インド無線/オンラインタクシーサービス市場:車両タイプ別(セダン、ハッチバック、SUV、高級車)、推進力別(ICE&電気)、ユーザーセグメント別(個人、観光客、企業)、競争、ユーザータイプ別(ライドシェアリング&ライドヘイリング)、地域別、競争、予測、機会、2029年FIndia Radio/Online Taxi Services Market, By Vehicle Type (Sedan, Hatchback, SUV, Luxury), By Propulsion (ICE & Electric), By User Segment (Individual, Tourist & Corporate), Competition, By User Type (Ride Sharing & Ride Hailing), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2029F インドの無線/オンラインタクシーサービス市場は、予測期間中に目覚ましい成長を遂げるだろう。 インターネットの普及がインドの無線/オンラインタクシー市場の需要に拍車をかけている。高速インターネット接続... もっと見る
サマリーインドの無線/オンラインタクシーサービス市場は、予測期間中に目覚ましい成長を遂げるだろう。インターネットの普及がインドの無線/オンラインタクシー市場の需要に拍車をかけている。高速インターネット接続の利用しやすさとオンラインサービスの利用に関連する利便性が、同国の消費者の嗜好を変化させ、インドの無線/オンラインタクシーサービス市場を牽引している。さらに、今後数年間で、インターネット利用者は2019年の6億3,700万人から2028年末までに12億人に増加すると予想されている。国内のスマートフォンやインターネット利用者の増加により、タクシーサービスへのアクセスが手元でできるようになり、利用者にとっては運転手の詳細や位置情報を入手するのがより簡単になったため、インドの無線/オンラインタクシーサービス市場の需要に拍車がかかっている。 利便性に対する需要の高まり オンライン・タクシー・サービスは、公共交通機関、タクシー、自家用車といった従来の交通手段に代わる便利な手段を提供する。ライドヘイリング・アプリを使えば、顧客は簡単に乗車予約、ドライバーの位置追跡、アプリを通じた支払いができるため、現金を持ち歩いたり、運賃を値切ったりする必要がなくなる。さらに、シェアライド、スタンダードライド、プレミアムライドなど、さまざまなタイプのライドを利用できるため、顧客は予算や好みに応じて必要な利便性のレベルを選ぶことができる。 サービスの多様化 インドのオンラインタクシー市場が成熟するにつれ、ライドヘイリング会社は、より幅広い顧客ニーズに応えるため、サービスを多様化している。食品や食料品の配達、金融サービス、ヘルスケアサービスなど、新しいサービスを導入している。例えばOlaは、顧客が乗車料金の支払いや携帯電話のリチャージ、料金の支払いを行えるデジタルウォレット「Ola Money」を立ち上げた。ライドヘイリング会社が新たな収益源や競合他社との差別化方法を模索する中、サービスの多様化は今後も続くと予想される。 新技術の採用 インドの無線・オンラインタクシー市場は競争が激しく、ライドヘイリング会社は常に競合他社との差別化方法を模索している。人工知能、機械学習、ビッグデータ分析などの新技術を採用し、顧客体験の向上と価格設定の最適化を図っている。例えば、機械学習アルゴリズムを使って需要を予測し、リアルタイムで価格を調整している。また、顧客の行動や嗜好に関する洞察を得るためにビッグデータ分析も利用している。ライドヘイリング企業が競争で優位に立とうとする中、新技術の採用は今後も続くと予想される。 可処分所得の増加 インドでは可処分所得の増加により、プレミアムな交通サービスへの需要が高まっている。オンライン・タクシー・サービスは、高級車やプレミアムな乗り物を含むさまざまなサービスを提供することで、この需要を取り込むことができた。さらに、ライドヘイリング・アプリは、車を所有したり個人ドライバーを雇ったりする余裕のない人々に費用対効果の高い選択肢を提供している。このため、オンライン・タクシー・サービスは、手頃な高級交通手段を求める中流階級の顧客に人気の選択肢となっている。 安全とセキュリティの重視 インドのライドヘイリング会社にとって、安全とセキュリティは常に最優先事項であったが、最近の事件により、これらの問題がより重視されるようになった。ライドヘイリング会社は、顧客の安全を確保するために、パニックボタン、アプリ内の安全アラート、ドライバーのバックグラウンドチェックなどの新しい安全機能を導入している。例えば、ウーバーは「ライドチェック」と呼ばれる機能を導入しており、GPSやその他のセンサーを利用して、走行中にコースから外れたり、予期せぬ停車があったりした場合に検知する。ライドヘイリング会社が顧客との信頼関係を築き、競合他社との差別化を図ることに注力する中、安全性とセキュリティの重視の高まりは今後も続くと予想される。 都市化の進展 インドは世界で最も急速に都市化が進んでいる国の1つであり、多くの人々がより良い仕事の機会とより高い生活水準を求めて都市部に移住している。そのため、都市部では交通渋滞が増加し、駐車スペースが不足している。オンライン・タクシー・サービスは、混雑した市街地での運転や駐車場探しに代わる選択肢を提供し、都市部の通勤者にとって魅力的な選択肢となっている。さらに、乗り合いタクシーが利用できるようになったことで、道路を走る車の数が減り、交通渋滞や大気汚染の減少にもつながっている。 市場細分化 インドの無線/オンラインタクシー市場は、車両タイプ、推進力、ユーザーセグメント、ユーザータイプ、競争環境に基づいてセグメント化される。車両タイプに基づき、市場はさらにセダン、ハッチバック、SUV、ラグジュアリーに細分化される。推進力に基づき、市場はICEと電気に二分される。ユーザーセグメントに基づき、市場は個人と観光客・企業に細分化される。ユーザータイプに基づき、市場はライドシェアリングとライドヘイリングに二分される。市場分析はまた、地域的な市場セグメンテーションを考案するために、北、南、西と東の間に分割され、地域的なセグメンテーションを研究しています。 企業プロフィール 市場に参入している主要企業は、Carzonrent India Private Limited、ANI Technologies Private Limited、Mega Cabs Private Limited、Meru Mobility Tech Private Limited、Savaari Car Rentals Private Limited、Uber India Systems Private Limitedである。主要企業は市場競争力を維持するため、先進技術を開発し、新製品を発表している。その他の競争戦略には、M&Aや新技術開発が含まれる。 レポートの範囲 本レポートでは、インドの無線/オンラインタクシー市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - インドの無線/オンラインタクシー市場:車種別 o セダン o ハッチバック o SUV o ラグジュアリー - インドの無線/オンラインタクシー市場:推進力別 o ICE o 電気 - インドの無線/オンラインタクシー市場:ユーザーセグメント別 o 個人 o 観光客 o 企業 - インドの無線/オンラインタクシー市場:利用者タイプ別 o ライドシェアリング o ライドヘイリング - インドの無線/オンラインタクシー市場:地域別 o 北部 西 南 東 競合状況 企業プロフィール:インドのラジオ/オンラインタクシー市場に存在する主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Market Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on India Radio/Online Taxi Market 5. Voice of Customer 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Satisfaction Level 5.3. Brand Awareness 6. India Radio/Online Taxi Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Sedan, Hatchback, SUV, Luxury) 6.2.2. By Propulsion Market Share Analysis (ICE & Electric) 6.2.3. By User Segment Market Share Analysis (Individual, Tourist & Corporate) 6.2.4. By User Type Market Share Analysis (Ride Sharing & Ride Hailing) 6.2.5. By Regional Market Share Analysis 6.2.5.1. North Region Market Share Analysis 6.2.5.2. South Region Market Share Analysis 6.2.5.3. West Region Market Share Analysis 6.2.5.4. East Region Market Share Analysis 6.2.6. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - 2023) 6.3. India Radio/Online Taxi Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Propulsion Type Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By User Segment Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By User Type Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. North India Radio/Online Taxi Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 7.2.2. By Propulsion Market Share Analysis 7.2.3. By User Segment Market Share Analysis 7.2.4. By User Type Market Share Analysis 8. South India Radio/Online Taxi Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 8.2.2. By Propulsion Market Share Analysis 8.2.3. By User Segment Market Share Analysis 8.2.4. By User Type Market Share Analysis 9. West India Radio/Online Taxi Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 9.2.2. By Propulsion Market Share Analysis 9.2.3. By User Segment Market Share Analysis 9.2.4. By User Type Market Share Analysis 10. East India Radio/Online Taxi Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 10.2.2. By Propulsion Market Share Analysis 10.2.3. By User Segment Market Share Analysis 10.2.4. By User Type Market Share Analysis 11. Market Dynamics 11.1. Market Drivers 11.2. Market Challenges 12. Market Trends & Developments 13. SWOT Analysis 13.1. Strength 13.2. Weakness 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. Porter’s Five Forces Model 14.1. Competitive Rivalry 14.2. Bargaining Power of Buyers 14.3. Bargaining Power of Suppliers 14.4. Threat of New Entrants 14.5. Threat of Substitutes 15. Policy & Regulatory Landscape 16. India Economic Profile 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles (Up to 10 Major 10 Companies) 17.1.1. Carzonrent India Private Limited 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Products & Services 17.1.1.3. Recent Development 17.1.1.4. Key Management Personnel 17.1.2. ANI Technologies Private Limited 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Products & Services 17.1.2.3. Recent Development 17.1.2.4. Key Management Personnel 17.1.3. Mega Cabs Private Limited 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Products & Services 17.1.3.3. Recent Development 17.1.3.4. Key Management Personnel 17.1.4. Meru Mobility Tech Private Limited 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Products & Services 17.1.4.3. Recent Development 17.1.4.4. Key Management Personnel 17.1.5. Savaari Car Rentals Private Limited 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Products & Services 17.1.5.3. Recent Development 17.1.5.4. Key Management Personnel 17.1.6. Uber India Systems Private Limited 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Products & Services 17.1.6.3. Recent Development 17.1.6.4. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Target Vehicle Type 18.2. Target Regions 18.3. Target Propulsion 19. About Us & Disclaimer Note: The data given for any year represents the market during the fiscal year, i.e., 1st April to 31st March of that year. e.g., For 2023, the data represents the period, 1st April 2022 to 31st March 2023. (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryIndia radio/online taxi service market will witness an impressive growth during the forecasted period, owing to the rise in fuel prices and growing traffic congestion in India. Table of Contents1. Introduction1.1. Market Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on India Radio/Online Taxi Market 5. Voice of Customer 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Satisfaction Level 5.3. Brand Awareness 6. India Radio/Online Taxi Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Sedan, Hatchback, SUV, Luxury) 6.2.2. By Propulsion Market Share Analysis (ICE & Electric) 6.2.3. By User Segment Market Share Analysis (Individual, Tourist & Corporate) 6.2.4. By User Type Market Share Analysis (Ride Sharing & Ride Hailing) 6.2.5. By Regional Market Share Analysis 6.2.5.1. North Region Market Share Analysis 6.2.5.2. South Region Market Share Analysis 6.2.5.3. West Region Market Share Analysis 6.2.5.4. East Region Market Share Analysis 6.2.6. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - 2023) 6.3. India Radio/Online Taxi Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Propulsion Type Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By User Segment Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By User Type Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. North India Radio/Online Taxi Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 7.2.2. By Propulsion Market Share Analysis 7.2.3. By User Segment Market Share Analysis 7.2.4. By User Type Market Share Analysis 8. South India Radio/Online Taxi Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 8.2.2. By Propulsion Market Share Analysis 8.2.3. By User Segment Market Share Analysis 8.2.4. By User Type Market Share Analysis 9. West India Radio/Online Taxi Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 9.2.2. By Propulsion Market Share Analysis 9.2.3. By User Segment Market Share Analysis 9.2.4. By User Type Market Share Analysis 10. East India Radio/Online Taxi Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 10.2.2. By Propulsion Market Share Analysis 10.2.3. By User Segment Market Share Analysis 10.2.4. By User Type Market Share Analysis 11. Market Dynamics 11.1. Market Drivers 11.2. Market Challenges 12. Market Trends & Developments 13. SWOT Analysis 13.1. Strength 13.2. Weakness 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. Porter’s Five Forces Model 14.1. Competitive Rivalry 14.2. Bargaining Power of Buyers 14.3. Bargaining Power of Suppliers 14.4. Threat of New Entrants 14.5. Threat of Substitutes 15. Policy & Regulatory Landscape 16. India Economic Profile 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles (Up to 10 Major 10 Companies) 17.1.1. Carzonrent India Private Limited 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Products & Services 17.1.1.3. Recent Development 17.1.1.4. Key Management Personnel 17.1.2. ANI Technologies Private Limited 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Products & Services 17.1.2.3. Recent Development 17.1.2.4. Key Management Personnel 17.1.3. Mega Cabs Private Limited 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Products & Services 17.1.3.3. Recent Development 17.1.3.4. Key Management Personnel 17.1.4. Meru Mobility Tech Private Limited 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Products & Services 17.1.4.3. Recent Development 17.1.4.4. Key Management Personnel 17.1.5. Savaari Car Rentals Private Limited 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Products & Services 17.1.5.3. Recent Development 17.1.5.4. Key Management Personnel 17.1.6. Uber India Systems Private Limited 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Products & Services 17.1.6.3. Recent Development 17.1.6.4. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Target Vehicle Type 18.2. Target Regions 18.3. Target Propulsion 19. About Us & Disclaimer Note: The data given for any year represents the market during the fiscal year, i.e., 1st April to 31st March of that year. e.g., For 2023, the data represents the period, 1st April 2022 to 31st March 2023. (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(自動車市場)の最新刊レポート
TechSci Research社の自動車分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(hatchback)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |