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インド無線/オンラインタクシーサービス市場:車両タイプ別(セダン、ハッチバック、SUV、高級車)、推進力別(ICE&電気)、ユーザーセグメント別(個人、観光客、企業)、競争、ユーザータイプ別(ライドシェアリング&ライドヘイリング)、地域別、競争、予測、機会、2029年F


India Radio/Online Taxi Services Market, By Vehicle Type (Sedan, Hatchback, SUV, Luxury), By Propulsion (ICE & Electric), By User Segment (Individual, Tourist & Corporate), Competition, By User Type (Ride Sharing & Ride Hailing), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2029F

インドの無線/オンラインタクシーサービス市場は、予測期間中に目覚ましい成長を遂げるだろう。 インターネットの普及がインドの無線/オンラインタクシー市場の需要に拍車をかけている。高速インターネット接続... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年8月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス
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78 英語

 

サマリー

インドの無線/オンラインタクシーサービス市場は、予測期間中に目覚ましい成長を遂げるだろう。
インターネットの普及がインドの無線/オンラインタクシー市場の需要に拍車をかけている。高速インターネット接続の利用しやすさとオンラインサービスの利用に関連する利便性が、同国の消費者の嗜好を変化させ、インドの無線/オンラインタクシーサービス市場を牽引している。さらに、今後数年間で、インターネット利用者は2019年の6億3,700万人から2028年末までに12億人に増加すると予想されている。国内のスマートフォンやインターネット利用者の増加により、タクシーサービスへのアクセスが手元でできるようになり、利用者にとっては運転手の詳細や位置情報を入手するのがより簡単になったため、インドの無線/オンラインタクシーサービス市場の需要に拍車がかかっている。
利便性に対する需要の高まり
オンライン・タクシー・サービスは、公共交通機関、タクシー、自家用車といった従来の交通手段に代わる便利な手段を提供する。ライドヘイリング・アプリを使えば、顧客は簡単に乗車予約、ドライバーの位置追跡、アプリを通じた支払いができるため、現金を持ち歩いたり、運賃を値切ったりする必要がなくなる。さらに、シェアライド、スタンダードライド、プレミアムライドなど、さまざまなタイプのライドを利用できるため、顧客は予算や好みに応じて必要な利便性のレベルを選ぶことができる。
サービスの多様化
インドのオンラインタクシー市場が成熟するにつれ、ライドヘイリング会社は、より幅広い顧客ニーズに応えるため、サービスを多様化している。食品や食料品の配達、金融サービス、ヘルスケアサービスなど、新しいサービスを導入している。例えばOlaは、顧客が乗車料金の支払いや携帯電話のリチャージ、料金の支払いを行えるデジタルウォレット「Ola Money」を立ち上げた。ライドヘイリング会社が新たな収益源や競合他社との差別化方法を模索する中、サービスの多様化は今後も続くと予想される。
新技術の採用
