物は世界的な大問題であり、サウジアラビアも例外ではない。サウジアラビアは「ビジョン2030」の持続可能性目標に沿い、プラスチック汚染の削減に取り組んでいる。サウジアラビア環境省によると(2022年)、サウジアラビアでは年間1,500万トン以上の固形廃棄物が発生しており、その17%をプラスチックが占めている。消費者は二酸化炭素排出量を意識するようになり、ステンレス、ガラス、シリコンボトルなど環境に優しい代替品へのシフトにつながっている。サウジアラビアの消費者の68%がプラスチック汚染に懸念を示し、42%が持続可能な代替品を積極的に求めている。廃棄物削減を推進する環境団体や政府機関によるキャンペーンは、この傾向をさらに加速させている。再利用可能なボトルは、プラスチック廃棄物を削減するシンプルかつ効果的なソリューションであり、環境意識の高い消費者、特に若い世代の間で支持を集めている。
主な市場課題
消費者の意識の低さと文化的習慣
環境意識が高まっているにもかかわらず、サウジアラビアの消費者の多くは、再利用可能なボトルの長期的なメリットを知らないままである。使い捨てペットボトルは、その利便性と広く入手可能なことから日常生活に深く浸透している。消費者の行動を変えるには、再利用可能な代替品の環境と健康上の利点を強調する大規模な教育キャンペーンが必要である。さらに、社交の場や野外活動で使い捨てのものを好むといった文化的慣習が、普及の障壁となっている。強力な啓蒙活動がなければ、消費者の習慣を持続可能なものへとシフトさせるのは遅々として進まず、市場の成長を制限することになるだろう。
主要市場動向
スマートな保温再利用ボトルの人気の高まり
サウジアラビアのリユーザブルボトル市場で注目すべきトレンドは、スマートボトルと断熱ボトルの需要の高まりである。消費者は、保温・保冷、水分補給の追跡、UV殺菌などの高度な機能を備えたボトルを求めるようになっている。サウジアラビアの極端な気候では、飲料を最大24時間保冷、または12時間保温できる断熱ステンレスボトルが特に人気がある。さらに、ブルートゥース接続とモバイルアプリの統合が可能なスマートボトルは、ユーザーが毎日の水分摂取量をモニターするのに役立ち、健康志向の個人やフィットネス愛好家にアピールしている。各ブランドは、自動洗浄ボトルや折りたたみ可能なデザインで携帯性を高め、旅行者や専門家向けに革新を進めている。この傾向は、基本的な再利用可能容器を超えた、プレミアムで技術的に強化された水分補給ソリューションへのシフトを反映している。
主要市場プレイヤー
- ダート・インダストリーズ社
- Hamilton Housewares Pvt.
- セロ・ワールド・リミテッド
- トローブ・ブランズLLC
- ボロシル・リミテッド
- Stovekraft Pvt.
- Klean Kanteen, Inc.
- Nirlon Kitchenware Private Limited
- PMI WW Brands, LLC
- Steel Technology LLC.
報告書の範囲
本レポートでは、サウジアラビアのリユーザブルボトル市場を産業動向とともに以下のカテゴリーに分類しています:
- サウジアラビアのリユースびん市場:素材別
o 金属
o ステンレス
o プラスチック
o シリコン
o ガラス
o その他
- サウジアラビアのリユースびん市場:用途別
o 日常用
o スポーツ
旅行
その他
- サウジアラビアのリユースびん市場:流通経路別
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o オンライン
o その他
- サウジアラビアのリユースびん市場:地域別
o 西部
o 北部・中部
o 東部
o 南部
競合状況
企業プロフィール:サウジアラビアのリユースびん市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
サウジアラビアの再利用可能なボトル市場レポートは所定の市場データを使用して、TechSci Research社は企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング


