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韓国の自律走行車市場:企業分析 2025-2033

韓国の自律走行車市場:企業分析 2025-2033


South Korea Autonomous Vehicles Market: Company Analysis 2025-2033

韓国の自律走行車市場規模 韓国の自律走行車市場は、2024年の17.6億米ドルから2033年には174.2億米ドルに達すると予測され、2025年から2033年までの年平均成長率は29.01%である。技術的に先進的で独創的な文明... もっと見る

 

 

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サマリー

韓国の自律走行車市場規模

韓国の自律走行車市場は、2024年の17.6億米ドルから2033年には174.2億米ドルに達すると予測され、2025年から2033年までの年平均成長率は29.01%である。技術的に先進的で独創的な文明国としての韓国の評判は、主要な関係者が行った数多くの輸送、安全、持続可能性の革新によって強化されていることがほとんどである。


韓国の自律走行車産業の概要

自律走行車(AV)はドライバーレス車として知られることもあり、人間の支援なしに自力で運転することができる。環境を感知し、ナビゲーションを判断するために、センサー、カメラ、先進運転支援システム(ADAS)を組み合わせて使用する。衝突を防ぎ、事故の確率を下げることで交通安全を高めることが、AV技術の主な目的である。さらに、他の車両と通信し、ルートを最適化することで、交通の流れを改善し、渋滞を緩和することにも役立つ。所要時間の短縮と燃料使用量の削減により、AV技術の利用は輸送による環境への悪影響を減らすために不可欠である。現在、AVは、旅行者が移動中に仕事をしたり、くつろいだり、他のことをしたりすることを可能にすることで、生産性を向上させる能力でよりよく知られるようになってきている。

韓国の自律走行車市場は、独創的な交通ソリューションの先頭を走り、ドライバーレス技術への革命的な動きを示している。交通安全を向上させたいという願望は、韓国の自律走行車採用を推進する主な要因の1つである。さらに、自律走行車は、効率的なルート計画と他の車両とのシームレスなコミュニケーションを通じて、遅延を減らし、円滑な交通の流れを促進することで、全体的な輸送効率の向上に役立つ。さらに、韓国の無人運転車市場は持続可能性の目標を支援している。燃料使用を最適化し、汚染物質を低減することで、AVは環境にプラスの影響を与えることを意図している。このことは、韓国が環境に有利なプロジェクトに献身的であることを示すだけでなく、自律走行技術がより環境に優しい交通手段へのシフトにおける主要な力であることを立証している。

2021年4月1日現在、韓国の自動車産業は乗用車生産台数で世界第5位、自動車販売台数で世界第7位となっている。現在、韓国の全雇用の12%、全製造業生産の13%を占めており、この部門は拡大している。現代自動車、起亜自動車、ジェネシスを含む現代自動車グループは、2032年には販売台数で第3位になると予想されている。その結果、韓国はこのビジネスに大きく関与しており、未来の自動車がどのようなものになりうるか、またどのようなものになるかについて大きな発言力を持っている。


韓国自律走行車市場の成長ドライバー

高まる技術進歩

自律走行車の開発を推進する主な要因の1つは、AI、ロボット工学、5G技術における韓国の優位性である。自動運転車を安全かつ効果的に運用するため、韓国は高度なセンサー、機械学習アルゴリズム、V2X(Vehicle-to-Everything)通信ネットワークの開発で大きな進歩を遂げている。機械学習により、自動車はデータ分析を通じて運転技術を継続的に向上させることができる一方、人工知能(AI)は意思決定を改善するために活用される。インフラと自動車のリアルタイム接続を可能にすることで、V2X接続は交通の流れと安全性を高める。さらに、韓国の5Gインフラは、自律走行車が膨大な量のデータを確実かつ迅速に分析するために必要な、高速で低遅延の接続性を提供する。このような技術開発のおかげで、韓国ではドライバーレス車両を幅広く採用する態勢が整っている。


政府の支援と規制

自律走行車市場は、多くの立法措置と財政的インセンティブを通じてその成長を積極的に奨励している韓国政府によって、その大部分が牽引されている。テストと実装を加速させるため、政府は規制を緩和している。そうした措置のひとつが、自律走行車による公道や特定区域での走行を許可することである。この拡大は、最先端の交通システムと無人運転車の導入を盛り込んだ韓国の「スマートシティ」目標によってさらに後押しされている。自動運転車の安全で効果的な運行を促進するため、政府はスマート道路、交通管制システム、V2X通信などのインフラにも投資している。韓国における自律走行車技術の急速な発展は、こうした規則だけでなく、研究資金や民間企業との提携によって促進されている。


