世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ベトナム外食市場:タイプ別(フルサービスレストラン(FSR)、カフェ&バー、ストリートキオスク、ファストフード、100%宅配レストラン、その他)、構造別(独立型消費者向け外食、チェーン型消費者向け外食)、地域別、競合予測&機会、2017-2027年


Vietnam Food Services Market, By Type (Full Service Restaurants (FSRs), Cafes and Bars, Street Kiosks, Fast Food, 100% Home Delivery Restaurants, Others), By Structure (Independent Consumer Foodservice, Chained Consumer Foodservice), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2017-2027

ベトナムのフードサービス市場は、予測期間中に著しい成長を遂げると予測されています。市場成長の背景には、個人の可処分所得の増加や、商業用・非商業用のフードサービス店舗の増加があります。商業用フードサ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年5月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
71 英語

 

サマリー

ベトナムのフードサービス市場は、予測期間中に著しい成長を遂げると予測されています。市場成長の背景には、個人の可処分所得の増加や、商業用・非商業用のフードサービス店舗の増加があります。商業用フードサービス店舗には、レストラン、ナイトクラブ、レクリエーション店舗、ファストフードチェーンなどが含まれ、非商業用店舗には病院、教育機関、軍事基地などの組織における食品オペレーションが含まれます。若年層や労働人口の増加、組織化された小売スペースの増加などが、世界のフードサービス市場の成長を後押ししています。コンビニエンス・フードや外出の多いライフスタイルに対する需要の高まりが、市場の成長に影響を及ぼすと予想されます。また、オンラインで料理を注文する傾向の高まりや、レストラン、ホテル、カフェなどで提供される新しいタイプのサービスの革新も、市場成長に貢献すると予想されます。また、レストランのオーナー、カフェ、ホテルチェーンなどは、新しい革新的なビジネスモデルを構築し、宅配のトレンドに適応するためにオンラインデリバリー施設を提供しており、これがベトナムのフードサービス市場の成長を促進すると予想されます。また、様々なプロモーションサイトでフードサービスのクーポンや券を簡単に入手できることや、生活水準の向上も、予測期間中のベトナムフードサービス市場を牽引する要因となっています。ベトナムのストリートフードの人気の高まり、都市化の進展、観光産業の急成長も、ベトナムのフードサービス産業の成長を促す主要な要因となっています。また、欧米の影響によりパブやカフェの文化が根付いていることも、ベトナムのフードサービス市場の成長を促すと予想されます。

ベトナムのフードサービス市場は、タイプ、構造、企業、地域によって区分されます。タイプ別では、フルサービスレストラン、カフェ・バー、ストリートキオスク、ファストフード、100%宅配レストラン、その他に分類されます。フルサービスレストラン分野は、メニューの種類が豊富であること、フルサービスレストランの数が増加していることから、ベトナムのフードサービス市場を支配すると予想されます。しかし、カフェ・バー分野は、特に若者の間で社交文化の人気が高まっていることから、ベトナムのフードサービス市場において最も速い成長を記録すると予想されます。
ベトナムの外食市場に参入している主な企業は、Yum!Brands、Jollibee Food Corp、Dunkin Brands、Golden Gate JSC、Vietnam Lotteria Company Ltd、Huy Vietnam、AFG Vietnam、Starbucks Corporationなどです。
本レポートで考慮した年数
歴史的年数:2017年~2020年
基準年:2021年
推定年:2022E
予測期間:2023F-2027F
調査の目的
- ベトナムのフードサービス市場の市場規模を分析・予測するため。
- ベトナムのフードサービス市場をタイプ、構造、企業、地域分布に基づいて分類、予測する。
- ベトナムのフードサービス市場の促進要因と課題を特定する。
- ベトナムのフードサービス市場における事業拡大、新サービスなどの競合開発を調査する。
- ベトナムのフードサービス市場の価格分析を行う。
- ベトナムのフードサービス市場で事業展開している主要企業のプロファイルを特定し、分析する。
TechSci Researchは、この調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。まず、TechSci Researchは全国の外食企業のリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査を実施した。インタビューしながら、回答者には、競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Research は、二次調査の制限により特定できなかった企業も含めることができました。TechSci Researchは、ベトナム全土の企業、流通チャネル、すべての主要企業の存在を分析しました。
TechSci Researchは、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来の予測を行うボトムアップアプローチを用いて、ベトナムのフードサービス市場の市場規模を算出した。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切で全体的な市場規模を得るためにこれらのサービスタイプや構造の履歴データを分析することによって外部で検証した。企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書など、さまざまな二次資料もTechSci Researchによって調査されました。
主な対象読者
- フードサービス企業
- 販売チャネル/ベンダー/流通
- 市場調査会社およびコンサルティング会社
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- フードサービスに関連する組織、フォーラム、アライアンス
本調査は、企業、パートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、さらに、投資の戦略立案や市場機会の活用を可能にする上で有用です。
レポートの範囲
本レポートでは、ベトナムのフードサービス市場を、以下に詳述した業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- ベトナムのフードサービス市場:タイプ別
o フルサービスレストラン(FSR)
o カフェ&バー
o ストリートキオスク
o ファーストフード
o 100%ホームデリバリーレストラン
o その他
- ベトナムのフードサービス市場:構造別
o 独立系消費者向けフードサービス
o 消費者向け連鎖型フードサービス
- ベトナムのフードサービス市場:地域別
o 南ベトナム
o 北ベトナム
o ベトナム中部

競合の状況
企業プロフィール。ベトナムのフードサービス市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ。
TechSci Researchは与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社まで)。