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目次

1.はじめに
1.1.市場概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.方法論の風景
2.2.研究の目的
2.3.ベースライン手法
2.4.調査範囲の設定
2.5.仮定と限界
2.6.調査の情報源
2.7.市場調査のアプローチ
2.8.市場規模・市場シェアの算出方法
2.9.予測方法
3.エグゼクティブサマリー
3.1.市場の概要
3.2.主要市場セグメントの概要
3.3.主な市場用途の概要
3.4.主要地域の概要
3.5.市場促進要因、課題、トレンドの概要
4.顧客の声
4.1.ブランド認知度
4.2.購入決定に影響を与える要因
5.サウジアラビアのリユースびん市場展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.素材別市場シェア分析(金属、ステンレス、プラスチック、シリコン、ガラス、その他)
5.2.2.用途別市場シェア分析(日常、スポーツ、旅行、その他)
5.2.3.流通チャネル別市場シェア分析(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、その他)
5.2.4.地域別市場シェア分析
5.2.4.1.欧米市場シェア分析
5.2.4.2.北部・中部市場シェア分析
5.2.4.3.東部市場シェア分析
5.2.4.4.南部市場シェア分析
5.2.5.上位5社別市場シェア分析、その他(2024年)
5.3.サウジアラビアのリユースびん市場マッピングと機会評価
5.3.1.素材別市場マッピングと機会評価
5.3.2.用途別市場マッピングと機会評価
5.3.3.流通チャネル別市場マッピングと機会評価
5.3.4.地域別市場マッピングと機会評価
6.サウジアラビアの金属製リユースびん市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.用途別市場シェア分析
6.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
7.サウジアラビアのステンレス製リユースびん市場展望
7.1.市場規模・予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.用途別市場シェア分析
7.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
8.サウジアラビアのプラスチック製リユースびん市場展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.用途別市場シェア分析
8.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
9.サウジアラビアのシリコン製リユースびん市場展望
9.1.市場規模・予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.用途別市場シェア分析
9.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
10.サウジアラビアのガラス製リユースびん市場展望
10.1.市場規模・予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.用途別市場シェア分析
10.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
11.市場ダイナミクス
11.1.促進要因
11.2.課題
12.市場動向
12.1.合併と買収(もしあれば)
12.2.材料の上市(もしあれば)
12.3.最近の動向
13.ポーターズファイブフォース分析
13.1.業界内の競争
13.2.新規参入の可能性
13.3.サプライヤーの力
13.4.顧客の力
13.5.代替材料の脅威
14.サウジアラビアの経済プロフィール
15.競争環境
15.1.企業プロフィール
15.1.1.ダート・インダストリーズ社
15.1.1.1.事業概要
15.1.1.2.会社概要
15.1.1.3.素材とサービス
15.1.1.4.財務(入手可能な限り)
15.1.1.5.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
15.1.1.6.最近の動向
15.1.1.7.主要経営陣
15.1.2.ハミルトン ハウスウェア社
15.1.3.セロ・ワールド・リミテッド
15.1.4.トローブ・ブランズ・エルエルシー
15.1.5.ボロシル・リミテッド
15.1.6.ストーブクラフト社
15.1.7.クリーンカンティーン社
15.1.8.ニルロン・キッチンウェア・プライベート・リミテッド
15.1.9.PMI WW Brands, LLC.
15.1.10.Steel Technology LLC.
16.戦略的提言
16.1.重点分野
16.1.1.対象素材
16.1.2.ターゲット流通チャネル
16.1.3.対象地域
17.会社概要・免責事項

 