インドの無線・オンラインタクシー市場は競争が激しく、ライドヘイリング会社は常に競合他社との差別化方法を模索している。人工知能、機械学習、ビッグデータ分析などの新技術を採用し、顧客体験の向上と価格設定の最適化を図っている。例えば、機械学習アルゴリズムを使って需要を予測し、リアルタイムで価格を調整している。また、顧客の行動や嗜好に関する洞察を得るためにビッグデータ分析も利用している。ライドヘイリング企業が競争で優位に立とうとする中、新技術の採用は今後も続くと予想される。
可処分所得の増加
インドでは可処分所得の増加により、プレミアムな交通サービスへの需要が高まっている。オンライン・タクシー・サービスは、高級車やプレミアムな乗り物を含むさまざまなサービスを提供することで、この需要を取り込むことができた。さらに、ライドヘイリング・アプリは、車を所有したり個人ドライバーを雇ったりする余裕のない人々に費用対効果の高い選択肢を提供している。このため、オンライン・タクシー・サービスは、手頃な高級交通手段を求める中流階級の顧客に人気の選択肢となっている。
安全とセキュリティの重視
インドのライドヘイリング会社にとって、安全とセキュリティは常に最優先事項であったが、最近の事件により、これらの問題がより重視されるようになった。ライドヘイリング会社は、顧客の安全を確保するために、パニックボタン、アプリ内の安全アラート、ドライバーのバックグラウンドチェックなどの新しい安全機能を導入している。例えば、ウーバーは「ライドチェック」と呼ばれる機能を導入しており、GPSやその他のセンサーを利用して、走行中にコースから外れたり、予期せぬ停車があったりした場合に検知する。ライドヘイリング会社が顧客との信頼関係を築き、競合他社との差別化を図ることに注力する中、安全性とセキュリティの重視の高まりは今後も続くと予想される。
都市化の進展
インドは世界で最も急速に都市化が進んでいる国の1つであり、多くの人々がより良い仕事の機会とより高い生活水準を求めて都市部に移住している。そのため、都市部では交通渋滞が増加し、駐車スペースが不足している。オンライン・タクシー・サービスは、混雑した市街地での運転や駐車場探しに代わる選択肢を提供し、都市部の通勤者にとって魅力的な選択肢となっている。さらに、乗り合いタクシーが利用できるようになったことで、道路を走る車の数が減り、交通渋滞や大気汚染の減少にもつながっている。
市場細分化
インドの無線/オンラインタクシー市場は、車両タイプ、推進力、ユーザーセグメント、ユーザータイプ、競争環境に基づいてセグメント化される。車両タイプに基づき、市場はさらにセダン、ハッチバック、SUV、ラグジュアリーに細分化される。推進力に基づき、市場はICEと電気に二分される。ユーザーセグメントに基づき、市場は個人と観光客・企業に細分化される。ユーザータイプに基づき、市場はライドシェアリングとライドヘイリングに二分される。市場分析はまた、地域的な市場セグメンテーションを考案するために、北、南、西と東の間に分割され、地域的なセグメンテーションを研究しています。
企業プロフィール
市場に参入している主要企業は、Carzonrent India Private Limited、ANI Technologies Private Limited、Mega Cabs Private Limited、Meru Mobility Tech Private Limited、Savaari Car Rentals Private Limited、Uber India Systems Private Limitedである。主要企業は市場競争力を維持するため、先進技術を開発し、新製品を発表している。その他の競争戦略には、M&Aや新技術開発が含まれる。