好調な自動車産業

現代自動車、起亜自動車、LG電子といった世界的な大企業が韓国の自動車業界を支配しており、ドライバーレス・カーの開発とマーケティングに強固な基盤を提供している。これらの企業はハイテク企業と協力してAI、センサー、ネットワーキングを開発し、自律走行技術を自動車に組み込むための研究開発に多額の投資を行っている。現在、完全なドライバーレス自動車の早期発売を目指した研究が進められており、特に現代自動車は自律走行輸送において大きな進歩を遂げている。大手自動車メーカーが関与することで、規模の経済が可能になり、現在の生産能力を活用することで、自律走行車の展開が加速する。さらに、自律走行車における韓国の画期的な技術を海外市場にもたらすことで、これらの企業の世界的なリーチは、その開発と市場浸透を助ける。


韓国自律走行車市場の課題

規制と法的障壁

韓国政府の強力な支援にもかかわらず、自律走行車の普及には法規制上の障害が立ちはだかっている。自動運転車が衝突した場合の責任を規定する正確な法律がないことが大きな問題である。現行の規制は人間が運転する自動車のために作られたものであるため、自動車の所有者、ソフトウェア開発者、製造業者の誰が何に責任を負うのかを定めるのは難しい。一般的な保険モデルでは自動運転技術によって生じる特殊な危険に適切に対処できないため、自律走行車向けの保険プランもまだ初期段階にある。また、自動運転車をハッキングの可能性から保護するサイバーセキュリティ法に関する懸念も提起されている。公道における自律走行車の安全かつ公平な配備を保証するためには、市場の発展とともに法的枠組みや政策の更新が切実に求められている。


社会的信頼と受容

安全性の問題は、韓国における自律走行車の社会的信頼と受容の大きな障害となっている。自律走行車の信頼性と安全性に対する懐疑的な見方は、国内外を問わず、この技術を採用した有名な事故によって高まっている。自動運転車が困難な道路状況に対応し、緊急事態に効果的に対応し、衝突を防止する能力に関する消費者の懸念は、メディアで頻繁に大々的に報道されるこうした事例によって悪化している。このため、多くの人々は、起こりうる危険への懸念から、自律走行車の導入にいまだ消極的である。社会的信用を高めるためには、徹底したテスト、安全手順に関するオープンな情報公開、技術の能力に関する明確なコミュニケーションが必要である。これらの問題が十分に解決されない限り、ドライバーレス自動車の普及は大きな障害であり続けるだろう。


韓国市場ではレベル2の自動運転がトップシェア

韓国の自律走行車市場規模を支配しているのはレベル2オートメーション(L2)であり、その理由は通常、安全機能が大幅に改善されているためである。これらのシステムには、アダプティブ・クルーズ・マネジメントや車線維持支援といった高度な運転支援技術が含まれ、より低コストで幅広い消費者が利用できるようになっている。このレベルの自動化は保護を補完し、運転疲労を軽減し、完全な自律性への足がかりとなる。また、L2技術に対する規制当局の支援と業界の投資は、L2技術の市場支配に極めて重要な役割を果たしており、韓国ではL2技術が顧客とメーカーにとって好ましい選択肢となっている。


韓国の自律走行車市場ではハードウェアが最高シェアを維持

韓国の自律走行車市場はハードウェアの優位性を維持しているが、これは自給自足車の改良においてハードウェアが重要な役割を果たしているためである。ハードウェア・コンポーネントは、知覚と意思決定に重要なセンサー、プロセッサー、カメラ、通信システムを具現化し、保護と全体的な性能を確保する。ハードウェアの研究開発における重要企業のコミットメントは、その優位性をさらに強固なものとし、ハードウェアを自律型世代の礎石とし、この急成長産業における韓国の管理を強化している。


