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車載用MCUの世界市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Global Automotive MCU Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

車載用MCUの世界市場は、予測期間(2022年~2027年)にCAGR9.4%を記録すると予測されています。極端な動作環境向けに設計され、極端な温度下でもリアルタイム応答と高い信頼性を提供し、自動車設計の課題に対応す... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

車載用MCUの世界市場は、予測期間(2022年~2027年)にCAGR9.4%を記録すると予測されています。極端な動作環境向けに設計され、極端な温度下でもリアルタイム応答と高い信頼性を提供し、自動車設計の課題に対応する機能安全のための機能を組み込んだデバイスに対する需要の高まりは、調査対象市場の成長に有利な機会を提供すると予想されます。

主なハイライト
自動化の進展に伴い、自動車機能の自動操作を担うマイクロコントローラのニーズが高まっています。MCUは、排気システムの清浄化、各種車両コンポーネントへの電力分配、燃料消費量の削減などの自動機能を実行するために自動車で使用されています。また、自動車の電動化に伴い、電気自動車(EV)に最適化された新しい専用マイコンが必要とされています。電気自動車の需要急増に対応するため、市場各社は先進的な製品の開発や大規模な研究開発プロジェクトに投資しています。
例えば、ゾーン・アーキテクチャ関連のソリューションに弾みをつけるべく、STは2022年2月、ソフトウェア定義EVに最適化した新製品「Stellar E MCU」を発表しました。 32ビット、300 MHzのArm Cortex-M7コアを中心に構築されています。このMCUは、最大2MBのオンチップ・フラッシュと、コアごとに16Kバイトのキャッシュを備えています。新MCUは、Stellarファミリーの拡張製品で、強力な集中型ドメイン/ゾーン・コントローラとして、ゾーン・アーキテクチャ自動車の設計とスケーラビリティを簡素化することを意図しています。また、EVの効率的な電力変換のために主流となっているシリコンカーバイドなどのワイドバンドギャップのパワーエレクトロニクスを容易に制御できるようにすることを目的としています。
さらに、2021年7月には、電気自動車用モーターコントロールユニットのメーカーであるSterling Gtake E-mobility Ltdが、大手電動二輪車メーカーから60億インドルピー相当の受注を獲得したと発表している。また、20社以上の電気自動車(EV)メーカーと、二輪車や三輪車の乗用車や商用車など、さまざまな車種向けのモーター制御ユニット(MCU)供給について、協議を進めているという。
一方、世界の自動車産業がCovid-19による販売不振から回復しつつある中、別の危機がその復活に水を差している。世界的な半導体不足が世界の自動車生産を混乱させ、新車販売に遅れが出る可能性があるのです。最新のインフォテインメントシステム、アンチロックブレーキシステム(ABS)、先進運転支援システム(ADAS)、その他の電子安定システムに使用される電子制御ユニットの重要部品であるマイクロコントローラーは、供給不足により自動車メーカーが生産量を減らさざるを得ない状況にあります。その結果、自動車メーカーは供給不足が緩和されるまで、選択的に工場を休止しています。しかし、近い将来、市場は急速に拡大することが予想されます。
また、車載用マイコンは極端な気候条件下で動作不良を起こす可能性があり、さらに設計が複雑なため、市場の成長を阻害する可能性があります。