レポートの範囲
本レポートでは、インドの無線/オンラインタクシー市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- インドの無線/オンラインタクシー市場:車種別
o セダン
o ハッチバック
o SUV
o ラグジュアリー
- インドの無線/オンラインタクシー市場:推進力別
o ICE
o 電気
- インドの無線/オンラインタクシー市場:ユーザーセグメント別
o 個人
o 観光客
o 企業
- インドの無線/オンラインタクシー市場:利用者タイプ別
o ライドシェアリング
o ライドヘイリング
- インドの無線/オンラインタクシー市場:地域別
o 北部
西


競合状況
企業プロフィール:インドのラジオ/オンラインタクシー市場に存在する主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Introduction
1.1. Market Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on India Radio/Online Taxi Market
5. Voice of Customer
5.1. Factors Influencing Purchase Decision
5.2. Brand Satisfaction Level
5.3. Brand Awareness
6. India Radio/Online Taxi Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Sedan, Hatchback, SUV, Luxury)
6.2.2. By Propulsion Market Share Analysis (ICE & Electric)
6.2.3. By User Segment Market Share Analysis (Individual, Tourist & Corporate)
6.2.4. By User Type Market Share Analysis (Ride Sharing & Ride Hailing)
6.2.5. By Regional Market Share Analysis
6.2.5.1. North Region Market Share Analysis
6.2.5.2. South Region Market Share Analysis
6.2.5.3. West Region Market Share Analysis
6.2.5.4. East Region Market Share Analysis
6.2.6. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - 2023)
6.3. India Radio/Online Taxi Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Propulsion Type Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By User Segment Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By User Type Mapping & Opportunity Assessment
6.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
7. North India Radio/Online Taxi Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
7.2.2. By Propulsion Market Share Analysis
7.2.3. By User Segment Market Share Analysis
7.2.4. By User Type Market Share Analysis
8. South India Radio/Online Taxi Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
8.2.2. By Propulsion Market Share Analysis
8.2.3. By User Segment Market Share Analysis
8.2.4. By User Type Market Share Analysis
9. West India Radio/Online Taxi Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
9.2.2. By Propulsion Market Share Analysis
9.2.3. By User Segment Market Share Analysis
9.2.4. By User Type Market Share Analysis
10. East India Radio/Online Taxi Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
10.2.2. By Propulsion Market Share Analysis
10.2.3. By User Segment Market Share Analysis
10.2.4. By User Type Market Share Analysis
11. Market Dynamics
11.1. Market Drivers
11.2. Market Challenges
12. Market Trends & Developments
13. SWOT Analysis
13.1. Strength
13.2. Weakness
13.3. Opportunities
13.4. Threats
14. Porter’s Five Forces Model
14.1. Competitive Rivalry
14.2. Bargaining Power of Buyers
14.3. Bargaining Power of Suppliers
14.4. Threat of New Entrants
14.5. Threat of Substitutes
15. Policy & Regulatory Landscape
16. India Economic Profile
17. Competitive Landscape
17.1. Company Profiles (Up to 10 Major 10 Companies)
17.1.1. Carzonrent India Private Limited
17.1.1.1. Company Details
17.1.1.2. Products & Services
17.1.1.3. Recent Development
17.1.1.4. Key Management Personnel
17.1.2. ANI Technologies Private Limited
17.1.2.1. Company Details
17.1.2.2. Products & Services
17.1.2.3. Recent Development
17.1.2.4. Key Management Personnel
17.1.3. Mega Cabs Private Limited
17.1.3.1. Company Details
17.1.3.2. Products & Services
17.1.3.3. Recent Development
17.1.3.4. Key Management Personnel
17.1.4. Meru Mobility Tech Private Limited
17.1.4.1. Company Details
17.1.4.2. Products & Services
17.1.4.3. Recent Development
17.1.4.4. Key Management Personnel
17.1.5. Savaari Car Rentals Private Limited
17.1.5.1. Company Details
17.1.5.2. Products & Services
17.1.5.3. Recent Development
17.1.5.4. Key Management Personnel
17.1.6. Uber India Systems Private Limited
17.1.6.1. Company Details
17.1.6.2. Products & Services
17.1.6.3. Recent Development
17.1.6.4. Key Management Personnel
18. Strategic Recommendations/Action Plan
18.1. Target Vehicle Type
18.2. Target Regions
18.3. Target Propulsion
19. About Us & Disclaimer


Note: The data given for any year represents the market during the fiscal year, i.e., 1st April to 31st March of that year. e.g., For 2023, the data represents the period, 1st April 2022 to 31st March 2023.


(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)

 