韓国の自律走行車市場では、エレクトロニクスとアーキテクチャーが最も急速に成長すると予想される。

自律型構造のバックボーンとして極めて重要な役割を担っているため、ソフトウェア、コネクティビティ・ソリューション、車両構造などの優れた技術が韓国の自律走行車市場で最も急成長する態勢を整えている。自動車の高度化に伴い、ソフトウェアは意思決定、接続性、リアルタイム記録処理において極めて重要な役割を果たす。エレクトロニクスとソフトウェア・プログラムの改善における韓国の卓越性は、現行の車両構造に対する需要と相まって、これらの分野を急速な拡大に向けて位置づけている。さらに、自律走行車における人工知能、サイバーセキュリティー、ネットワーク・インフラの融合は、その他のエレクトロニクスとアーキテクチャーの増加をさらに促進し、韓国の自律走行技術の管理にとって不可欠なものとなっている。


V2Xソフトウェアが韓国の自律走行車市場を席巻する

V2X(Vehicle-to-Everything)ソフトウェアは、韓国の自律走行車市場規模の舵を取るための呼び水となっており、周辺環境とのリアルタイム通信を通じて保護と性能を強化する。ダイナミックな自律走行車市場において、シームレスで一貫性のある接続性を求める声は重要であり、韓国の高度な通信インフラと5Gの認知度によって支えられている。安全で効率的かつ自立的な輸送にとって極めて重要な自動車対自動車、自動車対インフラ通信を可能にするV2Xの位置づけは、世界の自律走行車市場における韓国の優位性を確固たるものにしている。


乗用車が韓国の自律走行車市場をリードすると予測される

韓国の自律走行車市場規模では、乗用車が主導権を握る構えだ。都市モビリティの向上と訪問者の混雑への対処に重点が置かれつつある現在、これらのモーターは毎日の通勤者に現実的なソリューションを提供している。また、乗客の保護と快適性を確保するための絶え間ない研究と開発努力により、特にスマートシティ・イニシアチブとインフラ開発に重点を置く韓国の中で、自給自足型自動車の未来を形作るフロントランナーとなっている。


韓国の自律走行車市場で最も急成長しているのは民間用途である。

韓国の自動車市場規模において、民間用途が最も急成長している分野である。公共交通機関、配送サービス、物流、効率的で持続可能な都市モビリティにおいて、自給自足の自動車に対するニーズが急増していることが大きな動機となっている。この傾向は、スマートシティの課題と環境に優しい交通ソリューションに対する韓国の取り組みによって強化されている。民生用アプリケーションは、自給自足のシャトルから輸送ロボットやスマート・ロジスティクス・ソリューションまで、多くのユースケースを具現化し、都市のさまざまな状況に適応できるようになっている。さらに、韓国の強力なインフラ、政府の支援、技術革新が、現在の都市環境における重要な課題に対処する民間自給自足アプリケーションの急成長を後押ししている。


韓国では、BEVが自律走行車の中で最も急速に成長している。

推進力別に見ると、韓国の自律走行車市場はバッテリー電気自動車、燃料電池電気自動車、ハイブリッド電気自動車、内燃エンジン、プラグインハイブリッド電気自動車に分けられる。バッテリー電気自動車(BEV)は韓国の自律走行車市場規模で最も急成長しているため、主導権を握っている。インセンティブとインフラ整備を駆使して電気駆動モビリティを推進する韓国の積極的な姿勢は、BEVを自律走行パッケージの自然な欲求として位置づけている。

さらに、BEVは世界的な持続可能性と排出量削減へのシフトと共鳴しており、韓国の環境意識の高い顧客層と一致している。バッテリー技術と充電インフラの進歩がBEVのブームを支えている。その静かでクリーンかつ効率的な運転は自律走行車を補完し、BEVを韓国の都市および都市間交通のパノラマを再構築するフロントランナーにしている。


運転レベル - 5つの視点からの市場区分:
1.L1
2.L2
3.L3
4.L4
5.L5



テクノロジー - 2つの視点からの市場分析:
1.ハードウェア
2.ソフトウェア



ハードウェア - 13の視点からの市場分析:
1.受動部品
2.組み込みモデム
3.超音波センサー
4.オドメトリー・センサー
5.その他のエレクトロニクスと建築
6.アクチュエーター
7.HMIハードウェア
8.マッピングハードウェア
9.組み込み制御ハードウェア
10.V2Xハードウェア
11.カメラ
12.レーダー
13.ライダー


ソフトウェア - 5つの視点からの市場分析
1.HMIソフトウェア
2.データセキュリティソフトウェア
3.マッピングソフトウェア
4.組込み制御ソフトウェア
5.V2Xソフトウェア


