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北米のモータースポーツ用トランスミッション市場の2030年までの予測 - 地域別分析 - レースタイプ別(F1、NASCAR、GTレース、WTCC(世界ツーリングカー選手権)ル・マン、ラリー・オフロード、その他)、トランスミッションタイプ別(マニュアル、オートマチック、シーケンシャル)


North America Motorsport Transmission Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Racing Type [Formula One, NASCAR, GT Racing, WTCC (World Touring Car Championship) Le Mans, Rally and Off-road, and Others] and Transmission Type (Manual, Automatic, and Sequential)

北米のモータースポーツ用トランスミッション市場は、2022年には7,980万米ドルとなり、2030年には1億1,330万米ドルに達すると予測されている。 モータースポーツイベントの人気の高まりが北米モータースポーツ... もっと見る

 

 

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サマリー

北米のモータースポーツ用トランスミッション市場は、2022年には7,980万米ドルとなり、2030年には1億1,330万米ドルに達すると予測されている。

モータースポーツイベントの人気の高まりが北米モータースポーツ用トランスミッション市場を活性化

モータースポーツの視聴者数は近年劇的に増加している。世界的なモータースポーツイベントを考えると、F1はその魅力と視聴率で他の追随を許さず、2023年シーズンの視聴者数は19億人に達する。インディカーの数字によると、NBCでの1レースあたりの平均視聴者数は140万3,000人で、前年比2%増だった。特にローワ・スピードウェイでのダブルヘッダーは圧巻で、週末を通しての平均視聴者数は121万人、前年比31%増だった。インディアナポリス500の平均視聴者数は494万人で、今季トップクラスだった。これは昨年の平均視聴者数484万人を上回ったものの、2023年は500万人を下回った4シーズンのうちのひとつとなった。2022年のアメリカにおけるF1シーズンの平均視聴者数はESPN、ESPN2、ABCで1レースあたり121万人で、2021年に樹立された平均視聴者数94万9,000人というこれまでのアメリカにおけるテレビ放送記録を28%上回った。さらに、2022年シーズンは、毎レース平均100万人の視聴者を記録した米国テレビ史上初のシーズンとなった。

テレビ視聴率では、アメリカは3位にランクされている。人気の高まりと、より多くのホームイベントが予定されていることから、アメリカは今後数年でトップ5に食い込む可能性が高い。視聴者数が急増している他のほとんどの国は、すでに世界のトップ5に入っている。こうしたモータースポーツ人気の高まりは、イベント数にも好影響を与えている。その結果、小規模のモータースポーツ・イベントがいくつか新たに出現し、モータースポーツ・トランスミッションの需要に直接的かつプラスの影響を与えている。

モータースポーツに対するこうした人気の高まりは、イベント数にプラスの影響を与えている。その結果、新たな小規模モータースポーツ・イベントがいくつか出現し、モータースポーツ用トランスミッションの需要に直接的かつプラスの影響を与えている。

北米のモータースポーツ用トランスミッション市場概要

北米地域は、世界のモータースポーツ用トランスミッション市場で第2位の地位を確保している。北米ではF1が最も人気があり、NASCARは同地域で2番目に人気のあるモータースポーツとなっている。自動車メーカーの存在感が強く、モータースポーツへの情熱が根強いことから、米国市場が最大のシェアを占めている。XtracやG-Force Racing Transmissionsのような企業は、様々なモータースポーツ分野向けの高性能トランスミッションの製造で著名である。米国市場はモータースポーツ文化が根強く、NASCAR、インディカー、ドラッグレース、オフロードレースの需要が高い。総売上高では、カナダが米国に次いでいる。同国ではF1選手権が開催され、世界的な注目を集めている。

北米モータースポーツ用トランスミッション市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)

北米のモータースポーツ用トランスミッション市場のセグメンテーション

北米のモータースポーツ用トランスミッション市場は、レースタイプ、トランスミッションタイプ、国に分類される。

レースタイプに基づき、北米のモータースポーツ用トランスミッション市場は、フォーミュラ1、NASCAR、GTレース、WTCC(世界ツーリングカー選手権)、ル・マン、ラリー・オフロード、その他に区分される。フォーミュラ1セグメントが2022年に最大の市場シェアを占めた。

トランスミッションの種類では、北米のモータースポーツ用トランスミッション市場はマニュアル、オートマチック、シーケンシャルに分類される。シーケンシャルセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めた。

国別では、北米モータースポーツ用トランスミッション市場は、米国、カナダ、メキシコに区分される。2022年の北米モータースポーツ用トランスミッション市場シェアは米国が独占。

