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欧州のモータースポーツ用トランスミッション市場の2030年までの予測 - 地域別分析 - レースタイプ別(F1、NASCAR、GTレース、WTCC(世界ツーリングカー選手権)、ル・マン、ラリー&オフロード、その他)、トランスミッションタイプ別(マニュアル、オートマチック、シーケンシャル)


Europe Motorsport Transmission Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Racing Type [Formula One, NASCAR, GT Racing, WTCC (World Touring Car Championship), Le Mans, Rally and Off-road, and Others] and Transmission Type (Manual, Automatic, and Sequential)

欧州のモータースポーツ用トランスミッション市場は、2022年には1億4,551万米ドルとなり、2030年には2億2,079万米ドルに達すると予測されている。 モータースポーツイベント収入の増加が欧州モータースポーツ... もっと見る

 

 

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2024年8月7日 US$3,550
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サマリー

欧州のモータースポーツ用トランスミッション市場は、2022年には1億4,551万米ドルとなり、2030年には2億2,079万米ドルに達すると予測されている。

モータースポーツイベント収入の増加が欧州モータースポーツ用トランスミッション市場を牽引

ここ数年、モータースポーツ・イベントの人気と支出が高まっているため、イベント収益が増加している。F1の親会社であるリバティ・メディアは、2022年のレース振興による収入は25億米ドルと、前年の21億米ドルから20%増加したと発表した。前年と比べ、F1全体の収益は2023年第3四半期に大幅に増加した。フォーミュラ・ワンの収益は2023年第3四半期も上昇を続け、2022年の7億1,500万米ドルから2023年には8億8,700万米ドルと、24%増加した。営業利益は同期間に61%上昇した。昨年は8,200万米ドルであったが、今年は1億3,200万米ドルに上昇した。2022年第3四半期には、F1全10チームが合計3億7,000万米ドルの支払いを受けた。レッドブル・チームの2022年の売上高は3億9,890万米ドルと、前年の3億8,610万米ドルから13%増加し、税引き後利益は970万米ドルから1,340万米ドルに増加した。レッドブル・レーシングの数字は上記のグループ合計に含まれている。また、オラクルが2022年シーズンの開幕からタイトルスポンサーとなったことで、チームのスポンサー収入も増加した。メルセデス・ベンツ・グランプリ・リミテッドは2022年の売上高を4億7,460万USドルとしており、前年の4億3,400万USドルから94.5USドルの増加となっている。このような増収により、モータースポーツチームはあらゆるイベントに参加し、新車の研究開発活動への支出を増やすことができるようになった。このように、これらすべての要因がモータースポーツ用トランスミッションの要件と採用を支え、最終的に市場を牽引している。

欧州のモータースポーツ用トランスミッション市場概要

欧州は、トップモータースポーツの1つであるル・マンの本拠地であるため、世界のモータースポーツ用トランスミッション市場を支配している。さらに、F1が最初のシーズンから最高の人気を博している。この地域はF1車両の開発拠点となっている。フォーミュラ・ワン(F1)10チームのうち7チームが英国を本拠地としており、英国の技術と専門知識は過去70年間、世界のモータースポーツを支配してきた。イギリスのモータースポーツ・バレー イギリスはモータースポーツの世界的リーダーであり、4万人以上を雇用する4,300を超える企業と、110億米ドルの年間売上高を誇っている。フランスもまた、モータースポーツ産業に深く根ざしているため、市場シェアが2番目に高い国である。さらに、多くのトップ・モータースポーツ・チームがフランスから生まれている。さらに、スイスは65年間続いたモータースポーツ禁止令を解除し、モータースポーツ産業モータースポーツに有利な需要を生み出し、最終的にモータースポーツ用トランスミッション産業を牽引すると期待されている。

欧州のモータースポーツ用トランスミッション市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)

欧州のモータースポーツ用トランスミッション市場のセグメンテーション

欧州のモータースポーツ用トランスミッション市場は、レースタイプ、トランスミッションタイプ、国に分類される。

レースタイプに基づき、欧州モータースポーツ用トランスミッション市場は、フォーミュラ1、NASCAR、GTレース、WTCC(世界ツーリングカー選手権)、ル・マン、ラリー・オフロード、その他に区分される。フォーミュラ1セグメントが2022年に最大の市場シェアを占めた。

