インド乗用車市場:車両タイプ別(セダン、SUV、MPV、ハッチバック)、推進力別(ガソリン、ディーゼル、CNG、ハイブリッド、電気)、トランスミッションタイプ別(オートマチック、マニュアル)、価格セグメント別(超低予算、低予算、プレミアム)、地域別(北部、西部、南部、東部)、上位10都市別、競合予測・機会別、2019年~2029FIndia Passenger Car Market Segmented By Vehicle Type (Sedan, SUV, MPV, Hatchback), By Propulsion (Petrol, Diesel, CNG, Hybrid, Electric), By Transmission Type (Automatic, Manual), By Price Segment (Ultra Budget, Budget, Premium), By Region (North, West, South, East), By Top 10 Cities, By Competition Forecast & Opportunities, 2019- 2029F インド乗用車市場は、予測期間中に目覚ましいCAGRで成長すると予想される。 インド乗用車市場の概要 インドでは、自動車産業はマクロ経済の成長と技術開発の両方にとって極めて重要である。自動車産業は、訓... もっと見る
サマリーインド乗用車市場は、予測期間中に目覚ましいCAGRで成長すると予想される。インド乗用車市場の概要 インドでは、自動車産業はマクロ経済の成長と技術開発の両方にとって極めて重要である。自動車産業は、訓練された労働力の手頃な入手可能性、強力な研究開発施設、鉄鋼製造など、多くの要因に依存している。二輪車部門に続き、インドの自動車産業は乗用車が牽引している。さらに、自動車の電動化、特に小型乗用車の電動化といった新たなトレンドが、今後の市場拡大を促進すると予想される。複数の自動車メーカーが、高まる需要に対応するため、市場の乗用車セグメントに大規模な投資を始めている。例えば、マルチ・スズキ・インディアは2022年11月、ハリヤナ州での新工場の建設や新型乗用車の発売など、今年のいくつかの取り組みに約7,000クロー(8億6,512万米ドル)を投じる意向を表明した。 インド経済はCOVID-19の混乱により減速しており、国内販売に深刻な悪影響を及ぼしている。インドの自動車産業は苦難を経験したとはいえ、回復し始め、大流行前の販売台数レベルに戻りつつある。乗用車業界はすでに2022年に回復を始めている。さらに、半都市部や農村部での旺盛な購買の結果、需要は増加するだろう。燃料費の高騰、半導体の不足、サプライチェーンの中断といった課題にもかかわらず、このセクターの回復力は証明されている。 市場におけるコンパクトSUV需要の増加 インドでは、ハッチバック車に代わってスポーツ用多目的車が乗用車市場の主要セグメントとなっている。コンパクトSUVの販売シェアは22%を超え、乗用車市場最大のカテゴリーに成長した。2022会計年度には、インドの乗用車産業で最も売れている部門はコンパクトSUVとなり、プレミアム小型車を上回ると予想されている。スポーツ用多目的車(SUV)が消費者の人気を集めるにつれ、SUV市場は分裂し、コンパクトSUVが販売台数と市場シェアで主導権を握っている。2022年には小型SUVが66万4,000台販売され、SUVセグメント全体の規模はハッチバック車を上回るまでに拡大した。ユーティリティ・ビークルの値ごろ感の高まりは一般消費者に積極的に受け入れられ、メーカーは価格競争力のある製品の提供を求める消費者の需要に応えてきた。 原材料コストと生産コストの上昇 必須部品、特に金属の原材料コストは、ここ数年でかなり上昇している。市場参加者は、自動車の費用対効果を維持するために広告宣伝費やマーケティング費用を管理し、原材料価格の上昇に対抗するために生産工程を最適化している。インドの乗用車業界も、ガソリン価格の上昇による大きな問題に直面している。加えて、サプライチェーンの遅延や部品コストの上昇が市場全体の足かせとなっており、インド乗用車市場の初期成長はより緩やかになると予測されている。 電気自動車の普及拡大 最近の画期的な技術や政府の取り組みにより、顧客の嗜好は電気自動車へとシフトしている。機能性、人間工学、技術を優先する個人層が多いため、電気自動車への投資が増え、需要が増加している。インドのEV市場は上昇傾向にあるようだ。民間部門も公的部門もこの産業に多額の投資を行っている。電気自動車の販売台数は、機能や仕様の向上、航続距離の長さにより増加している。自動車販売店協会連合会(FADA)によると、バッテリー式電気乗用車の販売台数は2023年上半期に1万8,000台を突破しており、今後数年間で増加すると予想されている。 最近の展開 タタ・モーターズ、2023年に158件の特許と79件の意匠を出願し、商用車と乗用車の両方で国内最多の累積特許出願件数を誇るインドのOEMとなる。 インドのトップ自動車メーカーであり、インドのEV進化のパイオニアであるタタ・モーターズは、2023年にハイデラバードのOHM E Logistics Pvt. Ltd.に1000台のXPRES-T EVを電気タクシー輸送サービス用に提供する受注を獲得。 タタ・モーターズとインド最大のライドシェアリング・サービスであるウーバーは、2023年にXPRES-T EV2万5000台をウーバーのプレミアム・カテゴリー・サービスに統合する覚書に調印した。 持続可能なモビリティへのコミットメントを果たすため、タタ・モーターズは2023年、ラジャスタン州ジャイプールに同社初の登録車両スクラップ施設(RVSF)であるRe.Wi.Re - Recycle with Respectを導入した。 2023年にはタタ・モーターズとICICI銀行が提携し、EVディーラーの迅速な購入のために融資を提供する。 マヒンドラ・リサーチ・バレー(MRV)は2023年に210件の特許を取得し、過去6四半期でインドの相手先商標製品メーカー(OEM)の中で最多となった。 マヒンドラ・アンド・マヒンドラ社(Mahindra & Mahindra Ltd.(M&M社)は2022年、マハラシュトラ州政府の電気自動車産業振興計画により、電気自動車への10,000ルピー(約12億米ドル)の投資が承認されたと発表した。 2022年、テック・マヒンドラは、フォックスコンが設立したモビリティ分野での協力を促進するオープンEV連合MIH(Mobility in Harmony)コンソーシアムと提携したことを発表した。 2022年には、マヒンドラ&マヒンドラの新しいデザインセンターであるマヒンドラ・アドバンスト・デザイン・ヨーロッパ(M.A.D.E)がオープンし、同社の電気自動車製品群の構築に使用される。 農村地域におけるヒュンダイのブランド認知度を高めるため、ヒュンダイ・モーター・インディア社は2023年にITCアグロ・ビジネス・ディビジョン(ABD)との斬新な企業提携を発表した。 