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Summary

India radio/online taxi service market will witness an impressive growth during the forecasted period, owing to the rise in fuel prices and growing traffic congestion in India.
Rising penetration of internet is fueling the demand of radio/online taxi service market In India. The accessibility of high-speed internet connectivity and the convenience related with using online services is shifting consumer preferences in the country and driving the India radio/online taxi service market. Moreover, in the coming years, it is expected to observe an increase in internet users from 637 million users in 2019 to 1.2 billion users, by the end of 2028. The growing number of smartphone and internet users in the country now have the access of taxi service at their fingertips and it has made simpler for users for getting the drivers' details and location, thereby fueling the demand for the India radio/online taxi services market.
Growing Demand for Convenience
Online taxi services provide a convenient alternative to traditional modes of transportation such as public transport, taxis, and personal vehicles. With ride-hailing apps, customers can easily book a ride, track their driver's location, and pay through the app, eliminating the need to carry cash or haggle over fares. Additionally, the availability of different types of rides, such as shared rides, standard rides, and premium rides, allows customers to choose the level of convenience they need, based on their budget and preferences.
Diversification of Services
As the online taxi market in India matures, ride-hailing companies are diversifying their services to cater to a wider range of customer needs. They are introducing new services such as food and grocery delivery, financial services, and healthcare services. For example, Ola has launched Ola Money, a digital wallet that allows customers to pay for rides, recharge their mobile phones, and pay bills. The diversification of services is expected to continue as ride-hailing companies look for new revenue streams and ways to differentiate themselves from competitors.
Adoption of New Technologies
The Indian radio/online taxi market is highly competitive, and ride-hailing companies are constantly looking for ways to differentiate themselves from their competitors. They are adopting new technologies such as artificial intelligence, machine learning, and big data analytics to improve the customer experience and optimize pricing. For example, they are using machine learning algorithms to predict demand and adjust pricing in real-time. They are also using big data analytics to gain insights into customer behavior and preferences. The adoption of new technologies is expected to continue as ride-hailing companies seek to stay ahead of the competition.
Rising Disposable Income
The rise in disposable income in India has led to an increase in demand for premium transportation services. Online taxi services have been able to tap into this demand by offering a range of services, including luxury cars and premium rides. Additionally, ride-hailing apps provide a cost-effective option for those who cannot afford to own a car or hire a personal driver. This has made online taxi services a popular choice for middle-class customers who are looking for affordable luxury transportation.
Increased Emphasis on Safety and Security
Safety and security have always been a top priority for ride-hailing companies in India, but recent incidents have led to an increased emphasis on these issues. Ride-hailing companies are introducing new safety features such as panic buttons, in-app safety alerts, and driver background checks to ensure the safety of their customers. For example, Uber has introduced a feature called "RideCheck," which uses GPS and other sensors to detect if a trip has gone off-course or if there is an unexpected stop. The increased emphasis on safety and security is expected to continue as ride-hailing companies focus on building trust with their customers and differentiating themselves from competitors.
Increasing Urbanization
India is one of the fastest urbanizing countries in the world, with a large number of people migrating to cities in search of better job opportunities and a higher standard of living. This has led to an increase in traffic congestion and a shortage of parking spaces in cities. Online taxi services provide an alternative to driving in congested city traffic and looking for parking, making them an attractive option for urban commuters. Additionally, the availability of shared rides has helped to reduce the number of cars on the road, leading to a reduction in traffic congestion and air pollution.
Market Segmentation
The India radio/online taxi market is segmented based on vehicle type, propulsion, user segment, user type and competitive landscape. Based on vehicle type, the market is further fragmented into Sedan, Hatchback, SUV, Luxury. Based on propulsion, the market is bifurcated into ICE & Electric. Based on user segment, the market is fragmented into Individual and Tourist & Corporate. Based on user type, the market is bifurcated into ride sharing & ride hailing. The market analysis also studies the regional segmentation to devise regional market segmentation, divided among north, south, west & east.
Company Profiles
Major market players operating in the market are Carzonrent India Private Limited, ANI Technologies Private Limited, Mega Cabs Private Limited, Meru Mobility Tech Private Limited, Savaari Car Rentals Private Limited, Uber India Systems Private Limited. Major companies are developing advanced technologies and launching new products in order to stay competitive in the market. Other competitive strategies include mergers & acquisitions and new technological developments.