主な市場動向

ADAS需要の高まりが市場成長を牽引


世界保健機関(WHO)によると、毎年約130万人が交通事故により死亡しており、ほとんどの国で国内総生産(GDP)の約3%が犠牲になっているとのことです。また、Safe International Road Travelによると、米国の道路での事故による死者は毎年46,000人以上にのぼります。米国の交通事故死率は、人口10万人あたり12.4人である。さらに440万人が医師の治療を必要とするほどの重症を負っている。交通事故は、1歳から54歳までの人々の米国における死因の第1位である。また、米国は高所得国の中で最も交通事故による死亡者数が多く、西ヨーロッパ、カナダ、オーストラリア、日本の同種の国よりも約50%多い。
先進運転支援システム(ADAS)を搭載した車両は、道路上の物体を検知・分類し、道路状況に応じてドライバーに警告を発することができます。さらに、これらのシステムは、状況に応じて自動的に車両を減速させることができます。安全上重要なADASのアプリケーションには、歩行者検知・回避、車線逸脱警告・修正、交通標識認識、自動緊急ブレーキ、死角検知などがあります。これらの人命救助システムは、ADASアプリケーションを確実に成功させ、最新のインターフェース規格を取り入れ、複数のビジョンベースのアルゴリズムを実行して、リアルタイムマルチメディア、ビジョンコプロセッシング、センサーフュージョンサブシステムをサポートするために極めて重要なものです。
National Safety Council によると、ADAS 技術は年間 20,841 人の死亡、または交通事故死者全体の約 62% を防ぐ可能性があるとされています。先進運転支援システム(ADAS)の出現により、設計者がマイクロコントローラ(MCU)を使用、指定、製造する方法は変化しています。ADASの進化と複雑な性質は、研究された市場において、イノベーション、コラボレーション、技術的ブレークスルーのためのいくつかの機会を提供すると予想されます。
例えば、2022年4月、中国のスマートカー・マイクロチップ設計会社であるSemiDrive Technology Ltd.は、E3シリーズ・マイクロコントローラを発表しました。この車載用マイクロコントローラは、シャーシバイワイヤー、ブレーキ制御、BMS、ADAS、LCDパネル、HUD、ストリーミングメディアシステム、CMSなど、多くの自動車アプリケーション分野で使用できるTSMC 22nm自動車グレードを採用しています。また、高い安定性と安全性を実現するために設計されています。その車両仕様はAEC-Q100 Grade1、機能安全規格はISO 26262 ASIL Dです。
さらに、2022年3月には、先進半導体ソリューションのサプライヤーであるルネサスエレクトロニクスが、ホンダとの先進運転支援システム(ADAS)分野での協業拡大を発表しました。ホンダは、Honda SENSING Eliteシステムにルネサスの車載用SoC(System on a Chip)「R-Car」と車載用MCU「RH850」を採用しました。Honda SENSING Elite(2021年3月発売のレジェンドに搭載)は、自動運転レベル3(限定エリアでの条件付自動運転)の認定を受ける先進技術を搭載しています。さらに、ホンダは、先行技術の研究開発で得られた知見やノウハウを基にした全方位型安全運転支援システム「Honda SENSING 360」にR-CarとRH850を採用しました。


アジア太平洋地域は高い市場成長が見込まれる


環境に対する関心の高まりや政府の補助金制度の増加、燃費の良さ、性能の向上、リーズナブルな価格といった要因が、アジア太平洋地域におけるハイブリッド電気自動車の普及率を高めています。
例えば、EV-Volumes.comによると、2021年にアジア太平洋地域全体で約672.9千台のプラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)が販売されました。これは、約264.26千台のプラグインハイブリッド電気自動車が販売された2020年から飛躍的に増加した。これらの自動車の需要増は、同地域の車載用MCUのメーカー成長を後押しするものと思われる。
さらに、アジア太平洋地域は、半導体や半導体ベースのデバイスを製造するための重要なハブとして浮上しています。例えば、世界半導体貿易統計(WSTS)の推計によると、アジア太平洋地域(日本を除く)の半導体産業の収益は2019年に2578億8000万米ドル、2021年に2908億5000万米ドルである。また、この地域には著名なエレクトロニクスおよび自動車製造企業が存在するため、研究対象市場の進化に向けた余地があります。
自動車システム設計の将来は、車両集中型、ゾーン指向のE/Eアーキテクチャにあり、これらの革新的なアーキテクチャが将来の車両世代にもたらす課題に対処する自動車用チップのニーズが高まっている。この地域の企業は、消費者のニーズに応えるために先進的なソリューションを打ち出しています。
例えば、ルネサス エレクトロニクス株式会社(東京都千代田区)は2021年11月、複数のアプリケーションを1つのチップに統合し、進化する電気-電子(E/E)アーキテクチャの統一電子制御ユニット(ECU)を実現するという高まるニーズに対応した強力な新MCU(マイクロコントローラ)群「RH850/U2B MCU」を発表しました。柔軟性、高性能、干渉回避、安全性を兼ね備えたクロスドメインRH850/U2B MCUは、ハイブリッドICEやxEVトラクション・インバータ、コネクテッド・ゲートウェイ、ハイエンドゾーン制御、ドメイン制御アプリケーションなど、自動車の動作に求められる厳しい作業負荷に対応できるように設計されています。


競合他社の状況

車載用マイコンの世界市場は、Infineon Technologies AG、Microchip Technology Inc.、NXP Semiconductors、Texas Instruments Incorporatedなどの有力企業が存在し、適度に断片化されています。このような競争、消費者の嗜好の頻繁な変化、急速な技術の進歩は、予測期間中に市場の成長に脅威を与えると予想されます。