車両タイプ - 2つの視点からの市場ブレークアップ:
1.商用車
2.乗用車


アプリケーション - 4つの視点からの市場細分化:
1.民間
2.防衛
3.輸送・物流
4.建設


推進力 - 5つの視点からの市場細分化:
1.バッテリー電気自動車
2.燃料電池電気自動車
3.ハイブリッド電気自動車
4.内燃エンジン
5.プラグインハイブリッド電気自動車


各社を3つの視点から取材:
- 概要
- 最近の発展
- 売上高


企業分析:
1.現代自動車
2.韓国GM会社
3.ルノーサムスン自動車
4.KGモビリティ

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目次

1.はじめに


2.研究と方法論


3.エグゼクティブ・サマリー


4.市場ダイナミクス
4.1 推進要因
4.2 課題


5.韓国の自律走行車市場


6.市場シェア
6.1 運転レベル別
6.2 ハードウェアとソフトウェアの比較
6.3 技術別-ハードウェア部品
6.4 テクノロジー別-ソフトウェア部品
6.5 自動車タイプ別
6.6 アプリケーション別
6.7 推進力別


7.走行レベル
7.1 レベル1
7.2 レベル2
7.3 レベル3
7.4 レベル4
7.5 レベル5


8.テクノロジー
8.1 ハードウェア部品
8.2 ソフトウェア・コンポーネント


9.ハードウェア部品
9.1 パッシブ・コンポーネント
9.2 組み込みモデム
9.3 超音波センサー
9.4 オドメトリー・センサー
9.5 その他のエレクトロニクスとアーキテクチャ
9.6 アクチュエーター
9.7 HMIハードウェア
9.8 マッピングハードウェア
9.9 組み込み制御ハードウェア
9.10 V2Xハードウェア
9.11 カメラ
9.12 レーダー
9.13 ライダー


10.ソフトウェアコンポーネント
10.1 HMIソフトウェア
10.2 データ・セキュリティ・ソフトウェア
10.3 マッピングソフトウェア
10.4 組み込み制御ソフトウェア
10.5 V2Xソフトウェア


11.車両タイプ
11.1 乗用車
11.2 商用車


12.アプリケーション
12.1 民間
12.2 防衛
12.3 輸送・物流
12.4 建設


13.推進
13.1 バッテリー電気自動車
13.2 燃料電池電気自動車
13.3 ハイブリッド電気自動車
13.4 内燃エンジン
13.5 プラグインハイブリッド電気自動車


14.ポーターの5つの力
14.1 買い手の交渉力
14.2 サプライヤーの交渉力
14.3 競争の程度
14.4 新規参入の脅威
14.5 代替品の脅威


15.SWOT分析
15.1 長所
15.2 弱点
15.3 機会
15.4 脅威


16.企業分析
16.1 現代自動車

16.1.1 概要
16.1.2 最近の発展
16.1.3 収益分析

16.2 韓国GM 企業

16.2.1 概要
16.2.2 最近の開発
16.2.3 収益分析

16.3 ルノーサムスン自動車

16.3.1 概要
16.3.2 最近の発展
16.3.3 収益分析

16.4 KGモビリティ株式会社

16.4.1 概要
16.4.2 最近の開発
16.4.3 収益分析

 

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Summary

South Korea Autonomous Vehicles Market Size

South Korea Autonomous Vehicles market is expected to reach US$ 17.42 billion in 2033 from US$ 1.76 billion in 2024, with a CAGR of 29.01% from 2025 to 2033. The country's reputation as a technologically advanced and inventive civilization is mostly being bolstered by the numerous transportation, safety, and sustainability innovations made by major actors.


South Korea Autonomous Vehicles Industry Overview

An autonomous vehicle (AV), sometimes known as a driverless car, is able to operate on its own without assistance from a human. In order to sense its environment and make navigational judgments, it uses a combination of sensors, cameras, and an advanced driver assistance system (ADAS). Enhancing road safety by preventing collisions and lowering the probability of accidents is the main goal of AV technology. Additionally, by communicating with other vehicles and optimizing routes, it helps to enhance traffic flow and lessen traffic congestion. With shorter journey times and less fuel usage, the use of AV technology is essential to reducing the negative environmental effects of transportation. At the moment, AV is becoming more well-known for its capacity to increase productivity by allowing travelers to work, unwind, and do other things while traveling.

