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北米の冷凍アントレ市場2030年予測 - 地域別分析 - タイプ(肉系アントレ、植物系アントレ[植物系肉アントレ、サツマイモエントレ、野菜アントレ、その他])、カテゴリー(オーガニック、従来型)、流通チャネル(スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他)


North America Frozen Entre Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - Type (Meat Based Entres and Plant-Based Entres [Plant-Based Meat Entres, Sweet Potato Entres, Vegetable Entres, and Others]), Category (Organic and Conventional), and Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Convenience Stores, Online Retail, and Others)

北米の冷凍エントレ市場は、2022年の134億7,488万米ドルから2030年には188億9,075万米ドルに成長すると予測される。2022年から2030年までの年平均成長率は4.3%と推定される。 発展途上国におけるコールドチェ... もっと見る

 

 

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2023年12月15日 US$3,550
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サマリー

北米の冷凍エントレ市場は、2022年の134億7,488万米ドルから2030年には188億9,075万米ドルに成長すると予測される。2022年から2030年までの年平均成長率は4.3%と推定される。

発展途上国におけるコールドチェーンインフラの不足が北米冷凍食品市場に拍車をかける

近年、電子商取引の出現により、消費者の買い物や消費習慣に革命が起きている。スマートフォンやインターネットの普及、新たなテクノロジー、購買力の上昇、いつでもどこでもオンライン小売ショッピングができるプラットフォームが提供する利便性などが、Eコマース業界を後押しする主な要因となっている。米国商務省小売指標部門によると、米国における電子商取引の売上高は2021年に8,700億米ドルに達し、2020年から14.2%増加した。オンライン食料品売上は2021年に170%成長し、米国における食料品売上全体の9.6%を占めた。

人々は、冷凍前菜などの冷凍食品を購入するために、ますますオンライン小売プラットフォームを好むようになっている。American Frozen Food Instituteによると、2020年の冷凍食品のオンライン販売は前年比75%増で、冷凍ディナー/アントレ、肉、鶏肉、シーフードが最大のオンライン販売となっている。パンデミックの最中、実店舗の閉鎖や政府による社会的規制により、食品・飲料のオンライン販売は大幅に増加した。

大幅な値引き、ひとつ屋根の下で幅広いブランドが利用できること、宅配オプションなどが、消費者のオンライン・ショッピングへの関心を高める主な要因となっている。さまざまな地域でeコマースの浸透が高まっているため、Kellogg's Company、Conagra Brands、Nestle SAなどの冷凍食品メーカーは、Amazon、Lidl、Walmartなどの有名なeコマース・プラットフォームを通じて製品を販売することで、オンラインプレゼンスを拡大するようになった。この要因は、オフラインの小売店への依存をなくすことで、北米の冷凍食品市場の成長に貢献している。

北米冷凍食品市場の概要

冷凍食品市場は米国、カナダ、メキシコに区分される。冷凍食品は北米で広く消費されている食品のひとつである。冷凍前菜は利便性が高く準備時間を節約できるため、共働きや共働き世帯に好まれるクイック・フード・ソリューションである。さらに、消費者は健康的なライフスタイルを採用するようになっており、グルテンフリー、低炭水化物、全粒粉、オーガニックのダイエット製品を求めるようになっている。北米の冷凍食品市場の成長は、環境問題への関心の高まりから植物性食品への嗜好が高まっていることなども背景にある。新しいフレーバー、より健康的なオプション、国際的な料理など、継続的な製品革新が消費者を惹きつけ、市場成長の原動力となっている。2022年9月、Impossible Foods Inc.は8種類のボウル入りの冷凍植物性エントレを発売した。これら8種類の冷凍アントレ・ボウルは、世界のウォルマート店舗(~4,000店舗)で販売されている。従って、メーカーによるこのような風味や味の異なる製品革新は、北米の冷凍前菜需要を押し上げると予想される。

北米冷凍食品市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)

北米の冷凍前菜市場のセグメンテーション

北米の冷凍前菜市場は、タイプ、カテゴリー、流通チャネル、国別に区分される。

タイプに基づいて、北米の冷凍エントレ市場は肉ベースのエントレ、植物ベースのエントレに二分される。植物ベースのアントレセグメントはさらに、サツマイモのアントレ、植物ベースの肉のアントレ、野菜のアントレ、その他の植物ベースのアントレに分類される。肉ベースのアントレセグメントは2022年に北米冷凍アントレ市場で最大のシェアを占めた。

