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ベトナム水産物市場、製品別(魚、エビ、カキ、カタツムリ、その他)、加工別(生鮮、冷凍)、流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、従来型小売、専門小売、オンライン小売、その他)、エンドユーザー別(家庭、PBCL(パブ、バー、カフェ、ラウンジ)、QSR(クイックサービスレストラン)、その他)、地域別、競合予測&機会、2017年~2027年


Vietnam Seafood Market, By Product (Fishes, Shrimps, Oysters, Snails, Others), By Process (Fresh, Frozen), By Distribution Channel (Supermarket/Hypermarket, Traditional Retails, Specialized Retails, Online Retails, Others), By End User (Household, PBCL {Pubs, Bar, Cafes, and Lounges}, QSR {Quick Service Restaurants}, Others), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2017-2027

ベトナムの水産物市場は、予測期間中に驚異的な速度で成長すると予想されています。市場成長の背景には、国内外の人々によるシーフード消費の増加や、シーフードの健康効果に関する消費者の意識の向上が挙げられ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年5月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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77 英語

 

サマリー

ベトナムの水産物市場は、予測期間中に驚異的な速度で成長すると予想されています。市場成長の背景には、国内外の人々によるシーフード消費の増加や、シーフードの健康効果に関する消費者の意識の向上が挙げられます。また、消費者のライフスタイルの変化やペスカタリアニズム(ベジタリアン料理や魚介類を摂取し、牛肉や豚肉などの肉類を摂取しない食事形態)への移行が進んでいることも、ベトナム水産物市場の成長を後押ししています。また、消費者の健康意識の高まりや、中間所得層の可処分所得の増加により、消費傾向が必需品からプレミアム商品・サービスへとシフトしていることも、ベトナム水産物市場の成長を後押しする要因となっています。また、個人の食習慣や嗜好の変化に起因する、水産物サプライヤー数の高い浸透とエキゾチックなシーフードを提供するレストランの数は、市場の成長に追加されています。市場関係者によるシーフードの改良とバリエーションの増加、無脂肪タンパク質食品への需要の高まりは、ベトナムのシーフード市場の成長をさらに促進すると予想されています。組織化された小売業やフードサービス業の強い浸透、全国的な生鮮・冷凍食品の需要の高まり、シーフードブランドの出現は、予測期間中のベトナムシーフード市場の成長に寄与する要因となっています。
ベトナムの水産物市場は、製品、プロセス、流通チャネル、エンドユーザー、地域分布、企業によって区分されます。製品に基づき、市場はさらに魚類、エビ、カキ、カタツムリ、その他に細分化されます。魚類部門は、その採用の増加により、ベトナムの水産物市場を支配すると予想されます。魚類は他の魚介類と比較して栄養価が高く、広く入手可能で手頃な価格であるため、予測期間中にベトナムの魚介類市場における優位性に寄与しています。
Ca Mau Seafood Processing & Service Joint Stock Corporation、Hung Vuong Corporation、Minh Phu Seafood Corporation、Vinh Hoan Corporation、Quoc Viet Seafood Co.Ltd.、Dong Nam Seafood Corp、Phuong Dong Seafood、Ngoc Sinh Seafood、SOC Trang Seafood Joint Stock Company、Thuan Hung Fisheries Company Ltdなどがベトナム水産物市場の主要企業として挙げられます。
本レポートで考慮した年数
歴史的年数:2017年~2020年
基準年:2021年
推定年:2022E
予測期間:2023F-2027F
本調査の目的
- 2017年から2021年までのベトナムシーフード市場の市場規模における歴史的な成長を分析すること。
- 2022Eから2027Fまでのベトナムシーフード市場の市場規模および2027Fまでの成長率を予測・推計すること。
- ベトナムのシーフード市場を製品、プロセス、流通経路、エンドユーザー、地域分布に基づいて分類・予測する。
- ベトナムシーフード市場における支配的な地域やセグメントを特定する。
- ベトナムの魚介類市場のドライバと課題を識別する。
- ベトナムのシーフード市場における拡張、新製品発表、合併&買収などの競争力のある開発を検討する。
- ベトナムの水産物市場で動作する主要なプレーヤーのプロファイルを識別し、分析する。
- ベトナムのシーフード市場で市場参加者が採用する主要な持続可能な戦略を識別する。
TechSciリサーチは、この研究のためのプライマリだけでなく、徹底的な二次研究の両方を実行しました。最初に、TechSciリサーチは、全国の企業、サプライヤーのリストを調達した。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査の調査を実施した。インタビューしながら、回答者には競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Research は、二次調査の制限により特定できなかった企業も含めることができました。TechSci Research は、全国の企業、流通チャネル、すべての主要プレイヤーの存在を分析しました。
TechSci Researchは、様々なエンドユーザセグメントに関するデータを記録し、将来の予測を行うボトムアップアプローチを用いて、ベトナムの水産物の市場規模を算出した。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切で全体的な市場規模を得るためにこれらの製品タイプの履歴データを分析することによって外部で検証した。企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書など、さまざまな二次資料もTechSci Researchによって調査されました。
主な対象読者
- 水産会社、およびその他の関係者
- 水産物の流通業者および供給業者、その他の関係者
- 水産物に関連する組織、フォーラム、アライアンス
- 市場調査会社、コンサルティング会社
本調査は、サプライヤー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、さらに、投資の戦略立案や市場機会の活用を可能にする上で有用である。
レポートの範囲
本レポートでは、ベトナムのシーフード市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- ベトナムのシーフード市場、製品別
o 魚類
o エビ
o カキ
o カタツムリ
o その他
- ベトナムシーフード市場(加工別
o 生鮮
o 冷凍
- ベトナムシーフード市場:流通チャネル別
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o 伝統的な小売店
o 専門店
o ネット通販
o その他
- ベトナムのシーフード市場、エンドユーザー別
o 家庭用
o PBCL(パブ、バー、カフェ、ラウンジ}
o QSR(Quick Service Restaurants)市場
o その他
- ベトナムシーフード市場:地域別
o 北部
o 中部
o 南部
競合の状況
企業のプロファイル。ベトナムの水産物市場における主要企業の詳細な分析。
カスタマイズが可能です。
TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社まで)。

