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自動車用タイヤ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Automotive Tires Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

自動車用タイヤ市場は2020年に1,020億米ドル、2026年には1,220億米ドルに達すると予測され、予測期間である2021年から2026年にかけて年平均成長率は3%以上と予測されています。 COVID-19の大流行により、202... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

自動車用タイヤ市場は2020年に1,020億米ドル、2026年には1,220億米ドルに達すると予測され、予測期間である2021年から2026年にかけて年平均成長率は3%以上と予測されています。

COVID-19の大流行により、2020年には新車の生産・販売が減少し、短期的には自動車タイヤ市場に直接大きな影響を及ぼしました。さらに、規制のため、自動車の所有者は運転量を減らし、その結果、メンテナンスやタイヤ交換のための訪問が遅れることになりました。

燃費向上への関心の高まり、利便性への要求、従来のタイヤの高いメンテナンスコストや交換コストが、自動車用タイヤ市場の成長を後押ししています。また、OEMメーカーが最先端の製造技術を採用し、持続可能性、耐久性、手頃な価格で製品の差別化を図っていることも、業界成長の要因の一つとなっています。

タイヤのリトレッドに対する需要は、かなりの割合で増加しています。タイヤのリトレッドは、タイヤの完全な交換を防ぐため、アフターマーケットでの運用コストを大幅に削減するのに役立ち、その結果、費用対効果の高い選択肢となります。ケーシングは複数のライフサイクルを提供するのに役立ち、特に商業用フリートオペレーターにとっては大幅なコスト削減につながります。

タイヤメーカーは、2050年までにカーボンニュートラルを達成するために、企業がゼロカーボン技術、エネルギー効率、グリーンエネルギーの方向に投資しているため、生産においてグリーンエネルギーに目を向けています。例えば、ミシュラン・グループは2021年2月、2050年までにタイヤを100%持続可能なものにすることを目指していることを発表しました。そのためにミシュランは、Axens、IFP Energies Nouvelles、Pyrowave、Carbios、Enviro、BlackCycleといったさまざまな組織と提携した。

主な市場動向

高性能タイヤへの需要拡大

自動車用高性能タイヤ市場は、予測期間中に高い成長を遂げると予想されます。その背景には、カーレースやバイクレース、エクストリームテレインラリーのようなスポーツへの人々の傾倒が高まっていることなどが挙げられます。OEMは、自社製品を販売し、ブランドの認知度を高めるためのプラットフォームとして、これらのイベントを利用しています。新興国における顧客の可処分所得の増加により、SUVやクロスオーバー車など、より大容量の車に対する需要が伸びている。インドや中国をはじめとする新興国における急速なインフラ整備により、商用車や建設車両の販売が伸びています。交換用・アフターマーケットタイヤ市場は、自動車メーカーにとって収益を上げる大きな機会となっています。ゴムタイヤは摩耗しやすいため、顧客は従来のゴムタイヤよりも高性能なタイヤを選んでいます。

欧州では、BMW、フォルクスワーゲン、フェラーリ、ダイムラー、ルノーなど多数のOEMが存在するため、高性能タイヤに対する強い需要があることを示しています。これらのOEMは、欧州大陸で開催されるモータースポーツイベントに定期的に参加し、安全でクリーン、かつコスト効率の高い自動車やコンポーネントを求める顧客のニーズに応える革新的な製品の新ラインアップを披露しています。

市場の様々な大手企業が、高性能タイヤの新製品に投資しています。例えば、2021年3月、Eniの化学会社であるVersalisとブリヂストンEMIAは、高性能タイヤの生産に向けた合成ゴムとスチレンブタジエンゴム(SBR)などの新しいエラストマーグレードの研究・生産・供給に関する共同開発契約を締結した。

アジア太平洋地域が最も速い速度で市場が成長すると予想される

2020年の中国自動車販売台数は6%以上減少し、世界最大の自動車市場は3年連続で縮小した。中国の自動車メーカーは2020年に1,929万台の乗用車を販売しました。一方、2021年4月に中国汽車工業協会(CAAM)が発表した主要企業の販売台数の集計データによると、1~3月の累計販売台数は6344万台に達した。

インドもこの地域の主要市場であり、第3四半期以降、乗用車の販売台数は改善し、2020年10月には3,10,294台と、前年同月の2,71,737台に対して14.19%増を記録している。自動車販売店協会連合会(FADA)の発表によると、2020年11月の乗用車販売台数は、2019年11月の2,79,365台に対して2,91,001台となり、4.17%増となった。

日本自動車タイヤ協会(JATMA)が発表した「2020年自動車用タイヤ国内需要」によると、2020年の自動車用タイヤ新品販売本数は3643万9000本減で、前年比17%減となった。2020年前半はCOVID-19の影響により減少したが、後半は好調な新車生産により自動車用タイヤの需要が回復に向かった。