Report Scope:
In this report, India Radio/Online Taxi Market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Radio/online taxi Market, By Vehicle Type:
o Sedan
o Hatchback
o SUV
o Luxury
• India Radio/Online Taxi Market, By Propulsion:
o ICE
o Electric
• India Radio/online taxi Market, By User Segment:
o Individual
o Tourist
o Corporate
• India Radio/online taxi Market, By User Type:
o Ride Sharing
o Ride Hailing
• India Radio/online taxi Market, By Region:
o North
o West
o South
o East
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India Radio/Online Taxi Market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Market Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on India Radio/Online Taxi Market
5. Voice of Customer
5.1. Factors Influencing Purchase Decision
5.2. Brand Satisfaction Level
5.3. Brand Awareness
6. India Radio/Online Taxi Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Sedan, Hatchback, SUV, Luxury)
6.2.2. By Propulsion Market Share Analysis (ICE & Electric)
6.2.3. By User Segment Market Share Analysis (Individual, Tourist & Corporate)
6.2.4. By User Type Market Share Analysis (Ride Sharing & Ride Hailing)
6.2.5. By Regional Market Share Analysis
6.2.5.1. North Region Market Share Analysis
6.2.5.2. South Region Market Share Analysis
6.2.5.3. West Region Market Share Analysis
6.2.5.4. East Region Market Share Analysis
6.2.6. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - 2023)
6.3. India Radio/Online Taxi Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Propulsion Type Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By User Segment Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By User Type Mapping & Opportunity Assessment
6.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
7. North India Radio/Online Taxi Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
7.2.2. By Propulsion Market Share Analysis
7.2.3. By User Segment Market Share Analysis
7.2.4. By User Type Market Share Analysis
8. South India Radio/Online Taxi Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
8.2.2. By Propulsion Market Share Analysis
8.2.3. By User Segment Market Share Analysis
8.2.4. By User Type Market Share Analysis
9. West India Radio/Online Taxi Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
9.2.2. By Propulsion Market Share Analysis
9.2.3. By User Segment Market Share Analysis
9.2.4. By User Type Market Share Analysis
10. East India Radio/Online Taxi Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
10.2.2. By Propulsion Market Share Analysis
10.2.3. By User Segment Market Share Analysis
10.2.4. By User Type Market Share Analysis
11. Market Dynamics
11.1. Market Drivers
11.2. Market Challenges
12. Market Trends & Developments
13. SWOT Analysis
13.1. Strength
13.2. Weakness
13.3. Opportunities
13.4. Threats
14. Porter’s Five Forces Model
14.1. Competitive Rivalry
14.2. Bargaining Power of Buyers
14.3. Bargaining Power of Suppliers
14.4. Threat of New Entrants
14.5. Threat of Substitutes
15. Policy & Regulatory Landscape
16. India Economic Profile
17. Competitive Landscape
17.1. Company Profiles (Up to 10 Major 10 Companies)
17.1.1. Carzonrent India Private Limited
17.1.1.1. Company Details
17.1.1.2. Products & Services
17.1.1.3. Recent Development
17.1.1.4. Key Management Personnel
17.1.2. ANI Technologies Private Limited
17.1.2.1. Company Details
17.1.2.2. Products & Services
17.1.2.3. Recent Development
17.1.2.4. Key Management Personnel
17.1.3. Mega Cabs Private Limited
17.1.3.1. Company Details
17.1.3.2. Products & Services
17.1.3.3. Recent Development
17.1.3.4. Key Management Personnel
17.1.4. Meru Mobility Tech Private Limited
17.1.4.1. Company Details
17.1.4.2. Products & Services
17.1.4.3. Recent Development
17.1.4.4. Key Management Personnel
17.1.5. Savaari Car Rentals Private Limited
17.1.5.1. Company Details
17.1.5.2. Products & Services
17.1.5.3. Recent Development
17.1.5.4. Key Management Personnel
17.1.6. Uber India Systems Private Limited
17.1.6.1. Company Details
17.1.6.2. Products & Services
17.1.6.3. Recent Development
17.1.6.4. Key Management Personnel
18. Strategic Recommendations/Action Plan
18.1. Target Vehicle Type
18.2. Target Regions
18.3. Target Propulsion
19. About Us & Disclaimer


Note: The data given for any year represents the market during the fiscal year, i.e., 1st April to 31st March of that year. e.g., For 2023, the data represents the period, 1st April 2022 to 31st March 2023.


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