トランスミッションの種類では、欧州モータースポーツ用トランスミッション市場はマニュアル、オートマチック、シーケンシャルに分類される。シーケンシャルセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めた。

国別では、欧州モータースポーツ用トランスミッション市場は、フランス、ドイツ、イタリア、英国、ロシア、その他の欧州に区分される。2022年の欧州モータースポーツ用トランスミッション市場シェアは英国が独占。

Marelli Holdings Co Ltd、Ricardo Plc、Drenth Gearboxes Holland BV、Samsonas Motorsport UAB、Hewland Engineering Ltd、ZF Friedrichshafen AG、SADEV SAS、Holinger Engineering Co Pty Ltd、Xtrac Ltdは、欧州モータースポーツ用トランスミッション市場で事業を展開している大手企業である。

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目次

目次

1.はじめに
1.1 市場セグメント
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
4.欧州モータースポーツ用トランスミッション市場の展望
4.1 概要
4.2 エコシステム分析
4.3 PEST分析
5.欧州モータースポーツ用トランスミッション市場:主要産業ダイナミクス
5.1 市場の促進要因
5.1.1 モータースポーツイベントの人気の高まり
5.1.2 モータースポーツイベント収入の増加
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 モータースポーツにおける電気自動車の採用増加
5.3 市場機会
5.3.1 ハイブリッドパワートレインとの統合
5.4 今後の動向
5.4.1 新しいレースカーの発表と新チームの追加
5.5 推進要因と阻害要因の影響
6.モータースポーツ用トランスミッション市場:欧州分析
6.1 モータースポーツ用トランスミッション市場の収益(百万米ドル)、2020〜2030年
6.2 モータースポーツ用トランスミッション市場の予測・分析
7.モータースポーツ用トランスミッションの欧州市場分析:レースタイプ別
7.1 モータースポーツ用トランスミッション市場:レースタイプ別(2022年、2030年)
7.2 フォーミュラ1
7.2.1 概要
7.2.2 フォーミュラ1の市場収益と2030年までの予測(百万米ドル)
7.3 NASCAR
7.3.1 概要
7.3.2 NASCARの市場収益と2030年までの予測(百万米ドル)
7.4 GTレーシング
7.4.1 概要
7.4.2 GTレースの市場収益と2030年までの予測(百万米ドル)
7.5 WTCC(世界ツーリングカー選手権)
7.5.1 概要
7.5.2 WTCC(ワードツーリングカー選手権)の市場収入と2030年までの予測(US$ Million)
7.6 ル・マン
7.6.1 概要
7.6.2 ル・マン市場収入と2030年までの予測(US$ Million)
7.7 ラリーとオフロード
7.7.1 概要
7.7.2 ラリーとオフロードの市場収入と2030年までの予測(百万米ドル)
7.8 その他
7.8.1 概要
7.8.2 その他市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.欧州のモータースポーツ用トランスミッション市場分析:トランスミッションタイプ別
8.1 モータースポーツ用トランスミッション市場:トランスミッションタイプ別(2022年および2030年)
8.2 マニュアル
8.2.1 概要
8.2.2 マニュアルの市場収益と2030年までの予測(百万米ドル)
8.3 オートマチック
8.3.1 概要
8.3.2 自動市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.4 シーケンシャル
8.4.1 概要
8.4.2 シーケンシャル市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.欧州モータースポーツ用トランスミッション市場:国別分析
9.1 欧州市場の概要
9.1.1 欧州のモータースポーツ用トランスミッション市場の国別売上高と予測・分析
9.1.1.1 欧州のモータースポーツ用トランスミッション市場の国別売上高と予測・分析
9.1.1.2 フランスのモータースポーツ用トランスミッション市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