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目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Brand Awareness
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Challenges Faced
5. Impact of COVID -19 on Vietnam Seafood Market
6. Vietnam Seafood Market Overview
7. Vietnam Seafood Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product (Fishes, Shrimps, Oysters, Snails, Others)
7.2.2. By Process (Fresh, Frozen)
7.2.3. By Distribution Channel (Supermarket/Hypermarket, Traditional Retails, Specialized Retails, Online Retails, Others)
7.2.4. By End User (Household, PBCL {Pubs, Bar, Cafes, and Lounges}, QSR {Quick Service Restaurants}, Others)
7.2.5. By Region (Northern, Central, Southern)
7.2.6. By Company (2021)
7.3. Product Market Map
8. Vietnam Fishes Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Process
8.2.2. By Distribution Channel
8.2.3. By End User
9. Vietnam Shrimps Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Process
9.2.2. By Distribution Channel
9.2.3. By End User
10. Vietnam Oysters Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Process
10.2.2. By Distribution Channel
10.2.3. By End User
11. Vietnam Snails Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Process
11.2.2. By Distribution Channel
11.2.3. By End User
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends & Developments
14. Policy & Regulatory Landscape
15. Vietnam Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles
16.1.1. Ca Mau Seafood Processing & Service Joint Stock Corporation
16.1.2. Hung Vuong Corporation
16.1.3. Minh Phu Seafood Corporation
16.1.4. Vinh Hoan Corporation
16.1.5. Quoc Viet Seafood Co. Ltd.
16.1.6. Dong Nam Seafood Corp
16.1.7. Phuong Dong Seafood
16.1.8. Ngoc Sinh Seafood
16.1.9. SOC Trang Seafood Joint Stock Company
16.1.10. Thuan Hung Fisheries Company Ltd
17. Strategic Recommendations

 