Marelli Holdings Co Ltd、Ricardo Plc、EMCO Gears Inc、ZF Friedrichshafen AG、SADEV SAS、Holinger Engineering Co Pty Ltd、Xtrac Ltdは、北米モータースポーツ用トランスミッション市場で事業を展開している大手企業である。

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目次

目次

1.はじめに
1.1 市場セグメント
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
4.北米モータースポーツ用トランスミッション市場の展望
4.1 概要
4.2 エコシステム分析
5.北米モータースポーツ用トランスミッション市場:主要産業ダイナミクス
5.1 市場の促進要因
5.1.1 モータースポーツイベントの人気上昇
5.1.2 モータースポーツイベント収入の増加
5.1.3 米国におけるオフロードレースの人気上昇
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 モータースポーツにおける電気自動車の採用増加
5.3 市場機会
5.3.1 ハイブリッドパワートレインとの統合
5.4 今後の動向
5.4.1 新しいレースカーの発表と新チームの追加
5.5 推進要因と阻害要因の影響
6.モータースポーツ用トランスミッション市場:北米の分析
6.1 モータースポーツ用トランスミッション市場の収益(百万米ドル)、2020〜2030年
6.2 モータースポーツ用トランスミッション市場の予測・分析
7.北米のモータースポーツ用トランスミッション市場分析-レースタイプ別
7.1 モータースポーツ用トランスミッション市場:レースタイプ別(2022年、2030年)
7.2 フォーミュラ1
7.2.1 概要
7.2.2 フォーミュラ1市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
7.3 NASCAR
7.3.1 概要
7.3.2 NASCARの市場収益と2030年までの予測(百万米ドル)
7.4 GTレーシング
7.4.1 概要
7.4.2 GTレースの市場収益と2030年までの予測(百万米ドル)
7.5 WTCC(世界ツーリングカー選手権)
7.5.1 概要
7.5.2 WTCC(ワードツーリングカー選手権)の市場収入と2030年までの予測(US$ Million)
7.6 ル・マン
7.6.1 概要
7.6.2 ル・マン市場収入と2030年までの予測(US$ Million)
7.7 ラリーとオフロード
7.7.1 概要
7.7.2 ラリーとオフロードの市場収入と2030年までの予測(百万米ドル)
7.8 その他
7.8.1 概要
7.8.2 その他市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.北米のモータースポーツ用トランスミッション市場分析:トランスミッションタイプ別
8.1 モータースポーツ用トランスミッション市場:トランスミッションタイプ別(2022年、2030年)
8.2 マニュアル
8.2.1 概要
8.2.2 マニュアル市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.3 オートマチック
8.3.1 概要
8.3.2 自動市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.4 シーケンシャル
8.4.1 概要
8.4.2 シーケンシャル市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.北米のモータースポーツ用トランスミッション市場:国別分析
9.1 北米のモータースポーツ用トランスミッション市場概観
9.1.1 北米のモータースポーツ用トランスミッション市場の売上高と予測・分析 - 国別
9.1.1.1 北米のモータースポーツ用トランスミッション市場の収益と予測・分析-国別
9.1.1.2 米国のモータースポーツ用トランスミッション市場の2030年までの売上高と予測(US$ Mn)
9.1.1.2.1 米国のモータースポーツ用トランスミッション市場のレースタイプ別内訳
9.1.1.2.2 米国のモータースポーツ用トランスミッション市場のトランスミッションタイプ別内訳
9.1.1.3 カナダのモータースポーツ用トランスミッション市場の売上高と2030年までの予測(US$ Mn)
9.1.1.3.1 カナダのモータースポーツ用トランスミッション市場のレースタイプ別内訳
9.1.1.3.2 カナダのモータースポーツ用トランスミッション市場のトランスミッションタイプ別内訳
9.1.1.4 メキシコのモータースポーツ用トランスミッション市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
9.1.1.4.1 メキシコのモータースポーツ用トランスミッション市場のレースタイプ別内訳
9.1.1.4.2 メキシコのモータースポーツ用トランスミッション市場のトランスミッションタイプ別内訳
10.競争環境
10.1 ヒートマップ分析
10.2 企業のポジショニングと集中度
11.業界の展望
11.1 概要
11.2 市場イニシアティブ
11.3 製品開発
11.4 合併・買収
12.企業プロフィール
12.1 マレリ・ホールディングス株式会社
12.1.1 主要事実
12.1.2 事業内容
12.1.3 製品
12.1.4 財務概要
12.1.5 SWOT分析
12.1.6 主要な開発
12.2 リカルド
12.2.1 主要事実
12.2.2 事業内容
12.2.3 製品とサービス
12.2.4 財務概要
12.2.5 SWOT分析
12.2.6 主要開発
12.3 EMCO Gears Inc.
12.3.1 主要事実
12.3.2 事業内容
12.3.3 製品
12.3.4 財務概要
12.3.5 SWOT分析
12.3.6 主要開発
12.4 ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG
12.4.1 主要事実
12.4.2 事業内容
12.4.3 製品およびサービス
12.4.4 財務概要
12.4.5 SWOT分析
12.4.6 主要開発
12.5 SADEV SAS
12.5.1 主要事実
12.5.2 事業内容
12.5.3 製品
12.5.4 財務概要
12.5.5 SWOT分析
12.5.6 主要な開発
12.6 ホリンジャー・エンジニアリング社
12.6.1 主要事実
12.6.2 事業内容
12.6.3 製品
12.6.4 財務概要
12.6.5 SWOT分析
12.6.6 主要開発
12.7 エクストラック
12.7.1 主要事実
12.7.2 事業内容
12.7.3 製品とサービス
12.7.4 財務概要
12.7.5 SWOT分析
12.7.6 主要開発
13.付録
13.1 単語索引
13.2 インサイト・パートナーズについて

 

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Summary

The North America motorsport transmission market was valued at US$ 79.80 million in 2022 and is expected to reach US$ 113.30 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 4.5% from 2022 to 2030.

Increasing Popularity of Motorsport Events Fuels North America Motorsport Transmission Market

Motorsports viewership has increased dramatically in recent years. Considering the worldwide motorsport events, Formula 1 stands unrivaled in terms of appeal and viewership, with ~1.9 billion viewers in the 2023 season. According to IndyCar numbers, the series averaged 1.403 million viewers per race on NBC, a 2% rise year over year. The doubleheader at Lowa Speedway was especially outstanding, averaging 1.21 million viewers throughout the weekend, a 31% increase year over year. The Indianapolis 500 was one of the season's top draws, with an average of 4.94 million viewers. While this increased over last year's average of 4.84 million viewers, 2023 is one of only four seasons of the race to have received fewer than five million spectators. The Formula One season in the US in 2022 averaged 1.21 million viewers per race on ESPN, ESPN2, and ABC, a 28% increase over the previous US television record of 949,000 average viewers established in 2021. In addition, the 2022 season was the first in US television history to average 1 million viewers each race.

In terms of television viewership, the US ranks at third position. With rising popularity and more home events on the calendar, the US is likely to break into the top five in the future years. Most other countries witnessing rapid growth in viewing are already listed among the top five in the world. Such increased popularity for motorsport has positively affected the number of events. As a result, several new small-scale motorsport events have emerged that have directly and positively impacted the demand for motorsport transmission.

Such increased popularity for motorsport has positively affected the number of events. As a result, several new small-scale motorsport events have emerged that have directly and positively impacted the demand for motorsport transmission.

North America Motorsport Transmission Market Overview

The North American region has secured the second position in the global motorsport transmission market. Formula One has the highest popularity in North America, whereas NASCAR has now become the second most popular motorsport in the region. The US market held the maximum share owing to the strong presence of automotive manufacturers and deep-rooted passion for motorsports. Companies such as Xtrac and G-Force Racing Transmissions are prominent in producing high-performance transmissions for various motorsport disciplines. The US market is driven by a strong motorsport culture, and with high demand for NASCAR, IndyCar, drag racing, and off-road racing. Canada is following the trend after the US in terms of total revenue. The country hosts a round of the Formula 1 championship, drawing global attention.

North America Motorsport transmission Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

North America Motorsport Transmission Market Segmentation

The North America motorsport transmission market is categorized into racing type, transmission type, and country.

Based on race type, the North America motorsport transmission market is segmented into formula one, NASCAR, GT racing, WTCC (world touring car championship), le mans, rally and off-road, and others. The formula one segment held the largest market share in 2022.

In terms of transmission type, the North America motorsport transmission market is categorized into manual, automatic, and sequential. The sequential segment held the largest market share in 2022.

By country, the North America motorsport transmission market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America motorsport transmission market share in 2022.