カテゴリーに基づき、北米の冷凍アントレ市場はオーガニックと従来型に区分される。従来型セグメントは2022年に北米冷凍アントレ市場で最大のシェアを占めた。

流通チャネルに基づき、北米の冷凍前菜市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他に区分される。スーパーマーケットとハイパーマーケット部門は2022年の北米冷凍前菜市場で最大のシェアを占めた。

国別では、北米の冷凍前菜市場は米国、カナダ、メキシコに区分される。2022年の北米冷凍食品市場は米国が支配的であった。

Impossible Foods Inc、Kellogg Co、Daiya Foods Inc、Conagra Brands Inc、Nestle SA、Del Monte Foods Inc、Waffle Waffle LLC Inc、B & G Food Inc、Mars Inc、Amy's Kitchen Incは、北米冷凍食品市場で事業展開している大手企業の一部である。

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目次

TABLE OF CONTENTS
1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Market Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. North America Frozen Entrée Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 Raw Material Suppliers:
4.3.2 Manufacturers:
4.3.3 Distributors or Suppliers:
4.3.4 Retailers
5. North America Frozen Entrée Market - Key Industry Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Consumption of Convenience Foods
5.1.2 Flourishing E-Commerce Industry
5.2 Market Restraints
5.2.1 Lack of Cold Chain Infrastructure in Developing Countries
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Strategic Initiatives by Manufacturers
5.4 Future Trends
5.4.1 Burgeoning Popularity of Plant-Based Frozen Meals
5.5 Impact of Drivers and Restraints:
6. Frozen Entrée Market - North America Market Analysis
6.1 North America Frozen Entrée Market Revenue (US$ Million), 2020 - 2030
6.2 North America Frozen Entrée Market Forecast and Analysis
6.3 Competitive Positioning - Key Market Players
7. North America Frozen Entrée Market Analysis - Type
7.1 Meat Based Entrées
7.1.1 Overview
7.1.2 Meat Based Entrées Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.2 Plant-Based Entrées
7.2.1 Overview
7.2.2 Plant-Based Entrées Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.2.3 Plant-Based Meat Entrées
7.2.3.1 Overview
7.2.3.2 Plant-Based Meat Entrées: North America Frozen Entrée Market - Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
7.2.4 Sweet Potato Entrées
7.2.4.1 Overview
7.2.4.2 Sweet Potato Entrées: North America Frozen Entrée Market - Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
7.2.5 Vegetable Entrées
7.2.5.1 Overview
7.2.5.2 Vegetable Entrées: North America Frozen Entrée Market - Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
7.2.6 Other Plant-Based Entrées
7.2.6.1 Overview
7.2.6.2 Other Plant-Based Entrées: North America Frozen Entrée Market - Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
8. North America Frozen Entrée Market Analysis - Category
8.1 Organic
8.1.1 Overview
8.1.2 Organic Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.2 Conventional
8.2.1 Overview
8.2.2 Conventional Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9. North America Frozen Entrée Market Analysis - Distribution Channel
9.1 Supermarkets and Hypermarkets
9.1.1 Overview
9.1.2 Supermarkets and Hypermarkets Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.2 Convenience Stores
9.2.1 Overview
9.2.2 Convenience Stores Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.3 Online Retail
9.3.1 Overview
9.3.2 Online Retail Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.4 Others