2022年1月 - Infineon Technologiesは、AURIXマイクロコントローラ・ファミリーの拡張と、次世代eMobility、ADAS、自動車E/Eアーキテクチャ、手頃な価格の人工知能(AI)アプリケーション向けの新しい28nmマイクロコントローラAURIX TC4xファミリーの最初のサンプルの提供を発表しました。この新ファミリーは、当社の主要なマイコンであるAURIX TC3xファミリーの上位移行パスを提供します。次世代TriCore 1.8とAURIXアクセラレータ・スイートによるスケーラブルな性能拡張を特徴としています。
2021年4月 - Nuvoton Technology Corporationは、最大50MHz動作、AEC-Q100 Grade 2認定、CAN 2.0 Bインタフェース内蔵の自動車アプリケーション向けArm Cortex-M0 NUC131U 32ビットマイクロコントローラの新シリーズを発表しました。また、6系統のUART、2系統のI2C、1系統のSPI、24系統の100MHz PWMと豊富な周辺回路を備え、ステッピングモーターや空調用コンプレッサーの駆動を正確に制御することができます。12ビットADCは、最大800kSPSで電圧、電流、温度センサーを検出し、車載アプリケーションの外付け周辺部品の数と最終製品のフォームファクタを減らすことができます。


その他の利点

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumption And Market Defination
1.2 Scope of the study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Research Framework
2.2 Secondary Research
2.3 Primary Research
2.4 Primary Research Approach And Key Respondents
2.5 Data Triangulation And Insight Generation

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power Of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power Of Buyers
4.2.3 Threat Of New Entrants
4.2.4 Threat Of Substitutes
4.2.5 Intensity Of Competitive Rivalry
4.3 Value Chain Analysis
4.4 Assessment of the Impact of Covid-19 on the Market
4.5 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Emergence of Internet of Things (IoT)
5.1.2 Surge in demand for electronic vehicles (Evs)
5.1.3 Increasing popularity of infotainment in automobiles
5.2 Market Challenges/Restraints
5.2.1 Operational failure in extreme climatic conditions
5.2.2 Design Complexity
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Technological Advancements and Innovations

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Segmentation - By Product
6.1.1 8-bit
6.1.2 16-bit
6.1.3 32-bit
6.2 Segmentation - By Application
6.2.1 Powertrain & Chassis
6.2.2 Safety & Security
6.2.3 Body Electronics
6.2.4 Telematics & Infotainment
6.3 Segmentation - By Vehicle Type
6.3.1 Passenger ICE vehicle
6.3.2 Commercial ICE vehicle
6.3.3 Electric Vehicle
6.3.3.1 BEV
6.3.3.2 HEV
6.3.3.3 PHEV
6.3.3.4 FCEV
6.4 Segmentation - By Geography
6.4.1 North America
6.4.2 Europe
6.4.3 Asia-Pacific
6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Infineon Technologies AG
7.1.2 Microchip Technology Inc.
7.1.3 NXP Semiconductors
7.1.4 Renesas Electronics Corporation
7.1.5 STMicroelectronics
7.1.6 Texas Instruments Incorporated
7.1.7 Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation
7.1.8 Analog Devices, Inc.
7.1.9 ROHM Semiconductor
7.1.10 Broadcom Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

The Global Automotive MCU Market is expected to register a CAGR of 9.4% during the forecast period (2022-2027). An upsurge in demand for devices designed for extreme operating conditions, providing real-time response and high reliability, even in extreme temperatures, and incorporating features for functional safety to meet automotive design challenges, is expected to offer lucrative opportunities for growth of the studied market.

Key Highlights
The rise in automation has generated a significant need for microcontrollers responsible for the automatic operation of vehicle functions. MCUs are being used in automobiles to perform automatic functions like keeping the exhaust system clean, distributing electricity to various vehicle components, and reducing fuel consumption. Further, the electrification of vehicles is creating a need for new and specialized MCUs that are optimized for the needs of electric vehicles (EVs). To cater to the upsurge in demand for EVs, companies in the market are innovating advanced products and investing in extensive R&D projects.
For instance, aiming to keep the impetus going for zonal architecture-related solutions, in February 2022, ST released Stellar E MCUs, a new offering optimized for software-defined EVs Built around 32-bit, 300 MHz Arm Cortex-M7 cores. The MCUs feature up to 2 MB of on-chip Flash and 16 Kbyte of cache per core. The new MCUs, an extension of the Stellar family, are meant to be powerful, centralized domain and zone controllers to simplify design and scalability for a zonal architecture automobile. Also, the new MCUs aims to allow for easy control of wide-bandgap power electronics, such as silicon carbide, which has become a mainstay for efficient power conversion in EVs.
Additionally, in July 2021, Sterling Gtake E-mobility Ltd, a manufacturer of motor control units for electric vehicles, announced that it had bagged an order worth INR 60 crore from a leading electric two-wheeler maker. The company said it is also in the advanced stages of discussions with over 20 electric vehicles (EV) manufacturers to supply motor control units (MCUs) for different vehicle types, including two-wheelers and three-wheelers passenger vehicles and commercial vehicles.
On the flip side, as the global automotive sector is recovering from a slump in sales caused by Covid-19, another crisis is dampening its revival. A global semiconductor shortage disrupts global automotive production and may cause a delay in the sales of new vehicles. Microcontrollers, a crucial component of electronic control units used in modern infotainment systems, anti-lock braking systems (ABS), advanced driver assist systems (ADAS), and other electronic stability systems are in short supply forcing carmakers to reduce output. Resultantly, the carmakers are selectively idling plants until the shortage eases. However, the market is expected to make quick progress in the near future.
Moreover, the possibilities of operational failure of the automotive MCUs in extreme climatic conditions, coupled with their design complexity, might hamper the growth of the studied market.