The market for autonomous vehicles in South Korea is leading the way in creative transportation solutions and demonstrating a revolutionary move toward driverless technology. The desire to increase road safety is one of the main factors propelling South Korea's adoption of autonomous vehicles. Additionally, autonomous cars help to improve overall transportation efficiency by reducing delays and facilitating smoother traffic flow through efficient route planning and seamless communication with other vehicles. Furthermore, the market for driverless vehicles in South Korea supports sustainability objectives. By optimizing fuel use and lowering pollutants, AVs are intended to have a positive environmental impact. This not only demonstrates the country's dedication to environmentally favorable projects, but it also establishes autonomous technology as a major force in the shift to more environmentally friendly modes of transportation.

As of April 1, 2021, South Korea's automobile industry ranks fifth globally in terms of passenger car production and seventh globally in terms of vehicle sales. Currently making up 12 percent of all jobs and 13 percent of all manufacturing production in South Korea, the sector is expanding. The Hyundai Motor Group, which includes Hyundai, Kia, and Genesis, is expected to rank third in terms of sales in 2032. As a result, South Korea is heavily involved in the business and has a big say in what future cars can and will look like.


Growth Drivers for the South Korea Autonomous Vehicles Market

Growing Technological Advancements

One of the main factors propelling the development of autonomous vehicles is South Korea's supremacy in AI, robotics, and 5G technology. For the safe and effective operation of self-driving cars, the nation is making great progress in the development of sophisticated sensors, machine learning algorithms, and vehicle-to-everything (V2X) communication networks. While machine learning allows cars to continuously improve their driving skills through data analysis, artificial intelligence (AI) is utilized to improve decision-making. By enabling real-time connection between infrastructure and cars, V2X connectivity enhances traffic flow and safety. Furthermore, South Korea's 5G infrastructure provides the fast, low-latency connectivity required for autonomous cars to reliably and swiftly analyze enormous volumes of data. The country's broad adoption of driverless vehicles is well-positioned thanks to these technological developments.


Government Support and Regulations

The market for autonomous vehicles is mostly driven by the South Korean government, which actively encourages its growth through a number of legislative measures and financial incentives. To speed up testing and implementation, the government has loosened regulations. One such measure is permitting autonomous cars to drive on public highways and in specific zones. This expansion is further supported by South Korea's ""Smart City"" goal, which incorporates cutting-edge transit systems and the incorporation of driverless cars. In order to facilitate the safe and effective operation of self-driving cars, the government is also investing in infrastructure, such as smart roads, traffic control systems, and V2X communication. The rapid development of autonomous vehicle technologies in South Korea is being facilitated by these rules, as well as research funding and partnerships with private businesses.


Strong Automotive Industry

Global behemoths like Hyundai, Kia, and LG Electronics dominate South Korea's thriving automotive sector, which offers a solid platform for the advancement and marketing of driverless cars. These businesses are working with tech companies to develop AI, sensors, and networking, and they are making significant investments in R&D to incorporate autonomous driving technology into their cars. With current research aimed at releasing completely driverless automobiles soon, Hyundai in particular has made great progress in autonomous transportation. Major automakers' involvement enables economies of scale and, by utilizing current production capabilities, speeds up the deployment of autonomous vehicles. Furthermore, by bringing South Korea's breakthroughs in autonomous vehicles to foreign markets, these companies' worldwide reach aids in their development and market penetration.


Challenges in the South Korea Autonomous Vehicles Market

Regulatory and Legal Barriers

Legal and regulatory obstacles still stand in the way of South Korea's widespread adoption of autonomous vehicles, despite the country's strong government support. The absence of precise laws governing liability in the event of collisions involving self-driving automobiles is a major problem. Since the regulations in place are made for human-driven cars, it is challenging to establish who is responsible for what—car owners, software developers, and manufacturers. Because typical insurance models do not adequately handle the particular hazards created by self-driving technology, insurance plans for autonomous vehicles are likewise still in their infancy. Concerns have also been raised regarding cybersecurity laws that would shield self-driving cars from possible hacking. Updated legal frameworks and policies are desperately needed as the market develops to guarantee the safe and equitable deployment of autonomous vehicles on public roads.