この地域の主要プレイヤーは、競合他社に対する優位性を確保するために新しいタイヤを投入しています。2021年3月、Apollo TiresはインドでコンパクトSUVセグメント向けタイヤApterra Crossを発表した。Apterra Crossタイヤは、CSUVの正確な使用パターンを理解するための同社の研究の成果である。この新シリーズのタイヤはインドで発売され、後にASEANとSAARC市場にも導入する予定です。

競合他社の状況

自動車用タイヤの世界市場は、ブリヂストン、コンチネンタル、ミシュラン、ピレリなどの大手企業が圧倒的なシェアを誇っています。しかし、中国やインドなどの発展途上国への供給に関しては、地域ごとのプレーヤーが存在するため、市場はかなり細分化されています。

自動車メーカーやエンドユーザーは、高品質で安全なタイヤを求めているため、地域の中小企業ではなく、発表されたメーカーの製品を好んで使用しています。さらに、これらの大手企業は、技術革新と優れた性能を統合するために、研究開発費を飛躍的に増加させました。その結果、オフロード用とオンロード用のプレミアム品質のタイヤが生産されるようになりました。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Tire Type
5.1.1 Winter Tires
5.1.2 Summer Tires
5.1.3 Other Tire Types
5.2 By End User
5.2.1 OEM
5.2.2 Aftermarket
5.3 By Vehicle Type
5.3.1 Passenger Cars
5.3.2 Commercial Vehicles
5.4 By Manufacturing
5.4.1 Radial Tire
5.4.2 Bias Tire
5.5 Geography
5.5.1 North America
5.5.1.1 United States
5.5.1.2 Canada
5.5.1.3 Rest of North America
5.5.2 Europe
5.5.2.1 Germany
5.5.2.2 United Kingdom
5.5.2.3 France
5.5.2.4 Italy
5.5.2.5 Rest of Europe
5.5.3 Asia-Pacific
5.5.3.1 China
5.5.3.2 Japan
5.5.3.3 India
5.5.3.4 South Korea
5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.5.4 Middle-East and Africa
5.5.4.1 South Africa
5.5.4.2 Saudi Arabia
5.5.4.3 United Arab Emirates
5.5.4.4 Rest of Middle-East and Africa
5.5.5 South America
5.5.5.1 Brazil
5.5.5.2 Argentina
5.5.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Bridgestone Corp.
6.2.2 Continental Automotive AG
6.2.3 Cooper Tire & Rubber Company
6.2.4 Goodyear Tire & Rubber Company
6.2.5 Hankook Tires Group
6.2.6 Michelin Tires
6.2.7 MRF (Madras Rubber Factory Limited)
6.2.8 Pirelli & C SpA
6.2.9 Apollo Tires
6.2.10 Yokohama Rubber Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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Summary

The automotive tires market was valued at USD 102 billion in 2020, and it is anticipated to reach USD 122 billion by 2026, at a CAGR of more than 3% during the forecast period, 2021-2026.

The COVID-19 pandemic has had a significant effect on the automotive tires market directly in the short term as the production and sales of new vehicles witnessed a decline in 2020. Moreover, owing to restrictions, vehicle owners reduced the amount of driving that resulted in delayed visits for maintenance or tire replacement.

The growing focus toward a fuel economy, rising demand for convenience, and high maintenance or replacement costs of conventional tires are driving the growth of the automotive tires market. Another factor that is responsible for the growth of the industry is the adoption of cutting-edge manufacturing technology by OEMs to offer product differentiation through sustainability, durability, and affordability.

The demand for retreading of tires is increasing at a significant rate. The retreading of tires helps reduce the operating cost significantly in the aftermarket as it prevents the complete replacement of tires and is, thereby, a cost-effective option. The casings can help provide multiple life cycles, resulting in significant cost savings, especially for commercial fleet operators.

Tire makers are turning to green energy in their production as companies are working to achieve carbon neutrality by 2050, with investments in the direction of zero-carbon technology, energy efficiency, and green energy. For instance, in February 2021, Michelin Group announced that it is working toward making its tires 100% sustainable by 2050. For this, Michelin partnered with various organizations like Axens, IFP Energies Nouvelles, Pyrowave, Carbios, Enviro, and BlackCycle.