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Summary

Saudi Arabia Reusable Bottle Market was valued at USD 219.42 Million in 2024 and is expected to reach USD 307.74 Million by 2030 with a CAGR of 5.8% during the forecast period. The Saudi Arabia reusable bottle market is experiencing significant growth, driven by increasing environmental awareness, government initiatives promoting sustainability, and a shift towards eco-friendly products. Key segments include material (metal, stainless steel, plastic, silicon, glass, others), use (everyday, sports, travel, others), and distribution channel (supermarkets/hypermarkets, online, others). Stainless steel and glass bottles dominate due to their durability and non-toxic properties, while plastic remains popular for affordability and lightweight convenience. The everyday use segment holds the largest share, supported by rising health consciousness, while sports and travel applications are gaining traction. Distribution is led by supermarkets/hypermarkets, with online channels growing rapidly due to e-commerce expansion. Regionally, urban centers like Riyadh and Jeddah drive demand, supported by higher disposable incomes and environmental awareness. Government policies, such as Vision 2030’s sustainability goals, further boost market growth. Competition is intensifying, with local and international brands innovating in design and functionality to cater to diverse consumer needs. Overall, the market is poised for robust expansion through 2030, fueled by eco-conscious trends and lifestyle shifts towards reusable alternatives.
Key Market Drivers
Rising Environmental Awareness and Sustainability Concerns
One of the primary drivers of the reusable bottle market in Saudi Arabia is the growing awareness of environmental sustainability. Single-use plastic waste is a major global concern, and Saudi Arabia is no exception. The country has been taking steps to reduce plastic pollution, aligning with Vision 2030’s sustainability goals. According to Saudi Ministry of Environment, (2022), Saudi Arabia generates over 15 million tons of solid waste annually, with plastics accounting for ~17%. Consumers are becoming more conscious of their carbon footprint, leading to a shift toward eco-friendly alternatives like stainless steel, glass, and silicone bottles. 68% of Saudi consumers express concern about plastic pollution, with 42% actively seeking sustainable alternatives. Campaigns by environmental organizations and government bodies promoting waste reduction further accelerate this trend. Reusable bottles, being a simple yet effective solution to cut down plastic waste, are gaining traction among environmentally conscious consumers, particularly the younger generation.
Key Market Challenges
Low Consumer Awareness and Cultural Habits
Despite rising environmental consciousness, many Saudi consumers remain unaware of the long-term benefits of reusable bottles. Single-use plastic bottles are deeply ingrained in daily life due to their convenience and widespread availability. Changing consumer behavior requires extensive education campaigns to highlight the environmental and health advantages of reusable alternatives. Additionally, cultural practices, such as the preference for disposable items in social gatherings and outdoor activities, pose a barrier to adoption. Without strong awareness initiatives, shifting consumer habits toward sustainability will be slow, limiting market growth.
Key Market Trends
Increasing Popularity of Smart and Insulated Reusable Bottles
A notable trend in the Saudi reusable bottle market is the growing demand for smart and insulated bottles. Consumers are increasingly looking for bottles with advanced features such as temperature retention (hot/cold), hydration tracking, and even UV sterilization. Insulated stainless steel bottles, which keep beverages cold for up to 24 hours or hot for 12 hours, are particularly popular in Saudi Arabia’s extreme climate. Additionally, smart bottles with Bluetooth connectivity and mobile app integration help users monitor their daily water intake, appealing to health-conscious individuals and fitness enthusiasts. Brands are innovating with self-cleaning bottles and collapsible designs for portability, catering to travelers and professionals. This trend reflects a shift toward premium, tech-enhanced hydration solutions beyond basic reusable containers.
Key Market Players
• Dart Industries Inc.
• Hamilton Housewares Pvt. Ltd.
• Cello World Limited
• Trove Brands, LLC
• Borosil Limited
• Stovekraft Pvt. Ltd.
• Klean Kanteen, Inc.
• Nirlon Kitchenware Private Limited
• PMI WW Brands, LLC
• Steel Technology LLC.
Report Scope:
In this report, the Saudi Arabia reusable bottle market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Saudi Arabia Reusable Bottle Market, By Material:
o Metal
o Stainless Steel
o Plastic
o Silicon
o Glass
o Others
• Saudi Arabia Reusable Bottle Market, By Use:
o Everyday
o Sports
o Travel
o Others
• Saudi Arabia Reusable Bottle Market, By Distribution Channel:
o Supermarkets/Hypermarkets
o Online
o Others
• Saudi Arabia Reusable Bottle Market, By Region:
o Western
o Northern & Central
o Eastern
o Southern
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the Saudi Arabia reusable bottle market.
Available Customizations:
Saudi Arabia reusable bottle market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Market Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Methodology Landscape
2.2. Objective of the Study
2.3. Baseline Methodology
2.4. Formulation of the Scope
2.5. Assumptions and Limitations
2.6. Sources of Research
2.7. Approach for the Market Study
2.8. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.9. Forecasting Methodology
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Uses
3.4. Overview of Key Regions
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, and Trends
4. Voice of Customer
4.1. Brand Awareness
4.2. Factor Influencing Availing Decision
5. Saudi Arabia Reusable Bottle Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Material Market Share Analysis (Metal, Stainless Steel, Plastic, Silicon, Glass, Others)
5.2.2. By Use Market Share Analysis (Everyday, Sports, Travel, Others)
5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Online, Others)
5.2.4. By Regional Market Share Analysis
5.2.4.1. Western Market Share Analysis
5.2.4.2. Northern & Central Market Share Analysis
5.2.4.3. Eastern Market Share Analysis
5.2.4.4. Southern Market Share Analysis
5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2024)
5.3. Saudi Arabia Reusable Bottle Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Material Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Use Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. Saudi Arabia Metal Reusable Bottle Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Use Market Share Analysis
6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
7. Saudi Arabia Stainless Steel Reusable Bottle Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Use Market Share Analysis
7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
8. Saudi Arabia Plastic Reusable Bottle Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Use Market Share Analysis
8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
9. Saudi Arabia Silicon Reusable Bottle Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Use Market Share Analysis
9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
10. Saudi Arabia Glass Reusable Bottle Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Use Market Share Analysis
10.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Market Trends & Developments
12.1. Merger & Acquisition (If Any)
12.2. Material Launches (If Any)
12.3. Recent Developments
13. Porters Five Forces Analysis
13.1. Competition in the Industry
13.2. Potential of New Entrants
13.3. Power of Suppliers
13.4. Power of Customers
13.5. Threat of Substitute Material
14. Saudi Arabia Economic Profile
15. Competitive Landscape
15.1. Company Profiles
15.1.1. Dart Industries Inc.
15.1.1.1. Business Overview
15.1.1.2. Company Snapshot
15.1.1.3. Material & Services
15.1.1.4. Financials (As Per Availability)
15.1.1.5. Key Market Focus & Geographical Presence
15.1.1.6. Recent Developments
15.1.1.7. Key Management Personnel
15.1.2. Hamilton Housewares Pvt. Ltd.
15.1.3. Cello World Limited
15.1.4. Trove Brands, LLC
15.1.5. Borosil Limited
15.1.6. Stovekraft Pvt. Ltd.
15.1.7. Klean Kanteen, Inc.
15.1.8. Nirlon Kitchenware Private Limited
15.1.9. PMI WW Brands, LLC
15.1.10.Steel Technology LLC.
16. Strategic Recommendations
16.1. Key Focus Areas
16.1.1. Target Material
16.1.2. Target Distribution Channel
16.1.3. Target Region
17. About Us & Disclaimer

 

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