9.1.1.2.1 フランスのモータースポーツ用トランスミッション市場のレースタイプ別内訳
9.1.1.2.2 フランスのモータースポーツ用トランスミッション市場のトランスミッションタイプ別内訳
9.1.1.3 ドイツのモータースポーツ用トランスミッション市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
9.1.1.3.1 ドイツのモータースポーツ用トランスミッション市場のレースタイプ別内訳
9.1.1.3.2 ドイツのモータースポーツ用トランスミッション市場のトランスミッションタイプ別内訳
9.1.1.4 イタリアのモータースポーツ用トランスミッション市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
9.1.1.4.1 イタリアのモータースポーツ用トランスミッション市場のレースタイプ別内訳
9.1.1.4.2 イタリアのモータースポーツ用トランスミッション市場のトランスミッションタイプ別内訳
9.1.1.5 英国のモータースポーツ用トランスミッション市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
9.1.1.5.1 英国のモータースポーツ用トランスミッション市場のレースタイプ別内訳
9.1.1.5.2 英国のモータースポーツ用トランスミッション市場のトランスミッションタイプ別内訳
9.1.1.6 ロシアのモータースポーツ用トランスミッション市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
9.1.1.6.1 ロシアのモータースポーツ用トランスミッション市場のレースタイプ別内訳
9.1.1.6.2 ロシアのモータースポーツ用トランスミッション市場のトランスミッションタイプ別内訳
9.1.1.7 その他のヨーロッパのモータースポーツ用トランスミッション市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
9.1.1.7.1 その他のヨーロッパのモータースポーツ用トランスミッション市場のレースタイプ別内訳
9.1.1.7.2 その他のヨーロッパのモータースポーツ用トランスミッション市場のトランスミッションタイプ別内訳
10.競争環境
10.1 ヒートマップ分析
10.2 企業のポジショニングと集中度
11.業界の展望
11.1 概要
11.2 市場イニシアティブ
11.3 製品開発
11.4 合併・買収
12.企業プロフィール
12.1 株式会社マレリ・ホールディングス
12.1.1 主要事実
12.1.2 事業内容
12.1.3 製品
12.1.4 財務概要
12.1.5 SWOT分析
12.1.6 主要な開発
12.2 リカルド
12.2.1 主要事実
12.2.2 事業内容
12.2.3 製品とサービス
12.2.4 財務概要
12.2.5 SWOT分析
12.2.6 主要開発
12.3 Drenth Gearboxes Holland B.V.
12.3.1 主要事実
12.3.2 事業内容
12.3.3 製品
12.3.4 財務概要
12.3.5 SWOT分析
12.3.6 主要開発
12.4 サムソナスモータースポーツUAB
12.4.1 主要事実
12.4.2 事業内容
12.4.3 製品
12.4.4 財務概要
12.4.5 SWOT分析
12.4.6 主要開発
12.5 ヒューランドエンジニアリング
12.5.1 主要事実
12.5.2 事業内容
12.5.3 製品
12.5.4 財務概要
12.5.5 SWOT分析
12.5.6 主要開発
12.6 ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG
12.6.1 主要事実
12.6.2 事業内容
12.6.3 製品およびサービス
12.6.4 財務概要
12.6.5 SWOT分析
12.6.6 主要開発
12.7 SADEV SAS
12.7.1 主要事実
12.7.2 事業内容
12.7.3 製品
12.7.4 財務概要
12.7.5 SWOT分析
12.7.6 主要な開発
12.8 ホリンジャー・エンジニアリング社
12.8.1 主要事実
12.8.2 事業内容
12.8.3 製品
12.8.4 財務概要
12.8.5 SWOT分析
12.8.6 主要開発
12.9 エクストラック
12.9.1 主要事実
12.9.2 事業内容
12.9.3 製品とサービス
12.9.4 財務概要
12.9.5 SWOT分析
12.9.6 主要開発
13.付録
13.1 単語索引
13.2 インサイト・パートナーズについて