市場細分化 インドの乗用車市場は、車両タイプ別、推進力別、トランスミッションタイプ別、価格セグメント別、地域別、上位10都市別に区分される。車種別では、セダン、SUV、MPV、ハッチバックに区分される。推進力に基づくと、さらにガソリン、ディーゼル、CNG、ハイブリッド、電気に区分される。トランスミッションのタイプにより、市場はオートマチックとマニュアルに区分される。価格セグメントに基づいて、市場は超低予算、予算、プレミアムに区分される。さらに、市場は地域別に、主に北、西、南、東に分けられる。 企業洞察 2023年、Tata MotorsはCNG市場に革命を起こすべく、インド初の2気筒CNG技術であるAltroz iCNGを発表する予定である。 マヒンドラ社は初の電気SUV、XUV400を発表した。インドドライビングサイクル(MIDC)によると、この車は1回のフル充電で456km走行できる。また、ISO要求事項に従って作られたインド製EVとしては最高の機能安全性を誇る。 ヒュンダイ・モーター・インディアは、2022年5月にGRAND i10 NIOS Corporate Editionを導入すると発表した。 企業プロフィール インド乗用車市場をリードする主要企業には、Maruti Suzuki India Limited、Hyundai Motor India Limited、Mahindra & Mahindra Ltd、Honda Cars India Ltd、Tata Motors Limited、Toyota Kirloskar Motor Pvt Ltd、Ford India Private Limited、Volkswagen India Private Limited、Mitsubishi Motor India Private Limited、FCA India Private Limitedなどがある。 レポートの範囲 本レポートでは、インド乗用車市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - インドの乗用車市場:車種別 o セダン o SUV o MPV o ハッチバック - インドの乗用車市場:推進力別 o ガソリン o ディーゼル o CNG o ハイブリッド o 電気 - インド乗用車市場:トランスミッションタイプ別 o オートマチック マニュアル - インドの乗用車市場:価格セグメント別 o 超低予算車 バジェット プレミアム - インド乗用車市場:地域別 o 北部 南 西 東 競合状況 企業プロフィール:インド乗用車市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on India Passenger Car Market 4.1. Key Segments Impacted 4.2. Key Regions Impacted 5. Voice of Customer Analysis 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Awareness 5.3. Brand Satisfaction Level 5.4. Challenges and Unmet Needs 6. India Passenger Car Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Sedan, SUV, MPV, Hatchback) 6.2.2. By Propulsion Market Share Analysis (Petrol, Diesel, CNG, Hybrid, Electric) 6.2.3. By Transmission Type Market Share Analysis (Automatic, Manual) 6.2.4. By Price Segment Market Share Analysis (Ultra Budget, Budget, Premium) 6.2.5. By Regional Market Share Analysis 6.2.5.1. North Region Market Share Analysis 6.2.5.2. West Region Market Share Analysis 6.2.5.3. South Region Market Share Analysis 6.2.5.4. East Region Market Share Analysis 6.2.6. By Top 10 Leading Cities Market Share Analysis 6.3. India Passenger Car Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Propulsion Type Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Transmission Type Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By Price Segment Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. India Sedan Car Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Propulsion Market Share Analysis 7.2.2. By Transmission Type Market Share Analysis 7.2.3. By Price Segment Market Share Analysis 7.2.4. By Regional Market Share Analysis 7.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2023) 7.3. Product Benchmarking 7.4. Top 10 Models 8. India Hatchback Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Propulsion Market Share Analysis 8.2.2. By Transmission Type Market Share Analysis 8.2.3. By Price Segment Market Share Analysis 8.2.4. By Regional Market Share Analysis 8.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2023) 8.3. Product Benchmarking 8.4. Top 10 Models 9. India MPV Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Propulsion Market Share Analysis 9.2.2. By Transmission Type Market Share Analysis 9.2.3. By Price Segment Market Share Analysis 9.2.4. By Regional Market Share Analysis 9.