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Summary

Vietnam seafood market is anticipated to grow at a formidable rate during the forecast period. The market growth can be attributed to the growing consumption of seafood by foreign and domestic population and increasing awareness among consumers regarding the health benefits of seafood. Besides, the changing lifestyle of consumers and the increasing shift towards pescetarianism (the eating pattern that involves consumption of vegetarian food and seafood but does not include other meat products like beef, pork, etc.) are driving the growth of Vietnam seafood market. Additionally, growing health awareness among consumers and an increase in disposable income among the middle-income groups shifting their consumption trend from essential to premium goods & services are other factors driving the growth of the Vietnam seafood market. Moreover, high penetration of the number of seafood suppliers and an increasing number of restaurants offering exotic seafood, owing to changing eating habits and tastes of individuals, are adding to the market growth. Increasing improvements and variations in seafood by the market players and rising demand for fat-free proteinaceous food are further anticipated to fuel the growth of the Vietnam seafood market. Strong penetration of the organized retail and foodservice industry, growing demand for fresh and frozen foods across the country, and the emergence of seafood brands are factors contributing to the growth of the Vietnam seafood market during the forecast period.
Vietnam seafood market is segmented by product, process, distribution channel, end-user, regional distribution and company. Based on product, the market is further fragmented into fishes, shrimp, oysters, snails, and others. The fishes segment is expected to dominate the Vietnam seafood market due to its increased adoption. Fishes have high nutritional value compared to other seafood varieties and are widely accessible and affordable, contributing to their dominance in the Vietnam seafood market during the forecast period.
Ca Mau Seafood Processing & Service Joint Stock Corporation, Hung Vuong Corporation, Minh Phu Seafood Corporation, Vinh Hoan Corporation, Quoc Viet Seafood Co. Ltd., Dong Nam Seafood Corp, Phuong Dong Seafood, Ngoc Sinh Seafood, SOC Trang Seafood Joint Stock Company, Thuan Hung Fisheries Company Ltd, etc. are the leading players in the Vietnam seafood market.
Years considered for this report:
Historical Years: 2017-2020
Base Year: 2021
Estimated Year: 2022E
Forecast Period: 2023F–2027F
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth in the market size of Vietnam seafood market from 2017 to 2021.
• To estimate and forecast the market size of Vietnam seafood market from 2022E to 2027F and growth rate until 2027F.
• To classify and forecast Vietnam seafood market based on product, process, distribution channel, end user, and regional distribution.
• To identify dominant region or segment in the Vietnam seafood market.
• To identify drivers and challenges for Vietnam seafood market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in Vietnam seafood market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in Vietnam seafood market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in Vietnam seafood market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of companies, suppliers across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the companies which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the companies, distribution channels and presence of all major players across the country.
TechSci Research calculated the market size of Vietnam seafood market using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these product types for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Seafood companies, and other stakeholders
• Distributers and suppliers of seafoods and other stakeholders
• Organizations, forums, and alliances related to seafood
• Market research and consulting firms
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as suppliers, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, Vietnam seafood market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Vietnam Seafood Market, By Product:
o Fishes
o Shrimps
o Oysters
o Snails
o Others
• Vietnam Seafood Market, By Process:
o Fresh
o Frozen
• Vietnam Seafood Market, By Distribution Channel:
o Supermarket/Hypermarket
o Traditional Retails
o Specialized Retails
o Online Retails
o Others
• Vietnam Seafood Market, By End User:
o Household
o PBCL {Pubs, Bar, Cafes, and Lounges}
o QSR {Quick Service Restaurants}
o Others
• Vietnam Seafood Market, By Region:
o Northern
o Central
o Southern
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Vietnam seafood market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Brand Awareness
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Challenges Faced
5. Impact of COVID -19 on Vietnam Seafood Market
6. Vietnam Seafood Market Overview
7. Vietnam Seafood Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product (Fishes, Shrimps, Oysters, Snails, Others)
7.2.2. By Process (Fresh, Frozen)
7.2.3. By Distribution Channel (Supermarket/Hypermarket, Traditional Retails, Specialized Retails, Online Retails, Others)
7.2.4. By End User (Household, PBCL {Pubs, Bar, Cafes, and Lounges}, QSR {Quick Service Restaurants}, Others)
7.2.5. By Region (Northern, Central, Southern)
7.2.6. By Company (2021)
7.3. Product Market Map
8. Vietnam Fishes Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Process
8.2.2. By Distribution Channel
8.2.3. By End User
9. Vietnam Shrimps Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Process
9.2.2. By Distribution Channel
9.2.3. By End User
10. Vietnam Oysters Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Process
10.2.2. By Distribution Channel
10.2.3. By End User
11. Vietnam Snails Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Process
11.2.2. By Distribution Channel
11.2.3. By End User
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends & Developments
14. Policy & Regulatory Landscape
15. Vietnam Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles
16.1.1. Ca Mau Seafood Processing & Service Joint Stock Corporation
16.1.2. Hung Vuong Corporation
16.1.3. Minh Phu Seafood Corporation
16.1.4. Vinh Hoan Corporation
16.1.5. Quoc Viet Seafood Co. Ltd.
16.1.6. Dong Nam Seafood Corp
16.1.7. Phuong Dong Seafood
16.1.8. Ngoc Sinh Seafood
16.1.9. SOC Trang Seafood Joint Stock Company
16.1.10. Thuan Hung Fisheries Company Ltd
17. Strategic Recommendations

 

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