 

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Summary

The Europe motorsport transmission market was valued at US$ 145.51 million in 2022 and is expected to reach US$ 220.79 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 5.4% from 2022 to 2030.

Rising Motorsport Event Revenue Drives Europe Motorsport Transmission Market

Event revenue generation has increased in the past few years due to rising popularity and spending of motorsport events. F1's parent business, Liberty Media, stated that the racing promotion made US$ 2.5 billion in income in 2022, a 20% rise from the previous year's tally of US$ 2.1 billion. Compared to the previous year, Formula 1's overall revenues increased significantly during the third quarter of 2023. Formula One revenues continued to rise in the third quarter of 2023, climbing from US$ 715 million in 2022 to US$ 887 million in 2023, representing a 24% increase. Operating income climbed by 61% within the same period. Last year, the figure was US$ 82 million, but this year, it has risen to US$ 132 million. In the third quarter of 2022, all ten Formula One teams received payments of totaling US$ 370 million, as compared to 2023's increased sum of US$ 432 million. Red Bull Team reported a turnover of US$ 398.9 million in 2022, a 13% rise over the previous year's number of US$ 386.1m, while profit after tax increased from US$ 9.7m to US$ 13.4m. Red Bull Racing numbers are included in the above group totals. The team also increased its sponsorship revenue, with Oracle becoming its title sponsor at the start of the 2022 season. Mercedes-Benz Grand Prix Ltd claimed a turnover of US$ 474.6m for 2022, a US$ 94.5 increase over the previous year's number of US$434.0 m. Aston Martin reported a 25% increase in revenue in 2022, reaching US$ 229 million. Such increased revenue has enabled the motorsport teams to attend every event and increase their spending on research and development activities for new vehicles. Thus, all these factors support the requirement and adoption of the motorsport transmission, ultimately driving the market.

Europe Motorsport Transmission Market Overview

Europe is dominating the global motorsport transmission market as the region is home to one of the top motorsports, Le Mans. Further, Formula One has gained the highest popularity since its initial seasons. The region has become the development hub for the Formula One vehicles. With seven of the ten Formula One (F1) teams based in the UK, British technology and expertise have dominated worldwide motorsport for the past seven decades. Motorsport Valley in the United UK Kingdom is a global leader in motorsport, with over 4,300 enterprises employing over 40,000 people and a US $ 11 billion annual sales turnover. France is another country with the second highest market share owing to deep roots in the motorsport industry. In addition, many top motorsport teams emerge from France. Further, Switzerland has lifted its 65-year-old band on motorsport, which is further expected to generate lucrative demand for the motorsport industry motorsport, ultimately driving the motorsport transmission industry.

Europe Motorsport transmission Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Europe Motorsport Transmission Market Segmentation

The Europe motorsport transmission market is categorized into racing type, transmission type, and country.

Based on race type, the Europe motorsport transmission market is segmented into formula one, NASCAR, GT racing, WTCC (world touring car championship), le mans, rally and off-road, and others. The formula one segment held the largest market share in 2022.

In terms of transmission type, the Europe motorsport transmission market is categorized into manual, automatic, and sequential. The sequential segment held the largest market share in 2022.

By country, the Europe motorsport transmission market is segmented into France, Germany, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The UK dominated the Europe motorsport transmission market share in 2022.