Key Market Trends

Increased Demand for High-performance Tires

The automotive high-performance tires market is expected to witness high growth during the forecast period. The growth is driven by numerous factors, such as the increasing inclination of people toward sports like car and bike racing and extreme terrain rallies. OEMs use these events as a platform to market their products and increase brand visibility. Increasing disposable income of customers living in emerging economies is leading to a growth in demand for higher-capacity vehicles such as SUVs and crossover vehicles. Rapid infrastructure development in developing economies, especially India and China, has caused a growth in sales of commercial vehicles and construction vehicles. The replacement and aftermarket tire market presents a huge opportunity for vehicle manufacturers to generate revenue. Customers are choosing high-performance tires over traditional rubber tires because rubber tires are subjected to wear and tear easily.

Europe has shown a strong demand for high-performance tires due to the presence of a large number of OEMs such as BMW, Volkswagen, Ferrari, Daimler, and Renault. These OEMs regularly participate in motorsports events held in the continent and showcase their new line of innovative products that cater to customers’ need for safe, cleaner, and cost-effective vehicles and components.

Various major players in the market are investing in new products for high-performance tires. For instance, in March 2021, Versalis, Eni's chemical company, and Bridgestone EMIA signed a joint development agreement for the research, production, and supply of synthetic rubber and new elastomer grades, including styrene-butadiene rubber (SBR), for the production of high-performance tires.

Asia-Pacific is Expected to Grow at the Fastest Rate in the Market

The world’s largest automotive market shrank for a third straight year as Chinese car sales declined by more than 6% in 2020. Automakers in China sold 19.29 million passenger vehicles in 2020. Whereas in April 2021, the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) announced that according to aggregated data of sales figures for major companies, cumulative sales from January to March reached 6.344 million units.

India is another major market in the region, with its passenger vehicle sales improving after the third quarter of the year, reaching 3,10,294 units in October 2020 compared to 2,71,737 units in the same month last year, a 14.19% growth. As per the Federation of Automobile Dealers Associations (FADA), passenger vehicle sales in November 2020 were 2,91,001 units compared to 2,79,365 units in November 2019, with a 4.17% growth.

According to the "2020 Domestic Demand for Automobile Tires" released by the Japan Automobile Tyre Manufacturers Association (JATMA), the sales of new automobile tires for vehicles in 2020 were 36,439,000 down, a 17% decrease year-to-year. The first half of 2020 was affected due to the influence of COVID-19; however, demand for new vehicle tires began to recover in the second half of the year due to strong new vehicle productions.

Major players in the region are introducing new tires to gain an advantage over their competitors. March 2021, Apollo Tires introduced Apterra Cross tires for the compact SUV segment in India. The Apterra Cross tires are an outcome of the company's research to understand the exact usage patterns of CSUV. The new range of tires is being launched in India, with plans to introduce it in the ASEAN and SAARC markets later.

Competitive Landscape

Major players such as Bridgestone, Continental, Michelin, Pirelli, etc., dominate the global market for automotive tires. However, when it comes to supplying to the developing markets, such as China and India, the market is fairly fragmented with the presence of regional players.

The demand for high-quality and safe tires was the main reason for the automakers and end users to prefer products from renounced manufacturers over smaller regional players. Furthermore, these big players have increased their R&D spending exponentially to integrate innovation with performance excellence. This, in turn, has resulted in the production of premium quality tires for off-road and on-road applications.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Tire Type
5.1.1 Winter Tires
5.1.2 Summer Tires
5.1.3 Other Tire Types
5.2 By End User
5.2.1 OEM
5.2.2 Aftermarket
5.3 By Vehicle Type
5.3.1 Passenger Cars
5.3.2 Commercial Vehicles
5.4 By Manufacturing
5.4.1 Radial Tire
5.4.2 Bias Tire
5.5 Geography
5.5.1 North America
5.5.1.1 United States
5.5.1.2 Canada
5.5.1.3 Rest of North America
5.5.2 Europe
5.5.2.1 Germany
5.5.2.2 United Kingdom
5.5.2.3 France
5.5.2.4 Italy
5.5.2.5 Rest of Europe
5.5.3 Asia-Pacific
5.5.3.1 China
5.5.3.2 Japan
5.5.3.3 India
5.5.3.4 South Korea
5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.5.4 Middle-East and Africa
5.5.4.1 South Africa
5.5.4.2 Saudi Arabia
5.5.4.3 United Arab Emirates
5.5.4.4 Rest of Middle-East and Africa
5.5.5 South America
5.5.5.1 Brazil
5.5.5.2 Argentina
5.5.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Bridgestone Corp.
6.2.2 Continental Automotive AG
6.2.3 Cooper Tire & Rubber Company
6.2.4 Goodyear Tire & Rubber Company
6.2.5 Hankook Tires Group
6.2.6 Michelin Tires
6.2.7 MRF (Madras Rubber Factory Limited)
6.2.8 Pirelli & C SpA
6.2.9 Apollo Tires
6.2.10 Yokohama Rubber Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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