9.4.1 Overview
9.4.2 Others Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
10. North America Frozen Entrée Market - Country Analysis
10.1 Overview
10.1.1.1 North America Frozen Entrée Market Breakdown by Country
10.1.1.2 US North America Frozen Entrée Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.2.1 US North America Frozen Entrée Market Breakdown by Type
10.1.1.2.2 US North America Frozen Entrée Market Breakdown by Category
10.1.1.2.3 US North America Frozen Entrée Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.1.3 Canada North America Frozen Entrée Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.3.1 Canada North America Frozen Entrée Market Breakdown by Type
10.1.1.3.2 Canada North America Frozen Entrée Market Breakdown by Category
10.1.1.3.3 Canada North America Frozen Entrée Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.1.4 Mexico North America Frozen Entrée Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.4.1 Mexico North America Frozen Entrée Market Breakdown by Type
10.1.1.4.2 Mexico North America Frozen Entrée Market Breakdown by Category
10.1.1.4.3 Mexico North America Frozen Entrée Market Breakdown by Distribution Channel
11. Industry Landscape
11.1 Overview
11.2 New Product Development
11.3 Partnerships
11.4 Other Business Strategies
12. Competitive Landscape
12.1 Heat Map Analysis By Key Players
12.2 Company Positioning & Concentration
13. Company Profiles
13.1 Impossible Foods Inc
13.1.1 Key Facts
13.1.2 Business Description
13.1.3 Products and Services
13.1.4 Financial Overview
13.1.5 SWOT Analysis
13.1.6 Key Developments
13.2 Kellogg Co
13.2.1 Key Facts
13.2.2 Business Description
13.2.3 Products and Services
13.2.4 Financial Overview
13.2.5 SWOT Analysis
13.2.6 Key Developments
13.3 Conagra Brands Inc
13.3.1 Key Facts
13.3.2 Business Description
13.3.3 Products and Services
13.3.4 Financial Overview
13.3.5 SWOT Analysis
13.3.6 Key Developments
13.4 Daiya Foods Inc
13.4.1 Key Facts
13.4.2 Business Description
13.4.3 Products and Services
13.4.4 Financial Overview
13.4.5 SWOT Analysis
13.4.6 Key Developments
13.5 Nestle SA
13.5.1 Key Facts
13.5.2 Business Description
13.5.3 Products and Services
13.5.4 Financial Overview
13.5.5 SWOT Analysis
13.5.6 Key Developments
13.6 Del Monte Foods Inc
13.6.1 Key Facts
13.6.2 Business Description
13.6.3 Products and Services
13.6.4 Financial Overview
13.6.5 SWOT Analysis
13.6.6 Key Developments
13.7 B&G Foods Inc
13.7.1 Key Facts
13.7.2 Business Description
13.7.3 Products and Services
13.7.4 Financial Overview
13.7.5 SWOT Analysis
13.7.6 Key Developments
13.8 Waffle Waffle LLC
13.8.1 Key Facts
13.8.2 Business Description
13.8.3 Products and Services
13.8.4 Financial Overview
13.8.5 SWOT Analysis
13.8.6 Key Developments
13.9 Mars Inc
13.9.1 Key Facts
13.9.2 Business Description
13.9.3 Products and Services
13.9.4 Financial Overview
13.9.5 SWOT Analysis
13.9.6 Key Developments
13.10 Amy's Kitchen Inc
13.10.1 Key Facts
13.10.2 Business Description
13.10.3 Products and Services
13.10.4 Financial Overview
13.10.5 SWOT Analysis
13.10.6 Key Developments
14. Appendix