Marelli Holdings Co Ltd, Ricardo Plc, Drenth Gearboxes Holland BV, Samsonas Motorsport UAB, Hewland Engineering Ltd, ZF Friedrichshafen AG, SADEV SAS, Holinger Engineering Co Pty Ltd, and Xtrac Ltd are some of the leading companies operating in the Europe motorsport transmission market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. Europe Motorsport Transmission Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Ecosystem Analysis
4.3 PEST Analysis
5. Europe Motorsport Transmission Market - Key Industry Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Popularity of Motorsport Events
5.1.2 Rising Motorsport Event Revenue
5.2 Market Restraints
5.2.1 Increasing Adoption of Electric Vehicles in Motorsport
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Integration With Hybrid Powertrains
5.4 Future Trends
5.4.1 New Race Car Launches and Addition of New Teams
5.5 Impact of Drivers and Restraints:
6. Motorsport Transmission Market - Europe Analysis
6.1 Motorsport Transmission Market Revenue (US$ Million), 2020 - 2030
6.2 Motorsport Transmission Market Forecast and Analysis
7. Europe Motorsport Transmission Market Analysis - Racing Type
7.1 Motorsport Transmission Market, By Racing Type (2022 and 2030)
7.2 Formula One
7.2.1 Overview
7.2.2 Formula One Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.3 NASCAR
7.3.1 Overview
7.3.2 NASCAR Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.4 GT Racing
7.4.1 Overview
7.4.2 GT Racing Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.5 WTCC (Word Touring Car Championship)
7.5.1 Overview
7.5.2 WTCC (Word Touring Car Championship) Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.6 Le Mans
7.6.1 Overview
7.6.2 Le Mans Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.7 Rally and Off road
7.7.1 Overview
7.7.2 Rally and Off-road Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.8 Others
7.8.1 Overview
7.8.2 Others Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8. Europe Motorsport Transmission Market Analysis - Transmission Type
8.1 Motorsport Transmission Market, By Transmission Type (2022 and 2030)
8.2 Manual
8.2.1 Overview
8.2.2 Manual Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.3 Automatic
8.3.1 Overview
8.3.2 Automatic Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.4 Sequential
8.4.1 Overview
8.4.2 Sequential Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9. Europe Motorsport Transmission Market - Country Analysis
9.1 Europe Market Overview
9.1.1 Europe Motorsport Transmission Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Country
9.1.1.1 Europe Motorsport Transmission Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Country
9.1.1.2 France Motorsport Transmission Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.1.2.1 France Motorsport Transmission Market Breakdown by Racing Type
9.1.1.2.2 France Motorsport Transmission Market Breakdown by Transmission Type
9.1.1.3 Germany Motorsport Transmission Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.1.3.1 Germany Motorsport Transmission Market Breakdown by Racing Type
9.1.1.3.2 Germany Motorsport Transmission Market Breakdown by Transmission Type
9.1.1.4 Italy Motorsport Transmission Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.1.4.1 Italy Motorsport Transmission Market Breakdown by Racing Type
9.1.1.4.2 Italy Motorsport Transmission Market Breakdown by Transmission Type
9.1.1.5 UK Motorsport Transmission Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.1.5.1 UK Motorsport Transmission Market Breakdown by Racing Type
9.1.1.5.2 UK Motorsport Transmission Market Breakdown by Transmission Type
9.1.1.6 Russia Motorsport Transmission Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.1.6.1 Russia Motorsport Transmission Market Breakdown by Racing Type
9.1.1.6.2 Russia Motorsport Transmission Market Breakdown by Transmission Type
9.1.1.7 Rest of Europe Motorsport Transmission Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.1.7.1 Rest of Europe Motorsport Transmission Market Breakdown by Racing Type
9.1.1.7.2 Rest of Europe Motorsport Transmission Market Breakdown by Transmission Type
10. Competitive Landscape
10.1 Heat Map Analysis
10.2 Company Positioning & Concentration
11. Industry Landscape
11.1 Overview
11.2 Market Initiative
11.3 Product Development
11.4 Mergers & Acquisitions
12. Company Profiles
12.1 Marelli Holdings Co., Ltd.
12.1.1 Key Facts
12.1.2 Business Description
12.1.3 Products
12.1.4 Financial Overview
12.1.5 SWOT Analysis
12.1.6 Key Developments
12.2 Ricardo Plc
12.2.1 Key Facts
12.2.2 Business Description
12.2.3 Products and Services
12.2.4 Financial Overview
12.2.5 SWOT Analysis
12.2.6 Key Developments
12.3 Drenth Gearboxes Holland B.V.
12.3.1 Key Facts
12.3.2 Business Description
12.3.3 Products
12.3.4 Financial Overview
12.3.5 SWOT Analysis
12.3.6 Key Development
12.4 Samsonas Motorsport UAB
12.4.1 Key Facts
12.4.2 Business Description
12.4.3 Products
12.4.4 Financial Overview
12.4.5 SWOT Analysis
12.4.6 Key Developments
12.5 Hewland Engineering Ltd
12.5.1 Key Facts
12.5.2 Business Description
12.5.3 Products
12.5.4 Financial Overview
12.5.5 SWOT Analysis
12.5.6 Key Developments
12.6 ZF Friedrichshafen AG
12.6.1 Key Facts
12.6.2 Business Description
12.6.3 Products and Services
12.6.4 Financial Overview
12.6.5 SWOT Analysis
12.6.6 Key Developments
12.7 SADEV SAS
12.7.1 Key Facts
12.7.2 Business Description
12.7.3 Products
12.7.4 Financial Overview
12.7.5 SWOT Analysis
12.7.6 Key Developments
12.8 Holinger Engineering Co Pty Ltd.
12.8.1 Key Facts
12.8.2 Business Description
12.8.3 Products
12.8.4 Financial Overview
12.8.5 SWOT Analysis
12.8.6 Key Developments
12.9 Xtrac Ltd
12.9.1 Key Facts
12.9.2 Business Description
12.9.3 Products and Services
12.9.4 Financial Overview
12.9.5 SWOT Analysis
12.9.6 Key Developments
13. Appendix
13.1 Word Index
13.2 About The Insight Partners

 

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