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2023) 9.3. Product Benchmarking 9.4. Top 10 Models 10. India SUV Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.1.2. By Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Propulsion Market Share Analysis 10.2.2. By Transmission Type Market Share Analysis 10.2.3. By Price Segment Market Share Analysis 10.2.4. By Regional Market Share Analysis 10.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2023) 10.3. Product Benchmarking 10.4. Top 10 Models 11. Porter’s Five Forces Model 11.1. Competitive Rivalry 11.2. Bargaining Power of Buyers 11.3. Bargaining Power of Suppliers 11.4. Threat of New Entrants 11.5. Threat of Substitutes 12. SWOT Analysis 12.1. Strength 12.2. Weakness 12.3. Threats 12.4. Opportunities 13. Market Dynamics 13.1. Market Drivers 13.2. Market Challenges 14. Market Trends and Developments 15. Policy & Regulatory Landscape 16. Import-Export Dynamics 17. India Economic Profile 18. Competitive Landscape 18.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies) 18.1.1. Maruti Suzuki India Limited 18.1.1.1. Company Details 18.1.1.2. Products & Services 18.1.1.3. Recent Development 18.1.1.4. Key Management Personnel 18.1.2. Hyundai Motor India Limited 18.1.2.1. Company Details 18.1.2.2. Products & Services 18.1.2.3. Recent Development 18.1.2.4. Key Management Personnel 18.1.3. Mahindra & Mahindra Limited 18.1.3.1. Company Details 18.1.3.2. Products & Services 18.1.3.3. Recent Development 18.1.3.4. Key Management Personnel 18.1.4. Honda Cars India Ltd. 18.1.4.1. Company Details 18.1.4.2. Products & Services 18.1.4.3. Recent Development 18.1.4.4. Key Management Personnel 18.1.5. Tata Motors Limited 18.1.5.1. Company Details 18.1.5.2. Products & Services 18.1.5.3. Recent Development 18.1.5.4. Key Management Personnel 18.1.6. Toyota Kirloskar Motor Pvt Ltd. 18.1.6.1. Company Details 18.1.6.2. Products & Services 18.1.6.3. Recent Development 18.1.6.4. Key Management Personnel 18.1.7. Ford India Private Limited 18.1.7.1. Company Details 18.1.7.2. Products & Services 18.1.7.3. Recent Development 18.1.7.4. Key Management Personnel 18.1.8. Volkswagen India Private Limited 18.1.8.1. Company Details 18.1.8.2. Products & Services 18.1.8.3. Recent Development 18.1.8.4. Key Management Personnel 18.1.9. Mitsubishi Motor India Private Limited 18.1.9.1. Company Details 18.1.9.2. Products & Services 18.1.9.3. Recent Development 18.1.9.4. Key Management Personnel 18.1.10. FCA India Private Limited 18.1.10.1. Company Details 18.1.10.2. Products & Services 18.1.10.3. Recent Development 18.1.10.4. Key Management Personnel 19. Strategic Recommendations 19.1. Target Regions 19.2. Target Vehicle Type 19.3. Target Propulsion 20. About Us & Disclaimer Note: The data given for any year represents the market during the fiscal year, i.e., 1st April to 31st March of that year. e.g., For 2023, the data represents the period, 1st April 2022 to 31st March 2023.
