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自動車用空気清浄機市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Automotive Air Purifier Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

自動車用空気清浄機市場は、2020年には13億米ドル、2026年には27億米ドルに達すると予想されています。自動車用空気清浄機市場は、予測期間(2021年~2026年)に約10%のCAGRを記録すると予想されています。 C... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

自動車用空気清浄機市場は、2020年には13億米ドル、2026年には27億米ドルに達すると予想されています。自動車用空気清浄機市場は、予測期間(2021年~2026年)に約10%のCAGRを記録すると予想されています。

COVID-19危機により、自動車関連企業の約95%がロックダウンの間、従業員を待機させています。世界的に見ても、COVID-19危機の影響は計り知れず、前例のないものです。その影響は、多くの企業が生産活動やサプライチェーンの混乱に直面したことから、自動車業界にも明確に現れています。この危機を乗り越えるために、OEMメーカーはパンデミック後の経済の回復と市場の成長を期待し、前向きに取り組んでいます。

急速な都市化により自動車の数が増え、交通渋滞が発生して大気汚染が深刻化していること、人々の生活水準が向上して身の回りの清潔・除菌技術にお金をかけることができるようになったこと、エンドユーザーの健康問題に対する意識が高まっていることなどが、市場成長の主な要因です。

世界の都市では空気の質の低下に直面しているため、自動車用空気清浄機の需要が高まっています。最先端の技術を駆使した自動車用空気清浄機は、アレルゲンや臭いを除去することで車内の空気の質を向上させ、悪臭を長引かせず、健康への副作用もありません。人々の健康意識の高まりが、市場の成長を後押ししています。

主な市場動向

大気汚染レベルの上昇が市場を牽引

工業化と都市化の進展により、大気中の主要な汚染物質のレベルが上昇している。また、自動車の増加も大気汚染レベルを上昇させる大きな要因となっています。このため、大気質指標が低下し、多くの国で健康被害が発生しています。インドの科学環境センターによると、大気汚染はインドの全死亡原因の12.5%を占めており、大気汚染によってインドの1万人の子供のうち平均8.5人が5歳になる前に死亡しているとのことです。

世界各国の政府は、汚染レベルを下げるための対策を講じています。空気の質を向上させるために、自動車メーカーはより多くの優れた空気清浄機を自動車に搭載しています。そのため、予測期間中、自動車用空気清浄機の売上はかなりの割合で成長すると思われます。

しかし、空気清浄機のコストが高く、標準化されていないことが市場の成長を妨げています。一方で、新興国での自動車販売の増加は、自動車用空気清浄機市場にとって重要な機会となっています。

アジア太平洋地域が最大の市場となる見込み

世界人口の約60%を占めるアジア太平洋地域は、自動車販売台数が予測期間中に最も多いことなどから、自動車用空気清浄機の最大の市場になると予想されます。この地域では、自動車の販売台数が予測期間中に最も多く、今後も高い成長率が見込まれています。もう一つの大きな要因は、この地域には世界で最も汚染された都市があることです。このように空気の質が悪いため、人々や自動車メーカーはこの製品により多くの費用を投じ、市場の成長を促進すると予想されます。さらに、乗客の人間工学や健康に関する政府の法律や規制が、アジア太平洋地域の自動車用車載空気清浄機業界の成長を補っています。

世界的に経済が急成長しているアジア太平洋地域では、人々の所得水準が着実に上昇しており、高級車や豪華な車を含む贅沢品や健康関連機器への支出が増加すると予想されます。これらの車には、より優れた空気清浄機が搭載されていることが多く、これも市場を活性化させる要因となるでしょう。

競争状況

自動車用空気清浄機の市場は細分化されており、複数のプレイヤーが市場で大きなシェアを獲得しようとしています。自動車用ホイール市場の著名企業には、パナソニック、3M、ハネウェル、デンソーなどがあります。企業は、新しい先進的な製品や技術の革新のために、研究開発に多額の投資を行っています。2020年、フィリップスは、HEPA層とHESA層で最大125種類の有害な汚染物質や排気ガスを除去できる強力な3段階のろ過技術を備えた自動車用空気清浄機「GoPure」シリーズを発売しました。

- フロイデンベルググループのフロイデンベルグ・フィルトレーション・テクノロジーズ社は、SARS-CoV-2などのウイルスが付着した表面に対して100%の効果があるとする車内用エアフィルターをインドで発売しました。
- Eureka Forbes社は、アクティブシールドを搭載したAeroguard車載用空気清浄機を発売しました。特許取得済みの高度な多層浄化プロセスにより、サブミクロンの呼吸可能な粒子、ほこり、煙、VOC、花粉、および活性炭フィルターを除去します。