Public Trust and Acceptance

Safety issues are a major obstacle to public trust and acceptance of autonomous vehicles in South Korea. Skepticism over the dependability and security of autonomous vehicles has been heightened by high-profile accidents employing the technology, both locally and internationally. Consumer concerns regarding self-driving cars' capacity to handle challenging road conditions, respond effectively in emergency situations, or prevent collisions are exacerbated by these instances, which are frequently extensively reported in the media. Because of this, many people are still reluctant to adopt autonomous vehicles out of concern for possible hazards. Thorough testing, openness about safety procedures, and unambiguous communication about the technology's capabilities are all necessary to bolster public trust. Widespread customer adoption of driverless vehicles will continue to be a major obstacle until these issues are sufficiently resolved.


Level 2 automation holds the highest share in South Korean market

Level 2 automation or L2, dominates the South Korean autonomous vehicles market size, normally because of its vast improvements in safety functions. These systems include advanced drive-assistance technologies like adaptive cruise management and lane-keeping help, making them more low-cost and reachable to a wider range of consumers. This level of automation complements protection, reduces driving fatigue, and represents a stepping stone toward complete autonomy. Also, regulatory help and industry investment in L2 technologies have played a pivotal role in its market dominance, making it the preferred choice for customers and manufacturers in South Korea.


Hardware retains the highest share in the South Korea autonomous vehicles market

The South Korea autonomous vehicles market keeps hardware supremacy because of its crucial function in self-sufficient car improvement. Hardware components embody sensors, processors, cameras, and communication systems critical for perception and decision-making, ensuring protection and overall performance. The commitment of important companies in hardware research and development further solidifies its dominance, making hardware the cornerstone of autonomous generation and reinforcing South Korea's management of this burgeoning industry.


Electronics and architecture are expected to grow fastest in South Korea's autonomous vehicle market.

Due to their pivotal role as the backbone of autonomous structures, superior technology, such as software, connectivity solutions, and vehicle structure, are poised for the fastest growth in the South Korea autonomous vehicle market. As automobiles become increasingly sophisticated, software is pivotal in decision-making, connectivity, and real-time records processing. South Korea's prowess in electronics and software program improvement, coupled with the demand for current vehicle architectures, positions these segments for rapid enlargement. Moreover, the convergence of artificial intelligence, cybersecurity, and network infrastructure in autonomous cars further fuels the increase of other electronics and architecture, making them imperative to South Korea's management of autonomous technology.


V2X software is set to dominate South Korea’s autonomous vehicles market

V2X (Vehicle-to-Everything) software is primed to steer in the South Korea autonomous cars market size, enhancing protection and performance through real-time communication with the surroundings. The call for seamless, consistent connectivity within the dynamic, autonomous vehicles market is important, supported by South Korea's advanced telecom infrastructure and 5G recognition. V2X's position in permitting automobile-to-vehicle and automobile-to-infrastructure communication pivotal for safe, efficient and self-reliant transportation, solidifying South Korea’s dominance in the global autonomous vehicles market.


Passenger vehicles are projected to lead South Korea's autonomous vehicles market

Passenger cars are poised to lead in the South Korea autonomous car market size. With a developing emphasis on improving city mobility and addressing visitor congestion, those motors provide realistic solutions for day-by-day commuters. They also gain from non-stop studies and development efforts to ensure passenger protection and comfort, making them frontrunners in shaping the future of self-sufficient automobiles in South Korea, particularly within the state's focus on smart city initiatives and infrastructure development.


Civil applications are the fastest-growing segment in South Korea's autonomous vehicles market

Civil application is the fastest-growing sector in the South Korea automobile car market size. The surge in the need for self-sufficient automobiles in public transportation, delivery services and logistics, and efficient and sustainable city mobility is a major motive. This trend is bolstered by South Korea's commitment to smart city tasks and eco-friendly transportation solutions. Civil applications embody many use cases, from self-sufficient shuttles to transport robots and smart logistics solutions, rendering them adaptable to numerous city situations. The strong infrastructure, government backing, and technological innovation in South Korea, in addition, boost the fast growth of civil self-sufficient applications, addressing vital challenges in current city environments.


In South Korea, BEVs are the fastest-growing segment in autonomous vehicles

By propulsion, the South Korea autonomous vehicle market is divided into Battery Electric Vehicle, Fuel Cell Electric Vehicles, Hybrid Electric Vehicle, Internal Combustion Engine, and Plug-in Hybrid Electric Vehicles. Battery electric-powered cars (BEVs) take the lead because they are the fastest-growing section in the South Korea autonomous car market size. South Korea's proactive stance in promoting electric-powered mobility, using incentives and infrastructure development, positions BEVs as the natural desire for autonomous packages.