Key Market Trends

Surging Demand for ADAS is Likely to Drive the Market Growth


According to World Health Organization (WHO), approximately 1.3 million people die each year due to road traffic crashes which cost most countries approximately 3% of their gross domestic product (GDP). Further, according to Safe International Road Travel, more than 46,000 people die in crashes on U.S. roadways every year. The U.S. traffic fatality rate is 12.4 deaths per 100,000 inhabitants. An additional 4.4 million are injured seriously enough to require medical attention. Road crashes are the leading cause of death in the U.S. for people aged 1–54. Also, the U.S. suffers the most road crash deaths of any high-income country, about 50% higher than similar countries in Western Europe, Canada, Australia, and Japan.
Vehicles installed with Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) can detect and classify objects on the road and alert drivers according to the road conditions. Additionally, these systems can automatically decelerate vehicles, depending on the situation. A few essential safety-critical ADAS applications include pedestrian detection/avoidance, lane departure warning/correction, traffic sign recognition, automatic emergency braking, blind-spot detection, etc. These lifesaving systems are crucial to ensuring the success of ADAS applications, incorporating the latest interface standards, and running multiple vision-based algorithms to support real-time multimedia, vision co-processing, and sensor fusion subsystems.
According to National Safety Council, ADAS technologies have the potential to prevent 20,841 deaths per year or about 62% of total traffic deaths. The emergence of advanced driver assistance systems (ADAS) is changing how designers use, specify, and manufacture microcontrollers (MCUs). The evolving and complex nature of ADAS is expected to offer several opportunities for innovation, collaborations, and technological breakthroughs in the studied market.
For instance, in April 2022, SemiDrive Technology Ltd., a Chinese smart car microchip designer, released its E3 series microcontrollers. The automotive microcontroller adopts a TSMC 22nm automotive grade which can be used in many automotive application fields such as chassis by wire, brake control, BMS, ADAS, LCD panel, HUD, streaming media system, and CMS, among others. It is designed to reach high stability and safety levels. Its vehicle specification is AEC-Q100 Grade 1, and the functional safety standard is ISO 26262 ASIL D.
Moreover, in March 2022, Renesas Electronics, a supplier of advanced semiconductor solutions, announced the expansion of its collaboration with Honda in the field of advanced driver-assistance systems (ADAS). Honda adopted Renesas’ R-Car automotive system on a chip (SoC) and RH850 automotive MCU for its Honda SENSING Elite system. Honda SENSING Elite (featured in the Legend, which went on sale in March 2021) incorporates advanced technology that qualifies for Level 3 automated driving (conditional automated driving in limited areas). Further, Honda has selected R-Car and RH850 for use in the Honda SENSING 360 omnidirectional safety and driver assistance system, which builds on the knowledge and expertise gained through research and development work on the earlier technology.