 

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Summary

The North America frozen entrée market is expected to grow from US$ 13,474.88 million in 2022 to US$ 18,890.75 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 4.3% from 2022 to 2030.

Lack of Cold Chain Infrastructure in Developing Countries Fuel the North America Frozen Entrée Market

In recent years, the emergence of e-commerce has revolutionized consumer shopping and spending habits. Smartphone and internet penetration, emerging technologies, rising purchasing power, and convenience provided by online retail shopping platforms from anywhere at any time are among the key factors favoring the e-commerce industry. According to the US Department of Commerce Retail Indicator Division, e-commerce sales in the US reached US$ 870 billion in 2021, up by 14.2% from 2020. Online grocery sales grew by 170% in 2021, accounting for 9.6% of total grocery sales in the US.

People increasingly prefer online retail platforms for purchasing frozen food products such as frozen entrée. According to American Frozen Food Institute, online sales of frozen food products increased by 75% in 2020 compared to a year ago, with frozen dinners/entrees, meat, poultry, and seafood being the biggest online sellers. During the pandemic, online sales of food and beverages rose significantly due to the shutdown of brick-and-mortar stores and the social restrictions imposed by governments.

Heavy discounts, wide availability of brands under one roof, and home delivery options are the key factors driving consumers’ focus toward online shopping. The rising penetration of e-commerce across different geographies prompted manufacturers of frozen entrée such as Kellogg's Company, Conagra Brands, and Nestle SA to expand their online presence by selling their products through well-known e-commerce platforms such as Amazon, Lidl, and Walmart. This factor contributes to the growth of the North America frozen entrée market by eliminating the dependency on offline retail stores.

North America Frozen Entrée Market Overview

The Frozen Entrée Market is segmented into the US, Canada, and Mexico. Frozen food products are among the widely consumed food in North America because of the rising preference for quick and easy meal solutions. Frozen entrée is a preferred quick food solution among working individuals and dual-income households as it offers convenience and saves preparation time. Moreover, consumers are increasingly adopting a healthy lifestyle and demanding gluten-free, low-carb, whole-grain, and organic diet products. The growth of the North America Frozen Entrée Market across North America is also backed by the factors such as increasing preferences for plant-based foods owing to rising environmental concerns. Continuous product innovation, including new flavors, healthier options, and international cuisines, attracts consumers and drives market growth. In September 2022, Impossible Foods Inc launched frozen plant-based entrées in eight different bowls. These eight frozen entrée bowls are available at ~4,000 Walmart outlets worldwide. Hence, such product innovations with different flavors and tastes by manufacturers are anticipated to boost the demand for frozen entrées in North America.

North America Frozen Entrée Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

North America Frozen Entrée Market Segmentation

The North America frozen entrée market is segmented into type, category, distribution channel, and country.

Based on type, the North America frozen entrée market is bifurcated into meat-based entrees, plant-based entrée. The plant-based entrées segment is further categorized into sweet potato entrées, plant-based meat entrées, vegetable entrées, and other plant-based entrées. The meat-based entrees segment held a largest share of the North America frozen entrée market in 2022.

Based on category, the North America frozen entrée market is segmented into organic and conventional. The conventional segment held the largest share of the North America frozen entrée market in 2022.

Based on distribution channel, the North America frozen entrée market is segmented into supermarkets and hypermarkets, convenience stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest share of the North America frozen entrée market in 2022.

Based on country, the North America frozen entrée market is segmented int o the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America frozen entrée market in 2022.