ページTOPに戻る


目次

1. Service Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on Vietnam Food Services Market
5. Voice of Customer
6. Vietnam Food Services Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Full Service Restaurants (FSRs), Cafes and Bars, Street Kiosks, Fast Food, 100% Home Delivery Restaurants, Others)
6.2.2. By Structure (Independent Consumer Foodservice, Chained Consumer Foodservice)
6.2.3. By Company (2021)
6.2.4. By Region
6.3. Market Attractiveness Index Analysis
7. Vietnam Full-Service Restaurants Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Structure
8. Vietnam Cafes and Bars Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Structure
9. Vietnam Street Kiosks Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Structure
10. Vietnam Fast Food Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Structure
11. Vietnam 100% Home Delivery Restaurants Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Structure
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends & Developments
14. Policy & Regulatory Landscape
15. Vietnam Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. El Gaucho
16.2. Yum! Brands
16.3. Jollibee Food Corp.
16.4. Dunkin Brands
16.5. Golden Gate JSC
16.6. Vietnam Lotteria Company Ltd
16.7. Huy Vietnam
16.8. AFG Vietnam
16.9. Starbucks Corporation
17. Strategic Recommendations

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Vietnam food services market is projected to grow at a significant rate during the forecast period. The market growth can be attributed to the rising personal disposable incomes and the rise of commercial and non-commercial food service outlets. Commercial food service outlets include restaurants, nightclubs, recreational outlets, fast-food chains, etc., while non-commercial outlets include food operations in organizations such as hospitals, educational institutes, military bases, etc. The increasing young and working population and the growing availability of organized retail space are aiding the growth of the global food services market. Rising demand for convenience foods and on-the-go lifestyles is expected to impact the market growth. Rising trend of ordering food online and innovation in the new types of services offered at restaurants, hotels, cafes, etc., are also expected to conytribute to the market growth. Moreover, restaurant owners, cafes, hotel chains, etc., are creating new and innovative business models and providing online delivery facilities for adapting to the trend of home delivery, which is anticipated to drive the growth of the Vietnam food services market. Easy availability of food service vouchers and coupons on various promotional websites and improved living standards are also driving the Vietnam food services market in the forecast period. The growing popularity of Vietnamese street foods, increasing urbanization, and rapidly growing tourism industry are also major drivers of the growth of the food service industry in Vietnam. Growing western influence has given rise to the pub and café culture in the country, which is anticipated to drive the growth of the Vietnam food services market.

Vietnam food services market is segmented based on type, structure, company and region. Based on type, the market is segmented into full-service restaurants, cafes and bars, street kiosks, fast food, 100% home delivery restaurants, and others. Full-service restaurants segment is anticipated to dominate the Vietnam food services market due to the availability of a wide range of food items on the menu and growth in the number of full-service restaurants. However, the cafes and bars segment is expected to register the fastest growth in Vietnam food services market due to the growing popularity of socializing culture, especially among youth.
Major players operating in the Vietnam food services market are Yum! Brands, Jollibee Food Corp, Dunkin Brands, Golden Gate JSC, Vietnam Lotteria Company Ltd, Huy Vietnam, AFG Vietnam, and Starbucks Corporation, among others.
Years considered for this report:
Historical Years: 2017-2020
Base Year: 2021
Estimated Year: 2022E
Forecast Period: 2023F–2027F
Objective of the Study:
• To analyze and forecast the market size of Vietnam food services market.
• To classify and forecast Vietnam food services market based on type, structure, company and regional distribution.
• To identify drivers and challenges for Vietnam food services market.
• To examine competitive developments such as expansions, new services in Vietnam food services market.
• To conduct pricing analysis for Vietnam food services market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in Vietnam food services market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of food service companies across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the companies which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the companies, distribution channels and presence of all major players across Vietnam.
TechSci Research calculated the market size of Vietnam food services market using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these service types and structure for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Food services companies
• Sales channel/vendors/ distribution
• Market research and consulting firms
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Organizations, forums and alliances related to food services
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as companies, partners, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, Vietnam food services market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Vietnam Food Services Market, By Type:
o Full Service Restaurants (FSRs)
o Cafes and Bars
o Street Kiosk
o Fast Food
o 100% Home Delivery Restaurants
o Others
• Vietnam Food Services Market, By Structure:
o Independent Consumer Foodservice
o Chained Consumer Foodservice
• Vietnam Food Services Market, By Region:
o South Vietnam
o North Vietnam
o Central Vietnam

Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Vietnam food services market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Service Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on Vietnam Food Services Market
5. Voice of Customer
6. Vietnam Food Services Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Full Service Restaurants (FSRs), Cafes and Bars, Street Kiosks, Fast Food, 100% Home Delivery Restaurants, Others)
6.2.2. By Structure (Independent Consumer Foodservice, Chained Consumer Foodservice)
6.2.3. By Company (2021)
6.2.4. By Region
6.3. Market Attractiveness Index Analysis
7. Vietnam Full-Service Restaurants Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Structure
8. Vietnam Cafes and Bars Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Structure
9. Vietnam Street Kiosks Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Structure
10. Vietnam Fast Food Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Structure
11. Vietnam 100% Home Delivery Restaurants Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Structure
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends & Developments
14. Policy & Regulatory Landscape
15. Vietnam Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. El Gaucho
16.2. Yum! Brands
16.3. Jollibee Food Corp.
16.4. Dunkin Brands
16.5. Golden Gate JSC
16.6. Vietnam Lotteria Company Ltd
16.7. Huy Vietnam
16.8. AFG Vietnam
16.9. Starbucks Corporation
17. Strategic Recommendations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research社の飲料分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(food)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/27 10:26

159.18 円

166.34 円

202.23 円

ページTOPに戻る