SummaryIndia Passenger Car Market is expected to grow at an impressive CAGR in the forecast period. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on India Passenger Car Market 4.1. Key Segments Impacted 4.2. Key Regions Impacted 5. Voice of Customer Analysis 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Awareness 5.3. Brand Satisfaction Level 5.4. Challenges and Unmet Needs 6. India Passenger Car Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Sedan, SUV, MPV, Hatchback) 6.2.2. By Propulsion Market Share Analysis (Petrol, Diesel, CNG, Hybrid, Electric) 6.2.3. By Transmission Type Market Share Analysis (Automatic, Manual) 6.2.4. By Price Segment Market Share Analysis (Ultra Budget, Budget, Premium) 6.2.5. By Regional Market Share Analysis 6.2.5.1. North Region Market Share Analysis 6.2.5.2. West Region Market Share Analysis 6.2.5.3. South Region Market Share Analysis 6.2.5.4. East Region Market Share Analysis 6.2.6. By Top 10 Leading Cities Market Share Analysis 6.3. India Passenger Car Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Propulsion Type Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Transmission Type Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By Price Segment Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. India Sedan Car Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Propulsion Market Share Analysis 7.2.2. By Transmission Type Market Share Analysis 7.2.3. By Price Segment Market Share Analysis 7.2.4. By Regional Market Share Analysis 7.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2023) 7.3. Product Benchmarking 7.4. Top 10 Models 8. India Hatchback Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Propulsion Market Share Analysis 8.2.2. By Transmission Type Market Share Analysis 8.2.3. By Price Segment Market Share Analysis 8.2.4. By Regional Market Share Analysis 8.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2023) 8.3. Product Benchmarking 8.4. Top 10 Models 9. India MPV Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Propulsion Market Share Analysis 9.2.2. By Transmission Type Market Share Analysis 9.2.3. By Price Segment Market Share Analysis 9.2.4. By Regional Market Share Analysis 9.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2023) 9.3. Product Benchmarking 9.4. Top 10 Models 10. India SUV Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.1.2. By Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Propulsion Market Share Analysis 10.2.2. By Transmission Type Market Share Analysis 10.2.3. By Price Segment Market Share Analysis 10.2.4. By Regional Market Share Analysis 10.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2023) 10.3. Product Benchmarking 10.4. Top 10 Models 11. Porter’s Five Forces Model 11.1. Competitive Rivalry 11.2. Bargaining Power of Buyers 11.3. Bargaining Power of Suppliers 11.4. Threat of New Entrants 11.5. Threat of Substitutes 12. SWOT Analysis 12.1. Strength 12.2. Weakness 12.3. Threats 12.4. Opportunities 13. Market Dynamics 13.1. Market Drivers 13.2. Market Challenges 14. Market Trends and Developments 15. Policy & Regulatory Landscape 16. Import-Export Dynamics 17. India Economic Profile 18. Competitive Landscape 18.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies) 18.1.1. Maruti Suzuki India Limited 18.1.1.1. Company Details 18.1.1.2. Products & Services 18.1.1.3. Recent Development 18.1.1.4. Key Management Personnel 18.1.2. Hyundai Motor India Limited 18.1.2.1. Company Details 18.1.2.2. Products & Services 18.1.2.3. Recent Development 18.1.2.4. Key Management Personnel 18.1.3. Mahindra & Mahindra Limited 18.1.3.1. Company Details 18.1.3.2. Products & Services 18.1.3.3. Recent Development 18.1.3.4. Key Management Personnel 18.1.4. Honda Cars India Ltd. 18.1.4.1. Company Details 18.1.4.2. Products & Services 18.1.4.3. Recent Development 18.1.4.4. Key Management Personnel 18.1.5. Tata Motors Limited 18.1.5.1. Company Details 18.1.5.2. Products & Services 18.1.5.3. Recent Development 18.1.5.4. Key Management Personnel 18.1.6. Toyota Kirloskar Motor Pvt Ltd. 18.1.6.1. Company Details 18.1.6.2. Products & Services 18.1.6.3. Recent Development 18.1.6.4. Key Management Personnel 18.1.7. Ford India Private Limited 18.1.7.1. Company Details 18.1.7.2. Products & Services 18.1.7.3. Recent Development 18.1.7.4. Key Management Personnel 18.1.8. Volkswagen India Private Limited 18.1.8.1. Company Details 18.1.8.2. Products & Services 18.1.8.3. Recent Development 18.1.8.4. Key Management Personnel 18.1.9. Mitsubishi Motor India Private Limited 18.1.9.1. Company Details 18.1.9.2. Products & Services 18.1.9.3. Recent Development 18.1.9.4. Key Management Personnel 18.1.10. FCA India Private Limited 18.1.10.1. Company Details 18.1.10.2. Products & Services 18.1.10.3. Recent Development 18.1.10.4. Key Management Personnel 19. Strategic Recommendations 19.1. Target Regions 19.2. Target Vehicle Type 19.3. Target Propulsion 20. About Us & Disclaimer Note: The data given for any year represents the market during the fiscal year, i.e., 1st April to 31st March of that year. e.g., For 2023, the data represents the period, 1st April 2022 to 31st March 2023.
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