Impossible Foods Inc, Kellogg Co, Daiya Foods Inc, Conagra Brands Inc, Nestle SA, Del Monte Foods Inc, Waffle Waffle LLC Inc, B & G Food Inc, Mars Inc, and Amy’s Kitchen Inc are some of the leading companies operating in the North America frozen entrée market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Market Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. North America Frozen Entrée Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 Raw Material Suppliers:
4.3.2 Manufacturers:
4.3.3 Distributors or Suppliers:
4.3.4 Retailers
5. North America Frozen Entrée Market - Key Industry Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Consumption of Convenience Foods
5.1.2 Flourishing E-Commerce Industry
5.2 Market Restraints
5.2.1 Lack of Cold Chain Infrastructure in Developing Countries
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Strategic Initiatives by Manufacturers
5.4 Future Trends
5.4.1 Burgeoning Popularity of Plant-Based Frozen Meals
5.5 Impact of Drivers and Restraints:
6. Frozen Entrée Market - North America Market Analysis
6.1 North America Frozen Entrée Market Revenue (US$ Million), 2020 - 2030
6.2 North America Frozen Entrée Market Forecast and Analysis
6.3 Competitive Positioning - Key Market Players
7. North America Frozen Entrée Market Analysis - Type
7.1 Meat Based Entrées
7.1.1 Overview
7.1.2 Meat Based Entrées Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.2 Plant-Based Entrées
7.2.1 Overview
7.2.2 Plant-Based Entrées Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.2.3 Plant-Based Meat Entrées
7.2.3.1 Overview
7.2.3.2 Plant-Based Meat Entrées: North America Frozen Entrée Market - Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
7.2.4 Sweet Potato Entrées
7.2.4.1 Overview
7.2.4.2 Sweet Potato Entrées: North America Frozen Entrée Market - Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
7.2.5 Vegetable Entrées
7.2.5.1 Overview
7.2.5.2 Vegetable Entrées: North America Frozen Entrée Market - Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
7.2.6 Other Plant-Based Entrées
7.2.6.1 Overview
7.2.6.2 Other Plant-Based Entrées: North America Frozen Entrée Market - Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
8. North America Frozen Entrée Market Analysis - Category
8.1 Organic
8.1.1 Overview
8.1.2 Organic Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.2 Conventional
8.2.1 Overview
8.2.2 Conventional Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9. North America Frozen Entrée Market Analysis - Distribution Channel
9.1 Supermarkets and Hypermarkets
9.1.1 Overview
9.1.2 Supermarkets and Hypermarkets Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.2 Convenience Stores
9.2.1 Overview
9.2.2 Convenience Stores Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.3 Online Retail
9.3.1 Overview
9.3.2 Online Retail Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.4 Others
9.4.1 Overview
9.4.2 Others Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
10. North America Frozen Entrée Market - Country Analysis
10.1 Overview
10.1.1.1 North America Frozen Entrée Market Breakdown by Country
10.1.1.2 US North America Frozen Entrée Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.2.1 US North America Frozen Entrée Market Breakdown by Type
10.1.1.2.2 US North America Frozen Entrée Market Breakdown by Category
10.1.1.2.3 US North America Frozen Entrée Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.1.3 Canada North America Frozen Entrée Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.3.1 Canada North America Frozen Entrée Market Breakdown by Type
10.1.1.3.2 Canada North America Frozen Entrée Market Breakdown by Category
10.1.1.3.3 Canada North America Frozen Entrée Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.1.4 Mexico North America Frozen Entrée Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.4.1 Mexico North America Frozen Entrée Market Breakdown by Type
10.1.1.4.2 Mexico North America Frozen Entrée Market Breakdown by Category
10.1.1.4.3 Mexico North America Frozen Entrée Market Breakdown by Distribution Channel
11. Industry Landscape
11.1 Overview
11.2 New Product Development
11.3 Partnerships
11.4 Other Business Strategies
12. Competitive Landscape
12.1 Heat Map Analysis By Key Players
12.2 Company Positioning & Concentration
13. Company Profiles
13.1 Impossible Foods Inc
13.1.1 Key Facts
13.1.2 Business Description
13.1.3 Products and Services
13.1.4 Financial Overview
13.1.5 SWOT Analysis
13.1.6 Key Developments
13.2 Kellogg Co
13.2.1 Key Facts
13.2.2 Business Description
13.2.3 Products and Services
13.2.4 Financial Overview
13.2.5 SWOT Analysis
13.2.6 Key Developments
13.3 Conagra Brands Inc
13.3.1 Key Facts
13.3.2 Business Description
13.3.3 Products and Services
13.3.4 Financial Overview
13.3.5 SWOT Analysis
13.3.6 Key Developments
13.4 Daiya Foods Inc
13.4.1 Key Facts
13.4.2 Business Description
13.4.3 Products and Services
13.4.4 Financial Overview
13.4.5 SWOT Analysis
13.4.6 Key Developments
13.5 Nestle SA
13.5.1 Key Facts
13.5.2 Business Description
13.5.3 Products and Services
13.5.4 Financial Overview
13.5.5 SWOT Analysis
13.5.6 Key Developments
13.6 Del Monte Foods Inc
13.6.1 Key Facts
13.6.2 Business Description
13.6.3 Products and Services
13.6.4 Financial Overview
13.6.5 SWOT Analysis
13.6.6 Key Developments
13.7 B&G Foods Inc
13.7.1 Key Facts
13.7.2 Business Description
13.7.3 Products and Services
13.7.4 Financial Overview
13.7.5 SWOT Analysis
13.7.6 Key Developments
13.8 Waffle Waffle LLC
13.8.1 Key Facts
13.8.2 Business Description
13.8.3 Products and Services
13.8.4 Financial Overview
13.8.5 SWOT Analysis
13.8.6 Key Developments
13.9 Mars Inc
13.9.1 Key Facts
13.9.2 Business Description
13.9.3 Products and Services
13.9.4 Financial Overview
13.9.5 SWOT Analysis
13.9.6 Key Developments
13.10 Amy's Kitchen Inc
13.10.1 Key Facts
13.10.2 Business Description
13.10.3 Products and Services
13.10.4 Financial Overview
13.10.5 SWOT Analysis
13.10.6 Key Developments
14. Appendix

 

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