Furthermore, BEVs resonate with the worldwide shift towards sustainability and reduced emissions, aligning with the eco-conscious customer base in South Korea. Advancements in the battery technology and charging infrastructure support BEVs' boom. Their silent, clean, and efficient operation complements autonomous vehicles, making BEVs the frontrunners in reshaping South Korea's urban and intercity transportation panorama.


Level of Driving – Market breakup from 5 viewpoints:
1. L1
2. L2
3. L3
4. L4
5. L5



Technology – Market breakup from 2 viewpoints:
1. Hardware
2. Software



Hardware – Market breakup from 13 viewpoints:
1. Passive Components
2. Embedded Modems
3. Ultrasonic Sensors
4. Odometry Sensors
5. Other Electronics and architecture
6. Actuators
7. HMI Hardware
8. Mapping Hardware
9. Embedded Controls Hardware
10. V2X Hardware
11. Cameras
12. Radar
13. Lidar


Software – Market breakup from 5 viewpoints:
1. HMI Software
2. Data Security Software
3. Mapping Software
4. Embedded Controls Software
5. V2X Software


Vehicle Type – Market breakup from 2 viewpoints:
1. Commercial vehicles
2. Passenger vehicles


Application – Market breakup from 4 viewpoints:
1. Civil
2. Defence
3. Transportation & Logistics
4. Construction


Propulsion – Market breakup from 5 viewpoints:
1. Battery Electric Vehicle
2. Fuel Cell Electric Vehicles
3. Hybrid Electric Vehicle
4. Internal Combustion Engine
5. Plug-in Hybrid Electric Vehicle


All companies have been covered from 3 viewpoints:
• Overview
• Recent Development
• Revenue


Company Analysis:
1. Hyundai Motor Company
2. GM Korea Company
3. Renault Samsung Motors
4. KG Mobility Corporation



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Table of Contents

1. Introduction


2. Research & Methodology


3. Executive Summary


4. Market Dynamics
4.1 Driving Factors
4.2 Challenges


5. South Korea Autonomous Vehicles Market


6. Market Share
6.1 By Level of Driving
6.2 Hardware vs. Software
6.3 By Technology – Hardware Components
6.4 By Technology – Software Components
6.5 By Vehicle Type
6.6 By Application
6.7 By Propulsion


7. Level of Driving
7.1 Level 1
7.2 Level 2
7.3 Level 3
7.4 Level 4
7.5 Level 5


8. Technology
8.1 Hardware Components
8.2 Software Components


9. Hardware Components
9.1 Passive Components
9.2 Embedded Modem
9.3 Ultrasonic Sensors
9.4 Odometry Sensors
9.5 Other Electronics & Architecture
9.6 Actuators
9.7 HMI Hardware
9.8 Mapping Hardware
9.9 Embedded Controls Hardware
9.10 V2X Hardware
9.11 Cameras
9.12 Radar
9.13 Lidar


10. Software Components
10.1 HMI Software
10.2 Data Security Software
10.3 Mapping Software
10.4 Embedded Controls Software
10.5 V2X Software


11. Vehicle Type
11.1 Passenger Vehicle
11.2 Commercial Vehicle


12. Application
12.1 Civil
12.2 Defense
12.3 Transportation & Logistics
12.4 Construction


13. Propulsion
13.1 Battery Electric Vehicle
13.2 Fuel Cell Electric Vehicles
13.3 Hybrid Electric Vehicle
13.4 Internal Combustion Engine
13.5 Plug-in Hybrid Electric Vehicle


14. Porter’s Five Forces
14.1 Bargaining Power of Buyers
14.2 Bargaining Power of Suppliers
14.3 Degree of Competition
14.4 Threat of New Entrants
14.5 Threat of Substitutes


15. SWOT Analysis
15.1 Strengths
15.2 Weaknesses
15.3 Opportunities
15.4 Threats


16. Company Analysis
16.1 Hyundai Motor Company

16.1.1 Overview
16.1.2 Recent Development
16.1.3 Revenue Analysis

16.2 GM Korea Company

16.2.1 Overview
16.2.2 Recent Development
16.2.3 Revenue Analysis

16.3 Renault Samsung Motors

16.3.1 Overview
16.3.2 Recent Development
16.3.3 Revenue Analysis

16.4 KG Mobility Corporation

16.4.1 Overview
16.4.2 Recent Development
16.4.3 Revenue Analysis

 

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調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



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2025/01/30 10:27

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