The Asia Pacific Region is Expected to Witness a High Market Growth


The growing environmental concerns and rising government subsidy programs, coupled with factors such as better fuel economy, enhanced performance, and reasonable cost, are augmenting the penetration rate of Hybrid electric vehicles in the Asia Pacific region.
For instance, according to EV-Volumes.com, approximately 672.9 thousand plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs) were sold across the Asia-Pacific region in 2021. This was a dramatic increase from 2020, when around 264.26 thousand plug-in hybrid electric vehicles were sold. The increasing demand for these vehicles is likely to boost the maker growth of automotive MCUs in the region.
Further, the Asia Pacific has emerged as a significant hub for manufacturing semiconductors and semiconductor-based devices. For instance, according to World Semiconductor Trade Statistics (WSTS) estimates, the semiconductor industry revenue in the Asia Pacific region (excluding Japan) was USD 257.88 billion in 2019 and USD 290.85 billion in 2021. The region is also home to prominent electronics and automotive manufacturing companies, thus, offering scope for the evolution of the studied market.
The future of automotive system design lies in a vehicle-centralized, zone-oriented E/E architecture, which heightens the need for automotive chips that address the challenges these innovative architectures create for future vehicle generations. The companies in the region are launching advanced solutions to cater to the needs of their consumers.
For instance, in November 2021, Renesas Electronics Corporation (Tokyo, Japan) introduced a powerful new group of microcontrollers (MCUs), the RH850/U2B MCUs, designed to address the growing need to integrate multiple applications into a single chip and realize a unified electronic control unit (ECU) for the evolving electrical-electronic (E/E) architecture. Delivering a combination of flexibility, high performance, freedom from interference, and security, the cross-domain RH850/U2B MCUs are built for the rigorous workloads required by vehicle motion in terms of hybrid ICE and xEV traction inverter, connected gateway, high-end zone control, and domain control applications.


Competitive Landscape

The Global Automotive MCU Market is moderately fragmented with the presence of prominent players like Infineon Technologies AG, Microchip Technology Inc., NXP Semiconductors, Texas Instruments Incorporated, etc. The competition, frequent changes in consumer preferences, and rapid technological advancements are expected to pose a threat to the market's growth during the forecast period.


January 2022 - Infineon Technologies announced the extension of its AURIX microcontroller family and the availability of the first samples of its new AURIX TC4x family of 28nm microcontrollers for next-generation eMobility, ADAS, automotive E/E architectures, and affordable artificial intelligence (AI) applications. The new family delivers an upward migration path for the company's leading AURIX TC3x MCU family. It features the next-generation TriCore 1.8 and scalable performance enhancements from the AURIX accelerator suite.
April 2021 - Nuvoton Technology Corporation launched a new series of Arm Cortex-M0 NUC131U 32-bit microcontrollers for automotive applications, running up to 50 MHz, qualified by AEC-Q100 Grade 2 and build-in Controller Area Network (CAN) 2.0 B interface. It is equipped with a rich peripheral comprising six sets of UARTs, two sets of I2Cs, 1 set of SPI, and 24 channels of 100 MHz PWM to make accurate control to drive both stepping motor or HVAC compressor. 12-bit ADC delivers up to 800 k SPS to sense voltage, current, or temperature sensors for automotive applications to reduce the number of external peripheral components and the form factor of the end product.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumption And Market Defination
1.2 Scope of the study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Research Framework
2.2 Secondary Research
2.3 Primary Research
2.4 Primary Research Approach And Key Respondents
2.5 Data Triangulation And Insight Generation

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power Of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power Of Buyers
4.2.3 Threat Of New Entrants
4.2.4 Threat Of Substitutes
4.2.5 Intensity Of Competitive Rivalry
4.3 Value Chain Analysis
4.4 Assessment of the Impact of Covid-19 on the Market
4.5 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Emergence of Internet of Things (IoT)
5.1.2 Surge in demand for electronic vehicles (Evs)
5.1.3 Increasing popularity of infotainment in automobiles
5.2 Market Challenges/Restraints
5.2.1 Operational failure in extreme climatic conditions
5.2.2 Design Complexity
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Technological Advancements and Innovations

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Segmentation - By Product
6.1.1 8-bit
6.1.2 16-bit
6.1.3 32-bit
6.2 Segmentation - By Application
6.2.1 Powertrain & Chassis
6.2.2 Safety & Security
6.2.3 Body Electronics
6.2.4 Telematics & Infotainment
6.3 Segmentation - By Vehicle Type
6.3.1 Passenger ICE vehicle
6.3.2 Commercial ICE vehicle
6.3.3 Electric Vehicle
6.3.3.1 BEV
6.3.3.2 HEV
6.3.3.3 PHEV
6.3.3.4 FCEV
6.4 Segmentation - By Geography
6.4.1 North America
6.4.2 Europe
6.4.3 Asia-Pacific
6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Infineon Technologies AG
7.1.2 Microchip Technology Inc.
7.1.3 NXP Semiconductors
7.1.4 Renesas Electronics Corporation
7.1.5 STMicroelectronics
7.1.6 Texas Instruments Incorporated
7.1.7 Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation
7.1.8 Analog Devices, Inc.
7.1.9 ROHM Semiconductor
7.1.10 Broadcom Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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