本レポートの購入理由

- Excel形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 エンドマーケット
5.1.1 OEM
5.1.2 アフターマーケット
5.2 車両タイプ
5.2.1 乗用車
5.2.2 商用車
5.3 地域別
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 その他の北アメリカ地域
5.3.2 欧州
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 インド
5.3.3.2 中国
5.3.3.3 日本
5.3.3.4 韓国
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 その他の地域
5.3.4.1 ブラジル
5.3.4.2 メキシコ
5.3.4.3 アラブ首長国連邦
5.3.4.4 その他の国々

6 競争状況
6.1 ベンダーの市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 パナソニック
6.2.2 3M
6.2.3 ハネウェル
6.2.4 デンソー
6.2.5 エウレカ・フォーブス
6.2.6 シャオミ
6.2.7 シャープ
6.2.8 フィリップス
6.2.9 ケント
6.2.10 厦門エアバス電子科技

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The automotive air purifier market is valued at USD 1.3 billion in 2020, and it is expected to reach USD 2.7 billion by 2026. The automotive air purifier market is anticipated to register a CAGR of about 10% during the forecast period (2021-2026).

The COVID-19 crisis has compelled about 95% of all automotive-related companies to put their workforces on hold during the lockdowns. Globally, the repercussions of the COVID-19 crisis are immense and unprecedented. The impact is clearly evident on the auto industry as many companies faced disturbances with their production activities and supply chain. As they navigate this crisis, the OEM's are positive about the post-pandemic period as they expect the economies to revive and help the market growth.

Rapid urbanization has increased the number of vehicles and traffic congestion, which has led to increased air pollution, rise in living standards of the people, which allows them to spend more on cleanliness and sanitization techniques around them, and increased awareness about the health issues amongst end users are the major factors driving the market growth.

As the global cities face a decrease in air quality, the demand for automotive air purifiers is subsequently rising. With the use of cutting-edge technologies, these automotive air purifiers improve the quality of air inside vehicles by removing allergens and odors, they do not allow bad smells to linger nor do they have side effects on health. Increasing health awareness among people is helping the market growth.

Key Market Trends

Rise in Air Pollution Level Drives the Market

Industrialization and urbanization are causing the major pollutants levels in the atmosphere to rise. The rise in the number of automobiles on the road is also a major reason for this growth in pollution levels. Because of this, the air quality index is degrading, causing health ailments in many countries. According to the center for science and environment in India, air pollution is responsible for 12.5% of all deaths in India, and air pollution kills an average of 8.5 out of every 10,000 children in India before they turn five.

Governments across the world are taking measures to reduce pollution levels. To improve the quality of air, auto manufacturers fit vehicles with more and better air purifiers. So, during the forecast period, the sales of automobile air purifiers will grow at a substantial rate.

However, the high cost and non-standardization of the air purification system are limiting the market growth. On the other hand, increase sales of vehicles in emerging countries is the key opportunity for the automotive air purifier market.

Asia-Pacific is Expected to be the Biggest Market

With about 60% of the world population, the Asia-Pacific region is expected to be the largest market for automotive air purifier systems owing to the factors such as the automobiles sales in the region are expected to be the highest in this region during the forecast period. It is expected that automobile sales will grow at a considerable rate. One other major factor is that the region is home to some of the most polluted cities in the world. With such bad air quality, people and auto-makers are expected to spend more on this product and drive the market's growth. Moreover, laws and regulations enforced by the governments regarding passenger ergonomics and health supplement the automotive in-vehicle air purifier industry growth in Asia-Pacific.

With a steady rise in income levels of people in the region because of the fast-growing economies globally, they are expected to spend more on luxury and health-related equipment that includes premium and luxurious vehicles. These vehicles almost always contain better air purifying equipment, which in turn is another factor expected to help the market.

Competitive Landscape

The Automotive air purifier market is fragmented, with several players trying for a considerable share in the market. Some prominent companies in the automotive wheels market include Panasonic, 3M, Honeywell, and Denso. Companies are investing heavily in research and development for the innovation of new and advanced products and technologies. In 2020, Philips launched the GoPure range of car air purifiers with powerful 3-stage filtration technology capable of removing up to 125 harmful pollutants and exhaust gases through its HEPA and HESA layers.

- Freudenberg Filtration Technologies, a part of Freudenberg Group, announced the launch of its vehicle cabin air filters in India, which it claims to be 100% effective against surfaces strained with viruses, including SARS-CoV-2.
- Eureka Forbes launched Aeroguard car air purifiers equipped with an active shield. The patented advanced multi-layered purification process eliminates sub-micron respirable particles, dust, fumes, VOCs, pollen, and activated carbon filter.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 End Market
5.1.1 OEM
5.1.2 Aftermarket
5.2 Vehicle Type
5.2.1 Passenger Cars
5.2.2 Commercial Vehicles
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Mexico
5.3.4.3 United Arab Emirates
5.3.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Panasonic
6.2.2 3M
6.2.3 Honeywell
6.2.4 Denso
6.2.5 Eureka forbes
6.2.6 Xiaomi
6.2.7 Sharp
6.2.8 Philips
6.2.9 Kent
6.2.10 Xiamen airbus electronic technology

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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