Marelli Holdings Co Ltd, Ricardo Plc, EMCO Gears Inc, ZF Friedrichshafen AG, SADEV SAS, Holinger Engineering Co Pty Ltd, and Xtrac Ltd are some of the leading companies operating in the North America motorsport transmission market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. North America Motorsport Transmission Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Ecosystem Analysis
5. North America Motorsport Transmission Market - Key Industry Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Popularity of Motorsport Events
5.1.2 Rising Motorsport Event Revenue
5.1.3 Growing Popularity of Off-Road Racing in US
5.2 Market Restraints
5.2.1 Increasing Adoption of Electric Vehicles in Motorsport
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Integration With Hybrid Powertrains
5.4 Future Trends
5.4.1 New Race Car Launches and Addition of New Teams
5.5 Impact of Drivers and Restraints:
6. Motorsport Transmission Market - North America Analysis
6.1 Motorsport Transmission Market Revenue (US$ Million), 2020 - 2030
6.2 Motorsport Transmission Market Forecast and Analysis
7. North America Motorsport Transmission Market Analysis - Racing Type
7.1 Motorsport Transmission Market, By Racing Type (2022 and 2030)
7.2 Formula One
7.2.1 Overview
7.2.2 Formula One Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.3 NASCAR
7.3.1 Overview
7.3.2 NASCAR Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.4 GT Racing
7.4.1 Overview
7.4.2 GT Racing Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.5 WTCC (Word Touring Car Championship)
7.5.1 Overview
7.5.2 WTCC (Word Touring Car Championship) Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.6 Le Mans
7.6.1 Overview
7.6.2 Le Mans Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.7 Rally and Off road
7.7.1 Overview
7.7.2 Rally and Off-road Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.8 Others
7.8.1 Overview
7.8.2 Others Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8. North America Motorsport Transmission Market Analysis - Transmission Type
8.1 Motorsport Transmission Market, By Transmission Type (2022 and 2030)
8.2 Manual
8.2.1 Overview
8.2.2 Manual Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.3 Automatic
8.3.1 Overview
8.3.2 Automatic Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.4 Sequential
8.4.1 Overview
8.4.2 Sequential Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9. North America Motorsport Transmission Market - Country Analysis
9.1 North America Motorsport Transmission Market Overview
9.1.1 North America Motorsport Transmission Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Country
9.1.1.1 North America Motorsport Transmission Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Country
9.1.1.2 US Motorsport Transmission Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.1.2.1 US Motorsport Transmission Market Breakdown by Racing Type
9.1.1.2.2 US Motorsport Transmission Market Breakdown by Transmission Type
9.1.1.3 Canada Motorsport Transmission Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.1.3.1 Canada Motorsport Transmission Market Breakdown by Racing Type
9.1.1.3.2 Canada Motorsport Transmission Market Breakdown by Transmission Type
9.1.1.4 Mexico Motorsport Transmission Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.1.4.1 Mexico Motorsport Transmission Market Breakdown by Racing Type
9.1.1.4.2 Mexico Motorsport Transmission Market Breakdown by Transmission Type
10. Competitive Landscape
10.1 Heat Map Analysis
10.2 Company Positioning & Concentration
11. Industry Landscape
11.1 Overview
11.2 Market Initiative
11.3 Product Development
11.4 Mergers & Acquisitions
12. Company Profiles
12.1 Marelli Holdings Co., Ltd
12.1.1 Key Facts
12.1.2 Business Description
12.1.3 Products
12.1.4 Financial Overview
12.1.5 SWOT Analysis
12.1.6 Key Developments
12.2 Ricardo Plc
12.2.1 Key Facts
12.2.2 Business Description
12.2.3 Products and Services
12.2.4 Financial Overview
12.2.5 SWOT Analysis
12.2.6 Key Developments
12.3 EMCO Gears Inc
12.3.1 Key Facts
12.3.2 Business Description
12.3.3 Products
12.3.4 Financial Overview
12.3.5 SWOT Analysis
12.3.6 Key Developments
12.4 ZF Friedrichshafen AG
12.4.1 Key Facts
12.4.2 Business Description
12.4.3 Products and Services
12.4.4 Financial Overview
12.4.5 SWOT Analysis
12.4.6 Key Developments
12.5 SADEV SAS
12.5.1 Key Facts
12.5.2 Business Description
12.5.3 Products
12.5.4 Financial Overview
12.5.5 SWOT Analysis
12.5.6 Key Developments
12.6 Holinger Engineering Co Pty Ltd
12.6.1 Key Facts
12.6.2 Business Description
12.6.3 Products
12.6.4 Financial Overview
12.6.5 SWOT Analysis
12.6.6 Key Developments
12.7 Xtrac Ltd
12.7.1 Key Facts
12.7.2 Business Description
12.7.3 Products and Services
12.7.4 Financial Overview
12.7.5 SWOT Analysis
12.7.6 Key Developments
13. Appendix
13.1 Word Index
13.2 About The Insight Partners

 

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